Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Tiskni
Sdílej:
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo. prislo nieco nove, tak to bola naozaj novinka. sucasne novinky neprekvapia nikoho. a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie. jasne, ze nostalgia vitazi. a urcite si ani casto neslopal.
zo starych veci bolo citit, ze su pisane na hranici mozneho, presne na zelezo.Dnes tomu lidi říkají "ta hra zas má nároky".
sucasne novinky neprekvapia nikoho.Ale překvapí.
a ked si bol mlady, tak si vnimal intenzivnejsie.Asi tak.
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);
skor by som povedal, ze dnesne hry su skor velmi neefektivne naprogramovane (a je to take zlozite, ze sa to ani nikto nesnazi optimalizovat);To je to samé jako byste tvrdil, že jádro linuxu je neefektivně naprogramované, protože je tak složité, že se to ani nikdo nesnaží optimalizovat.
Pěkná nostalgie. Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání. Dneska už sním méně často.. K Fronťákovi jsem se dostal jen jako kibic a u toho zůstane.
Byly doby, kdy jsem v Elite chtěl zkusit ruční přistávání.Chtěl zkusit? A jak jsi přistával když jsi ještě neměl přistávací automat?
No právě, to vyletělo, narazilo do toho rotujícího a letělo od začátku. Moc dlouho to nevydrželo bavit , co pamatuju, tak se nějak korigovalo otáčení lodi v ose toho docku přip přistávání. Když se to umělo.
No, já to zažívám u hodně her - od pecek na Spectrum (nedávno jsem musel otočit Target Renegade - ten emulátor se mi neměl dostat pod ruku, jinak Ultimate a spousta dalších...), po PC klasiky (BadStreet, Stunts, Dune 2, TT, Populous I, II, Pinball Fantasies, AVP, NFS...). Taky jsem si jistý, že až uvidím za pár let nějaké video z HL2, Painkillera, Mafie nego GTA, udělá to se mnou to stejné. Hra musí být prostě dostatečně stará a dostatečně dobrá, na technologii nezáleží. Celkově mi přijde, že počet dobrých her za rok klesá, momentálně se číslo pohybuje někde mezi 0.5 a 1, dřív to bývaly i tři kousky - ale možná jenom nejsem ve střehu.