Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Slova
ty jsi můj táta jsi můj táta domů chodils když jsem šel spát a táhly z tebe píva byls jak slíva častokrátod Těžkýho Ponondra si pamatuju víc
jsi domu majitel - tak najem zvedej, chces novej Eurotel - tak najem zvedej, at uz odtahnou, kdyz se jinak nechtej hnout ...
Slova
já sněd jsem mámu, sežral tátu a teď si i tebe dám si rozklepaný ros..sol pivní mos..sol dole mámsi pamatuju ještě víc
Tak tak. Naprostý souhlas. Tokio hotel jsem omylem viděl v Tv a nechápu co se komu na tom může líbit. Asi už nám teenageři senilní.
Ono obvykle stačí počkat pár let… kdo si dnes vzpomene na nějaké Lunetic nebo Kelly Family? To chce čas. Ono i u známých písniček z 60.-80. let je leckdy zajímavé porovnat si jejich popularitu na dobových žebříčcích s tou současnou. Proto mi připadalo směšné, když Nova dělala anketu o písničku století a jako druhý se tam umístil aktuální hit, po kterém už dneska nejspíš nikdo ani nevzdechne…
Spíš mne štve, když nějaká dobová hvězdička přezpívá starší hit a všechna rádia jako na povel hrají jen tu novou verzi. Třeba I Will Always Love You - nevzpomínám si, že bych ji slyšel v podání Dolly Parton jinde než na Country rádiu…
Spíš mne štve, když nějaká dobová hvězdička přezpívá starší hit a všechna rádia jako na povel hrají jen tu novou verzi.No a pokud je ta hvězdička česká, otevírá se mi kudla v kapse. Například proč proboha Pavlíček (nebo kdo) předělal "Girl, you'll be a woman soon" na Hůlkovu "Hej, už se to blíží"? Proč bych měl poslouchat Hůlkovu kopii (aspoň je dobrý zpěvák), když je originál lepší.
Ein Fleisch, ein Blut,Překlad je sice zajímavý, ale původní písnička je daleko lepší.
ein wahrer Glaube,
eine Rasse und ein Traum,
ein starker Wille.
... americké remaky evropských filmů dělají proto, že nejsou zvyklí na dabing ani titulky. Ale nedávno jsem zahlédl americký remake britského ...no však to není v rozporu, vždyť by tu angličtinu museli dabovat do američtiny
To lidem moc na výběr nedává…Už som tento názor počul a zásadne sa s ním nestotožňujem. Kto chce počúvať dobrú hudbu, ten ju bude počúvať a nájde si aj tie staré verzie, ak mu chýbajú. Kto ju počúvať nechce, tak bude počúvať ten priemer, čo sa hrá vo väčšine rádií. That's all. Úplne najsmiešnejší názor je, že keby všetky rádia hrali dobrú hudbu (a vôbec médiá vysielali kvalitu), tak ľudia by začali mať dobrý vkus. Tak to nie je. Médiá sa prispôsobujú masám. Ja osobne som už stratil vieru v tento svet, že by sa dal vychovať k niečomu lepšiemu. Proste ľudia sú hovadá (tým urážam všetkých, vrátane seba) a tak to aj zostane. Niektorí tvrdia, že medzi človekom z pred niekoľko tisíc rokov a tým dnešným je veľký rozdiel, ale ja ho tam nevidím, čo sa morálky, etiky, solidarity, slušnosti a schopnosti vnímať kvalitu týka. V histórií boli nejaké pokusy to zmeniť, ale paradoxne väčšinou násilím. Ale toto je už o niečom úplne inom a na dlho…
Kto chce počúvať dobrú hudbu, ten ju bude počúvať a nájde si aj tie staré verzie, ak mu chýbajú.Jsi optimista. V žádném případě to není tak jednoduché, jak píšeš.
Kto ju počúvať nechce, tak bude počúvať ten priemer, čo sa hrá vo väčšine rádií. That's all. Úplne najsmiešnejší názor je, že keby všetky rádia hrali dobrú hudbu (a vôbec médiá vysielali kvalitu), tak ľudia by začali mať dobrý vkus. Tak to nie je. Médiá sa prispôsobujú masám.Několik poznámek: Že se média přizpůsobují vkusu mas, je jen částečně pravda. Stejně tak platí, že tento vkus (a řekl bych v ještě větší míře) vytvářejí. Čím méně jsou "masy" na dobrá díla zvyklé, tím méně je dokážou vnímat. K dobré hudbě nebo filmu se totiž musíte dostat. A jelikož tato díla nemíří prvoplánově na lidské základní pudy, nejsou na první poslech či pohled "příjemná" a pokud osloví, tak doslova "zasáhnou". Všechno nové vzbuzuje nejdřív nedůvěru a tu nechtějí mainstreamová média riskovat. To je příklad remake, ať filmů či hudby. Často je skvělý námět, hudba či text jen tak přeinterpretována nějakým neumělem, a jen díky své původní síle začne neznalé publikum oslovovat. A to je problém, člověk si řekne, skvělá melodie, dobrej text, ten trouba sice mečí jako koza... Stejně tak béčkový (až déčkový) remake relativně slušného filmu. Ty se pak prosazují agresivní reklamou, stálým přehráváním a v hlavních vysílacích časech, zatímco originály jsou vytlačeny do klubů, zájmových nákladů nebo pozdních nočních hodin, prý protože není zájem. Zde připomenu důvod většiny remake, který většinou není, že by tvůrce cítil bytostnou potřebu přidat působivému originálu nový pohled, ale spíš navzdory nedostatku vlastní invence pomocí dobrého originálu přece jen vydělat nějaké peníze. Stačí tedy vidět masová média jako naplnění prvotního účelu prodat co nejvíc co nejvíce lidem (= tedy toho nejprůměrnějšího) a už není třeba se vzrušovat nad jejich úrovní. Nesouhlasím ale s tezí, že o kvalitu není mezi lidmi větší zájem. Zájem je, pouze nestačí na to, aby okamžitě zareagoval libými pocity a přinesl tak v módní vlně okamžitý zisk. A myslím si, že to je tím, že jsme záměrně obklopováni a zahlcováni odpadem, který namísto tříbení úsudku ukolebává v tuposti. Protože dnes se více než kdy jindy počítá hlavně *rychlý* zisk, protože "čas jsou peníze".
Nesouhlasím ale s tezí, že o kvalitu není mezi lidmi větší zájem. Zájem je, pouze nestačí na to, aby okamžitě zareagoval libými pocity a přinesl tak v módní vlně okamžitý zisk. A myslím si, že to je tím, že jsme záměrně obklopováni a zahlcováni odpadem, který namísto tříbení úsudku ukolebává v tuposti. Protože dnes se více než kdy jindy počítá hlavně *rychlý* zisk, protože "čas jsou peníze".Ale ten záujem o kvalitu tam skutočne nie je. Ak niekomu, kto počúva mainstream pustím svoju obľúbenú jazzovú skladbu, tak ma spravidla pošle do prdele. Jediný spôsob, ako toto napraviť je výchova ku kvalite. Ale ak je nejaká výchova vôbec teoreticky možná, tak prakticky je to úplna utópia; tak ako hovoríte, pre média je riskantné vysielať niečo iné ako priemer.
A videl ste už niekde dav vlkov, alebo dav antilôp?Smečka je to u vlků (psů, lvů atd.), ale u třeba těch antilop je to stádo, což je rozdíl. Smečka má v podstatě pevnou hierarchii a když se z ní někdo odebere, smečka funguje dál. Pro stádo to neplatí - organizovanost je minimální, zcela rozhodující je právě vůdce - jeho nepřítomnost způsobí krátkodobý chaos do doby, než bude nový vůdce. A u davu lidí je to podobné.
Ak niekomu, kto počúva mainstream pustím svoju obľúbenú jazzovú skladbu, tak ma spravidla pošle do prdele. Jediný spôsob, ako toto napraviť je výchova ku kvalite. Ale ak je nejaká výchova vôbec teoreticky možná, tak prakticky je to úplna utópia; tak ako hovoríte, pre média je riskantné vysielať niečo iné ako priemer.Záleží taky na tom, v jakém kontextu ji pustíte. Taky pro necvičené ucho nejsou vhodné náročné party apod. I v jazzu existují kvalitní a přitom i na první poslech líbivé skladby, stejně jako existují kvalitní a přitom oblíbené romány či filmy. To je pak ta výchova, nezačínat hned heavy kalibrem. Pak to není až taková utopie; hůř to dopadá s odpovědí na otázku, proč byste se měl o takovou výchovu kohokoliv snažit. Když pomineme prostou radost ze sdělování příjemných pocitů, přinese vám to jen málo. To je pravda. Naštěstí spěje svět díky rozvinutým možnostem komunikace na dálku k vytváření zájmových komunit, kde si každý tu svou úchylku může pěstovat s relativně hodně spolupostiženými a nemusí tudíž otravovat své bližní :DDD
Záleží taky na tom, v jakém kontextu ji pustíte. Taky pro necvičené ucho nejsou vhodné náročné party apod. I v jazzu existují kvalitní a přitom i na první poslech líbivé skladby, stejně jako existují kvalitní a přitom oblíbené romány či filmy. To je pak ta výchova, nezačínat hned heavy kalibrem.S tým súhlasím. Mne len ide o to, že netreba odsudzovať niečo, čo nepoznám a nerozumiem tomu a skúsiť to pochopiť. Práve toto odlišuje priemer od tých ostatných.
Pak to není až taková utopie; hůř to dopadá s odpovědí na otázku, proč byste se měl o takovou výchovu kohokoliv snažit. Když pomineme prostou radost ze sdělování příjemných pocitů, přinese vám to jen málo. To je pravda. Naštěstí spěje svět díky rozvinutým možnostem komunikace na dálku k vytváření zájmových komunit, kde si každý tu svou úchylku může pěstovat s relativně hodně spolupostiženými a nemusí tudíž otravovat své bližní :DDDOdpoveď na otázku je jednoduchá: akákoľvek vedomosť je dobrá. Ale nikomu sa nechce učiť nové veci; takže problém nie je v tom prečo vyučovať, ale prečo sa nikto nechce učiť
Není jednoznačně dáno, co je a co není dobré dílo. Lidé jsou různí a proto to každý vnímá trochu jinak. Jsou ovšem lidé, kteří se cítí povoláni k tomu, aby o tom rozhodovali, aby za ostatní lidi hodnotili, co je pro ně dobré. Poměřují vkus jiných lidí šablonou vkusu vlastního. Pohybuje-li se to pouze v rovině slovní, o nic nejde. Ale běda, pokud se těmto "hlavám pomazaným" dostane nějaké zákonné moci, díky které mohou svůj pohled vynucovat - nabídka se místo měřítka peněz řídí měřítkem ryze subjektivního posouzení, nebo dokonce měřítky úplně jinými (politickými, korupčními apod.).Vnucovanie názorov je niečo úplne iné a o tom tu nikto nehovorí. Ide o tu skôr o pochopenie toho, čo počúvajú ostatní a väčšia tolerancia.
Je otázka, zda většina lidí "dobré umění" (z individuálního pohledu) vůbec chce. O něm se totiž chtě nechtě musí přemýšlet, a přemýšlení bolí.O umení premýšľať? Tak to robia asi len kritici. Ja sa vždy nechám unášať.
Není pravda, že by touha po rychlém zisku byla nyní větší než dříve. Byla tu vždy. Stačí si přečíst třeba starší noviny (z meziválečné doby, ze začátku 20. století apod.) nebo nějaká literární díla ze středověku. Všude se člověk dočte o "touze po rychlém zisku", a že "to dříve nebylo"Nikto nepovedal, že je teraz väčšia, alebo áno? Práve naopak, ja som už skôr napísal, že ľudia boli, sú a ak sa nevydraždia, tak aj búdu hovadá.
O umení premýšľať? Tak to robia asi len kritici. Ja sa vždy nechám unášať.Pokud je něco hodně dobré (nebo hodně špatné), člověka to prostě donutí přemýšlet, proč je to takové, jaké je. Nedovedu si představit, že shlédnu (z mého pohledu) vynikající film, poslechnu si výbornou hudbu, prohlédnu skvělé fotografie apod., a tím to skončí. Ten vjem zůstane v hlavě a proniká do mysli - proto o tom musím přemýšlet.
Nikto nepovedal, že je teraz väčšia, alebo áno? Práve naopak, ja som už skôr napísal, že ľudia boli, sú a ak sa nevydraždia, tak aj búdu hovadá.A co je potom tohle?
Pokud je něco hodně dobré (nebo hodně špatné), člověka to prostě donutí přemýšlet, proč je to takové, jaké je. Nedovedu si představit, že shlédnu (z mého pohledu) vynikající film, poslechnu si výbornou hudbu, prohlédnu skvělé fotografie apod., a tím to skončí. Ten vjem zůstane v hlavě a proniká do mysli - proto o tom musím přemýšlet.V tomto zmysle áno, súhlasím.
To sa týka dnešných možností, aspoň ja som to tak pochopil. Podobne, dnes viacej ako v minulosti máme možnosti vyhladiť zbraňami celé štáty, ale to neznamená, že v minulosti boli podnety slabšie.Nikto nepovedal, že je teraz väčšia, alebo áno? Práve naopak, ja som už skôr napísal, že ľudia boli, sú a ak sa nevydraždia, tak aj búdu hovadá.A co je potom tohle?Protože dnes se více než kdy jindy počítá hlavně *rychlý* zisk, protože "čas jsou peníze".
Není jednoznačně dáno, co je a co není dobré dílo. Lidé jsou různí a proto to každý vnímá trochu jinak. Jsou ovšem lidé, kteří se cítí povoláni k tomu, aby o tom rozhodovali, aby za ostatní lidi hodnotili, co je pro ně dobré. Poměřují vkus jiných lidí šablonou vkusu vlastního.To by ještě bylo to nejlepší. Problém co se týče vkusu a nevkusu vzniká spíš tam, kde tvůrci či producenti vědomě potlačí vlastní vkus a produkují to, co využívá instinktivní reakce člověka, tj. jeho vpodstatě vrozené pudy, ačkoliv se dílo maskuje jako "duševní potrava". Typickým příkladem je využívání sexuálních signálů v reklamě na cokoliv. Já mám naopak velice rád, když někdo napíše či povídá o svém vlastním vkusu a z tohoto hlediska mi film, knížku či hudbu doporučí. Právě protože to je jedna z mála šancí, jak se k něčemu novému vůbec dostat. Považovat tohle za násilné ovlivňování mi připomíná zkrat rodičů, kteří v obavě, aby neznásilňovali vývoj dítěte co se týče hudby, o hudbě před ním raději mlčí úplně, případně aby mu nenutili jeden nástroj, nedají mu možnost hrát raději na žádný, a čekají, až si dítě "samo od sebe svobodně" vybere. A když to promítnu do obsahu rádií, je mi milejší redaktor, prosazující (rozumnou měrou) svůj vlastní vkus, než redaktor, co hraje zdarma zaslané snímky spřízněných vydavatelství bez ohledu na to, zda se mu to líbi nebo ne. Myslím, že v médiích chybí osobitost, která byla nahrazena profilem "průměrného" posluchače.
Je otázka, zda většina lidí "dobré umění" (z individuálního pohledu) vůbec chce. O něm se totiž chtě nechtě musí přemýšlet, a přemýšlení bolí.V takové míře, jako je to dnes, v době všudypřítomné medializace, asi těžko. Ale asi jsme v přechodovém období... pomalu začínají vznikat možnosti individuálního výběru a zaniká nutnost konzumace všeho předkládaného, např. než sledovat televizní program, lidi si radši nahrají předem programy, co by je mohli zajímat a podívají se, když mají chuť - což je mimochodem příznivé pro náročnější díla, protože ta se nedají vnímat v jakémkoliv rozpoložení.
Není pravda, že by touha po rychlém zisku byla nyní větší než dříve. Byla tu vždy. Stačí si přečíst třeba starší noviny (z meziválečné doby, ze začátku 20. století apod.) nebo nějaká literární díla ze středověku. Všude se člověk dočte o "touze po rychlém zisku", a že "to dříve nebylo".Jistěže bylo, ale dnes k tomu přibyly možnosti a nutnosti. Možnosti, jak takového rychlého zisku přes okamžitě šířící média dosáhnout. A nutnosti předhonit co nejrychleji konkurenci, podnikající stejným způsobem. Je rozdíl mezi mecenášem podporujícím umělce, kteří mu připadají slibní a jeho dílo zajímavé, a mezi PR-agenturou cvičící loutkovou hudbení skupinu na jednu dvě módní sezóny s cílem rychle vydělat a rychle zapomenout. BTW začátek 20. století už je pozdě na srovnávání. Tam už rčení "time is money" platilo ;)
Spíš mne štve, když nějaká dobová hvězdička přezpívá starší hit a všechna rádia jako na povel hrají jen tu novou verzi.+1
Neposlouchám to. Radši mám Manowar, Helloween, nebo třeba AC/DC.
nespekuluj. pokial zapnutie televizora na 20 minut je cumenie na telku, tak potom cumim na telku. ale to neklasifikujem ako cumenie na telku.V definíciách je niekedy bordel. Ja čumenie na telku chápem, ako jej pozeranie ľubovoľne krátko. No čo, najkrajšie na štandardoch je to, že je ich tak veľa a zákony sú od toho, aby sa porušovali
priemernu hudbu som nehodnotil podla toho, ze ju pocuva priemerny clovek ale podla inych kriterii. (inac by to samozrejme nedavalo zmysel.)No mne slovo priemerný aj tak nedáva zmysel, lebo ten priemer nikto nepočíta (okrem štatistík a peoplemetrov, ale to je to, čo som hovoril, že veľa ľudí počúva málo kvalitné veci). Termín priemerná hudba inak neviem definovať.
radiofm nehra mainstrem. ok. ale co to znamena pre mna? nic. metlak nie som, a aj keby, tak nejaky cas o tretej hodine rannej je mi ukradnuty.Prečo by si mal byť metlák? A prečo o tretej ráno? Ako hovorím, hrajú tam všeličo. Zajtra ide večer nu, hrajú elektronické veci, proste všetky žánre. Takže IMHO aj ak si vysoko špecifikovaný a náročný, tak si niečo nájdeš. A inak, ja netvrdím, že to rádio je dokonalé. Len že je úplne super
hudba, ktora ma co povedat? myslis "pekna pesnicka" alebo naozaj o niecom? (krasny priklad je ta blbost o tom, ze niekto par dni zvladne, najde si silny strom - zopakuju to 20x a koniec.) a vobec mi nejde ani o taku hudbu. dokazem ocenit nadpriemernu hudbu (tentoraz je priemer definovany priemernymi ludmi), ale pocuvat ju nechcem, pretoze sa mi nepaci.Mám na mysli kvalitnú hudbu/spev a kvalitné texty. To znamená, že tam musí byť umelec (nie nutne študovaný, niektorý sa zjavujú zničoho nič). Potom je mi úplne jedno, aký je to žáner. Ale len tak námatkovo, moje obľúbené žánre: jazz, nu, funky, chillout, filmová hudba. A potom samozrejme rock/pop/country/hiphop, ale tam je toľko nekvality, že počúvam len niečo. Napríklad Doors, Eagles, Hendrix etc. A mám rád Nohavicu, na ňom som vyrastal. Je toho veľa.
Termín priemerná hudba inak neviem definovať.ja som to myslel ako hudba, ktora nie je totalne onicom, nie je stupidna a da sa urcitu dobu vydrzat aj ked to nie je nic pre mna.
Prečo by si mal byť metlák?lebo z toho co si vymenoval je mi to najblizsie a urcite to nehraju (ak vobec, tak aspon nejaky poriadny metal, nie nejake Final Countdown :)), ale metal nepocuvam. "proste všetky žánre" tam urcite nehraju. bodka.
Mám na mysli kvalitnú hudbu/spev a kvalitné texty.tu ide o vkus. kazdy hlada v hudbe nieco ine, ale co sa da najst v takych... ehm.. riedkych stoliciach co su akoze "in", netusim. vymyvanie mozgov.
ja som to myslel ako hudba, ktora nie je totalne onicom, nie je stupidna a da sa urcitu dobu vydrzat aj ked to nie je nic pre mna.Aha, tak to je tiež celkom rozumná definícia. Ale znesiem veľa, takže podľa tejto definície je pre mňa priemerné skoro všetko, čo hrajú v bežných rádiách
lebo z toho co si vymenoval je mi to najblizsie a urcite to nehraju (ak vobec, tak aspon nejaky poriadny metal, nie nejake Final Countdown :)), ale metal nepocuvam. "proste všetky žánre" tam urcite nehraju. bodka.No ale ja som rozhodne nevymenoval všetko, lebo sám všetko nepočúvam a kopu žánrov asi ani nepoznám. To, že nehrajú úplne všetko je jasné, ale používať logiku typu ad absurdum je trochu pod pás.
tu ide o vkus. kazdy hlada v hudbe nieco ine, ale co sa da najst v takych... ehm.. riedkych stoliciach co su akoze "in", netusim. vymyvanie mozgov.Tu nejde o vkus. Ak máš jazzového hudobníka, ktorý hrá od piatich rokov, tak proste hrá fantasticky. To už nie je názor vkusu, to je proste jasné, je to virtuóz. Nemusíš to počúvať, môžeš to len znášať, ale tá kvalita tam bezosporu je. A podobne sa virtuózi občas nájdu aj v rocku a pope a potom ich počúvam. Ale dobré texty, to je už viac otázka vkusu, rovnako ako literatúra, ale znova sa dá nájsť neodškriepiteľná kvalita, bez ohľadu na vkus.
Tu nejde o vkus.ale ide. napriklad by mohli byt pani muzikanti a mat tvorbu, ktora by ti vobec nesadla. to by si uz tazko ohodnotil. ale to sa tyka asi len tvrdej hudby.
ale ide. napriklad by mohli byt pani muzikanti a mat tvorbu, ktora by ti vobec nesadla. to by si uz tazko ohodnotil. ale to sa tyka asi len tvrdej hudby.Aj v jazze sú páni muzikanti, ktorí mi vôbec nesedia, ale uznávam ich profesionalitu. Podobne aj v tvrdej hudbe. Tam sa síce veľmi neorientujem, ale viem rozoznať, keď len niekto búši do bicích a gitary a keď v tej hudbe niečo je. Ale máš pravdu, že sa mi taká hudba hodnotí ťažšie.
jediné na svete, ktoré poznám, ktoré ide svojou cestou a snaží sa hrať (aj) nemasové veci.tebe to moze vyhovovat, ale ja by som to nevydrzal pocuvat. a nic co sa dostane medzi masy sa mi obycajne nepaci. a tiez je zaujimave to, ze ked sa nieco stale opakuje, tak si na to zvyknes a moze sa ti to zacat aj pacit. takto skoncit nechcem.
muzikanti vedia co hraju, ma to nejaky svojsky styl, ludom sa to paci. tak preco nie?Takýto argument by som nepoužil. Lunetici (a ich manageri) vedeli veľmi dobre, čo hrajú a masám sa to páčilo. Tak prečo nie – WTF?
ale este si nenapisal nazor na tie co som uploadol. napriklad ta prva je asi najrychlejsia. busenie? urcite nie, ale mnoho ludom (aj takym co pocuvaju nejaky trosku tvrdsi rock) sa to nepaci a vacsina ludi to oznaci za busenie. pritom je to uplne obycajna skladba, len to vnimaju inak alebo maju iny vkus (mna by dost zaujimalo ci to moze byt tym vnimanim - ze nerozoznavaju jednotlive nastroje a pocuju len hluk :)). alebo aj link co som dal tu http://www.abclinuxu.cz/blog/show/143511#81Oki, idem napísať názor: počujem tam jednoduché bicie, ktoré zahrá kdekto. Počujem tam veľmi jednoduchú gitaru, ktorú som bol schopný zahrať po pár mesiacoch hry na ňu. Počujem tam spev, ktorý mi pripadá silený a neviem, čo si o ňom mám myslieť. Rozoznávam tam punkové rytmy, ktoré som počul asi tisíckrát. Celkovo na tom nevidím nič extra. Neviem, či mi ešte niečo uniká, alebo či mám úplne vypnúť mozog, ale nechytám sa, fakt. Nič v zlom inak, to je môj názor, chcel si ho počuť.
takze ziadne busenie ako si ho tu spominal. a nie je to len radoby tvrde, ako to nazyvas. a ver mi, kvalitne studio moze robit zazraky.Tak s kvalitou je to jasné a je na to len jeden liek, pozrieť si to naživo (ale samozrejme, aj na koncerte musí byť dobrá technika, ak to nie je unplugged, čo metal/punk asi nie je
Takýto argument by som nepoužil. Lunetici (a ich manageri) vedeli veľmi dobre, čo hrajú a masám sa to páčilo. Tak prečo nie – WTF?vieme dobre v com je to odlisne. a to pominiem detail, ze chlapci na playback nie su muzikanti.
počujem tam jednoduché bicie, ktoré zahrá kdekto. Počujem tam veľmi jednoduchú gitaru, ktorú som bol schopný zahrať po pár mesiacoch hry na ňu.ano, lebo to porovnavas s jazzom. skus v takom tempe zahrat nejaku jazzovu skladbu, pri ktorej by vznikol na koncerte kotol :)
Počujem tam spev, ktorý mi pripadá silený a neviem, čo si o ňom mám myslieť.spevak ma taky hlas :) a samozrejme sa nesnazi spievat melodicky.
Rozoznávam tam punkové rytmy, ktoré som počul asi tisíckrát.snad ti nemusim dokazovat roznorodost? toto som vybral rychlu vec velmi vhodnu na koncert. a som zatazeny na basu (ale iba pick, finger a slap nemam rad) a tu je krasna :)
Neviem, či mi ešte niečo uniká, alebo či mám úplne vypnúť mozog, ale nechytám sa, fakt.ano, proste sa ti to nepaci. tak ako mne pretechnizovane jazzove skladby nic nehovoria mne :)
Nič v zlom inak, to je môj názor, chcel si ho počuť.ja sa len tak neurazim ;)
na to len jeden liek, pozrieť si to naživo (ale samozrejme, aj na koncerte musí byť dobrá technika, ak to nie je unplugged, čo metal/punk asi nie jena takom koncerte praveze musi byt hlavne atmosfera a staci obstojne zahrana skladba - taketo skladby su narocne na spev, rychle gitary. dolezite je aby tym presvedcili publikum.)
vieme dobre v com je to odlisne. a to pominiem detail, ze chlapci na playback nie su muzikanti.My vieme, lebo je to v kontexte "antimainstream", ale ten argument je každopádne platný aj pre mainstream (okrem tých muzikantov, ako správne hovoríš, ale dnes sa pod pojmom muzikant už, obávam sa, chápu aj lunetici).
ano, lebo to porovnavas s jazzom. skus v takom tempe zahrat nejaku jazzovu skladbu, pri ktorej by vznikol na koncerte kotol :)Jazzový hudobníci dokážu v pohode zahrať 300bpm, sú také skladby. Hiromi, moja najobľúbenejšia klaviristka, hrá na klavíri tak rýchlo, že jej nie sú vidieť prsty. A mal si vidieť, čo robilo na jej koncerte publikum, ty kotol
spevak ma taky hlas :) a samozrejme sa nesnazi spievat melodicky.Tak to asi končím. Ja spevu bez melódie nerozumiem
snad ti nemusim dokazovat roznorodost? toto som vybral rychlu vec velmi vhodnu na koncert. a som zatazeny na basu (ale iba pick, finger a slap nemam rad) a tu je krasna :)Priznávam sa, že som nepočul všetko, ale krásnu basu som tam nevidel. Ak chceš počuť dobrú basu, dám ti Jacka Pastoriusa, len ho niekde musím vyhrabať a uploadnuť
ano, proste sa ti to nepaci. tak ako mne pretechnizovane jazzove skladby nic nehovoria mne :)Nie nepáči, to nie je správny termín. Nepáči sa mi lunetic. Táto hudba ma len neoslovuje, ale možno ma niekedy osloví.
na takom koncerte praveze musi byt hlavne atmosfera a staci obstojne zahrana skladba - taketo skladby su narocne na spev, rychle gitary. dolezite je aby tym presvedcili publikum.Ak nemáš poriadnu techniku (zosilovače, repráky, zvukára, ...), tak dobrú skladbu nezahráš. Ak sa metal publiku páči aj pri zlej technike, tak to znamená, že podstata metalu je niekde úplne inde ako v kvalite hudby. Možno je to ten kotol na koncertoch, ale ten doma asi ťažko zažijem, čo?
Jazzový hudobníci dokážu v pohode zahrať 300bpm, sú také skladby. Hiromi, moja najobľúbenejšia klaviristka, hrá na klavíri tak rýchlo, že jej nie sú vidieť prsty.ale na to by sa nikto nechytil. to mas vysvetlenie, preco to nie je take pretechnizovane a superextrazlozite zahrat :) a nemam odmerane rychlosti, ale metalovi bubenici hraju aj viac nez 300 :) ale je nepodstatne kolko daju, ked maju nejaky dvojkopak, dolezite je cele tempo, rytmus.
Tak to asi končím. Ja spevu bez melódie nerozumiemtebe zjavne uslo, ze to je hlavne rytmicka hudba :)
Ak nemáš poriadnu techniku (zosilovače, repráky, zvukára, ...), tak dobrú skladbu nezahráš.na taky koncert sa len tazko zhana nejaka super technika. kazdy donesie co ma, ziadni sponzori tam nie su a kapely nezarabaju miliony, robia to pre radost :) ale ani take horkyze nehraju nejak extra dobre nazivo
Ak sa metal publiku páči aj pri zlej technike, tak to znamená, že podstata metalu je niekde úplne inde ako v kvalite hudby. Možno je to ten kotol na koncertoch, ale ten doma asi ťažko zažijem, čo?ty ocakavas dokonalost, to vychadza asi z tej komornej atmosfery. tu je to o niecom inom. kvalita nie je na skodu, ale bazirovanie na detailoch to vazne nie je, dokonalu nahravku si mozes pustit doma :) ale podla toho co tu pises, to nie je pre teba, preco chces pocuvat metal?
ale na to by sa nikto nechytil. to mas vysvetlenie, preco to nie je take pretechnizovane a superextrazlozite zahrat :)Nechápem, na čo by sa nikto nechytil? A čo nie je teraz pretechnizované? Myslíš jazz, alebo metal? Konkrétne k tej Hiromi, okrem toho, že hrá tak rýchlo, tak to neznamá, že stále ťuká do jedného klávesu. Naopak, lieta rukami po celom klavíri. Lepšieho klaviristu ako ju som proste ešte nepočul.
a nemam odmerane rychlosti, ale metalovi bubenici hraju aj viac nez 300 :) ale je nepodstatne kolko daju, ked maju nejaky dvojkopak, dolezite je cele tempo, rytmus.Práve rytmy mi v tých tvojích skladbách pripadali dosť obyčajné. V jazze je to oveľa variabilnejšie, bubeníci si v rámci rytmu dokážu zahráť ešte hocičo navyše, improvizovať a je to proste paráda. Ale neviem na čo to píšem, to sa nedá vysvetliť
tebe zjavne uslo, ze to je hlavne rytmicka hudba :)Ak myslíš hudobne veľmi jednoduchá, tak to som si všimol. A to má byť akože podstata?
na taky koncert sa len tazko zhana nejaka super technika. kazdy donesie co ma, ziadni sponzori tam nie su a kapely nezarabaju miliony, robia to pre radost :) ale ani take horkyze nehraju nejak extra dobre nazivoAni jazzový hudobníci nezarábajú milióny. Ale ich výhoda je, že často hrajú na nástroje, ktoré dobre počuť aj bez elektriny (dychové, akustické, perkusie, …)
ty ocakavas dokonalost, to vychadza asi z tej komornej atmosfery. tu je to o niecom inom. kvalita nie je na skodu, ale bazirovanie na detailoch to vazne nie je, dokonalu nahravku si mozes pustit doma :) ale podla toho co tu pises, to nie je pre teba, preco chces pocuvat metal?Nejde o dokonalosť. Bol som už na koncertoch so zlým ozvučením a nemal som z toho nič, lebo viac ako basu je počuť nejaké praskanie a šušťanie a celé je to rozladené a spevu nie je vôbec rozumieť.
ale podla toho co tu pises, to nie je pre teba, preco chces pocuvat metal?Ja ho nechcem počúvať, ale nechcem ho ani odsúdiť. Nechcem ti povedať, že máš ísť do tej prdele, ktorú tu furt omielam. Chcem mu dať šancu proste. Alebo ti vadí, že sa ho snažím pochopiť, predtým, ako sa rozhodnem, že či ho chcem počúvať, alebo nie?
Nechápem, na čo by sa nikto nechytil?na tu skladbu.
A čo nie je teraz pretechnizované? Myslíš jazz, alebo metal?niektory metal je tiez pretechnizovany, ale nie ako jazz. hudba co pocuvam nie je pretechnizovana. dokonca aj gitarove sola byvaju velmi strucne, a hlavne nedominuju.
Konkrétne k tej Hiromi, okrem toho, že hrá tak rýchlo, tak to neznamá, že stále ťuká do jedného klávesu. Naopak, lieta rukami po celom klavíri. Lepšieho klaviristu ako ju som proste ešte nepočul.ja jej to neberiem ;)
Práve rytmy mi v tých tvojích skladbách pripadali dosť obyčajné. V jazze je to oveľa variabilnejšie, bubeníci si v rámci rytmu dokážu zahráť ešte hocičo navyše, improvizovať a je to proste paráda. Ale neviem na čo to píšem, to sa nedá vysvetliťneda :P mne sa to nepaci. ja mam rad rychle, kratke, uderne skladby.![]()
Ak myslíš hudobne veľmi jednoduchá, tak to som si všimol. A to má byť akože podstata?podstatne je, ze sa to paci. podstatna je zabava. podstatne byvaju aj texty (ako si si mohol vsimnut).
Nejde o dokonalosť. Bol som už na koncertoch so zlým ozvučením a nemal som z toho nič, lebo viac ako basu je počuť nejaké praskanie a šušťanie a celé je to rozladené a spevu nie je vôbec rozumieť.nemal si z toho nic a stale si myslis, ze nejde o dokonalost? tak vidis, cela podstata je v dokonalosti. taka malickost ;)
Ja ho nechcem počúvať, ale nechcem ho ani odsúdiť. Nechcem ti povedať, že máš ísť do tej prdele, ktorú tu furt omielam. Chcem mu dať šancu proste. Alebo ti vadí, že sa ho snažím pochopiť, predtým, ako sa rozhodnem, že či ho chcem počúvať, alebo nie?aj tak neobjavis vsetky zakutia (metalu je plna rit :)) a dovolim si povedat, ze sa ti nic nebude pacit (aj ked sa v nom az tak nevyznam)
na tu skladbu. Nechápem, na čo by sa nikto nechytil?Akože tancovať, tak to asi nie, jazz nie je na tanec. Ale ak myslíš chytil ako "totálne ma to dostalo", tak sa chytilo celé publikum a Hiromi mala asi desaťminútový potlesk (oproti typickej minúte ostatných; bolo to na minulých BJD).
niektory metal je tiez pretechnizovany, ale nie ako jazz. hudba co pocuvam nie je pretechnizovana. dokonca aj gitarove sola byvaju velmi strucne, a hlavne nedominuju.Vidím, že máme úplne iný uhoľ pohľadu. Ja mám rád náročné veci, takže tvoje mi pripadajú jednoduché a ty jednoduchšie, takže tie moje ti pripadajú pretechnizované. Ale treba pochopiť, že tie skladby nie sú pretechnizované nejako zámerne. Proste je to náročný štýl hudby (čo sa kvality hry na nástroj týka).
neda :P mne sa to nepaci. ja mam rad rychle, kratke, uderne skladby.Úderné? Také slovo som ešte na hudbu použiť nikoho nepočul. Počul som výraz "úderná jednotka", ale to asi nebude to isté :-P
podstatne je, ze sa to paci. podstatna je zabava. podstatne byvaju aj texty (ako si si mohol vsimnut).Viem si predstaviť, že koncert by mohol byť OK, ale hudba a texty ako také ma nezabávajú.
nemal si z toho nic a stale si myslis, ze nejde o dokonalost? tak vidis, cela podstata je v dokonalosti. taka malickost ;)Je rozdiel, ak sú trošku inak nastavené výšky, že si to nevšimne nikto okrem pár audiofilov. To je dokonalosť. Ale je niečo úplne iné, keď sa nedá rozumieť spevu a vôbec hudba zaniká v zlej technike.
aj tak neobjavis vsetky zakutia (metalu je plna rit :)) a dovolim si povedat, ze sa ti nic nebude pacit (aj ked sa v nom az tak nevyznam)To nevadí, ja som za túto diskusiu vďačný, lebo som pochopil, že metal nie je o hudbe, takže to, že ho nepočúvam nie je kvôli zaujatosti. Je to z rovnakého dôvodu, z akého nepočúvam väčšinu popu a rocku. Príliš tuctové a jednoduché (ale nie v zmysle "v jednoduchosti je krása", ale v zmysle interpreti nevedia poriadne hrať). A texty to nezáchránia. Ak nie si na koncerte, ale to ja teraz nie som.
To nevadí, ja som za túto diskusiu vďačný, lebo som pochopil, že metal nie je o hudbe, takže to, že ho nepočúvam nie je kvôli zaujatosti.To jste se ovšem téměř celou dobu bavili o punku nebo něčem mezi
Ale v poslednej dobe ma už nebaví strielať, chce sa mi rozmýšľať, počúvať super hudbu a objavovať nový príbeh. Všetko dokopy sa dá len pri adventúrachstrielanie je super zabava na multiplayer. jedina strielacka, ktoru som presiel bez god mode je half life 2. super. nebolo to narocne a naozaj ma to bavilo. aj mozog bolo treba pouzit :) a nepustam si pri hrani adventur hudbu, soundtrack bol podstivo vybrany, tak ho pocuvam :) a urcite odporucam GK3 (presiel som to asi 6x/7x :)). ten herny engine je nehorazny. len sa nauc pouzivat ctrl, alt, shift a esc. usetris vela casu :) chcel som to prejst na plny pocet bodov, ale davam si pauzu. uz som to asi 2 roky nehral. aj som si napisal vlastny navod s popisom kde je kolko bodov ;)
Ale v poslednej dobe ma už nebaví strielať, chce sa mi rozmýšľať, počúvať super hudbu a objavovať nový príbeh. Všetko dokopy sa dá len pri adventúrachHej, hej, ja sa tiež učím dávať pozor a viac si všímať, aby som si šetril nervy
strielanie je super zabava na multiplayer. jedina strielacka, ktoru som presiel bez god mode je half life 2. super. nebolo to narocne a naozaj ma to bavilo. aj mozog bolo treba pouzit :)HL2 nebol zlý, ale HL1 bol oveľa lepši, tam bolo treba rozmýšľať viac. Ja som hral v podstate všetko od wolfensteina 3d(hoci bol 2d, doom prišiel až po ňom
a nepustam si pri hrani adventur hudbu, soundtrack bol podstivo vybrany, tak ho pocuvam :)Tak som to nemyslel. Chcel som povedať, že v adventúrach je super hudba
a urcite odporucam GK3 (presiel som to asi 6x/7x :)). ten herny engine je nehorazny. len sa nauc pouzivat ctrl, alt, shift a esc. usetris vela casu :) chcel som to prejst na plny pocet bodov, ale davam si pauzu. uz som to asi 2 roky nehral. aj som si napisal vlastny navod s popisom kde je kolko bodov ;)Rozhodne si to niekedy zahrám (ale v dohľadnom čase asi ťažko, blbý deň má stále len 24 hodín). Milujem detektívky s historickou zápletkou (pokojne aj vymyslenou, ale čím hodnovernejšia, tým lepšie).
Proste je to náročný štýl hudby (čo sa kvality hry na nástroj týka).ja ti to neberiem. ked v tom nieco nachadzas, tak si to pocuvaj :) podla mna je to suche.
Úderné?take co "maju gule" :)
ale hudba a texty ako také ma nezabávajú.skoda. pre mna su texty dost dolezite.
Ale je niečo úplne iné, keď sa nedá rozumieť spevu a vôbec hudba zaniká v zlej technike.hehe. no vidis, ja na koncerte text nepotrebujem rozumiet :)
Príliš tuctové a jednoduché (ale nie v zmysle "v jednoduchosti je krása", ale v zmysle interpreti nevedia poriadne hrať). A texty to nezáchránia. Ak nie si na koncerte, ale to ja teraz nie som.tuctove a jednoduche? mozno pretoze nevnimas texty. mozno pretoze sa ti to zda byt hlukom. nebudem ti dokazovat roznorodost. mne prijde vsetok jazz na jedno kopyto ;) a este ti radim - nechod na koncert ;)
Tvrdosť a rýchlosť mala byť miera kvality?a to mas zase odkial?
A v čom je priepastný rozdiel, prosím ťa?v tom, ze je to odlisne od toho co pocuvas. tak ako ja nedokazem ocenit jazz, tak ty nedokazes ocenit tvrdu a rychlu hudbu. a neviem ako v jazze, ale tvrdej a rychlej hudby je viacero "typov", takze tam zohrava este ulohu aj vkus.
a to mas zase odkial?Odtiaľto: to netvrdim. ale je tam priepastny rozdiel. ja ked som pred rokmi zacal pocuvat tvrdsi rock, tak som si myslel ake je to rychle a tvrde, teraz vacsina z toho len ujde. a vo tom to je :) Možno si veľa domýšľam, ale vyzerá to, že kedysi si počúval rýchle a tvrdé veci a dnes sa ti už nezdajú byť dosť tvrdé. Alebo nie?
v tom, ze je to odlisne od toho co pocuvas. tak ako ja nedokazem ocenit jazz, tak ty nedokazes ocenit tvrdu a rychlu hudbu. a neviem ako v jazze, ale tvrdej a rychlej hudby je viacero "typov", takze tam zohrava este ulohu aj vkus.Máš pravdu a som rád, že si to aspoň dokážeme povedať
Mne len ide o to, že netreba odsudzovať niečo, čo nepoznám a nerozumiem tomu a skúsiť to pochopiť. Práve toto odlišuje priemer od tých ostatných.ale sam si sa zachoval s hodnotenim rovnako. ja preto tvrdim, ze tu ide o vkus. tebe sa to nepaci a nevies rozoznat ci to je len "busenie".
sem tam sa medzi tými spevákmi (superstar) vyskytne aj fajn človek so slušnou hudboupříklad?
Stačí prepnúť program, zmeniť rádio, etc.hm, to by mě zajímalo, na kterém rádiu hrají to, co bych poslouchal ... ona ani ta Vltava nevysílá pořád jenom klasiku ...
příklad?U nás (dokonca víťazka) Katka Koščová je celkom fajn človek a vie fantasticky spievať jazzové veci a ja jazzové speváčky proste žeriem
hm, to by mě zajímalo, na kterém rádiu hrají to, co bych poslouchal ... ona ani ta Vltava nevysílá pořád jenom klasiku ...Už som to písal niekde inde, ak ste tak vysoko vyprofilovaný na jeden žáner, že nič iné neznesiete, tak potom je najlepšie rádio nepočúvať a zháňať si všetko sám. To je ostatne jasné, že rádio nemôže hrať len jeden štýl. U nás na Slovensku máme rádio Devín, kde hrajú dosť často klasiku, ale hrajú tam aj jazz a prednášajú poéziu a prózu. Celkom sranda niekedy
Classic Rock radio, hraji tam dobre a bez zbytecnych kecu, akorat pri prvni spusteni je otravny ten jejich uvodni slogan
Z jiného soudku: "Mně pak došlo, jak je hodně těžký bejt upřímný v prostředí, kde těm lidem je to všechno jedno, kde jen chtěj, abys hrál a je jim úplně jedno, co si myslíš, jakej jsi, vůbec nás nebrali vážně, my jsme jim řikali, že jsme uměle vytvořená kapela, vůbec s tim nemáme nic společnýho, že jsme jenom figurky a oni jen "Mňága Mňága"
Tiskni
Sdílej: