Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
fstrim
na Bubuntu 12.04 již je k dispozici - dík dodatečně jsem uvolnil i ten zbytek.
PS: Když to má rozdělané a mění ventilátor klidně si může napojit svůj disk, pokud je taková lama, že neumí nic nabootovat s flashky, aby si to vyzkoušel - má to v pohodě přístupné.
Asus při reklamaci řeší problémy které jsou tam udány a neřeší co máš na disku.Podle toho, co se tu psalo a co píšeš ve zbytku komentáře, tak zjevně nikoliv. Tohle nebyl případ, kdy by při výměně disku dotyčný očekával nakopírování dat, ale naopak při jiných úpravách neočekával, že budou zasahovat do disku, který nebyl předmětem reklamace. Co si budeme povídat, velká část uživatelů počítačů data nezálohuje a ani k tomu nemá prostředky (i kdyby se jednalo třeba jen o přístupový účet k bezplatnému úložišti), takže bych se vůbec nedivil, kdyby v některých zemích bylo takovéto jednání servisu sankcionované (bez ohledu na nějaké podmínky služby).
Je to nemilé, ale pro ně je to tak, že to co jsi koupil dostaneš zase nazpět.Další důvod, proč si něco takového nekoupit.
Jasně že neodpovídá, ale nemá je úmyslně ničit a výrobce se výslovně zříká jakýkoliv záruk na OS. A zatím mám jedinou zkušenost, že se tak chová akorát Asus (ani DELL ani Lenovo ani HP nikdy nic takového neudělali).
Nevím co to povídáš o servisácích a věcech, ale při výměně ventilátoru či klávesnice potřebují akorát šroubovák. Navalení obrazu je pracnější než nastartovat z USB, či si připojit svůj diagnostický disk.
Chtěl jsem jen napsat, že ne vždy je to chyba servisáků ať už u nás nebo i venku.Nikdo pokud vím netvrdil, že je to chyba toho konkrétního člověka, který ten úkon má za úkol provést.
Pokud si přepálím řídící jednotku, tak ani můj autorizovaný servis mi do toho nezasáhne při výměně čerpadla (nevadí jim žádný neoriginální díl, pokud s ním není spojená přímo závada). Ale je hlavně drobný rozdíl, na SW v ŘJ mám stejnou záruku jako na auto, kdežto záruk na OS se výrobce NTB výslovně zříká. (Pominu-li, že SW v řídící jednotce je ekvivalentem spíše BIOS-u)
Jde o záruční opravu (tedy přímo Asus), pozáruční je v klidu, to dám lidem co mají hlavu a dělá to více firem. Takže o dům dál lze jít jen za prachy (být to můj, jakože bych neměl asi Asus, tak kašlu na záruku, a domluvím se v servise, kdy mohou mít díl a jak to vyměníme ze dne na den).
Nicméně říkám jen: „mě se to nelíbí a už jejich výrobky nikam nekoupím/nedoporučím“.
To je sice hezke, ale ja to povazuji prinejmensim za neslusneTo ale skutečně přinejmenším. Nevím o tom, že by si normální servis nebo i amatérský technik dovolil zákazníkovi nenabídnout (třebaže za příplatek) kompletní zálohu dat v případech, kdy je skutečně potřeba s diskem něco dělat. Že by poškodil data ve chvíli, kdy není na disk potřeba sahat, o tom jsem v životě neslyšel.
Tiskni
Sdílej: