VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Dlouhou dobu jsem instaloval a testoval různé linuxové distribuce a nakonec jsem našel tu pro mně.
Zkoušel jsem SuSE 9.2, Mandrivu 2005 LE, Arch Linux, Slackware 10.1 a Debian 3.1 sarge. Ze všech testovaných jsem se rozhodl zůstat u Slackware. Nejenom, že vás neotravuje nějakými stupidními závislostmi, ale jako jediná přežila instalaci KDE 3.4 ze zdrojových kódů přes to stávající. To u Mandrivy přestal jít zvuk, SuSE odmítal Xka, na Debianovi to byl samej segmentation fault a na Archu? Tam jsem ho ani nezkompiloval, protože mi chyběla spousta potřebných balíčků, které jsem nemohl doinstalovat kvůli absenci internetu.
Dále mi vyhovuje způsob konfigurace distribuce - úprava konfiguračních souborů. Nastavení spouštění služeb příkazem chmod (+/-)x /etc/rc.d/rc.(sluzba). To je opravdu něco jiného, než se proklikávat desítkou oken a zmateně hledat, co kde zaškrtnout.
Dále jsem velmi spokojen s dobou, za kterou je distribuce "ready". Pouhých 37 sekund od zmáčknutí klávesi ENTER v lilu do zobrazení výzvy k přihlášení. To se mi nepovedlo na žádné jiné distribuci - vždy se pohyboval start okolo 50s.
Také je docela rychlí start Xkek. Logo nVidia se sotva ukáže a už tam je splashscreen KDE. To na takovém debianu tam to logo bylo o značnou dobu déle (kolem 5 sekund), ale to je asi tím "silně modifikovaným" XFree. Na ostatních distrech to bylo kolem 2s. Ovladače byly ve verzi 7174 a kompilované ze zdrojových kódů (miluju kompilaci).
I když je Slackware kompilován pro i386 (některé balíčky i pro i486), zdála se mi práce v něm rychlejší jak v ostatních distrech.
Můj Komp:
AMD Athlon 1600+, 512M RAM, GeForce FX 5600 Ultra 256M.
Tiskni
Sdílej:
Ovladače byly ve verzi 7174 a kompilované ze zdrojových kódů
Jo? Já doteď žil v iluzi, že ovladače nvidia jsou binárky ...
PS: rychlý jako mladý :)
nedělám to moc často a nestarám se o to, grafiku moc nepoužívám
LOL