Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

Varování: Následující část článku vyzrazuje zápletku nebo rozuzlení díla.
|
| Auto | KAMA3![]() | TATRA![]() |
| Délka | 7320mm | 6500mm |
| Výška | 3200mm | 3400mm |
| Šířka | ? | 2500mm |
| Poh. hmotnost | 9500kg | 8800kg |
| Rozvor | 4250mm | 4090mm |
| Motor | ЯМЗ-7Э846.10-07 V8 / 32v / Turbo | KHD Deutz BF 8M 1015C V8 / ?v / 2x Turbo |
| Obsah | 18470cm³ | 15874cm³ |
| Nejvyšší výkon | 1130k (830kW) / 2500ot. | 1000k (735kW) / 2100ot. |
| Nejvyšší toč. moment | 2700Nm/1600ot. | 3600Nm/1200ot. |
| Převodovka | ZF 16s 251 - 16st. STEYR VC 2000/300 | TATRA TS210 - 10st. TATRA 2.30 TRK 1.3/2.1 |
| Max. rychlost | 165km/h | 180km/h |
| Spotřeba | ? | ? |
Tiskni
Sdílej:
sem fandil už v dětství těm šestikolkámMyslel jsi Tyrrel P34 z F1? Tu 6-kolku co nakonec nejezdila ?
)
(a taky měly "šlapadla")
V roce 1988 vyhral Loprais na 4x4, 6X6 ridil Kahanek. loprais.cz
Značku Tatra v tomto ročníku reprezentovaly dva vozy T 815 6x6. V prvním jela trojice Loprais, Stachura, Ing. Krpec (634), ve druhém potom Kahánek, Gumulec, Ing. Kalina (635)....ale z testů na rok 1987 sem našel hustý video
F1 je zajímavější dnes než v dobách, kdy Ferrari vyhrávalo jeden závod za druhým stylem start cílTo rozhodně neni, to teď je to nuda...
kdy Ferrari vyhrávalo jeden závod za druhým stylem start cíl jenom kvůli tomu, že měli nejvíc peněz na vývoj.
Motorsport se bez peněz dělat nedá, ale peníze nejsou automatickou zárukou úspěchu. Toyota měla větší rozpočet než Ferrari, ale výsledky se blížily nule. Honda je podobný případ.
4G13(1) (el.karb), benzín Řadový 4-válec, 1 300 ccm 8-ventil, komprese 9.7 : 1 Vrtání x zdvih: 71 mm x 82 mm Výkon motoru: 55 kW (75 PS) při 6500 ot./min. Točivý moment: 110 Nm při 3000 ot./min.
Ja som mal tri Felície a ľutujem že som si aspoň jednu nenechal. Kámoš ma ukecal a tú poslednú som predal niekde do nemecka
Ale aj preto že tatko k tomu nemal vzťah a stále do mňa jebal prečo platím zbytočne ďalšiu poistku za auto na ktorom sa preveziem raz začas. Kua poteraz to ľutujem.
V-twin, 1063 ccm, Karb. Mikuni BDS37/2 4-stroke SOHC, komprese 8.3:1 Vrtání x zdvih: 95.0 x 75.0 mm Výkon motoru: 62 hp (46 kW) @ 5,750 rpm Točivý moment: 85.00 Nm při 2,500 rpm Chlazeno vzduchemna dvou kolech
Jedna věc je jezdec, druhá věc je technika. A tak i když Kamaz možná nemá ty nejlepší řidiče, dokáže zajet za dané situace nejlépe na světě. Prostě je to jedno s druhým. Kdyby jel Loprais za Kamaz, možná by to byl "nejlepší možný výkon na světe v roce 2011". Stejně tak v rally člověk, který první etapu závodu vyhraje všechny RZ, nemusí nutně vyhrát celý závod, protože ve druhé etapě "s tím někde praští".
Asi jsem se nevyjádřil úplně nejlíp - jsem totiž "ožralej", berte na to proto prosím ohled... Peace