abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | IT novinky

    Před dvěma lety zavedli operátoři ochranu proti podvrženým hovorům, kdy volající falšuje čísla anebo se vydává za někoho jiného. Nyní v roce 2026 blokují operátoři díky nasazeným technologiím v průměru 3 miliony pokusů o podvodný hovor měsíčně (tzn., že k propojení na zákazníka vůbec nedojde). Ochrana před tzv. spoofingem je pro zákazníky a zákaznice všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána grafická knihovna Mesa 26.0.1 s podporou API OpenGL 4.6 a Vulkan 1.4. Je to první stabilní verze po 26.0.0, kde se novinky týkají mj. výkonu ray tracingu na GPU AMD a HoneyKrisp, implementace API Vulkan pro macOS.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.23.0 FreeRDP, tj. svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol). Opravuje 11 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Španělský softwarový inženýr oznámil, že se mu podařilo na dálku ovládat sedm tisíc robotických vysavačů po celém světě. Upozornil tak na slabé kybernetické zabezpečení těchto technologií a jejich možné a snadné zneužití. Nesnažil se hacknout všechny robotické vysavače po světě, ale pouze propojil svůj nový DJI Romo vysavač se zařízením Playstation. Aplikace podle něj ihned začala komunikovat se všemi sedmi tisíci spotřebiči a on je

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:33 | Humor

    Momo je fenka cavapoo, která svými náhodnými stisky kláves bezdrátové klávesnice vytváří jednoduché počítačové hry. Technicky to funguje tak, že Raspberry Pi s připojenou bluetooth klávesnicí posílá text do Claude Code, který pak v Godotu píše hry a sám je i testuje pomocí screenshotů a jednoduchých simulovaných vstupů. Za stisky kláves je Momo automaticky odměňována pamlsky. Klíčový je pro projekt prompt, který instruuje AI, aby i

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    včera 02:22 | Nová verze

    GNU awk (gawk), implementace specializovaného programovacího jazyka pro zpracování textu, byl vydán ve verzi 5.4.0. Jedná se o větší vydání po více než dvou letech. Mezi četnými změnami figuruje např. MinRX nově jako výchozí implementace pro regulární výrazy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    24.2. 16:22 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Ladybird ohlásil tranzici z programovacího jazyka C++ do Rustu. Přechod bude probíhat postupně a nové komponenty budou dočasně koexistovat se stávajícím C++ kódem. Pro urychlení práce bude použita umělá inteligence, při portování první komponenty prohlížeče, JavaScriptového enginu LibJS, bylo během dvou týdnů pomocí nástrojů Claude Code a Codex vygenerováno kolem 25 000 řádků kódu. Nejedná se o čistě autonomní vývoj pomocí agentů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 961 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    30.12.2007 07:46 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Zajimalo by mne, zdali je cidlo umisteno v Praze a zdali teploty koresponduji s jinymi Prazskymi teplomery, popr. jaky je mezi nimi rozdil. Dale me zaujaly ty ostre skoky v grafu. Ale to jsem blize nezkoumal. Mozna to je vlastnost toho cidla samotneho.
    30.12.2007 08:52 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Ty zuby by chtely zahladit. Je to neco jako 0,1,0,1 = cca 0.5; 0,0,1,0,0,1 = cca 0.33 atd.
    30.12.2007 09:11 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Pokud májí data v grafu větší rozptyl hodnot tak to tak hrozně nevypadá. Co by se dalo udělat s hodnotami kde rozptyl není tak velký mě moc nenapadá. Krom toho, že by se dala upravit osa grafu.
    30.12.2007 09:00 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Čidlo je umístěno v Bukovanech u Olomouce. Jiné grafy k porovnání nemám. Ty skoky jsou způsobené rozlišením grafu. U čidla používám pouze měření na desetiny stupně.
    30.12.2007 13:01 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    To vypadá na rozlisovaci schopnost A/D prevodniku.

    Jde to resit ruzne, at uz post procesingem ve forme ruzneho zahlazovani — treba prumer aktualni a tri okolnich hodnot, nebo vazeny prumer z teto a (vice) okolnich hodnot, pricemz vahou je 1/vzdalenost od aktualni hodnoty... V posledni rade je tu take moderni prokladani nejakou splinou, ci bezierem.

    Dalsi moznosti je to resit treba dithering, tedy ze pred A/D prevodnikem se prida signal o frekvenci radove vyssi, nez je vzorkovaci frekvence a amplitude zhruba jeden rozlisovaci skok A/D prevodniku a pri jednom snimani nasnimat vice hodnot (treba deset, dvacet) a udelat jejich prumer.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    brk avatar 30.12.2007 09:32 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Moc toho nevyčtu, protože uvedené adresy jsou aktuálně nefunkční. Domácí desktopo-servřík? ;o)

    Kolega kdysi něco podobného řešil jako bakalářku, kde se zabýval problematiku vytápění rodinného dobu. Co se pamatují z průběžných presentací prací, tak měl k dispozici data teplot v místnostech a spotřeb různých paliv v závislosti na čase. Měl data z domku kde bydlel i ještě od několika sousedů. Celou práci jsem nikdy nečetl, protože každý měl dost starostí se svou prací a pak jsem se po státnicích rozprchli po všech čertech, ale vím, že se toho měl chytat přes zákon zachování energie a řešit tam optimální teploty v místnostech během dne podle jejich aktuálního využití a pak energetické potřeby jí dostat do obyvatelného stavu. Vypracováno to bylo na VŠB FMMI - Katedra automatizace a počítačové techniky v metalurgii v roce 2003, ale nevím jestli to už je někde na webu.
    USE="-qt -kde"
    30.12.2007 09:47 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Ano, pěkně si chroustá ve sklepě. Občas mám trochu problémy s připojením k internetu. Ale v době psaní vašeho komentáře jsou v apache.log zaznamenané přístupy. Co máte za poskytovatele internetu? Server není přístupný pro lidi sedící na lokální síti mého ISP. :-(
    brk avatar 30.12.2007 09:57 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Kabelová televize Karviná, ale už to jede. Jak jsem měl téměř dopsaný příspěvek, tak se mi už načetl i graf, ale nechtělo se mi to přepisovat.
    USE="-qt -kde"
    30.12.2007 10:32 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Zkus změnit ten formát datumu - nahradit tečku pomlčkou. V některých zemích je tečka to, co u nás desetinná čárka.
    30.12.2007 12:37 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Teploměrem jsem se taky zabýval. Již delší dobu uvažuju o nahrazení USB rozhraní ethernetem. Pro některé aplikace je totiž stále běžící PC nevyhovující. Chtěl jsem to postavit na motivy web serveru od Guido Sochera na tux graphic, ale k vánocům jsem od kamaráda dostal vývojovou desku s procesorem řady coldfire, takže to bude první pokus s 32 bitem.

    Jinak by mě zajímalo, jaké používáš teplotní čidla? Já jsem použil DS1626, ale ten potřebuje zbytečně moc drátů a proto je vhodný spíš pro montáž na PCB. V dalším projektu určitě použiju 1-wire čidla.

    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    Petr Tomášek avatar 30.12.2007 13:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Teploměrem jsem se taky zabýval....
    FTDI bla bla bla? Proč tak složitě? Nestačí tohle?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.12.2007 14:32 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    To raději tohle. Máte pravdu, ale tenkrát jsem o tom nevěděl:-(
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    Petr Tomášek avatar 1.1.2008 15:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Však projekt i2c-tiny-usb je založen na výše zmíněné knihovně od obdev ;)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.12.2007 14:42 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Používám DS18B20 - PDF.
    30.12.2007 12:49 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Ted jsem zrovna nahodou resil neco podobneho (hlidani baraku pred zamrznutim). Pro ty, kdo se nechcou piplat s HW, tak doporucuju velmi produkty od fy Papouch - pouzil jsem klasicky RS232 teplomer (http://www.papouch.com/shop/scripts/_detail.asp?katcislo=0038) a jednoduchy shell skriptem ctu z /dev/ttyS0 a pripadne preposlu aktualni teplotu na email (presmerovany na SMS). Cele reseni hotove za 10 minut :-)
    30.12.2007 19:44 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Souhlasím, teploměry od Papoucha jsou skutečně výborné, posílají na sériový port čistě ASCII posloupnost znaků, v němž je přímo obsažena teplota ve stupních Celsia. Mám jeden na koleji (ten je USB) a jeden v serverovně na katedře, ten je RS-232.
    30.12.2007 20:41 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Cim to prosimte grafujes? Nemuzes dat k dispozici zdrojaky? Diky, Libor
    30.12.2007 20:57 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    No, grafy dělám tím, co alespoň trochu ovládám. A protože se IDL špatně skriptuje v shellu, použil jsem Gnuplot. Zdrojáky jsou tady, je to víceméně bez dokumentace, neboť jsem to též tvořil "za 10 minut". Ale z přiloženého crontabu je zřejmé, co se kdy pouští.
    31.12.2007 14:30 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Nevíte někdo, jestli se dá gnuplot nainstalovat do asusu WL-500?
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    30.12.2007 21:52 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Btw. ten system je měřicí ;-)
    Martin Stiborský avatar 31.12.2007 14:42 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Tohleto měření mě vždycky lákalo, právě jsem si přinesl jedno starší Pentium 2 takže tímhle ho taky mimo jiné zaměstnám .. jenom co dám do kupy potřebné věci.
    Kvík ..
    31.12.2007 14:53 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Možná by nebylo k zahození, když už něco podobného dělá víc lidí, tak data (třeba jednou týdně) ukládat někam na veřejné místo kde k tomu bude mít každý přístup (pro statistiku, ze zvědavosti...každý si určitě ještě nějaký důvod vymyslí proč by to mohlo být zajímavé) :-)
    Martin Stiborský avatar 31.12.2007 15:25 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    No já to dělám hlavně kvůli té statistice, to já rád .. nápad to není špatný, pokud se do doby kdy začnu měřit toho nikdo neujme, tak to spáchám.
    Kvík ..
    2.1.2008 11:27 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Pro inspiraci
    Pro inspiraci se podívejte sem: www.jakjevenku.info
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.