Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.
Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.
Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.
Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Varování: Následující část článku vyzrazuje zápletku nebo rozuzlení díla.
|
Auto | KAMA3![]() | TATRA![]() |
Délka | 7320mm | 6500mm |
Výška | 3200mm | 3400mm |
Šířka | ? | 2500mm |
Poh. hmotnost | 9500kg | 8800kg |
Rozvor | 4250mm | 4090mm |
Motor | ЯМЗ-7Э846.10-07 V8 / 32v / Turbo | KHD Deutz BF 8M 1015C V8 / ?v / 2x Turbo |
Obsah | 18470cm³ | 15874cm³ |
Nejvyšší výkon | 1130k (830kW) / 2500ot. | 1000k (735kW) / 2100ot. |
Nejvyšší toč. moment | 2700Nm/1600ot. | 3600Nm/1200ot. |
Převodovka | ZF 16s 251 - 16st. STEYR VC 2000/300 | TATRA TS210 - 10st. TATRA 2.30 TRK 1.3/2.1 |
Max. rychlost | 165km/h | 180km/h |
Spotřeba | ? | ? |
Tiskni
Sdílej:
sem fandil už v dětství těm šestikolkámMyslel jsi Tyrrel P34 z F1? Tu 6-kolku co nakonec nejezdila ?
V roce 1988 vyhral Loprais na 4x4, 6X6 ridil Kahanek. loprais.cz
Značku Tatra v tomto ročníku reprezentovaly dva vozy T 815 6x6. V prvním jela trojice Loprais, Stachura, Ing. Krpec (634), ve druhém potom Kahánek, Gumulec, Ing. Kalina (635)....ale z testů na rok 1987 sem našel hustý video
F1 je zajímavější dnes než v dobách, kdy Ferrari vyhrávalo jeden závod za druhým stylem start cílTo rozhodně neni, to teď je to nuda...
kdy Ferrari vyhrávalo jeden závod za druhým stylem start cíl jenom kvůli tomu, že měli nejvíc peněz na vývoj.
Motorsport se bez peněz dělat nedá, ale peníze nejsou automatickou zárukou úspěchu. Toyota měla větší rozpočet než Ferrari, ale výsledky se blížily nule. Honda je podobný případ.
4G13(1) (el.karb), benzín Řadový 4-válec, 1 300 ccm 8-ventil, komprese 9.7 : 1 Vrtání x zdvih: 71 mm x 82 mm Výkon motoru: 55 kW (75 PS) při 6500 ot./min. Točivý moment: 110 Nm při 3000 ot./min.
V-twin, 1063 ccm, Karb. Mikuni BDS37/2 4-stroke SOHC, komprese 8.3:1 Vrtání x zdvih: 95.0 x 75.0 mm Výkon motoru: 62 hp (46 kW) @ 5,750 rpm Točivý moment: 85.00 Nm při 2,500 rpm Chlazeno vzduchemna dvou kolech