Společnost Murena ve spolupráci se společností Qwant představila vyhledávač Murena Find. Ve výchozím nastavení bude používán v mobilním operačním systému /e/OS a Murena Workspace.
V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.
Společnost Midjourney představila vlastní generátor videí pomocí umělé inteligence (AI) V1 Video Model.
Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Tiskni
Sdílej:
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo. prislo nieco nove, tak to bola naozaj novinka. sucasne novinky neprekvapia nikoho. a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie. jasne, ze nostalgia vitazi. a urcite si ani casto neslopal.
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo.Dnes tomu lidi říkají "ta hra zas má nároky".
sucasne novinky neprekvapia nikoho.Ale překvapí.
a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie.Asi tak.
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);To je to samé jako byste tvrdil, že jádro linuxu je neefektivně naprogramované, protože je tak složité, že se to ani nikdo nesnaží optimalizovat.
Pěkná nostalgie. Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání. Dneska už sním méně často.. K Fronťákovi jsem se dostal jen jako kibic a u toho zůstane.
Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání.Chtěl zkusit? A jak jsi přistával když jsi ještě neměl přistávací automat?
No právě, to vyletělo, narazilo do toho rotujícího a letělo od začátku. Moc dlouho to nevydrželo bavit , co pamatuju, tak se nějak korigovalo otáčení lodi v ose toho docku přip přistávání. Když se to umělo.
No, já to zažívám u hodně her - od pecek na Spectrum (nedávno jsem musel otočit Target Renegade - ten emulátor se mi neměl dostat pod ruku, jinak Ultimate a spousta dalších...), po PC klasiky (BadStreet, Stunts, Dune 2, TT, Populous I, II, Pinball Fantasies, AVP, NFS...). Taky jsem si jistý, že až uvidím za pár let nějaké video z HL2, Painkillera, Mafie nego GTA, udělá to se mnou to stejné. Hra musí být prostě dostatečně stará a dostatečně dobrá, na technologii nezáleží. Celkově mi přijde, že počet dobrých her za rok klesá, momentálně se číslo pohybuje někde mezi 0.5 a 1, dřív to bývaly i tři kousky - ale možná jenom nejsem ve střehu.