abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (59%)
     (11%)
     (17%)
     (13%)
    Celkem 83 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    DMS - domácí měřící systém

    30.12.2007 02:44 | Přečteno: 1446× | Dění okolo mě | poslední úprava: 30.12.2007 02:46

    Je to už několik let co se snažím vyvinout domácí měřící systém. Nejdříve měřil pouze teplotu a nyní se mu přidávají další funkce (restart AP když se zasekne a regulace). Nyní jej mám jako projekt dlouhodobé maturitní práce a k té příležitosti přepisuju celé webové rozhraní aby bylo použitelné i pro běžného uživatele.

    Prozatimní výsledek je ZDE V přepracované verzi přibyla možnost stažení naměřených dat. K dispozici jsou naměřené venkovní teploty od začátku ledna tohoto roku. Možná někomu z Vás poslouží pro nějakou statistiku.

    Pokud prosím najdete nějakou chybu nebo máte návrh na vylepšení napište mi to do komentářů. Děkuji.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.12.2007 07:46 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Zajimalo by mne, zdali je cidlo umisteno v Praze a zdali teploty koresponduji s jinymi Prazskymi teplomery, popr. jaky je mezi nimi rozdil. Dale me zaujaly ty ostre skoky v grafu. Ale to jsem blize nezkoumal. Mozna to je vlastnost toho cidla samotneho.
    30.12.2007 08:52 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Ty zuby by chtely zahladit. Je to neco jako 0,1,0,1 = cca 0.5; 0,0,1,0,0,1 = cca 0.33 atd.
    30.12.2007 09:11 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Pokud májí data v grafu větší rozptyl hodnot tak to tak hrozně nevypadá. Co by se dalo udělat s hodnotami kde rozptyl není tak velký mě moc nenapadá. Krom toho, že by se dala upravit osa grafu.
    30.12.2007 09:00 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Čidlo je umístěno v Bukovanech u Olomouce. Jiné grafy k porovnání nemám. Ty skoky jsou způsobené rozlišením grafu. U čidla používám pouze měření na desetiny stupně.
    30.12.2007 13:01 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    To vypadá na rozlisovaci schopnost A/D prevodniku.

    Jde to resit ruzne, at uz post procesingem ve forme ruzneho zahlazovani — treba prumer aktualni a tri okolnich hodnot, nebo vazeny prumer z teto a (vice) okolnich hodnot, pricemz vahou je 1/vzdalenost od aktualni hodnoty... V posledni rade je tu take moderni prokladani nejakou splinou, ci bezierem.

    Dalsi moznosti je to resit treba dithering, tedy ze pred A/D prevodnikem se prida signal o frekvenci radove vyssi, nez je vzorkovaci frekvence a amplitude zhruba jeden rozlisovaci skok A/D prevodniku a pri jednom snimani nasnimat vice hodnot (treba deset, dvacet) a udelat jejich prumer.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    brk avatar 30.12.2007 09:32 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Moc toho nevyčtu, protože uvedené adresy jsou aktuálně nefunkční. Domácí desktopo-servřík? ;o)

    Kolega kdysi něco podobného řešil jako bakalářku, kde se zabýval problematiku vytápění rodinného dobu. Co se pamatují z průběžných presentací prací, tak měl k dispozici data teplot v místnostech a spotřeb různých paliv v závislosti na čase. Měl data z domku kde bydlel i ještě od několika sousedů. Celou práci jsem nikdy nečetl, protože každý měl dost starostí se svou prací a pak jsem se po státnicích rozprchli po všech čertech, ale vím, že se toho měl chytat přes zákon zachování energie a řešit tam optimální teploty v místnostech během dne podle jejich aktuálního využití a pak energetické potřeby jí dostat do obyvatelného stavu. Vypracováno to bylo na VŠB FMMI - Katedra automatizace a počítačové techniky v metalurgii v roce 2003, ale nevím jestli to už je někde na webu.
    USE="-qt -kde"
    30.12.2007 09:47 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Ano, pěkně si chroustá ve sklepě. Občas mám trochu problémy s připojením k internetu. Ale v době psaní vašeho komentáře jsou v apache.log zaznamenané přístupy. Co máte za poskytovatele internetu? Server není přístupný pro lidi sedící na lokální síti mého ISP. :-(
    brk avatar 30.12.2007 09:57 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Kabelová televize Karviná, ale už to jede. Jak jsem měl téměř dopsaný příspěvek, tak se mi už načetl i graf, ale nechtělo se mi to přepisovat.
    USE="-qt -kde"
    30.12.2007 10:32 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Zkus změnit ten formát datumu - nahradit tečku pomlčkou. V některých zemích je tečka to, co u nás desetinná čárka.
    30.12.2007 12:37 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Teploměrem jsem se taky zabýval. Již delší dobu uvažuju o nahrazení USB rozhraní ethernetem. Pro některé aplikace je totiž stále běžící PC nevyhovující. Chtěl jsem to postavit na motivy web serveru od Guido Sochera na tux graphic, ale k vánocům jsem od kamaráda dostal vývojovou desku s procesorem řady coldfire, takže to bude první pokus s 32 bitem.

    Jinak by mě zajímalo, jaké používáš teplotní čidla? Já jsem použil DS1626, ale ten potřebuje zbytečně moc drátů a proto je vhodný spíš pro montáž na PCB. V dalším projektu určitě použiju 1-wire čidla.

    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    Petr Tomášek avatar 30.12.2007 13:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Teploměrem jsem se taky zabýval....
    FTDI bla bla bla? Proč tak složitě? Nestačí tohle?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.12.2007 14:32 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    To raději tohle. Máte pravdu, ale tenkrát jsem o tom nevěděl:-(
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    Petr Tomášek avatar 1.1.2008 15:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Však projekt i2c-tiny-usb je založen na výše zmíněné knihovně od obdev ;)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.12.2007 14:42 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Používám DS18B20 - PDF.
    30.12.2007 12:49 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Ted jsem zrovna nahodou resil neco podobneho (hlidani baraku pred zamrznutim). Pro ty, kdo se nechcou piplat s HW, tak doporucuju velmi produkty od fy Papouch - pouzil jsem klasicky RS232 teplomer (http://www.papouch.com/shop/scripts/_detail.asp?katcislo=0038) a jednoduchy shell skriptem ctu z /dev/ttyS0 a pripadne preposlu aktualni teplotu na email (presmerovany na SMS). Cele reseni hotove za 10 minut :-)
    30.12.2007 19:44 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Souhlasím, teploměry od Papoucha jsou skutečně výborné, posílají na sériový port čistě ASCII posloupnost znaků, v němž je přímo obsažena teplota ve stupních Celsia. Mám jeden na koleji (ten je USB) a jeden v serverovně na katedře, ten je RS-232.
    30.12.2007 20:41 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Cim to prosimte grafujes? Nemuzes dat k dispozici zdrojaky? Diky, Libor
    30.12.2007 20:57 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    No, grafy dělám tím, co alespoň trochu ovládám. A protože se IDL špatně skriptuje v shellu, použil jsem Gnuplot. Zdrojáky jsou tady, je to víceméně bez dokumentace, neboť jsem to též tvořil "za 10 minut". Ale z přiloženého crontabu je zřejmé, co se kdy pouští.
    31.12.2007 14:30 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Nevíte někdo, jestli se dá gnuplot nainstalovat do asusu WL-500?
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    30.12.2007 21:52 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Btw. ten system je měřicí ;-)
    Martin Stiborský avatar 31.12.2007 14:42 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Tohleto měření mě vždycky lákalo, právě jsem si přinesl jedno starší Pentium 2 takže tímhle ho taky mimo jiné zaměstnám .. jenom co dám do kupy potřebné věci.
    Kvík ..
    31.12.2007 14:53 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    Možná by nebylo k zahození, když už něco podobného dělá víc lidí, tak data (třeba jednou týdně) ukládat někam na veřejné místo kde k tomu bude mít každý přístup (pro statistiku, ze zvědavosti...každý si určitě ještě nějaký důvod vymyslí proč by to mohlo být zajímavé) :-)
    Martin Stiborský avatar 31.12.2007 15:25 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS - domácí měřící systém
    No já to dělám hlavně kvůli té statistice, to já rád .. nápad to není špatný, pokud se do doby kdy začnu měřit toho nikdo neujme, tak to spáchám.
    Kvík ..
    2.1.2008 11:27 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Pro inspiraci
    Pro inspiraci se podívejte sem: www.jakjevenku.info
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.