abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 179 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    🇵🇸 avatar 13.11.2008 18:03 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Sehnat se dá, ale jak, to ti nepovím (mamka si ho vždycky půjčovala z práce).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    the.max avatar 14.11.2008 01:07 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    no na www.sws.cz prodavaji samostante instalacni media. Pise se u nich: Produkt neobsahuje licenci, jde pouze o instalační sadu k licencím, které byly pořízeny v multilicenčních programech. ale cena je okolo 1000kc.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    13.11.2008 18:27 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Obrátil bych se buď na MS hotline nebo na HP hotline, opravdu by mělo jít (legálně) dodat - jen nevím, zda je to pivo MS nebo pivo výrobce ntb.
    Vojtěch Trefný avatar 13.11.2008 18:30 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    A je vůbec legální používat OEM verzi ve virtualizačním software? Přeci jen OEM je vázané na hardware a vmware si "vytváří vlastní", ne?
    Konqui avatar 13.11.2008 18:34 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Software je to co nevidíme, hardware je to, do čeho si můžeme kopnout.Můžeme si vmware kopnout?nemůžeme.Pak je to tedy software, je jestli pod windows běží nějaké abstraktní vrstvy, kopnout si můžeme pořád jen do toho jednoho.Alespoň tak nějak by to podle mě mělo být :-)
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    13.11.2008 18:46 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    V XP ne, ve WV uz ano - nejak s tim uz pocitali.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    brk avatar 13.11.2008 19:41 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    U Windows Vista Business je ovšem legální downgrade na Windows XP Professional. Kdo má tedy Vista Business, může virtualizovat XP Professional?
    USE="-qt -kde"
    Max avatar 14.11.2008 07:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Hloupost, možná to tak bylo dřív, ale teď rozhodně ne.
    Zdra Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.11.2008 18:54 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    je legální provozovat tu samou instalaci Windows - tedy tu, co byla smazaná. Tzn. aby VMware zapisoval přímo na tu partition, kde to bylo. Tzn. nainstalovat znovu na tu partition (s tím samým hardwarem, kde to bylo původně), a pak pomocí vmware-rawdiskCreator udělat z partition virtuální disk, který VMware řekne, že to má na tu partition zapisovat. Takhle to funguje na Macích s dual-boot Windows. Otázkou je, jestli užitavele až tak trápí ty licence (ale kdyby ne, tak to by pak asi nezkoušel korektně shánět instalační médium :-) )
    vim ~/.emacs
    Max avatar 14.11.2008 07:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Tak to je největší hloupost, co jsem kdy slyšel ;-). OEM licence se vztahuje na HW, takže i když to máš ve virtuálu, tak to stejně běží stále na tom samém fyzickém HW ;-). Žádné wopičárny člověk dělat nemusí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11.2008 14:14 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    praveze na vm pamatuji ... aje povoleno provozovat visty na vm jen v nejvyssich verzich (ulimate a buisnes? - enterprise) a otazka je jestli dokonce mozna jen krabicove
    USE="-gnome -kde";turris
    14.11.2008 14:29 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Teď jsem si našel na webu MS EULU Vist Home Basic:
    4. POUŽITÍ S TECHNOLOGIEMI VIRTUALIZACE. Místo použití softwaru přímo v instalovaném zařízení můžete software nainstalovat a použít v rámci pouze jediného virtuálního (nebo jinak emulovaného) hardwarového systému v licencovaném zařízení. V případě použití ve virtuálním prostředí nemusí být obsah chráněný technologií správy digitálních práv, nástrojem BitLocker nebo jakoukoli technologií šifrování celého svazku diskové jednotky zabezpečen ve stejné míře jako chráněný obsah, který není ve virtuálním prostředí. Musíte dodržovat všechna příslušná místní i mezinárodní nařízení a zákony vztahující se na takový chráněný obsah.
    Tak to vypadá, že to jde.
    Max avatar 14.11.2008 15:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Viz níže, toto možná platilo na samém začátku, nyní rozhodně ne. Ve VM můžeš provozovat cokoli pd winxp výše jakékoli verze (nižší verze win jsem nezjišťoval, jelikož mne nezajímají). Jak říkám, několikrát jsem se informoval u MS. Je sice pravda, že povětšinou říkají něco jiného, ale tímto jsou si jisti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.11.2008 07:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Ano, několikrát jsem se na to ptal MS. Můžeš virtualizovat jak krabicové, tak OEM verze včetně verzí windows XP.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    nway avatar 13.11.2008 19:52 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Tak za prvé je škoda, že jsi si před instalací Linuxu nevytvořil ty 2 DVD pro kompletní obnovu předinstalovaného software. Ovšem pokud máš tu skrytou partition můžeš to ještě zkusit, ale to je moc práce. Pak můžeš za úplatu na HP helpline zkusit pořídit media oproti S/N a typu počítače. A nejsnazší je sehnat někoho, kdo má stejnou verzi SW na podobném HW od HP a nainstalovat to z jeho medií. Mělo by to chodit, protože pokud se nepletu jedná se o takovou nějakou verzi přes BIOS, takže k aktivaci stejně nedochází. Alespoň u Acer mi to takhle šlo, když jsem zachraňoval jednoho šikulu ;-) a HP sice nemám ověřené, jen jsem se díval trochu na tu instalaci a jeví se mi to tak.
    carnero avatar 13.11.2008 20:26 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Ja jsem z netu (vyuzil jsem torrenty) stahl Windows Vista Ultimate a pri instalaci pouzil cislo napsane na notebooku. Ultimate se preformuji do potrebne licence podle cisla. Pokud pouzijes cislo treba z Home Premium, nainstaluje se to jako Home Premium. Pred mesicem jsem presne toto resil u Sony VAIO. Jediny problem na ktery jsem narazil bylo to, ze jazyk instalace musi odpovidat tomu, pro jaky jazyk je urceno cislo. Mezi jazyky to bohuzel nefungovalo tak, jako mezi edicemi.
    13.11.2008 20:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Uz jsem nekolikrat slisel ze tento postup je legalni. CD si stahni klidne z torrrentu nebo odkudkoliv si ho pujc, dulezity je licencni cislo.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    carnero avatar 13.11.2008 21:24 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Jde to nainstalovat. Jde to aktivovat. Číslo (tedy licenci na používání) máš zakoupenou s notebookem. Navíc to instaluješ na shodný stroj, takže podmínky OEM jsou snad splněný. Osobně tedy nevidím žádný problém a zdá se mi to legální. Nicméně neručím za to, nejsem právník ani jsem nečetl EULA. Jen jsem to použil a fungovalo to :)
    14.11.2008 09:48 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Funguje to i mezi jazyky, tedy alespon dle mych zkusenosti.

    A legalni to je. Takze klidne z torrentu a pouzit zakoupene SN. Dejte si pozor, abyste si ale nestahl nejakou cracklou verzi, to uz by legalni nebylo.
    13.11.2008 21:09 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Mne na HP hotline rekli, ze instalacni CD nedodavaji ani za priplatek a s dodavanym klicem pry nebude mozne novou instalaci Windows aktivovat.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Max avatar 14.11.2008 08:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Počet OEM aktivací přes internet je omezen na 2, pak musíš aktivovat pře telefon a to se vždy podaří. Někdo ti kecal, s dodávaným klíčem není problém aktivovat. Navíc je většinou jiný, než ten v předinstalovaném OS, takže máš dvě aktivace pře internet jasný :).
    Zdar Max
    PS:mám dvouletou zkušenost s firmou HP, vesměs nakupujeme HP only ...
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.11.2008 08:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Od MS ty instalační media nedostaneš. Musíš kontaktovat svého OEM výrobce a on by ti je měl nějakou formou dodat. Samozřejmě si může naúčtovat poplatek za dopravu a vyřizování. Být tebou, tak si seženu instalační medium od nějakého kamaráda, při instalaci zadám klíč, který je vespod na notebooku a je to. Jednou mi na MS řekli, že je toto jednání nelegální, podruhé, že je to legální, někomu to doporučovali i přes hotline. Nevím, ale jedno vím jistě. Pokud si to tak nainstaluješ a dáš tam svůj klíč, tak nikdo nepozná, že jsi to instaloval z cizího media ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11.2008 11:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Kdesi jsem cetl, ze Microsoft posila originalni instlacni media za manipulacni poplatek, ale nevim jiste, jeslti to neplati jenom pro ne-OEM verze, pripadne jeslti to neni jen vuci originalnimu pozkozenem mediu.
    Heron avatar 14.11.2008 11:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Ano, toto platí pro MS Office OEM - to máme odzkoušené (cca tisícovka). Pro Windows by to mělo být stejné.
    otasomil avatar 14.11.2008 15:23 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    V zadnem pripade nechci pochybovat o Vasi trpelivosti pri ziskavani instalacniho nosice s win vista, ale obavam se ze Vam po kontaktovani spolecnosti HP ci M$ dojde. Navic HP Vam pravdepodobne doda (paklize Vase trpelivost bude velmi vysoka) nejakou modifikovanou verzi kterou treba ani nepujde ve VmWare spustit.
    Nemel bych to psat, ale pouziti warezu setri nervove bunky.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    default avatar 15.11.2008 12:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Já si myslím, že když už mu HP něco dodá, tak placky, kterými se vytváří ten oddíl na disku. A podle mě by ten oddíl mohl fungovat ve VM, protože ten instalační program bývají zpravidla zmodifikované Windows 95 :-D Ale nedivil bych se, kdyby ten zavaděč těch pětadevadesátek kontroloval, zda ho spustil BIOS od HP.
    Max avatar 16.11.2008 20:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Mno, instalační program kontroluje i verzi počítače, pro který je dělaný. Tzn. nelze ho použít ani na jiný počítač stejné značky.
    Zdar Max
    PS:myslím, že už to mají všechno na linuchu ...
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.