Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
prostor kolem jednoho zákazníka vyznačíme šesti rovnostrannými trojúhelníky (šedá barva)
Odborně se tomu říká "pravidelný šestiúhelník". :-)
Směrnice o maximální šírce uliček v obchodech a supermarketechNeblbni, to už je látka střední školy
gclid = CjwKCAiA7939BRBMEiwA-hX5J_8wpNisXCyshA0oIB-ds2YbHJ2klaUlpCwIUJyx5gckaMJePXh0ZhoCpkMQAvD_BwEz tvého webu?
videjko hele ;D
mit vobchoďák tak bych teďko slevila máslo na pětikačku :D :D :D :D
se tam uplně v pohodě vejdou hele :O :D :D ;D
Bohužel jsou 3,14oviny, ke kterým se nedá nevyjádřit. Tohle je společně se zákazem nedělního prodeje a otevřením škol absolutní špička vládních nesmyslů. Stačí už jenom kontrast mezi otevřením škol a přiškrcením obchodů. Děti, které jsou ve škole dlouhodobě v prostředí, ve kterém nemají šanci udržet 2 metry odstup, o 15 m2 na žáka ani nemluvě, při vstupu do sámošky povinně obdrží košík, aby se udrželo virtuálních 15 m2 na zákazníka, aby se při náhodném krátkodobém kontaktu nenakazily.
O tom, že dětem ani není kde koupit školní potřeby, jelikož jsou papírnictví a knihkupectví zavřená ani nemluvě.
Já osobně jenom čekám, kdy někomu rupne v bedně a před nějakym obchoďákem začne střílet, případně si otevře dveře autem, protože k tomuhle nutně při současné frustraci z nesmyslných nařízení musí dojít.
O tom, že dětem ani není kde koupit školní potřeby, jelikož jsou papírnictví a knihkupectví zavřená ani nemluvě. Nejhorsi jsou hysterky, co v krizi vytvareji takoveto pseudoproblemy. Skolnich pomucek mas plne eshopy i supermarkety. Vlastne me ani nenapada,kdy jsme naposledy kupovali skolni pomucky jinde nez na internetu, nejspis to bylo tak pred peti lety. A omezeni poctu lidi v kramech povazuji za jedno z tech nejrozumnejsich opatreni.
Skolnich pomucek mas plne eshopy i supermarkety.
Máš na mysli ty eshopy, které posílají přes doručovatelské služby, které nedoručují?
Nebo ty supermarkety, do kterých se kvůli omezení na počet přítomných máš pouze omezenou šanci dostat?
Bohužel i toto jsou problémy člověka, který nemá ve městě nákupní centrum a doma prvňáka a třeťáka...
Ono je nakonec jedno, jestli je to 10, 15, nebo 20 m². Podstatný problém je, že tím zase dali najevo, že se nedá věřit ničemu, co vyhlásí. Nejdřív se řekne, že až "magický koeficient er" klesne na 0.8, začne se s opatrným uvolňováním, fajn. Oficiálně prezentovaný koeficient klesl na 0.8…nic, OK, nechceme to uspěchat… pak klesl na 0.7… a bum ho, místo opatrného uvolnění přijde další přitvrzení, a to dokonce takové, které jsme tu neměli ani na jaře.
Tohle je ten největší průšvih. Měsíce se novináři a veřejnost marně snažili z vlády dostat nějaká jasná pravidla, podle kterých se budou opatření řídit. Prymula to tvrdošíjně odmítal, ale aspoň slíbil, že se budou změny vyhlašovat pravidelně jednou týdně - ale porušil to ještě tentýž den a pak už se ani nesnažil něco předstírat. Blatný konečně nějaká pravidla dal na papír - a stejně je při první příležitosti porušil.
Ono se pořád opakuje, jak jsou Češi nezodpovědní a nic nedodržují, tak je potřeba vzít je víc u huby. Jenže není to spíš obráceně? V zemích, kde je dopravních značek pár a jsou tam, kde opravdu dávají smysl, je lidi respektují (nebo aspoň většina). U nás je přeznačkováno a když je řidiči porovnají se zdravým rozumem, přestanou je brát vážně. No a když vidí, že přesně ta nejabsurdnější omezení jsou místa, kde dopravní policie provádí svou "preventivní činnost", ztratí jakýkoli respekt k ní a ochotu spolupracovat. S těmi opatřeními je to úplně stejný princip. Když lidé vidí, že z nich vláda celou dobu systematicky dělá blbce, věší jim bulíky na nos a vydává opatření, která nejen ničemu nepomáhají, ale dokonce škodí (zákaz nedělního prodeje je asi nejnázornější příklad), tak už toho prostě mají dost.
Jenže není to spíš obráceně?Ale není to spíš obrácně? Zrovna tady bych řekl, že to je problém slepice - vejce. Na jednu stranu je tu dneska vláda s praštěnými opatřeními. Na druhou stranu jsou tu lidi, co v březnu - kdy se o tom viru a jeho následcích vědělo fakt málo - nedodržovali nic. A to na dnešní opatření, která nepomáhají nebo dokonce škodí, svést nepůjde. Krásná ukázka kladné zpětné vazby, pár pitomců nedodržuje to, co dává smysl, tak se vyhlásí přísnější pitomosti, které mají ovšem problém dodržovat i lidé se zdravým rozumem, tak se udělá ještě přísnější kolečko... jestli máte nápad, jak z toho ven, rád si ho přečtu.
Jediná cesta ven je nezavádět zjevné kravinyJe omezení rychlosti na 70 v ostré zatáčce do viaduktu pod kolejemi zjevná kravina? Je dvojitá plná na dvouproudé silnici v nepřehledné zatáčce zjevná kravina? Je zákaz vjezdu na železniční přejezd ve výstraze, ke kterému se blíží vlak s Vmax 160km/h, zjevná kravina? Ani jedno není a ve všech případech se najde někdo, kdo to poruší. Takže nezavádět zjevné kraviny zjevně cestou ven není.
Nemohlo by to být právě zaváděním těch zjevných kravin všude okolo?Ano, mohlo. Ale taky nemuslo. Závěr platný pro všechny problémy typu slepice-vejce
Lidi vidí třicítku „škola“ platnou v sobotu ve tři ránoZrovna nad tou by se IMO nikdo nepozastavil, kdyby si tam jednou za čas nestoupli policajti nebo v té době nefotila kamera s radarem. Tj. kdyby se všichni - jak řidiči, tak zákon - tvářili, že tam ta značka není. (Přejezd nechávám stranou, na to už tady debata proběhla a průměrný řidič beztak neví ani to, kdy se na přejezdu má zastavit/přibrzdit a rozhlédnout, natož aby věděl, jak se řídí jeho zabezpečovací zařízení.)
skoro všechny protiargumenty, které zazněly v té diskuzi o přejezdech, se mi podařilo experimentálně vyvrátit.No, nepodařilo. Nebo teda nevidím, co těmi "experimenty" mělo být vyvráceno. Taky koukám, že v té diskuzi chybí moje odpověď na #424, takže
Čemuž bych já řekl naplánování.To byste řekl špatně. Vlak odjede ze stanice podle jízdního řádu - ideálně - a přes přejezd projede tak, jak to vyjde, tedy podle toho, jaká je výchozí rychlost a jaké má zrychlení. Pokud narážíte na to, že se nikdo nezaobírá tím, kdy vlak přes ten přejezd přejede, to máte skutečně pravdu. Tím se zaobírali jiní a pokud by to pro silniční provoz vyšlo příliš negativně, přejezd by tam nebyl. Ostatně jsem tam také psal, že za tu dobu chtělo na pozemní komunikaci přejezd využít méně lidí, než kolik tam projelo jen strojvedoucích - o cestujících nemluvě.
OK, jenom doufám, že to funguje i opačně.Mám pocit, že jsem tenkrát psal něco ve smyslu, že by to bylo srovnatelné s železničním přejezdem nějaké lokálky přes D1.
Vlak jel stovkou, přesto se 1:11 blikalo a následně 2:14 závorovalo, což je taky doba, po kterou tam byl uvázlý a nikdo si ničeho nevšiml.Nevím, co tím chce básník říci. Závory spuštěné po dobu 2:14 jsou okolnost daná tím, že dotyčný vlak zastavil na zastávce v přibližovacím úseku přejezdu, to se v té diskuzi řešilo vcelku dalekosáhle a bylo tam uvedeno, proč to tak je.
Řidič náklaďáku pokládal za samozřejmé, že tam je kamera, která ho detekuje a vlak zastaví.Ano, lidi toho napovídají opravdu hodně, když jim jde o kriminál. Konkrétně tvrdil, že si to myslel, protože v Srbsku to tak je - jenže to není pravda. Je to uvedeno přímo v té zprávě, kterou jste odkazoval. (Četl jste ji celou?
DI a SŽDC prokázaly nulovou sebereflexi, jako obvykle, a všechno je chyba řidiče.A nebyla snad? Řidič prokazatelně vjel na přejezd v době, kdy bylo PZZ ve výstraze, navíc ze silnice, kde vůbec nesměl být. O tom, že jediná možná reflexe je zrušit ten přejezd - což SŽzz chtěla, ale místní samospráva zablokovala - se v té diskuzi taky vedla řeč. Mimo jiné - prostudujte si víc než jednu zprávu od DI, než na ně budete plivat ohledně sebereflexe. Když zjistí problém, tak to v té zprávě taky je. V odkazované diskuzi se třeba řešila nehoda u Mariánských Lázní, kde DI sice zavinění dala strojvedoucímu, ale také napsali, že mu SŽzz namazalo schody.
V Lázních Kynžvart vyjel motorák proti pendolinu a vykolejil, sedm lidí se zranilo. Projeli návěstidlo a neexistuje zařízení, které by to zastavilo. ..."Moderní Regionova" pobavilo, i když jsem byl v pokušení se zeptat, jestli jste blázen
České dráhy zkouší novou aplikaci pro strojvedoucí, má je varovat před jiným vlakem."České dráhy něco zkouší" neznamená, že to bude fungovat, tím nic nedokazujete. Ostatně mi neříkejte, že věříte, že za ty tři týdny dokázali spíchnout něco, co se dokáže vyrovnat s nedostatky GPS signálu (chybějící signál, odrazy) a rozpoznat stav vlaku. Protože k čemu je dobré varování, že se blížíte k jinému vlaku, když se s ním máte křížit? U té nehody, kvůli které to vyrobili, došlo ke střetu těsně po rozjezdu, tj. v místě, kde vás ta aplikace bude varovat na přítomnost jiného vlaku, i když je to v pořádku. Jinak zařízení, které není ve smartphonu, ale zabudované do vlaku, tedy s možností aktivně zasáhnout do řízení v případě chyby strojvedoucího, taky existuje: jmenuje se radioblok a jeho instalace na síti SŽzz je zakázána, prý aby to neodčerpávalo peníze na ETCS.
Na vlečce ve Mstěticích ujelo 32 odstavených vozů, které při své jízdě projely... S tím „přejezd bliká i když vlak stojí v zastávce protože je spínán obsazeným obvodem a tak s tím nejde nic dělat“ to tedy taky zjevně není tak žhavé.Jestli jste tím chtěl něco říct - jako třeba co by s tím šlo dělat - chtělo by to víc se rozepsat. Než začnete, tak připomenu, že tenhle konkrétní přejezd je ovládán místně, tedy člověkem, kterého je potřeba platit. Aby mi někdo zase nevynadal, že jsem něco nevyspecifikoval, tak se - doufám - bavíme o realizovatelných řešeních, mezi které určitě nepatří mzdové náklady ~ 2.5MKč ročně za přejezd.
Nicméně ve vyšetřovací zprávě se určitě zase dozvíme, že za to může řidič, protože když tam není pozitivka, tak to je přece jeho problémA není snad? Zákon o provozu na pozemních komunikacích neobsahuje žádné výjimky týkající se toho, jakým způsobem se vozy na ten přejezd dostaly - povinnost přesvědčit se, že se neblíží železniční vozidla, je stanovena vždy. Ano, fakt, že jsou tam závory a že to ujetí vozidel je mimořádná událost, je docela významná polehčující okolnost, ale z porušení zákona ze strany řidiče dostane jenom to, že objektivně nemohl zákonnou povinnost splnit Což asi u případného soudu nebude tak jednoduché uhrát, protože pokud dobře vidím z fotky, tak tohle je výhled, který řidič měl s tím, že vozy přijely z vlečky na té nejvzdálenější koleji. (Postup úvahy: dostal to zleva od vozů, které jely směrem do nádraží, tj. jel ze strany, odkud kouká to street view. Na fotografii je kolej, kterou před tím přejel, tj. vozy, se kterými se srazil, musely být na té nejvzdálenější koleji od místa, ze kterého na přejezd vjel.)
Pokud narážíte na to, že se nikdo nezaobírá tím, kdy vlak přes ten přejezd přejede, to máte skutečně pravdu. Tím se zaobírali jiní a pokud by to pro silniční provoz vyšlo příliš negativně, přejezd by tam nebyl.Takže všechno proběhlo v pořádku, chyba se nestala, ale na přejezdu čekají 35 minut lidi.
Ne, myslel jsem tím přechod s půlhodinovými intervaly, pokud jezdí podstatně víc řidičů než chce přejít chodců, což byla věc, na kterou jste si tu mám pocit konkrétně vy někde stěžoval.OK, jenom doufám, že to funguje i opačně.Mám pocit, že jsem tenkrát psal něco ve smyslu, že by to bylo srovnatelné s železničním přejezdem nějaké lokálky přes D1.
Nevím, co tím chce básník říci. Závory spuštěné po dobu 2:14 jsou okolnost daná tím, že dotyčný vlak zastavil na zastávce v přibližovacím úseku přejezduFuck, tohle je to co jsem v té zprávě přehlídl.
to se v té diskuzi řešilo vcelku dalekosáhle a bylo tam uvedeno, proč to tak jeJá si z toho odnesl, že to tak je proto, že to před X lety nešlo z těch relátek udělat líp, a od té doby se to tak dělá.
jenže to není pravda. Je to uvedeno přímo v té zprávě, kterou jste odkazoval. (Četl jste ji celou?Ano, to jsem se tam dočetl.)
A nebyla snad?#215
O tom, že jediná možná reflexe je zrušit ten přejezd - což SŽzz chtěla, ale místní samospráva zablokovala - se v té diskuzi taky vedla řeč.Není jediná, například lokálně se dá dělat detekce překážky a systémově se dá přestat zvonit mnoho minut naprázdno.
"Moderní Regionova" pobavilo, i když jsem byl v pokušení se zeptat, jestli jste blázenNo elektrickou výzbroj to má novější (soudě podle interface pro strojvedoucího, kde jsem viděl nějakou fotku s displejema) a celé to vypadá rekonstruovaně.Moderní Regionova je upravené vozidlo řady 810, tedy řady, jejíž výroba byla ukončena roku 1982.
a jeho cena včetně instalace (a s tím spojeného papírování) se AFAIK momentálně pohybuje někde mezi 15 a 20MKč per hnací vozidlo jmenuje se radioblok a jeho instalace na síti SŽzz je zakázána, prý aby to neodčerpávalo peníze na ETCSJestli tohle nejsou právě ty problémy, o které mi jde…
Řekněte, kde na to u jednotek 814, které se blíží ke konci životnostiTa technologie je tu od doby, kdy tyhle jednotky ještě nebyly na konci životnosti.
Protože k čemu je dobré varování, že se blížíte k jinému vlaku, když se s ním máte křížit? U té nehody, kvůli které to vyrobili, došlo ke střetu těsně po rozjezdu, tj. v místě, kde vás ta aplikace bude varovat na přítomnost jiného vlaku, i když je to v pořádku.Dunno, bych čekal, že tohle budou nějak řešit, jinak by to přece bylo úplně k ničemu.
co se dokáže vyrovnat s nedostatky GPS signálu (chybějící signál, odrazy)Vymýšlíme zařízení, které se vychytá co nejvíc zbylých průšvihů, když všechno ostatní selhalo. Nemusí být 100% spolehlivé, ani nemá být fail-safe. (a já fakt neříkám, že smártfoun je řešení)
Než začnete, tak připomenu, že tenhle konkrétní přejezd je ovládán místně, tedy člověkem, kterého je potřeba platit.Aha, to jsem netušil. Jak se taková věc dá zjistit? A to tam jako normálně fakt sedí 20/7 (podle jízdního řádu tam jezdí vlaky od 5 od rána do 1 v noci) člověk, který párkrát za hodinu sundá šraňky? To je bizarní.
A není snad?OK, jestli to jelo z té strany kde to bylo vidět, tak asi jo. Ale jinak to slovo bylo v původním komentáři odkaz na report, kde vidět moc nebylo. Co by podle vás měl řidič na přejezdu očekávat? Má, pokud je tam zatáčka, třeba poslat pozorovatele, protože co kdyby vyjel vlak čtyřnásobkem povolené rychlosti?
Takže všechno proběhlo v pořádku, chyba se nestala, ale na přejezdu čekají 35 minut lidi.6 lidí. Budu se opakovat, ale pokud na to dáte peníze, není problém pro ně postavit most. Do té doby je holt potřeba vzít do úvahy, že těch 6 lidí - pokud si pamatuju, byli to cyklisti a jedno auto - má k dispozici snadno (pro cyklisty a auto) dostupnou objízdnou trasu a že tam za tu dobu projelo několik tisíc tun nákladu a asi tak 1000 lidí.
přechod s půlhodinovými intervaly, pokud jezdí podstatně víc řidičů než chce přejít chodců, což byla věc, na kterou jste si tu mám pocit konkrétně vy někde stěžoval.Je to možné, ale přechody pro chodce sem nemotejte, nejsou k tématu. Automobil i chodec dokážou zastavit tak snadno, že nemá cenu o tom mluvit. Vlak zastavuje a rozjíždí se několik minut na úseku několik kilometrů dlouhém, což stojí hromadu peněz a není to tedy totéž. Pusťte si tohle od 23:22 na pět minut. Na rychloměr je vidět (čísla jsou po 20km/h) a čas máte v tom videu. Je to krásná ilustrace toho, proč nechcete vlaky brzdit.
Já si z toho odnesl, že to tak je proto, že to před X lety nešlo z těch relátek udělat líp, a od té doby se to tak dělá.Je to proto, že přejezd neví a nemá možnost zjistit, jaký vlak se k němu blíží a kde bude stavět. A i kdyby to věděl, nemůžete se spolehnout na to, že to taky udělá, tj. pokud byste bezpečně chtěl mít vlak v přibližovacím úseku a nemít přitom přejezd ve výstraze, musel byste tam doplnit nějaké krycí návěstidlo (nebo jiné, který ten přejezd bude krýt, ve stanicích jsou to typicky odjezdová.) A to by musel někdo nebo něco ovládat. Někdo by to musel dělat ručně na desítky sekund přesně (zkuste si to), něco momentálně neexistuje ani v ETCS.
Ano, to jsem se tam dočetl.V tom případě proč o té kameře mluvíte?
Příspěvek #215 je debata o trollujících přejezdech, které člověka uvězní tím, že se zvedají závory, ale znovu se spustí. To je chyba řidiče, ať už kvůli neznalosti předpisů, nebo kvůli chybě (může se stát, ale furt je to chyba řidiče.) Ano, bylo by to řešitelné, ale musel byste pro všechny vlaky prodloužit dobu, o kterou jsou spuštěné závory, zařízení okolo železnice budoucnost předpovídat neumí A navíc - v tomto konkrétním případě se toto nestalo.A nebyla snad?#215
Není jediná, například lokálně se dá dělat detekce překážkyJo, v brmlabu za ideálních podmínek. Zkuste to sestavit s požadovaným počtem devítek, aby to v obou směrech (detekuje problémy, nedetekuje, co není problém) fungovalo za mlhy, deště, sněhu, v noci, protisvětle a zaprášené v Ostravě. Plus - a to v té debatě taky zaznělo - pokud chcete dělat detekci překážky, musíte navýšit dobu, po kterou je ten přejezd zavřený závorami před průjezdem vlaku, o nějakou minutu a něco. Jak jsem psal už tenkrát - některé přejezdy takhle zavřete na 50 minut z hodiny.
systémově se dá přestat zvonit mnoho minut naprázdno.Vizte výše, nedá. (Se současnou technikou samozřejmě, aby mě někdo náhodou neobvinil, že tvrdím, že to nikdy a nijak nepůjde.)
No elektrickou výzbroj to má novějšíTo je možný, ale kromě interiéru a řídícího stanoviště je to stejný autobus jako předtím. I když teď koukám do wikipedie a tam píšou, že to dostalo nový motor... no, nedá se říct, že by to bylo poznat. Každopádně na osazení mobilní části ETCS se příprava rozhodně nedělala.
Jestli tohle nejsou právě ty problémy, o které mi jde…No tak jestli tu mobilní část dokážete vyrobit levněji, směle do toho, utrhnou vám ruce. Co se radiobloku týče, tak do reálného provozu byl nasazen roku 2011 a v té době už se vědělo, že ETCS bude, takže částečně ten zákaz dává smysl.
Ta technologie je tu od doby, kdy tyhle jednotky ještě nebyly na konci životnosti.Jo? A jak dlouho si představujete, že tu ta technologie je? A nebudeme se, doufám, bavit o ETCS L1, což je věc, která snižuje propustnost tratí, je to vývojová slepá ulička a je dobře, že jsme se jí vyhnuli.
Dunno, bych čekal, že tohle budou nějak řešit, jinak by to přece bylo úplně k ničemu.Ehm... vážně? Byste čekal, že nějak? Za tři týdny? A že by to jinak bylo k ničemu? Ale kdepak, svůj účel to splnilo: veřejnosti se dalo jasně najevo, že se něco udělalo. A jestli jste na to skočil i vy, tak je ta appka účinnější, než jsem čekal.
Nemusí být 100% spolehlivé, ani nemá být fail-safeMusí. Jakmile to bude dávat chybné varování, strojvedoucí to budou ignorovat. Což pro začátek znamená, že musíte poznat, že se vlak nehýbe, a máte k tomu data, která za méně než ideálních okolností ukazují pohyb vždy.
Jak se taková věc dá zjistit?Psali to v novinách
Ale jinak to slovo bylo v původním komentáři odkaz na report, kde vidět moc nebylo.Podle zprávy řidič měl teoreticky možnost zastavit před přejezdem a neměl povinnost jet maximální dovolenou rychlostí 30km/h. Ze zákona opět chyba řidiče. Zní to blbě, ale je to tak. Samozřejmě se opět můžeme bavit o míře zavinění a o tom, jestli řidič měl možnost své zákonné povinnosti splnit, i kdyby jel pomaleji. Samozřejmě k chybě strojvedoucího došlo taky a co jsem našel, dostal 5.5 roku do tepláků. Mimo jiné - to k té kritice DI - všimněte si, že v té zprávě vydali doporučení, aby přejezdy s vypnutým PZZ byly pro řidiče extra označeny (strana 39) - to je všechno, co můžou dělat.
Co by podle vás měl řidič na přejezdu očekávat?Co vám na to mám říct, než že jsou případy, kdy si pro vás zubatá přijde. Jinou odpověď pro vás nemám - když tam přijede souprava čtyřnásobkem povolené rychlosti, zabije vás. Jediný způsob, jak dosáhnout 100% bezpečnosti na přejezdu, je zrušit všechny přejezdy. (Individuálně pak vyhnout se všem přejezdům.) A jasně, existují přejezdy, které jsou skutečně nebezpečné - třeba přejezdy bez PZZ v tak nepřehledném oblouku, že pokud dle zákona zastavíte, abyste se mohl rozhlédnout, jestli nejede vlak, neexistuje možnost, jak s tím autem zrychlit dost rychle na to, aby vás netrefil vlak, který právě vyjel do místa, kde je na něj z té silnice vidět. Dobrá zpráva je, že se postupně vylepšují aspoň tím PZZ
Na druhou stranu jsou tu lidi, co v březnu - kdy se o tom viru a jeho následcích vědělo fakt málo - nedodržovali nic.
Byli - ale nebylo jich moc a nějací takoví budou vždycky. Teď je jich mnohem víc.
nějací takoví budou vždycky.Jenže to je problém, protože ti jsou nejvíc vidět (za celou cestu autem potkáte tisíc jiných aut, ale pamatovat si budete jen toho jednoho debila, co předjížděl na dvojité plné a málem to do vás napálil čelně) a vypadá to blbě. Teda hlavně to, že s tím nic neděláte.
A dát třicítku tam, kde se dá zcela bezpečně jet sedmdesát, je "něco s tím dělat"? Ne, není. Ti, kdo dělají takové prasárny, je budou dělat dál, jen se naštvou ti, kdo by rozumná omezení dodržovali. Podobnost s koronavirem není vůbec náhodná, jde o úplně stejný princip. Tam už jsme taky dávno ve stavu, kdy jsou problémem především ti, kdo opatření nedodržují, ne ti, kdo je dodržují, takže ještě více přitvrdit těm, kdo dodržují, je ve výsledku spíš kontraproduktivní.
Skutečně s tím něco dělat by znamenalo přimět dopravní policii, aby se přednostně věnovala právě takovým nebezpečným manévrům místo soustředění výhradně (nebo téměř výhradně) na přestupky typu "hodně muziky za málo peněz", tj. maximální výtěžnost při minimální námaze. Určitě by nevybrali tolik pokut, ale pro bezpečnost na silnicích by to bylo mnohem přínosnější a respekt (většiny) řidičů by byl taky někde úplně jinde. Steně tak, kdyby se informace, kde se nejvíc překračuje rychlost, nepoužívaly jen jako tip pro umístění radaru, ale taky jako námět k zamyšlení, jestli ta povolená rychlost je adekvátní.
A dát třicítku tam, kde se dá zcela bezpečně jet sedmdesát, je "něco s tím dělat"?Ano, je. Zcela podle logiky mělo by se tu jezdit padesát, tak tam dáme třicítku, aby lidi jezdili aspoň těch padesát.
Podobnost s koronavirem není vůbec náhodná, jde o úplně stejný princip. ...Hm, jestli jsem náhodou přesně tohle nepsal v #67
Skutečně s tím něco dělat by znamenalo přimět dopravní policii, aby se přednostně věnovala právě takovým nebezpečným manévrům místo soustředění výhradně (nebo téměř výhradně) na přestupky typu "hodně muziky za málo peněz", tj. maximální výtěžnost při minimální námaze.Samozřejmě. A moje oblíbená otázka: jak to uděláte? Páky na ně nemáte a ti, kdo je mají, tlačí na to, aby se vybíraly peníze do obecního rozpočtu.
Páky na ně nemáte a ti, kdo je mají, tlačí na to, aby se vybíraly peníze do obecního rozpočtu.
A to je přesně ten problém, který je potřeba změnit. Dokud budou hodnoceni podle toho, kolik vyberou, bude to vypadat přesně tak, jak to vypadá.
Zcela podle logiky mělo by se tu jezdit padesát, tak tam dáme třicítku, aby lidi jezdili aspoň těch padesát.
I kdyby to řešilo tu padesátku, jak to řeší idiota, který předjíždí na dvojité plné čáře, o kterém byla ve vašem příspěvku řeč? Jak to řeší jiného, který se na dálnici devadesátkou vrhne (často i bez blinkru) do levého pruhu před rychlejší auto? Jak toho, který při nájezdu na dálnici najede rovnou do levého pruhu, protože se mu zdá, že ten před ním je moc pomalý? Jak toho, který si to za deště valí po dálnici na denní světla bez zadních obrysovek? (Teď ve středu jsem na 16 km takové předjel tři.)
To je právě ten průšvih. Veškerá preventivní aktivita dopravní policie se smrskla na měření rychlosti (dnes už většinou "od stolu") a hlídání dálničních známek, prošlých lékárniček a technických kontrol, občas aspoň ještě nějaká ta jízda na červenou (opět od stolu) a alkohol.
I kdyby to řešilo tu padesátku, jak to řeší idiota, který předjíždí na dvojité plné čáře, o kterém byla ve vašem příspěvku řeč?No, jak asi? Nijak, samozřejmě. Což ovšem nevyvrací to, že nedělat nic vypadá blbě, tudíž je potřeba něco udělat a tohle bylo něco. Co jste čekal, že ten úředník (politik) bude nějak vyhodnocovat, jestli opatření v něčem pomohlo? U toho morvidu bych jim uznal, že je to docela obtížné, ale nedělají to ani na té silnici, kde by to šlo velice jednoduše.
A to je přesně ten problém, který je potřeba změnit. Dokud budou hodnoceni podle toho, kolik vyberou, bude to vypadat přesně tak, jak to vypadá.A já se ptám: jak?
A já se ptám: jak?Mozna by byl dobry zacatek se shodnout, ze tohle je naprosto spatny pristup, pravidel by melo byt pokud mozno co nejmin, mela by davat smysl, ale o to prisneji by mela by vymahana. A pak sam se nechovat jako idiot a vyzadovat to i po svem okoli, pripadne se nebat na to upozornit i cizi lidi (slusne, ne tim, ze je budu vybrzdovat na dalnici
Kdyz si nemala cast lidi mysli (nebo spis chce verit), ze vetsinu problemu za ne vyresi nekdo jiny, aniz by oni museli neco moc delatHm, mne to prijde jako rozumne ocekavani, v praxi to tak prece funguje. Cela nase civilizace je postavena na tom, ze problemy resi prislusny odbornik. Zkus byt konkretni, co presne se snazis na tech lidech zmenit.
Zkus byt konkretni, co presne se snazis na tech lidech zmenit.hlavne to, aby lidi prijali odpovednost za to, kdo a jak nam vladne a jak funguje statni sprava (obecne za vetsinu veci, napr. zivotni prostredi atd.). Typicky postoj teto skupiny lidi k vlade a statni sprave je, ze oni s tim nic delat nemuzou, protoze to ti nahore. Jejich postoj IMHO perfektne vystihl Babis, kdyz se hajil tim, ze "ti, co meli prijit, neprisli". I kdyby kvuli nicemu jinemu, tak po priznani takove neschopnosti (to jako sedel na Uradu vlady a cekal, jestli nekdo z ulice prijde a rekne mu, co ma delat??) by mel rezignovat a lidi, zejmena jeho volici (! - ti prece volili a tudiz chteli nekoho, kdo to proste zaridi), by na nej meli tlacit, aby to udelal. Ze Ano ma v pruzkumech porad kolem 30% jen svedci o tom, ze nemala cast lidi na tom nevidi nic divneho. O tom, ze by vlada citila nejaky silny tlak zezdola, aby zavedla smyspuplna opatreni, mela dlouhodoby plan atd. ani nemluve.
jako vim že to je děsně težký zlášť jestli ste třeba navíc chytrý protože k pochopení co vládní experty k tomudle vedlo je potřeba klesnout na jejich přemejšlecí úroveň a přemejšlet stejně vomezeně jako voni :O :O :D :D ;D ;D
nóó takže voni ty experťy uplně nejdřiv došli k závěru že koronaviruse jakoby šíří v populaci mobilita obyvatelsta. žeto je kravinka a žeto měřej předevšim erouškou kterou nemá ani polovička lidí teďko neřešte :D ;D skoro všecko zakázali a furt tady ten koronavirus někde číhal. nóóó tak se experťy podivali na ty vyšmírovaný data a zistili že nejvíc nejvěčí možství novejch unikátních potkání dvou eroušek se děje různě po celý republice dycky v nějakým velikánským vobchoďáku. kde taky jinde když je všecko jiný zakázaný žejo taky :D ;D
takže naši experťy dali hlavy dohromady překonali se a vymysleli faktže geniální řešení ato zákaz nedělního prodeje s najivním vočekáváním že to pandemii pomuže zmírnit.
todleto vedlo k děsně překvapivý situaci která asi ale jako překvapí jenom vládní experty :D :D :D :D zaprvý se nedělní lidi rozptýlili na zbylejch šest nakupovacích dní a zadruhý vyletěla exkluzivita zboží protože najednou nemusí bejt ždycky dostupný noa když si někdo nenakoupí tak třeba jako vubec nebude mit v neděli co žrát leda tak rozbředlou tatranku vod benzínky nebo cucavý bombóny z lékárny který sou hnusný protože sou zdravý. noa kdo jako ví s čim jako přídou experťy zejtra když se dějou takový věci :O :O je přece lepší si nakoupit a vědět že jakoby nechcípnem hlady :D :D
takže navzdory vočekávání experťů že klesne tamta 'mobilita vobyvatelstva' se stal přesnej vopak a počet unikátních potkáních děsně vylít nahoru. navíc taky jakoby exponencionálně protože při počítání kontaktu každej s každým pro dvojásobný množství lidí je mnóóóóóhem víc kontaktů než dvojnásobek pochopytelně :O :D a protože nepraktický úředíci uplně votržený vod reality všedního dne uměj řešit problémy vyvolaný hloupejma zákazama jenom dalšíma hloupejma zákazama nóó tak se rozhodli vomezit maximální počet lidí který mužou uvnitř vobchoďáku najednou nakupovat a vymlouvaj se na bezpečnou zdálenost mezi lidmama navíc střelenou uplně vod boku :O :/
kdyby jim jako šlo vo to co nejvíc lidi rozmělnit na časoploše :D tak nejvíc nejlepší řešení by bylo votevřit všecky vobchody se stejným sortimentem jako maj velký vobchoďáky a povolit nedělní/sváteční prodeje a prodloužit votevírací dobu. a protože se podobný úvahy vod nich nevozívaj tak asi jako todle veskutečnosti neni sledovanej parametr ;D nebo to nejsou schopný mimo vobchoďáky hlídat nebo protože chytrá karanténa + erouška nefugujou a při nízkým absolutním počtu erouškařů v celkovým počtu nakupovacích lidí se v nějakým mrňavým vobchůdku s malou plochou vyskytuje uplně minimální množství unikátních kontaktů :O :D btw by to jako mohlo taky znamenat že původní rozhodnutí o zákazu nedělního prodeje bylo postavený nohama blátě. teda na blatech :D :D
noa aby to nevypadalo že jenom zakazujou tak povolili psí kadeřnictví 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ ale možná toje jenom mediální kouřová clona protože jenom uplnej úřednickej pitoma by si neuvědomil že předtim uďál chybu která stojí milióny miliónů + možná lický zdraví/životy. kromě toho čim víc podobnejch pitomin budou experťy vymejšlet tim víc jim lidi budou na vopatření kašlat všecko má svý hranice. jeto totiž trošičku jako s tim pasákem co furt křičel 'šťára!!!!' noa když dovopravdy policajti přišli udělat šťáru tak už mu kamarádi nevěřili. bude třeba zachvilku fakt jako nutný zavíst nějaký důležitý vopatření který věčině lidem nebude dávat smysl noa protože budou zvyknutý na zavádění nesmyslů tak nato budou kašlat :O :O :/ :/
jeto všecko uplně nahlavu a si myslim že až vo dnešní době budem vyprávět lidem který ji neprožili asi nám jako vubec nebudou věřit uplně stejně jako my nechcem věřit rodičům a prarodičům když nám vyprávěj vo komunistech a mafiánech a co všecko se dělo za divný věci :D :D
Od pondělí se budou moci konat koncerty a další hudební, divadelní, filmová a jiná umělecká představení, ovšem výhradně bez přítomnosti diváků. Povoleny budou i vzdělávací akce hasičů a zkoušky nutné pro výkon určité činnosti, například v autoškole → https://t.co/onIN8uMso9
— Úřad vlády ČR (@strakovka) November 20, 2020
zas tak supr to teda zase jako neni si myslim :D ;D
btw pavele myslel sepisovat výplody našich hlavních epidemiologickejch myslitelů ;D noa to by fakt jako dalo na tragikomickej katastrofickej román :D :D :D :D
joa fakt jako nejsem jenda jedna :D ;D
ttttssssssssssssssss pravej j furt nadává na 'gůgl' ;D
nějak se k vodpovědi zatim nemá ten pan kuvajt :D :D
taky sem mu tam jako napsala pár hezkejch slovíček :D ;D
zbytečně ohmataný košíkJá u sebe nosím lahvičku od takového toho spreje na brýle, kterou si plním technickým lihem, tak tím to madlo vždycky postříkám a setřu to papírovým kapesníkem. Ale jasně, neřeší to ten primární problém – že tě nutí brát si vozík úplně zbytečně. Navíc si vůbec nedělám iluze, že když tam nastříkám cca pár mililitrů a utřu hlavně ty rukojeti a zbytkem trochu prostředek tyče, tak že by ta účinnost byla nějak závratně vysoká. Kontaminované to pořád být může a je nutné to kombinovat s dalšími opatřeními (snažím se dezinfikovat si ruce před každým použitím mobilu, pokud jsem se mezitím dotknul něčeho „špinavého“, a doma mobil oplachuju mýdlem a vodou atd. atd). Zrovna hygienické otázky kolem madel vozíků se řešily ještě před pandemií a některé obchoďáky začaly umožňovat si je před nákupem vyčistit poté, co se v médiích objevily články, že tam byly nalezeny fekální bakterie.
Ale jasně, neřeší to ten primární problém – že tě nutí brát si vozík úplně zbytečněTady od vás chybí nějaký rozbor na téma, že by se do dveří nainstalovalo počítadlo s umělou inteligencí, které by samo zjišťovalo, kolik je na prodejně lidí.
co sem koukala tak lidi to tak v polovině případech řešej tak že si teda jako ten košik vemou ale nechaj ho hnedka za vstupem někde válet :D :D
btw žádný takový nařízení že musíš mit košik neexistuje toje jenom důsledek toho že experťy neřekli vobchoďákům včas že se jakoby něco takovýho chystá a nemohli se líp na počitání lidí připravit :O :/
Už jenom tohle ti dělá desítky procent populace, které jako by roušku vůbec neměly.
Sebehorší a sebehůř těsnící rouška nasazená aspoň tak, aby zakrývala nos a ústa, zcela zásadně omezí množství kapének odletujících do větší vzdálenosti, což je z hlediska šíření ten největší problém.
Sebehorší a sebehůř těsnící rouška nasazená aspoň tak, aby zakrývala nos a ústa, zcela zásadně omezí množství kapének odletujících do větší vzdálenosti, což je z hlediska šíření ten největší problém.Je prostě nesmysl. A o tom, že umolousaná týden nošená zavirovaná rouška virus spíš šíří, než před ním chrání, jsme se už také bavili. A kolik lidí používá roušky skutečně jednorázově (tzn. minimálně 2 kusy denně, pokud jedou pouze do práce a pak zpátky a v práci ji nepotřebují)? Minimum.
Ono se stačí v MHD rozhlédnout, jak taková typická rouška vypadá - místo bílé šedohnědožlutý mokrý kekel.Protože to neperou dostatečně často, nebo vůbec.
Kolikrát během dne zvládneš to několikahodinové praní?Dělám to vždycky jednou za čas. Samotné praní je na pár minut, pak jen nesmím zapomenout, že jsem to dal ven usušit.
A jaký to más smysl, když to musí být dražší než nová rouška?Přišlo by mi to jako plýtvání. Dražší to není, ekonomicky ani ekologicky (po započtení dopravy atd). Za normální situace jasně, je to jednorázová hygienická pomůcka a ten čas a zdroje investované do snahy uměle jí prodloužit životnost nestojí za to. Ale v době, kdy je toho buď přímo nedostatek, nebo se jakž takž daří uspokojit poptávku, mi to přijde zbytečné. Největší poptávka po těch jednorázových rouškách je ve zdravotnictví a akorát bych jim šponoval cenu nahoru. Já už nějaké měl a vyhovovaly mi víc než ty textilní, jinak bych nosil ty.
...na tohle samo dnes kaslu.Na ty hle fráze pozor, ať neskončíš se špejlí v nose
Vlhka rouska nefunguje.Není žádný důvod, proč by vlhká rouška měla fungovat míň než suchá. Tady si asi zase někdo plete roušku s filtrem. Rouška je pouze bariéra proti prskání kapének, nic víc, nic míň. Vlhká rouška nepropouští kapénky o nic víc než suchá. Co se týče hygieny, pokud nejsi schopen udržet svou roušku (ať už vyrobenou jakkoli) v čistotě, pak je to pouze tvoje vlastní neschopnost a není důvod, proč by na ni měli doplácet ostatní lidé. Pro začátek doporučuju si alespoň čistit zuby.
se ale zase jako nemužeš podivat jestli neni ovoce/zelenina nahnilá stará nebo zvadlá jestli se mouka/cukr nesype z pytliku nebo jestli někdo neudělal v rohliku ďůlek prstem :O :O nebo jak třeba skladujou maso. třeba v drůbežím mase se prej rychlejc množej nebezpečný bakterie když je trochu víc v teple a proto se ždycky musí upíct na věčí vnitřní teplotu než ty jiný druhy masa :O :O
Toto je moje domovina. Jen s chovanim vlady a uradu nesouhlasim.Tu vládu a úřady ale zvolili ostatní lidé v 'tvé domovině'. Je to sice tvoje domovina, ale zároveň je to domovina dalších 10M lidí, což ti asi nedochází. Ať chceš nebo ne, musíš se s nima domluvit na pravidlech chování. A pokud ostatní chtějí, aby v těch pravidlech bylo nošení roušky, tak máš prostě smůlu.
Tiskni
Sdílej: