Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Dlouhou dobu jsem instaloval a testoval různé linuxové distribuce a nakonec jsem našel tu pro mně.
Zkoušel jsem SuSE 9.2, Mandrivu 2005 LE, Arch Linux, Slackware 10.1 a Debian 3.1 sarge. Ze všech testovaných jsem se rozhodl zůstat u Slackware. Nejenom, že vás neotravuje nějakými stupidními závislostmi, ale jako jediná přežila instalaci KDE 3.4 ze zdrojových kódů přes to stávající. To u Mandrivy přestal jít zvuk, SuSE odmítal Xka, na Debianovi to byl samej segmentation fault a na Archu? Tam jsem ho ani nezkompiloval, protože mi chyběla spousta potřebných balíčků, které jsem nemohl doinstalovat kvůli absenci internetu.
Dále mi vyhovuje způsob konfigurace distribuce - úprava konfiguračních souborů. Nastavení spouštění služeb příkazem chmod (+/-)x /etc/rc.d/rc.(sluzba). To je opravdu něco jiného, než se proklikávat desítkou oken a zmateně hledat, co kde zaškrtnout.
Dále jsem velmi spokojen s dobou, za kterou je distribuce "ready". Pouhých 37 sekund od zmáčknutí klávesi ENTER v lilu do zobrazení výzvy k přihlášení. To se mi nepovedlo na žádné jiné distribuci - vždy se pohyboval start okolo 50s.
Také je docela rychlí start Xkek. Logo nVidia se sotva ukáže a už tam je splashscreen KDE. To na takovém debianu tam to logo bylo o značnou dobu déle (kolem 5 sekund), ale to je asi tím "silně modifikovaným" XFree. Na ostatních distrech to bylo kolem 2s. Ovladače byly ve verzi 7174 a kompilované ze zdrojových kódů (miluju kompilaci).
I když je Slackware kompilován pro i386 (některé balíčky i pro i486), zdála se mi práce v něm rychlejší jak v ostatních distrech.
Můj Komp:
AMD Athlon 1600+, 512M RAM, GeForce FX 5600 Ultra 256M.
Tiskni
Sdílej:
Ovladače byly ve verzi 7174 a kompilované ze zdrojových kódů
Jo? Já doteď žil v iluzi, že ovladače nvidia jsou binárky ...
PS: rychlý jako mladý :)
nedělám to moc často a nestarám se o to, grafiku moc nepoužívám
LOL