abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 20:57
    Rozcestník

    HP OEM Windows

    13.11.2008 17:50 | Přečteno: 1674× | ostatní

    Před delší dobou jsem si pořídil notebook HP s OS Windows Vista. Ten jsem ihned přeinstaloval Linuxem a ted by se mi hodilo dát si ten Win do VMWaru

    Jenomže mám drobný problém, ten původní Windows byl jenom na HDD a s ntb se už nedodávalo instalační médium s Win. Řešili jste to už někdy? Nevíte, jak mám sehnat to OEM instalační médium, a dá se vůbec nějak sehnat?

    Předem děkuji za vaše odpovědi.

           

    Hodnocení: 17 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2008 18:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Sehnat se dá, ale jak, to ti nepovím (mamka si ho vždycky půjčovala z práce).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    the.max avatar 14.11.2008 01:07 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    no na www.sws.cz prodavaji samostante instalacni media. Pise se u nich: Produkt neobsahuje licenci, jde pouze o instalační sadu k licencím, které byly pořízeny v multilicenčních programech. ale cena je okolo 1000kc.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    13.11.2008 18:27 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Obrátil bych se buď na MS hotline nebo na HP hotline, opravdu by mělo jít (legálně) dodat - jen nevím, zda je to pivo MS nebo pivo výrobce ntb.
    Vojtěch Trefný avatar 13.11.2008 18:30 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    A je vůbec legální používat OEM verzi ve virtualizačním software? Přeci jen OEM je vázané na hardware a vmware si "vytváří vlastní", ne?
    Konqui avatar 13.11.2008 18:34 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Software je to co nevidíme, hardware je to, do čeho si můžeme kopnout.Můžeme si vmware kopnout?nemůžeme.Pak je to tedy software, je jestli pod windows běží nějaké abstraktní vrstvy, kopnout si můžeme pořád jen do toho jednoho.Alespoň tak nějak by to podle mě mělo být :-)
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    13.11.2008 18:46 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    V XP ne, ve WV uz ano - nejak s tim uz pocitali.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    brk avatar 13.11.2008 19:41 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    U Windows Vista Business je ovšem legální downgrade na Windows XP Professional. Kdo má tedy Vista Business, může virtualizovat XP Professional?
    USE="-qt -kde"
    Max avatar 14.11.2008 07:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Hloupost, možná to tak bylo dřív, ale teď rozhodně ne.
    Zdra Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.11.2008 18:54 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    je legální provozovat tu samou instalaci Windows - tedy tu, co byla smazaná. Tzn. aby VMware zapisoval přímo na tu partition, kde to bylo. Tzn. nainstalovat znovu na tu partition (s tím samým hardwarem, kde to bylo původně), a pak pomocí vmware-rawdiskCreator udělat z partition virtuální disk, který VMware řekne, že to má na tu partition zapisovat. Takhle to funguje na Macích s dual-boot Windows. Otázkou je, jestli užitavele až tak trápí ty licence (ale kdyby ne, tak to by pak asi nezkoušel korektně shánět instalační médium :-) )
    vim ~/.emacs
    Max avatar 14.11.2008 07:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Tak to je největší hloupost, co jsem kdy slyšel ;-). OEM licence se vztahuje na HW, takže i když to máš ve virtuálu, tak to stejně běží stále na tom samém fyzickém HW ;-). Žádné wopičárny člověk dělat nemusí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11.2008 14:14 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    praveze na vm pamatuji ... aje povoleno provozovat visty na vm jen v nejvyssich verzich (ulimate a buisnes? - enterprise) a otazka je jestli dokonce mozna jen krabicove
    USE="-gnome -kde";turris
    14.11.2008 14:29 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Teď jsem si našel na webu MS EULU Vist Home Basic:
    4. POUŽITÍ S TECHNOLOGIEMI VIRTUALIZACE. Místo použití softwaru přímo v instalovaném zařízení můžete software nainstalovat a použít v rámci pouze jediného virtuálního (nebo jinak emulovaného) hardwarového systému v licencovaném zařízení. V případě použití ve virtuálním prostředí nemusí být obsah chráněný technologií správy digitálních práv, nástrojem BitLocker nebo jakoukoli technologií šifrování celého svazku diskové jednotky zabezpečen ve stejné míře jako chráněný obsah, který není ve virtuálním prostředí. Musíte dodržovat všechna příslušná místní i mezinárodní nařízení a zákony vztahující se na takový chráněný obsah.
    Tak to vypadá, že to jde.
    Max avatar 14.11.2008 15:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Viz níže, toto možná platilo na samém začátku, nyní rozhodně ne. Ve VM můžeš provozovat cokoli pd winxp výše jakékoli verze (nižší verze win jsem nezjišťoval, jelikož mne nezajímají). Jak říkám, několikrát jsem se informoval u MS. Je sice pravda, že povětšinou říkají něco jiného, ale tímto jsou si jisti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.11.2008 07:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Ano, několikrát jsem se na to ptal MS. Můžeš virtualizovat jak krabicové, tak OEM verze včetně verzí windows XP.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    nway avatar 13.11.2008 19:52 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Tak za prvé je škoda, že jsi si před instalací Linuxu nevytvořil ty 2 DVD pro kompletní obnovu předinstalovaného software. Ovšem pokud máš tu skrytou partition můžeš to ještě zkusit, ale to je moc práce. Pak můžeš za úplatu na HP helpline zkusit pořídit media oproti S/N a typu počítače. A nejsnazší je sehnat někoho, kdo má stejnou verzi SW na podobném HW od HP a nainstalovat to z jeho medií. Mělo by to chodit, protože pokud se nepletu jedná se o takovou nějakou verzi přes BIOS, takže k aktivaci stejně nedochází. Alespoň u Acer mi to takhle šlo, když jsem zachraňoval jednoho šikulu ;-) a HP sice nemám ověřené, jen jsem se díval trochu na tu instalaci a jeví se mi to tak.
    carnero avatar 13.11.2008 20:26 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Ja jsem z netu (vyuzil jsem torrenty) stahl Windows Vista Ultimate a pri instalaci pouzil cislo napsane na notebooku. Ultimate se preformuji do potrebne licence podle cisla. Pokud pouzijes cislo treba z Home Premium, nainstaluje se to jako Home Premium. Pred mesicem jsem presne toto resil u Sony VAIO. Jediny problem na ktery jsem narazil bylo to, ze jazyk instalace musi odpovidat tomu, pro jaky jazyk je urceno cislo. Mezi jazyky to bohuzel nefungovalo tak, jako mezi edicemi.
    13.11.2008 20:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Uz jsem nekolikrat slisel ze tento postup je legalni. CD si stahni klidne z torrrentu nebo odkudkoliv si ho pujc, dulezity je licencni cislo.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    carnero avatar 13.11.2008 21:24 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Jde to nainstalovat. Jde to aktivovat. Číslo (tedy licenci na používání) máš zakoupenou s notebookem. Navíc to instaluješ na shodný stroj, takže podmínky OEM jsou snad splněný. Osobně tedy nevidím žádný problém a zdá se mi to legální. Nicméně neručím za to, nejsem právník ani jsem nečetl EULA. Jen jsem to použil a fungovalo to :)
    14.11.2008 09:48 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Funguje to i mezi jazyky, tedy alespon dle mych zkusenosti.

    A legalni to je. Takze klidne z torrentu a pouzit zakoupene SN. Dejte si pozor, abyste si ale nestahl nejakou cracklou verzi, to uz by legalni nebylo.
    13.11.2008 21:09 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Mne na HP hotline rekli, ze instalacni CD nedodavaji ani za priplatek a s dodavanym klicem pry nebude mozne novou instalaci Windows aktivovat.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Max avatar 14.11.2008 08:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Počet OEM aktivací přes internet je omezen na 2, pak musíš aktivovat pře telefon a to se vždy podaří. Někdo ti kecal, s dodávaným klíčem není problém aktivovat. Navíc je většinou jiný, než ten v předinstalovaném OS, takže máš dvě aktivace pře internet jasný :).
    Zdar Max
    PS:mám dvouletou zkušenost s firmou HP, vesměs nakupujeme HP only ...
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.11.2008 08:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Od MS ty instalační media nedostaneš. Musíš kontaktovat svého OEM výrobce a on by ti je měl nějakou formou dodat. Samozřejmě si může naúčtovat poplatek za dopravu a vyřizování. Být tebou, tak si seženu instalační medium od nějakého kamaráda, při instalaci zadám klíč, který je vespod na notebooku a je to. Jednou mi na MS řekli, že je toto jednání nelegální, podruhé, že je to legální, někomu to doporučovali i přes hotline. Nevím, ale jedno vím jistě. Pokud si to tak nainstaluješ a dáš tam svůj klíč, tak nikdo nepozná, že jsi to instaloval z cizího media ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11.2008 11:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Kdesi jsem cetl, ze Microsoft posila originalni instlacni media za manipulacni poplatek, ale nevim jiste, jeslti to neplati jenom pro ne-OEM verze, pripadne jeslti to neni jen vuci originalnimu pozkozenem mediu.
    Heron avatar 14.11.2008 11:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Ano, toto platí pro MS Office OEM - to máme odzkoušené (cca tisícovka). Pro Windows by to mělo být stejné.
    otasomil avatar 14.11.2008 15:23 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    V zadnem pripade nechci pochybovat o Vasi trpelivosti pri ziskavani instalacniho nosice s win vista, ale obavam se ze Vam po kontaktovani spolecnosti HP ci M$ dojde. Navic HP Vam pravdepodobne doda (paklize Vase trpelivost bude velmi vysoka) nejakou modifikovanou verzi kterou treba ani nepujde ve VmWare spustit.
    Nemel bych to psat, ale pouziti warezu setri nervove bunky.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    default avatar 15.11.2008 12:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Já si myslím, že když už mu HP něco dodá, tak placky, kterými se vytváří ten oddíl na disku. A podle mě by ten oddíl mohl fungovat ve VM, protože ten instalační program bývají zpravidla zmodifikované Windows 95 :-D Ale nedivil bych se, kdyby ten zavaděč těch pětadevadesátek kontroloval, zda ho spustil BIOS od HP.
    Max avatar 16.11.2008 20:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP OEM Windows
    Mno, instalační program kontroluje i verzi počítače, pro který je dělaný. Tzn. nelze ho použít ani na jiný počítač stejné značky.
    Zdar Max
    PS:myslím, že už to mají všechno na linuchu ...
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.