Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Tento zápisek je jen jako závěr k minulému Už je to tu zas, reklamuj jen s widlemi.. Jen malá rekapitulace, jedná se o reklamaci/výměnu ventilátoru, který se zastavil.
NTB došel zpět s obrazem herní konzole (tedy přehrnuli zbytečně disk a zas vnutili PseudoOS). Dokonce jsem i proklikal ke spuštění Win (doinstalace s restartem). Jakmile na mě vyskočilo druhé okno, kterému jsem nerozuměl, co po mě chtějí za registraci, tak jsem to shodil (ventilátor se točil, takže co víc zjišťovat).
Bo jsem měl udělaný obraz disku (asi bylo chytřejší zálohovat jen začátek a zbytek vzít souborově - tar-em, ale co už…). Tak jsem opět nastartoval svůj oblíbený PartedMagics, a obraz tam vrátil (přes 100Mbit síťovku). Po restartu jsem byl zas opět velmi překvapený, jak rychle to startuje (z nuly < 10sec do přihlašovací obrazovky a přihlášení < 3sec v plném provozu - Bubuntu 12.04 a Unity).
Protože je to SSDčko a valil jsem tam celý obraz, tak jsem si řekl, že je dobrý nápad do volného místa vytvořit soubor a smazat jej (na podporu TRIM-u). Nevím jestli to je dobrý nápad, ale myslím si, že jo ;). Poslední asi 4GiB už velmi radikálně klesla rychlost, tak jsem to, nevím na kolika, přerušil a soubor smazal - a jede to jak z praku.
Jak jsem doplnil i do minulého zápis, tak: „Hodnotím to jako sprostý naschvál (bo žádný důvod k tomu není) a uvaluji na Asus ban pro sebe a všude, kde to mohu ovlivnit.“A jak jsem se dozvěděl i „obchodník“ jedné nejmenované větší firmy (přes kteru to šlo), bude zákazníkům rozmlouvat volbu výrobků Asus. Víc udělat nemůžeme, když nás bude takových 20, už to Asus v ČR pozná - přidejte se (je to spíše vtip, než výzva ;)).
Tiskni
Sdílej:
fstrim
na Bubuntu 12.04 již je k dispozici - dík dodatečně jsem uvolnil i ten zbytek.
PS: Když to má rozdělané a mění ventilátor klidně si může napojit svůj disk, pokud je taková lama, že neumí nic nabootovat s flashky, aby si to vyzkoušel - má to v pohodě přístupné.
Asus při reklamaci řeší problémy které jsou tam udány a neřeší co máš na disku.Podle toho, co se tu psalo a co píšeš ve zbytku komentáře, tak zjevně nikoliv. Tohle nebyl případ, kdy by při výměně disku dotyčný očekával nakopírování dat, ale naopak při jiných úpravách neočekával, že budou zasahovat do disku, který nebyl předmětem reklamace. Co si budeme povídat, velká část uživatelů počítačů data nezálohuje a ani k tomu nemá prostředky (i kdyby se jednalo třeba jen o přístupový účet k bezplatnému úložišti), takže bych se vůbec nedivil, kdyby v některých zemích bylo takovéto jednání servisu sankcionované (bez ohledu na nějaké podmínky služby).
Je to nemilé, ale pro ně je to tak, že to co jsi koupil dostaneš zase nazpět.Další důvod, proč si něco takového nekoupit.
Jasně že neodpovídá, ale nemá je úmyslně ničit a výrobce se výslovně zříká jakýkoliv záruk na OS. A zatím mám jedinou zkušenost, že se tak chová akorát Asus (ani DELL ani Lenovo ani HP nikdy nic takového neudělali).
Nevím co to povídáš o servisácích a věcech, ale při výměně ventilátoru či klávesnice potřebují akorát šroubovák. Navalení obrazu je pracnější než nastartovat z USB, či si připojit svůj diagnostický disk.
Chtěl jsem jen napsat, že ne vždy je to chyba servisáků ať už u nás nebo i venku.Nikdo pokud vím netvrdil, že je to chyba toho konkrétního člověka, který ten úkon má za úkol provést.
Pokud si přepálím řídící jednotku, tak ani můj autorizovaný servis mi do toho nezasáhne při výměně čerpadla (nevadí jim žádný neoriginální díl, pokud s ním není spojená přímo závada). Ale je hlavně drobný rozdíl, na SW v ŘJ mám stejnou záruku jako na auto, kdežto záruk na OS se výrobce NTB výslovně zříká. (Pominu-li, že SW v řídící jednotce je ekvivalentem spíše BIOS-u)
Jde o záruční opravu (tedy přímo Asus), pozáruční je v klidu, to dám lidem co mají hlavu a dělá to více firem. Takže o dům dál lze jít jen za prachy (být to můj, jakože bych neměl asi Asus, tak kašlu na záruku, a domluvím se v servise, kdy mohou mít díl a jak to vyměníme ze dne na den).
Nicméně říkám jen: „mě se to nelíbí a už jejich výrobky nikam nekoupím/nedoporučím“.
To je sice hezke, ale ja to povazuji prinejmensim za neslusneTo ale skutečně přinejmenším. Nevím o tom, že by si normální servis nebo i amatérský technik dovolil zákazníkovi nenabídnout (třebaže za příplatek) kompletní zálohu dat v případech, kdy je skutečně potřeba s diskem něco dělat. Že by poškodil data ve chvíli, kdy není na disk potřeba sahat, o tom jsem v životě neslyšel.