abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 489 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    kozzi avatar 2.4.2008 22:17 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    No tak čistě teoreticky by to mohlo jít, pokud nejsou blokovány ty porty někde na firewallu. Ale musel by sis vytvorit nejakej scriptik ci nahrat nejakej program kterej by nekde oznamoval ip adresu ktera je zrovna pouzita, tusim ze se na neco takovyho pouziva dyndns.com cimz si zaridis ze misto ip budes moc pouzivat nemene jmeno
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    dyndns.com
    koukal jsem na to, už mi o tom říkal kamarád když jsem si chtěl udělat "soukromou" FTP, ale nerozumim tomu... :-(
    Luk avatar 2.4.2008 22:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Chceš po socialisticku okrádat zaměstnavatele a ještě se chceš nechat v tom podporovat? To snad ne!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    jo, přesně tak, když kapitalista vykořistuje mně, ať s toho taky něco mam... ;-)
    3.4.2008 01:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Okrádat zaměstnavatele je přece normální, ne? Teda aspoň v našich končinách, na západ (a jih) odtud už moc ne.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 3.4.2008 07:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Tisknout u zaměstnavatele je jeho okrádání? Ve firmě, kde bych měl problémy pro vytištění 30stránek, bych pracovat nechtěl. Celková atmosféra ve firmě musí být hodně katastrofální, když se tam řeší takové kraviny.
    Luk avatar 3.4.2008 08:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Zaprvé jsem to nemyslel tak úplně vážně. A zadruhé, pokud někdo tiskne v práci proto, aby ušetřil, tak to okrádání je, bez ohledu na to, o kolik peněz jde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 22:19 M@trixX | skóre: 2 | Sekule, Slovakia, Planéta Zem
    Rozbalit Rozbalit vše na IP
    tak ma napada na vyriesenie IP-problemov mozno http://www.no-ip.com/
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: na IP
    hmmm, zejtra seženu nějakýho angličtináře a mrknu na to, dík ;-)
    pele avatar 2.4.2008 22:44 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    co nejaka VPN
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    VPN odpadá ve cvíli kdy se změní IP :(
    Heron avatar 2.4.2008 23:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Máš alespoň doma pevnou veřejnou IP? Pak by to šlo protunelovat z druhé strany. Tj skriptík na firmě by udržoval spojení s tvým PC doma. Měl bys kýžený tunel (třeba Open VPN) a byl bys na firmě (síťově). A mohl by sis nonstop tisknout třeba /dev/urandom :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    UPC.PL kvalita za rozumnou cenu ;-)
    3.4.2008 09:06 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    To nie je pravda!

    na pouzivam www.no-ip.org (velmi skratene - dns zdarma) zaregistrujes si u nich zaznam amigapower.no-ip.org a na serveri ti bezi daemon, ktory pri zmene IP u nich zmeni zaznam

    U seba si na VPN klientovi nastavis server podla hostname a nema problema ;-)

    Ja to mam tak rozbehane, ak chces pomoct, ozvi sa
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    2.4.2008 22:46 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Chybí podstatné informace. Co tam je za OS, tiskárna je sítová, nebo u nějakého stroje? Atd. atd. Všechno jde když se chce, jen to chce někdy trochu počíst dokumentaci a zalovit na netu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Windows® 2000, funguje to jako server na kterym jsou společný data a je do toho píchnutá ta tiskárna...
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    jinak problém s lovenim na netu mam ten, že aj dont spík ingliš a rusky toho moc neni... :-(
    3.4.2008 06:12 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Servus , Ani ja sa v tom nevyznám , čiže bude to len taká filozofická rozprava. Nedalo by sa trebárs aby ti to sejvlo cez dajaký sťahovací program stránku www.whatismyip.org a poslalo ti ju na mail? V line by to problém snáď ani nebol , cron,wget a mail to istí , ale vo win asi iba dajakú grafickú hovadinu.
    3.4.2008 06:58 kajencik | skóre: 8 | blog: kajencik | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Řešení znám, dokonce možná i několik, ale nechápu proč to takhle řešit? když zaměstnavateli vadí soukromé tisky, tiskni si to radši doma, toner přece nestojí 100 000,- Kč. Navíc jestli jsi měl problém s vytisknutím 30ti stránek, tak za vytvoření neautorizované VPN zevnitř firmy kamsi do internetu Tě tuplem nikdo nepochválí...
    3.4.2008 07:01 kajencik | skóre: 8 | blog: kajencik | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Jo a ještě bych podotkl že jedna stránka byť i na malé osobní laserové tiskárně se vzhledem k ceně toneru pohybuje hluboko pod 1,- Kč + cena listu papíru, u větších síťových tiskáren je to ještě méně...
    3.4.2008 07:09 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    dneska koupis cernobilou laserovku pod 3000
    3.4.2008 07:10 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    to je petina vasi kocky :)
    3.4.2008 08:25 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    No, nebo mozna muzes vyhandlovat 2 kotata za tiskarnu a pak pravidlne, kdyz budes potrebovat, kote za toner:-) Ale tohle milovnik zvirat nedela:-)
    3.4.2008 08:48 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Ted vazne. Divim se, ze to tu nikdo jeste poradne nenavrhnul.

    Pokud mas aspon jeden pocitac napojeny primo do internetu s verejnou IP adresou a pripadne muzes upravovat nastaveni FW a druhy pocitac ma nefiltrovany pristup z vnitrni site do Internetu, tak bych navrhoval dyndns.com a OpenVPN.

    DynDNS.com je system, kde si zaregistrujes ucet. Pod timhle uctem si muzes zaregistrovat az pet serveru, resp. jejich hostname (vybirat muzes z nekolika domen, napr. ath.cx, homelinux.org, selfip.org atd). K tomu hostname pripojis aktualni IP adresu a na DNS serverech tak budes mit IP adresu. Tenhle system se casto vyuziva prave pro klienty, kterym se IP meni, proto dyn-dns, ale da se pouzit i na staticky. Zmenu IP adresy bud muset provadet manualne na webu (web pri uprave hosta detekuje tvoje IP a predvyplni ho), ale tohle neni dobry reseni, proto vzniklo spousta ruznych klientu pro aktualizaci toho zaznamu. Pro linux existuje napr. ddclient, pro Windows urcite taky (viz http://www.dyndns.com/support/clients/). Pokud bys chtel poradit detaily, tak napis do diskuze, budu to sledovat a dyztak poradim.

    Pokud dyndns bezi, tak je dobry udelat VPN. Osobne pouzivam OpenVPN, ikdyz enterprise reseni spis preferujou ruzny cisca s IPsec, ale OpenVPN je jednoduchy, dobre konfigurovatelny a chodi dobre. OpenVPN sice nepodporuje nejakej oficialni VPN protokol, ale maji vlastni. Muzes vytvorit VPN bud na UDP nebo TCP, podle toho, co mas dovoleny na firewallu, UDP je lepsi. Existuje klient pro Linux, Windows a myslim i MAC. Pokud ti bude stacit jednoduche zabezpeceni, tak se zada pouze pre-shared heslo, jinak je ale lepsi pouzivat klasickou TLS komunikaci a nastaveni taky neni slozity.

    Mam OpenVPN na nekolika serverech a kdyz se pak dobre nastavi i routy, tak se tvuj pocitac pak chova tak, jako by byl primo v siti, takze muzes delat cokoliv, vcetne tisku.
    jóóó, samozřejmě by bylo taky dobrý, aby se nadalo zjistit kdo se v tom hrabal, né že bych měl na to v práci nějaký experty (já jsem tam jedinej, kdo do toho "trošku" vidí), ale voni jsou schopný si v případě nějaký "krize" stáhnout správce z centrály v čechách - hrozná gestapárna... :-( dík za každej nápad...
    No, tak samozrejme, pokud budes neco konfigurovat na firewallu a nejakych serverech, tak se bud budes muset prihlasit a pak se zjisti, ze ses tam prihlasoval, nebo mate na FW anonymni pristup, pak se to nezjisti. Nicmene, mohl bys mit openvpn server doma (pokud mas verejnout IP adresu) a pak openvpn z tvy stanice v praci nechat pripojovat na tvuj domaci pocitac (pokud mate z interni site neprilis limitovanej provoz, pro OpenVPN bych doporucoval UDP, ja to honim na portech 5000+cislo VPN, OpenVPN ale doporucuje tusim 1194). Pokud bys mohl primo pres to UDP do Internetu (tzn. z vnitrni site provoz nemate prilis omezenej), nebo pripadne pres TCP nebo pres http proxy pomoci CONNECT metody (pokud vam neomezuje CONNECT jenom na port 443), tak bys nemusel na FW a snad ani jinych serverech nic menit, takze nejakej admin by pak pouze mohl zjistit, ze tam neco komunikuje (to by byla ta VPN, ale hodne packetu by teklo, jenom kdybys byl doma a mel zapnutej tvuj comp, jinak openvpn zkousi spojeni pomoci par bytu). Takhle to mam taky resene, z prace se mi openvpn na muj domaci pocitac s dynamickou verejnou IP adresou a hostname nastavuju pres ddclient na dyndns.org.

    Prvni nahozeni ty VPN je trosku opruz, pokud nemas jiny pristup do prace, protoze kdyz neco podelas, musis cekat do druheho dne, nez budes v praci a opravis to:)

    Pokud bys to chtel zkusit, tak dej vedet a muzeme to zkusit rozbehat.
    3.4.2008 08:49 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Jo a jeste dodam, ze openvpn umi behat i na dynamickych IP.
    3.4.2008 09:07 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Ano, mne to tak funguje
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2008 10:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    koupil jsem si tonery... ;-)
    3.4.2008 10:23 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    ta to si namiesto VPN mohol pouzit auto ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2008 22:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    ...VPN by bodlo, zkusim to probrat s vedenim...
    Dalibor Smolík avatar 4.4.2008 13:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Ano, coby majitel čerstvě nainstalovaného VPN jsem si vytiskl z domova stránku na tiskárně umístěné ve firmě ..:-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.4.2008 11:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    ...čímž budeš muset jeako soukromá osoba zaplatit DPH od jednoho papíru a třech kapek toneru :-D :-D :-D
    Johny z Podoli avatar 3.4.2008 12:13 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    to já to tak mám a nic moc :)

    sedim doma, tisknu, jdu si na tiskárnu a pak vždy zistil že mi to vylezlo někde v práci :D Fakt super :D
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    3.4.2008 15:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    Pokud na to nespěcháš, tak může být jednodušší si to přinést na flashce a tisk naplánovat na večerní hodiny. :-)

    Ale ve Windows netuším, jak na to.
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2008 22:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tisk po síti, půjde to či ne? ;)
    O ten tisk už nejde (mam už tonery a navíc, šlo spíš o nasrání, že jsem to tisknutí odsral za všechny, kvůli blbejm 26. papírům), ale technologický návrhy řešení v diskuzi mně fakt potěšily (zkoumám), je dobře vědět, že máte někoho skušenějšího, kdo poradí ;-)
    Díky všem

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.