abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.5. 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.5. 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (80%)
     (5%)
     (8%)
     (7%)
    Celkem 443 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Tisk po síti, půjde to či ne? ;)

    2.4.2008 21:59 | Přečteno: 1714× | všehochuť do 24.4.2008 | poslední úprava: 2.4.2008 22:59

    Zdravim, jak už jsem několikrát zdůrazňoval, předem upozorňuju, že jsem lempl a do těhle věcí moc nevidim ;) Dneska jsem si v práci něco tisknul (asi 30 stránek) a dostal jsem "opjerdol" že ty tonery stojej strašný prachy, jak k tomu chudák firma přijde a bla, bla, bla, bla... Teď zrovna potřebuju něco vytisknout, ale samozřejmě nemám toner (stojí strašný prachy, hned je v p*deli a jak já k tomu chudák přijdu), tak mě napadlo, nedalo by se z domova tisknout v práci? ráno jsem tam vždycky první (né ale tak dlouho abych si vytisk všechno co potřebuju), jen bych to zbalil a šlus. Jééénže...

    ...v práci máme neostradu od TP (telefonia polska) takže nikdy nevim, jaký tam mam IP, dneska 83.31.208.62, včera 83.31.217.154, zejtra jinou, samozřejmě stačí sebemenší výpadek proudu a jsem v pr... Je to vůbec technicky možný udělat s timhle dynamickym IP? (za ty keci ohledně těch 30ti papírů dneska, co jsem si vyslech, bych si nejrači vytisk ten 400stránkovej manuál k mandrivě) Mam na výběr buď datovo/tiskovej server(já to nevymyslel) s W2000 (HP-laserjet), nebo počítač v mim kanclu s tímtéž OS (HP-toner), oba nezávisle připojené do sítě, případně ještě fax nebo další nezávislej počítač WXP (cannon multifunkční-laser). Trošku jsem koukal po netu, ale nevim co s tim IP? Jestli má někdo nápad, byl bych moc vděčnej (polopaticky, technickej žargón na mně nefunguje, hojd jsem deb..., ehm, trochu pomalejší), nějaká VPN by se mi hodila i s toho důvodu, že mi zákazníci volaj i po práci, chtěj něco co mam v počítači v práci a když jde o něco důležitýho, musim sednout do auta... Kdyby tam bylo stálí IP, snad bych si i sám poradil, ale takhle?!

    jóóó, samozřejmě by bylo taky dobrý, aby se nadalo zjistit kdo se v tom hrabal, né že bych měl na to v práci nějaký experty (já jsem tam jedinej, kdo do toho "trošku" vidí), ale voni jsou schopný si v případě nějaký "krize" stáhnout správce z centrály v čechách - hrozná gestapárna... :-( dík za každej nápad...        

    Hodnocení: 58 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kozzi avatar 2.4.2008 22:17 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    No tak čistě teoreticky by to mohlo jít, pokud nejsou blokovány ty porty někde na firewallu. Ale musel by sis vytvorit nejakej scriptik ci nahrat nejakej program kterej by nekde oznamoval ip adresu ktera je zrovna pouzita, tusim ze se na neco takovyho pouziva dyndns.com cimz si zaridis ze misto ip budes moc pouzivat nemene jmeno
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    dyndns.com
    koukal jsem na to, už mi o tom říkal kamarád když jsem si chtěl udělat "soukromou" FTP, ale nerozumim tomu... :-(
    Luk avatar 2.4.2008 22:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Chceš po socialisticku okrádat zaměstnavatele a ještě se chceš nechat v tom podporovat? To snad ne!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    jo, přesně tak, když kapitalista vykořistuje mně, ať s toho taky něco mam... ;-)
    3.4.2008 01:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Okrádat zaměstnavatele je přece normální, ne? Teda aspoň v našich končinách, na západ (a jih) odtud už moc ne.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 3.4.2008 07:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Tisknout u zaměstnavatele je jeho okrádání? Ve firmě, kde bych měl problémy pro vytištění 30stránek, bych pracovat nechtěl. Celková atmosféra ve firmě musí být hodně katastrofální, když se tam řeší takové kraviny.
    Luk avatar 3.4.2008 08:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Zaprvé jsem to nemyslel tak úplně vážně. A zadruhé, pokud někdo tiskne v práci proto, aby ušetřil, tak to okrádání je, bez ohledu na to, o kolik peněz jde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 22:19 M@trixX | skóre: 2 | Sekule, Slovakia, Planéta Zem
    Rozbalit Rozbalit vše na IP
    tak ma napada na vyriesenie IP-problemov mozno http://www.no-ip.com/
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: na IP
    hmmm, zejtra seženu nějakýho angličtináře a mrknu na to, dík ;-)
    pele avatar 2.4.2008 22:44 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    co nejaka VPN
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    VPN odpadá ve cvíli kdy se změní IP :(
    Heron avatar 2.4.2008 23:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Máš alespoň doma pevnou veřejnou IP? Pak by to šlo protunelovat z druhé strany. Tj skriptík na firmě by udržoval spojení s tvým PC doma. Měl bys kýžený tunel (třeba Open VPN) a byl bys na firmě (síťově). A mohl by sis nonstop tisknout třeba /dev/urandom :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    UPC.PL kvalita za rozumnou cenu ;-)
    3.4.2008 09:06 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    To nie je pravda!

    na pouzivam www.no-ip.org (velmi skratene - dns zdarma) zaregistrujes si u nich zaznam amigapower.no-ip.org a na serveri ti bezi daemon, ktory pri zmene IP u nich zmeni zaznam

    U seba si na VPN klientovi nastavis server podla hostname a nema problema ;-)

    Ja to mam tak rozbehane, ak chces pomoct, ozvi sa
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    2.4.2008 22:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Chybí podstatné informace. Co tam je za OS, tiskárna je sítová, nebo u nějakého stroje? Atd. atd. Všechno jde když se chce, jen to chce někdy trochu počíst dokumentaci a zalovit na netu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Windows® 2000, funguje to jako server na kterym jsou společný data a je do toho píchnutá ta tiskárna...
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    jinak problém s lovenim na netu mam ten, že aj dont spík ingliš a rusky toho moc neni... :-(
    3.4.2008 06:12 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Servus , Ani ja sa v tom nevyznám , čiže bude to len taká filozofická rozprava. Nedalo by sa trebárs aby ti to sejvlo cez dajaký sťahovací program stránku www.whatismyip.org a poslalo ti ju na mail? V line by to problém snáď ani nebol , cron,wget a mail to istí , ale vo win asi iba dajakú grafickú hovadinu.
    3.4.2008 06:58 kajencik | skóre: 8 | blog: kajencik | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Řešení znám, dokonce možná i několik, ale nechápu proč to takhle řešit? když zaměstnavateli vadí soukromé tisky, tiskni si to radši doma, toner přece nestojí 100 000,- Kč. Navíc jestli jsi měl problém s vytisknutím 30ti stránek, tak za vytvoření neautorizované VPN zevnitř firmy kamsi do internetu Tě tuplem nikdo nepochválí...
    3.4.2008 07:01 kajencik | skóre: 8 | blog: kajencik | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Jo a ještě bych podotkl že jedna stránka byť i na malé osobní laserové tiskárně se vzhledem k ceně toneru pohybuje hluboko pod 1,- Kč + cena listu papíru, u větších síťových tiskáren je to ještě méně...
    3.4.2008 07:09 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    dneska koupis cernobilou laserovku pod 3000
    3.4.2008 07:10 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    to je petina vasi kocky :)
    3.4.2008 08:25 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    No, nebo mozna muzes vyhandlovat 2 kotata za tiskarnu a pak pravidlne, kdyz budes potrebovat, kote za toner:-) Ale tohle milovnik zvirat nedela:-)
    3.4.2008 08:48 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Ted vazne. Divim se, ze to tu nikdo jeste poradne nenavrhnul.

    Pokud mas aspon jeden pocitac napojeny primo do internetu s verejnou IP adresou a pripadne muzes upravovat nastaveni FW a druhy pocitac ma nefiltrovany pristup z vnitrni site do Internetu, tak bych navrhoval dyndns.com a OpenVPN.

    DynDNS.com je system, kde si zaregistrujes ucet. Pod timhle uctem si muzes zaregistrovat az pet serveru, resp. jejich hostname (vybirat muzes z nekolika domen, napr. ath.cx, homelinux.org, selfip.org atd). K tomu hostname pripojis aktualni IP adresu a na DNS serverech tak budes mit IP adresu. Tenhle system se casto vyuziva prave pro klienty, kterym se IP meni, proto dyn-dns, ale da se pouzit i na staticky. Zmenu IP adresy bud muset provadet manualne na webu (web pri uprave hosta detekuje tvoje IP a predvyplni ho), ale tohle neni dobry reseni, proto vzniklo spousta ruznych klientu pro aktualizaci toho zaznamu. Pro linux existuje napr. ddclient, pro Windows urcite taky (viz http://www.dyndns.com/support/clients/). Pokud bys chtel poradit detaily, tak napis do diskuze, budu to sledovat a dyztak poradim.

    Pokud dyndns bezi, tak je dobry udelat VPN. Osobne pouzivam OpenVPN, ikdyz enterprise reseni spis preferujou ruzny cisca s IPsec, ale OpenVPN je jednoduchy, dobre konfigurovatelny a chodi dobre. OpenVPN sice nepodporuje nejakej oficialni VPN protokol, ale maji vlastni. Muzes vytvorit VPN bud na UDP nebo TCP, podle toho, co mas dovoleny na firewallu, UDP je lepsi. Existuje klient pro Linux, Windows a myslim i MAC. Pokud ti bude stacit jednoduche zabezpeceni, tak se zada pouze pre-shared heslo, jinak je ale lepsi pouzivat klasickou TLS komunikaci a nastaveni taky neni slozity.

    Mam OpenVPN na nekolika serverech a kdyz se pak dobre nastavi i routy, tak se tvuj pocitac pak chova tak, jako by byl primo v siti, takze muzes delat cokoliv, vcetne tisku.
    jóóó, samozřejmě by bylo taky dobrý, aby se nadalo zjistit kdo se v tom hrabal, né že bych měl na to v práci nějaký experty (já jsem tam jedinej, kdo do toho "trošku" vidí), ale voni jsou schopný si v případě nějaký "krize" stáhnout správce z centrály v čechách - hrozná gestapárna... :-( dík za každej nápad...
    No, tak samozrejme, pokud budes neco konfigurovat na firewallu a nejakych serverech, tak se bud budes muset prihlasit a pak se zjisti, ze ses tam prihlasoval, nebo mate na FW anonymni pristup, pak se to nezjisti. Nicmene, mohl bys mit openvpn server doma (pokud mas verejnout IP adresu) a pak openvpn z tvy stanice v praci nechat pripojovat na tvuj domaci pocitac (pokud mate z interni site neprilis limitovanej provoz, pro OpenVPN bych doporucoval UDP, ja to honim na portech 5000+cislo VPN, OpenVPN ale doporucuje tusim 1194). Pokud bys mohl primo pres to UDP do Internetu (tzn. z vnitrni site provoz nemate prilis omezenej), nebo pripadne pres TCP nebo pres http proxy pomoci CONNECT metody (pokud vam neomezuje CONNECT jenom na port 443), tak bys nemusel na FW a snad ani jinych serverech nic menit, takze nejakej admin by pak pouze mohl zjistit, ze tam neco komunikuje (to by byla ta VPN, ale hodne packetu by teklo, jenom kdybys byl doma a mel zapnutej tvuj comp, jinak openvpn zkousi spojeni pomoci par bytu). Takhle to mam taky resene, z prace se mi openvpn na muj domaci pocitac s dynamickou verejnou IP adresou a hostname nastavuju pres ddclient na dyndns.org.

    Prvni nahozeni ty VPN je trosku opruz, pokud nemas jiny pristup do prace, protoze kdyz neco podelas, musis cekat do druheho dne, nez budes v praci a opravis to:)

    Pokud bys to chtel zkusit, tak dej vedet a muzeme to zkusit rozbehat.
    3.4.2008 08:49 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Jo a jeste dodam, ze openvpn umi behat i na dynamickych IP.
    3.4.2008 09:07 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Ano, mne to tak funguje
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2008 10:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    koupil jsem si tonery... ;-)
    3.4.2008 10:23 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    ta to si namiesto VPN mohol pouzit auto ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2008 22:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    ...VPN by bodlo, zkusim to probrat s vedenim...
    Dalibor Smolík avatar 4.4.2008 13:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Ano, coby majitel čerstvě nainstalovaného VPN jsem si vytiskl z domova stránku na tiskárně umístěné ve firmě ..:-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.4.2008 11:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    ...čímž budeš muset jeako soukromá osoba zaplatit DPH od jednoho papíru a třech kapek toneru :-D :-D :-D
    Johny z Podoli avatar 3.4.2008 12:13 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    to já to tak mám a nic moc :)

    sedim doma, tisknu, jdu si na tiskárnu a pak vždy zistil že mi to vylezlo někde v práci :D Fakt super :D
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    3.4.2008 15:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Pokud na to nespěcháš, tak může být jednodušší si to přinést na flashce a tisk naplánovat na večerní hodiny. :-)

    Ale ve Windows netuším, jak na to.
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2008 22:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    O ten tisk už nejde (mam už tonery a navíc, šlo spíš o nasrání, že jsem to tisknutí odsral za všechny, kvůli blbejm 26. papírům), ale technologický návrhy řešení v diskuzi mně fakt potěšily (zkoumám), je dobře vědět, že máte někoho skušenějšího, kdo poradí ;-)
    Díky všem

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.