Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
 26.5.2009 23:13
xxxs             | skóre: 25
             | blog: vetvicky
        26.5.2009 23:13
xxxs             | skóre: 25
             | blog: vetvicky
            
        zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo. prislo nieco nove, tak to bola naozaj novinka. sucasne novinky neprekvapia nikoho. a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie. jasne, ze nostalgia vitazi. a urcite si ani casto neslopal.
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo.Dnes tomu lidi říkají "ta hra zas má nároky".
sucasne novinky neprekvapia nikoho.Ale překvapí.
a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie.Asi tak.
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);
 27.5.2009 10:19
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        27.5.2009 10:19
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);To je to samé jako byste tvrdil, že jádro linuxu je neefektivně naprogramované, protože je tak složité, že se to ani nikdo nesnaží optimalizovat.
 26.5.2009 23:58
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        26.5.2009 23:58
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Pěkná nostalgie. Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání. Dneska už sním méně často.. K Fronťákovi jsem se dostal jen jako kibic a u toho zůstane.
Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání.Chtěl zkusit? A jak jsi přistával když jsi ještě neměl přistávací automat?
 27.5.2009 08:44
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        27.5.2009 08:44
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        No právě, to vyletělo, narazilo do toho rotujícího a letělo od začátku. Moc dlouho to nevydrželo bavit  , co pamatuju, tak se nějak korigovalo otáčení lodi v ose toho docku přip přistávání. Když se to umělo.
, co pamatuju, tak se nějak korigovalo otáčení lodi v ose toho docku přip přistávání. Když se to umělo.
 27.5.2009 00:19
Salamek             | skóre: 22
             | blog: salamovo
        27.5.2009 00:19
Salamek             | skóre: 22
             | blog: salamovo
            
         
             
             27.5.2009 10:08
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        27.5.2009 10:08
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         27.5.2009 11:07
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        27.5.2009 11:07
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        No, já to zažívám u hodně her - od pecek na Spectrum (nedávno jsem musel otočit Target Renegade - ten emulátor se mi neměl dostat pod ruku, jinak Ultimate a spousta dalších...), po PC klasiky (BadStreet, Stunts, Dune 2, TT, Populous I, II, Pinball Fantasies, AVP, NFS...). Taky jsem si jistý, že až uvidím za pár let nějaké video z HL2, Painkillera, Mafie nego GTA, udělá to se mnou to stejné. Hra musí být prostě dostatečně stará a dostatečně dobrá, na technologii nezáleží. Celkově mi přijde, že počet dobrých her za rok klesá, momentálně se číslo pohybuje někde mezi 0.5 a 1, dřív to bývaly i tři kousky - ale možná jenom nejsem ve střehu.
 27.5.2009 15:51
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        27.5.2009 15:51
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         27.5.2009 11:13
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        27.5.2009 11:13
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         27.5.2009 00:57
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        27.5.2009 00:57
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
         ). 
Ale teď se ty staré pecky začínají reinkarnovat v podobě verzí pro iPhone, takže můžu navázat tam, kde jsem přestal.
). 
Ale teď se ty staré pecky začínají reinkarnovat v podobě verzí pro iPhone, takže můžu navázat tam, kde jsem přestal.  Aktuálně mám Full Throttle od Lucas Arts, Simon The Sorcerer, Wolfenstein 3D a xplane. Ještě by to chtělo něco na způsob GTA Vice City.
 Aktuálně mám Full Throttle od Lucas Arts, Simon The Sorcerer, Wolfenstein 3D a xplane. Ještě by to chtělo něco na způsob GTA Vice City.
             Jednicka byla imho nejlepsi.
 Jednicka byla imho nejlepsi.
             Sice jsem taky GTA III přepínal z 3D do pohledu ze shora, ale pak jsem si uvědomil, že 3D je 3D a k této hře to pasuje.
Příběhově se mi zatím nejvíc líbilo Vice City a možnostmi (a vším) pak San Andreas. IV jsem ještě nehrál, takže nemůžu posoudit. Bohužel nemám žádné dělo a ani konzoli. fňuk
 Sice jsem taky GTA III přepínal z 3D do pohledu ze shora, ale pak jsem si uvědomil, že 3D je 3D a k této hře to pasuje.
Příběhově se mi zatím nejvíc líbilo Vice City a možnostmi (a vším) pak San Andreas. IV jsem ještě nehrál, takže nemůžu posoudit. Bohužel nemám žádné dělo a ani konzoli. fňuk  Ale San Andreas mám na svém počítači už od jeho vydání a ještě se mi neomrzelo. Mám z té doby dokonce uložené hry.
 Ale San Andreas mám na svém počítači už od jeho vydání a ještě se mi neomrzelo. Mám z té doby dokonce uložené hry.  
 
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                