Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tiskni
Sdílej:
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo. prislo nieco nove, tak to bola naozaj novinka. sucasne novinky neprekvapia nikoho. a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie. jasne, ze nostalgia vitazi. a urcite si ani casto neslopal.
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo.Dnes tomu lidi říkají "ta hra zas má nároky".
sucasne novinky neprekvapia nikoho.Ale překvapí.
a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie.Asi tak.
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);To je to samé jako byste tvrdil, že jádro linuxu je neefektivně naprogramované, protože je tak složité, že se to ani nikdo nesnaží optimalizovat.
Pěkná nostalgie. Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání. Dneska už sním méně často.. K Fronťákovi jsem se dostal jen jako kibic a u toho zůstane.
Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání.Chtěl zkusit? A jak jsi přistával když jsi ještě neměl přistávací automat?
No právě, to vyletělo, narazilo do toho rotujícího a letělo od začátku. Moc dlouho to nevydrželo bavit , co pamatuju, tak se nějak korigovalo otáčení lodi v ose toho docku přip přistávání. Když se to umělo.
No, já to zažívám u hodně her - od pecek na Spectrum (nedávno jsem musel otočit Target Renegade - ten emulátor se mi neměl dostat pod ruku, jinak Ultimate a spousta dalších...), po PC klasiky (BadStreet, Stunts, Dune 2, TT, Populous I, II, Pinball Fantasies, AVP, NFS...). Taky jsem si jistý, že až uvidím za pár let nějaké video z HL2, Painkillera, Mafie nego GTA, udělá to se mnou to stejné. Hra musí být prostě dostatečně stará a dostatečně dobrá, na technologii nezáleží. Celkově mi přijde, že počet dobrých her za rok klesá, momentálně se číslo pohybuje někde mezi 0.5 a 1, dřív to bývaly i tři kousky - ale možná jenom nejsem ve střehu.