abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (6%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (51%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník

    Binárna nVidia spomaľuje?

    4.6.2010 12:58 | Operacne systemy | poslední úprava: 4.6.2010 12:58

    Zdravím, všimol si niekto podobnú záležitosť? Podotýkam, že to nemám odmerané, len subjektívny dojem.

    Takže - nainštaloval som Mandrivu 2010.1 s GNOME (jadro 2.6.33 a tak ďalej) z One CD, teda priamo s nvidia binárnym ovládačom. Všetko fungovalo, dajme tomu, že to bolo OK.

    Pri dnešnom update jadra došlo k malej zmene (na úrovni 2.6.33-X), čoho dôsledkom bola aj neexistencia ovládača nVidia pre toto jadro a distro nabootovalo do ovládača, obsiahnutého v X (nouveau). V každom prípade, po nabehnutí prostredia sa mi odozva GNOME a aplikácií zdá byť o dosť lepšia (nechal som si staré jadro, takže mám možnosť porovnávať).

    Ako som vyššie napísal, odmerané to nemám a ani neviem, ako by sa to odmerať dalo.

    Stretol sa ešte niekto s podobným javom?        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Spomaľuje binárny nVidia ovládač odozvu grafického prostredia?
     (26 %)
     (46 %)
     (6 %)
     (23 %)
    Celkem 35 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Dent avatar 4.6.2010 13:13 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Střelím od boku - není to Compizem? S uzavřeným ovladačem byl zaplý a s otevřeným vyplý? Ony ty animace můžou působit dojmem, že odezva systému je pomalejší.
    4.6.2010 13:21 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    nie, compiz si nezapinam.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Grunt avatar 4.6.2010 14:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Příloha:
    Vím, že to možná bude pro někoho šok, ale…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 4.6.2010 14:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Jejda. Vedle. Omlouvám se. Měla to být samozřejmě reakce na toto.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dent avatar 4.6.2010 14:37 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Ano, ty kostrbaté hrany jsou opravdu šokující :))

    Ale jinak - doteď jsem opravdu nevěděl, že nad nouveau jde provozovat Compiz.
    Grunt avatar 4.6.2010 14:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Ano, ty kostrbaté hrany jsou opravdu šokující
    Co to?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marek Bernát avatar 4.6.2010 17:44 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?

    Neviem, či to myslel, ale ja tam tiež vidím aliasing.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 4.6.2010 17:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Ale dejte pokoj. Kdo chce, ten si antialias filtr zapne raz dva. Mně to nijak nevadí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.6.2010 17:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Ono je spíš divné, že něco celkem vyhlazené je (třeba ty písma, kdyby byla transformována bez antialis filtru, určitě by byla kostrbatější), i některé hrany, ale jinde se to mo nepovedlo (vrchní okraj kostky, ale i některé hrany oken).
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 4.6.2010 18:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Protože ty texty jsou textury (u těch už je antialiasing zapnutý v rámci vyhlazování písma, toolkitu, atd.) nanesené na vertexy a jen není zapnuté vyhlazování v OpenGL. Ale to nemám ani u blobu, takže jsou ty kecy dost mimo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.6.2010 19:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Ah, ok. To jsem nevěděl.
    Baník pyčo!
    Nicky726 avatar 4.6.2010 17:15 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    No na to jsem zvědavý, zdá se, že v Archu to bude v blízké budoucnosti dostupné z repozitářů taky. Zatím se to na(ne)štěstí schovává v [testing]u spolu s .34 jádrem a novým xorgem.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    stativ avatar 4.6.2010 17:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Ani bych se nedivil, kdyby to konečně šoupli do [extra] tenhle víkend nebo hned po něm.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Nicky726 avatar 4.6.2010 17:34 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Tak ten xorg se už tam schovává opravdu dost dlouho, jádro se blíží obligátnímu měsíci... to by bylo fajné.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Grunt avatar 4.6.2010 17:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Však ve Fedoře je to také označeno jako experimental. Jako kdo chce zkoušet, nesmí čekat, ale ihned stahovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    |🇵🇸 avatar 4.6.2010 21:26 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Mimochodem, bude Nouveau někdy podporovat VDPAU? Google napovídá, že před nedávnem VDPAU podporováno nebylo, ale teď? (Ty máš vždycky aktuální info o těchhle věcech.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Grunt avatar 4.6.2010 21:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    :-)…ještě ani není pořádně dodělaná podpora pro EXu a už chceš VDPAU. IMHO ne a ještě chvilku nebude, protože se vývojáři k tomuto vyjádřili, že mají na práci spousty důležitější práce. Ale až se zas budou nudit, tak kdo ví. Spousty funkcí do StatusMatrixu přibilo jako blesk z čistého nebe. Jinak pokud už nějaká podpora bude, tak VDPAU IMHO ne, ale spíš něco otevřeného v podobě VA-API.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 4.6.2010 21:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    No dobře, tak oprava: Už zas začínají s čímsi blbnout.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    |🇵🇸 avatar 4.6.2010 22:01 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Bylo by mi to celkem fuck, jedu na intelu a nejspíš ho nemám v plánu opouštět, ale zrovna řeším software pro tátovo HTPC a tak mě napadlo, že bych tam nemusel házet uzavřené ovladače. Díky, hodím je tam.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Grunt avatar 4.6.2010 22:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Čoveče, tak to teda nevím jestli bych stavěl HTPC zrovna na nějaké x86ce a babral se s kartama.
    Díky, hodím je tam.
    Nic tam nehaž. HW akcelerace pro video ještě hodně dlouho v Nouveau nebude.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.6.2010 22:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Hodí tam uzavřené ovladače ;).
    Baník pyčo!
    |🇵🇸 avatar 4.6.2010 22:19 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Čoveče, tak to teda nevím jestli bych stavěl HTPC zrovna na nějaké x86ce a babral se s kartama.

    Huh? (Hackovat ARM se mi nechce, ale můžeš něco nadhodit.)

    Nic tam nehaž. HW akcelerace pro video ještě hodně dlouho v Nouveau nebude.

    To se vztahovalo k předchozí větě, resp. binárnímu blobu v ní.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    multi avatar 4.6.2010 20:00 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    a nemuze to byt zpusebene tim ze "nove.." pouziva KMS?
    5.6.2010 07:18 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    to asi nezistim :-)

    pretoze nouveau zasa vytuhne pri dlhsej praci (mam podozrenie na firefox, lebo sa to STALE stane pri jeho pouzivani.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Grunt avatar 5.6.2010 11:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Binárna nVidia spomaľuje?
    Jak by to ovlivňoval mode-setting?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.