Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Zkuste si propagovat nacismus a treba zpochybnovat holocaust.Chapu tu moznou principialni namitku (o principy ti ale stejne beztak dvakrat nejde), ale nevidim zadny prakticky argument. K cemu ti je mit moznost zpochybnovat holokaust, jak to prakticky zvysi tvoji svobodu?
Readers may wonder whether Baldaev's illustrations are accurate documents of atrocities at all, or were intended as anti-Soviet polemic. The answer is both: Baldaev depicts the Bolshevik coup of 1917 as a national tragedy following which "the peoples of Russia recalled life under the tsar as a lost paradise". He describes the Bolsheviks' antireligious militancy as the sole impetus for the moral collapse he encountered. Yet while his analysis of the Soviet disaster rests upon simplistic nostalgia for a golden age of church and monarchy, the editors of this book have convincingly corroborated many of his representations with parallel accounts from the canon of Russian Gulag literature.Drawings from the Gulag by Danzig Baldaev – review O tom to je – lidé mají různá zkreslení, jež má rigorózní proces nakládání s informacemi zohlednit či odstínit. Jsou to historické práce, co se zabývá prameny a jejich interpretací.
Pak se otevírá jiná diskuze, jak se z toho poučit, což vede na otázky, co je za tábory (různá vězení, detenční střediska aj.) ve světě dnes, co z toho můžeme ovlivnit a jak.Coz je skvela poznamka, protoze velice chytri lide se takto spalili. Co se treba casto vycita Chomskemu, jeho puvodni postoj ke Khmer Rouge, kde byl pomerne skepticky ke zpravam o genocide (na zaklade jinych zkusenosti s americkou propagandou). Na druhou stranu, je taky nevhodne podporovat treba invazi na zaklade falesnych dojmu.
Co se treba casto vycita Chomskemu, jeho puvodni postoj ke Khmer Rouge, kde byl pomerne skepticky ke zpravam o genocide (na zaklade jinych zkusenosti s americkou propagandou).Nebo Parenti a Balkán.
Mnoho nedorozumění a konfliktů plyne z toho, že historik má na danou věc jiný pohled, chcete-li nestrannější, méně zatížený zkušeností a více infikovaný metodologickými debatami uvnitř historiografie. Historik je více citlivý na různorodost zkušenosti. Zatímco pamětník má vrozenou tendenci zobecňovat svoji zkušenost na celou společnost jako celek.
Tolerance ke komunismu má kořeny za WW2 a mohutném propagandistickém úsilí Spojenců jak vylepšit obraz komunismu a SSSRv diskusi na téma Dva socialismy/Palba.cz - takže zkuste pak zkousnout to, zda je svět bi nebo kolika polární ... když někdo, kdo by měl být přítel, říká, že nepřítel není tak hrozný nepřítel.
Mohlo by se zdát, že v situaci, kdy bude historie dávnější, bude pro historika jednodušší ji uchopit. Ale v kontextu toho, co tvrdíte, se naopak zdá, že pro reflexi je vhodnější, když je ještě historie živá. Co je tedy pro reflexi blízkého historického období vhodnější? Polemizoval bych s vaším výchozím předpokladem. Myslím, že ta nedávná historie, kde existuje ještě velká skupina pamětníků, je něčím specifická, ale ne natolik, aby to změnilo parametry historické diskuse. Podívejte se na polemiku kolem Mariánského sloupu. To se týká události z poloviny 17. století. Existuje něco jako paměť konkrétních živých lidí. Ale také existuje něco jako kolektivní paměť, která je mezigenerační. I část současné generace se pak identifikuje s narativem 19. století, že Češi jsou evangelíci a že bojovali proti Habsburkům a proti katolicismu. To je také identifikace, která je často netolerantní. A to platí i pro druhou stranu. Na obou stranách jsou pak lidé, kteří nejsou schopni se o tom bavit s odstupem. A je jasné, že je to věc identity. Zda bude Mariánský sloup stát nebo ne, je otázka identity. Je zde nějaká kolektivní paměť, oni jsou posledním článkem v předávání kolektivního narativu a identifikují se s ním. Těchto lidí se to dotýká osobně i přesto, že v té době vůbec nežili. A dokonce se to ani nemuselo dotýkat jejich předků. Rozdíl v odstupu mezi historií a historikem tedy není tak velký, jak jste naznačoval. … A proto se někdy těmto diskusím říká politika paměti. Paměť není něco apolitického, co by bylo vzdáleno naší politické přítomnosti a jejich politických zápasů. Naopak. Paměť se často dostává do střetu politických zápasů. A toto je ten případ.
A proto se někdy těmto diskusím říká politika paměti. Paměť není něco apolitického, co by bylo vzdáleno naší politické přítomnosti a jejich politických zápasů. Naopak. Paměť se často dostává do střetu politických zápasů. A toto je ten případ.Nevim, me prijde jako jednodussi vysvetleni, ze lide, kterym na te neosobni pameti zalezi si proste zjednodusuji vyklad historie a pouceni z ni. Jako to dela treba Radovan vedle.
Člověk by ale měl mít právo diskutovat třeba o inteligenci jednotlivých ras/národů/etnik bez rizika „nepříjemností“ a obávám se, že tato doba už se chýlí ke konci (jak jsem se nedávno přesvědčil v jedné diskuzi).Proč?
Proč o tom vůbec někteří chtějí diskutovat? Není to třeba proto, že ve skutečnosti nechtějí diskutovat, nýbrž využít diskuzního prostoru k propagaci své agendy – typicky spojené s eugenikou?
Nad některými otázkami bys tedy chtěl kriticky uvažovat a nad jinými ne?
Obrázek ať si udělá každý sám. Já z toho vyvozuji to, že diskutovat s lidmi jako ty nemá smysl. Pro tebe je kritérium jen to, jestli se ti to hodí do krámu nebo ne. U jiných se pokoušíš o deplatforming a u sebe naopak používáš AbcLinuxu jako platformu pro šíření své zvrácené ideologie. Kdybych byl Odin, tak ještě dodám, že je mi líto tvých rodičů.
Hele, a smi se diskutovat o tom, o kterych vecech se nebude diskutovat?Smi. Akorat je otazka, jestli to ma smysl provozovat s nevzdelanci.
Nektere rozhodovani by se melo nechat jen na elitech.To ale neni co tvrdim. Rikam, ze na odbornicich by se mela nechat odborna otazka (zpusob), nikoli otazka hodnot (cil). Zpusob bez cile nedava smysl. Je to trochu jako modus ponens. Odbornici dodaji zpusob dosazeni A->B, ty (nebo kdokoli jiny) doda cil A, a spoji se to v rozhodnuti B.
Spis jsem chtel poukazat na to, ze konsensus, ze o necem se nediskutuje by mel byt v sirsi skupine, nez jen mezi temi, kteri o tematu uz diskutovali.Kazdy, i ty, ma moznost se stat prislusnikem te skupiny. Staci prokazat, ze to tema dostatecne znas. To snad neni tak hrozny pozadavek. Koneckoncu, neni svobodou tech odborniku take si vybrat, s kym budou tu odbornou diskusi vest?
Proc tolik fuzzy. Proste nam binarne rekni tvou odpoved na otazku: Pachaly USA zlociny proti lidskosti, popiraly lidska prava a vysledkem byli miliony mrtvych ? a) ano b) neOdpověď zní v obou případech "ano". Svět totiž není černobílý.
Programe náš, jenž jsi v paměti, pozdraveno buď jméno tvé, příjď operační systém tvůj, buď vůle příkazů tvých jakož na tiskárně tak i na monitoru. Data naše vezdejší dej nám dnes a odpusť nám naše vstupní i výstupní chyby, jakož i my odpouštíme viníkům s vadnými logickými obvody. Neuveď nás ve zklamání a zbav nás napěťových rázů, neboť tvůj jest algoritmus i aplikace i řešení zacyklené na věky věkův. Exit.
Sloboda je jediná - byť otrokom Boha.Pokud o něčem přestaneš pochybovat, můžeš si být jistý že je to lež. Lžeš sám sobě.
Osobne mi myslim vyhovuje archetyp saska
To platí možná tak u Odina. Tam je celkem zřejmé, že jde z části o nadsázku, humor a z části nastavuje společnosti zrcadlo.
U Davida se ale obávám, že je to myšleno vážně a že by rád tyhle myšlenky prosadil v praxi. Pokud vím, tak se angažuje nebo angažoval v Pirátské straně. On to možná pro svoji neschopnost nikam nedotáhne, ale to neznamená, že by chtěl být jen "šašek, kterému o reálnou moc nikdy nepůjde". Stačí se podívat na to, jak zneužívá svoji zdejší funkci administrátora - zjevně dělá, co může. Jiní marxisti to dotáhli dál a tam jsou ty škody řádově vyšší.
coz je vlastne takovy volnomyslenkar
Kdyby byl volnomyšlenkář, tak by nechtěl ostatní připravit o jejich práva, konfiskovat jim majetek, brát svobodu slova, brát jim právo se bránit atd.
Kdyby byl volnomyšlenkář, tak by nechtěl ostatní připravit o jejich práva, konfiskovat jim majetek, brát svobodu slova, brát jim právo se bránit atd.To neni nutne pravda, viz. Ale asi to nema smysl zminovat, protoze predpokladam, ze si to vylozis tak, ze obhajuji konkretni nazor, kdyz chci (podobne to jako dela casto David) jen poukazat na existenci takove diskuse.
protože to vrhá špatné světlo na vaši ideologiiAha, co vsechno se clovek nedozvi.
noa teď sem si toho jako všimla :O :O tučňáček!!!!!! :O :O :O :D :D :D ;D
🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧 díky!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Přesto se dokázali trefovat a pojmenovat to, co ostatní trápilo.Akorát z komunismu je vyléčil až komunismus...
Kdybyste si, vy hejhulové, přečetli, co ten Marx psal, dozvěděli byste se, že vycházel z určitého pojetí dějin a předpokládal vývoj … → feudalismus → kapitalismus → socialismus → komunismus, což od něj řada dalších přejala. Takže v agrárním Rusku (Číně,…) skoncovali s feudalismem a jali se industrializovat ve státním kapitalismu.Což zjevně postačilo k cestě z vidlákova k mamutímu podílu na výsledku druhé světové války, na oběžnou dráhu,… (+ takové dílčí záležitosti jako zrovnoprávnění žen, zvýšení gramotnosti, dekolonizace, omezení extrémní chudoby,…) To neznamená, že se na nějaký socialismus, natož komunismus pak vesměs nevybodli – SSSR nebo ČLR nejpozději během ~80. let – třeba protože ML je náchylný k revizionismu. K tomu navíc kontext Operation Condor nebo Jakarta Method.
Mně nepřijde, že by možnosti něco vykonat, pokud mám moc, bránila nějaká státní ideologie?IMHO ano, jestli chapu spravne tvoji otazku. Ideologie ovlivnuje mysleni obcanu, i statniho aparatu, a tedy interpretaci jakychkoli prikazu shora. Diktator nahore muze mit spravny napad, ale jeho implementace muze selhat prave diky ideologii, kvuli ktere je to o par pater niz hur pochopeno. (A to jen predpokladame, ze vsichni jednaji v zajmove shode, coz se nedeje.) Mimochodem to je jeden z duvodu, proc je "osvicena diktatura" contradictio in adjecto - i kdyby vladce osviceny byl, jeho poskoci nutne nebudou.
prosimte, soudruhu, vyjmenuj mi pet zemi, kde jim ten komunismus fungoval, a prinesl jim prosperitu a zvyseni zivotni urovne, zlepseni lidskych prav, prosperitu a bezpeci. Nebo treba aspon 3, at to nemas tezke.Vždycky mě pobaví, když fanouškovi komunismu*, tj. systému, který zatim v praxi nefungoval (nebo špatně), vyčítá toto fanoušek neoliberalismu, tj. systému, který také zatim v praxi nefungoval (nebo špatně). *) Tím nechci nutně říct, že davkol je fanoušek komunismu, moc nevim, čeho je vlastně fanoušek.
by je bylo potřeba nějak líp vodlišit vod sebe protože každej se chová uplně jinak ten duch a kdyby byli jenom bílí by se pletli ;D jinak si jako myslim že v kontextu jeto jakože dóóóst jasný ;D ;D
exportování neni nutný de to jakoby pouštět přímo v tom editoru buďto ikonkou play vpravo nahoře v panelu nóó a nebo máčkutím na klávesnici f5 jestli ji mac jako má tuhletu klávesu :D ;D
Nevím, jestli to vychází z nějakého absurdního dramatu od Veškrny či z Postavy k podpírání nebo něčeho podobného, ale povedlo se – smazané-nesmazané komentáře, cenzura-necenzura.Žádnou kulturu bych v tom nehledal - IMHO jen postupuje podle příručky. Oni tomuhle říkají "deplatforming" - je to snaha zbavit opozici možnosti komunikovat, prezentovat svoje myšlenky. Zatímco on sám zde bude popírat zločiny komunismus. A donekonečna tapetovat svojí propagandou.
jako taková hrůůůza to zase neni :D zásek bylo hlavně tamto s těma referencema z nulovejch oběktů protože každýho spíš napadne hledat chybku někde u sebe ané u nich někde :O :'( ve zdrojáčku skriptíku Hra.gd najdeš tenhleten zakomentovanej vypnutej kus kterej měl hasit požáry mezi restartama levelů
for pozar in pozary: # kouken jestli je instance požáru validní # jakože neni null nebo už připravená na vodstranění if is_instance_valid(pozar): pozar.queue_free() pozary = []
někdy to nezničilo všecky požáry nóó a někdy to zničilo uplně nějakej jinej náhodnej uzel ve stromku scény prostě supr :O :/ jako dalo byseto vobejít tim žeby se instance požáru neničila sama prostě by jenom vypnula tu emisi particlů/udělala se neviditelnou noa každým startem levelu by se tady ty voběkty ničili ale tohleto by prostě mělo fungovat taky jako ne :O :O
První co mě napadlo udělat byla ta html stránka jenže se ukázalo že s tou hrou měl každej kdo ji zkoušel hrát nějaký jiný problémky.Pro HTML verzi doporučují GLES2.
Kdybych ho jako měla popsat, tak bych řekla žeto je python říznutej rustem a vokořeněnej javascriptemNa některý věci je to fakt otravný... Mám pole, položky jsou Dictionary, chci z něj odstranit některý položky na základě podmínky. V Ruby
ary.delete_if { |item| něco_co_dá_bool }
. Tady mě nenapadlo nic lepšího než nekonečný cyklus, v něm for cyklus, který projde přes všechny položky, nastaví proměnnou, když najde položku ke smazání, vyskočí z vnitřního cyklu, příslušná položka se smaže, break z vnějšího cyklu v případě, že vnitřní cyklus nic nenastavil. Ble.
jako to bude asi vono to s tou verzí gles :D
nějaký smutný náckové pacmana na fb hejtujou a jako nejrači byho viděli smazanýho hele printscreen :O :O :O :O :'( :D :'( :D :'( :D
se to tam dalo jakoby nějak samo :O :O :D ;D asi to tam jako hází všecky zprávičky články a blogísky nóó a tohodletoho si prostě jako nějak všimli :D
Druhá povolená skupina budou asi horníci překvalifikovaný na programátory. Z té diskuze na FB jsem pochopil že jsou moc moc zlí.Dovoluji si upozornit, že slovo "zlí" může mít v rámci českých zemí celou řadu konotací. Počínaje sdělením, že jsou hrozně moc nasraní a konče tím, že výsledky jejich práce stojí za hovno. A mezi tím je ještě celá škála dalších významů. Třeba jako že jsou zlí v tom kontextu, že trhají mouchám nožičky a vraždí žáby.
hmmmm lidi co máčknou šipku jenom v zatáčcemě mě jako nenapadli :O :O
poslal jsem Malému odkaz na Anti-communist mass killings a on mě zablokoval.Chi chi, tys chtěl trollit a von se nenechal a bloknul tě!
Krásnej dabl stendrd a hypokrasy.Ano. Pokrytec Malý píše
Co s těmi, kteří nechtějí nový spravedlivý svět? Nechat je v klidu, ať si pindají a kverulují? To ne, to dělá kapitalismus, a podívejte se, jak se mu to vymstilo.přestože ta masová vraždění to vyvracejí. Navíc ani nenechá pindat a kverulovat v komentářích!
Helejte, myslím, že ani zelené, ani lidskoprávní, ani genderové ani žádné jiné podobné hnutí, označované jako levicové, není v základu proti kapitalismu. Chce něco zlepšovat, něco měnit. Ale velmi rychle se k tomu namotají — a možná jsem zaujatý, ale mám pocit, že to jsou pořád titíž — lidé, kteří docela rychle převezmou agendu, zradikalizují ji, odhalí příčinu problému (ta je vždy stejná: kapitalismus) a začnou proti tomu bojovat. Ono je to s tím bojem proti kapitalismu takové furt na jedno brdo. Vždycky to začne tím, že kapitalismus je fuj, nesvobodný, potlačuje lidská práva ve prospěch vrstvy nejbohatších, a to je potřeba vyvrátit, ukončit, zrušit, zastavit, zničit!Můj problém s tímhle postojem je, že ignoruje problémy. Tohle je pattern, který se objevuje dnes docela dost v různých oblastech, aspoň mam ten dojem. Nemusim mít nutně ikonu Marxe na nočním stolku, abych viděl, že 'reálný kapitalismus' má celkem problémy. Nemusim bejt nutně člen Greenpeace, abych viděl, že jsou tu celkem slušný ekologický problémy (což je mj. spojený taky s tim kapitalismem). Nemusim bejt nutně člen BLM, abych viděl, že policie v USA má dlouhodobě celkem slušný problém s přístupem k menšinám, bezdomovcům apod. Jak dlouho měli v USA na to, aby ty problémy řešili ne-radikálně? Doslova desetiletí. Neudělalo se vůbec nic, naopak se problémy zametaly pod koberec. A u nás to třeba v oblasti té ekologie není o moc lepší. Lidi mají tendenci problémy ignorovat, bagatelizovat, nebo rovnou popírat a včasné nebo nedejbože preventivní řešení problémů nesnášejí. Mají pocit, že někdo otravuje s něčim, co reálně není problém. A pak jednoho krásného dne problém přeroste přes hlavu a vloží se do toho radikálové, a spousta lidí jsou najednou surprised pikachu a hrozně se diví, co se to děje a proč se k problému přistupuje takhle blbě radikálně. Vždyť by to přece šlo řešit mnohem rozumněji. U nás když někam na střechu vylezou Greenpeasáci, tak se hned vyrojí 1000 a 1 rozumbrada s tím, že takhle se ten problém rozhodě nemá řešit a že to jsou pomatený fanatici, což jako sice je do značný míry pravda, ale Greenpesáci pak slezou a 1000 a 1 rozumbrada se vrátí zpět k ignoraci problému, dokud se cyklus nezopakuje. Chtějí lidé raději rozumné, racionální, neradikální řešení problémů? Ok, v pořádku, ale v tom případě je potřeba začít ty věci rozumně, racionálně a neradikálně řešit dnes a ne až za 10, 20 let, kdy z toho bude občanská válka nebo ekologická katastrofa nebo nějakej podobnej průser...
kde se ten reálný kapitalismus kromě keců místních bolševiků vlastně vyskytujeA kde sú tí reálny bolševici?
Můj problém s tímhle postojem je, že ignoruje problémy. Tohle je pattern, který se objevuje dnes docela dost v různých oblastech, aspoň mam ten dojem. Nemusim mít nutně ikonu Marxe na nočním stolku, abych viděl, že 'reálný kapitalismus' má celkem problémy.Hele, mam totaz a mozna tim lehce nabouram tvou vizi, je tech problemu ted, po letech "pokroku" vic nebo min nez jich bylo treba v roce 1980 nebo 1990? Ted, kdy se levicaci snazi 30 let "opravovat" kapitalismus, a s kazdou dalsi opravou stoji vic a vic za hovno? Je vic problemu ve mestech, kde vladnou treba 3 generace neprerusovane politici demokraticke strany, kteri bez omezeni implementuji sve socialisticke vize, nebo ve fungujicicih mestech jako colorado springs? Zilo se treba ve francii, italii nebo zapadnim nemecku lepe v roce 1990 nebo dnes? Zilo se v londyne lepe v roce 1990 nebo dnes?
Je vic problemu ve mestech, kde vladnou treba 3 generace neprerusovane politici demokraticke strany, kteri bez omezeni implementuji sve socialisticke vize, nebo ve fungujicicih mestech jako colorado springs?Neznám moc partikulárie jednotlivých oblastí USA, můj dojem je, že v USA je švihlá víceméně celá politická scéna. K té Sofiině volbě, co vás tam čeká na podzim, nezbývá než sarkasticky pogratulovat. Kdybych byl nucen se přesunout do Severní Ameriky, zvolil bych pokudmožno Kanadu. Ne, že by to tam bylo bez problémů, ale aspoň to nejsou USA.
Zilo se treba ve francii, italii nebo zapadnim nemecku lepe v roce 1990 nebo dnes? Zilo se v londyne lepe v roce 1990 nebo dnes?Podle jaký metriky? Např. u nás jsme ještě v 90. letech měli i zimy. Dnes už máme jen takový delší podzimy a když je v létě normální stav vody, tak je to na bouchání šampaňského. Jinak nemam pocit, že by v Evropě v posledních ~40 letech docházelo k nějakýmu divokýmu "levicovýmu pokroku". Nebo tím narážíš na imigranty? Chceš si postěžovat například na jejich statistiky zločinnosti? Ok, v pořádku, ale v tom případě bych se rád zeptal na naše vlastní problémy, které tomu předchází:
Jak dlouho měli v USA na to, aby ty problémy řešili ne-radikálně? Doslova desetiletí. Neudělalo se vůbec nic, naopak se problémy zametaly pod koberec. A u nás to třeba v oblasti té ekologie není o moc lepší.Kdysi tady někdo dával odkaz na jeden blogový zápisek: Jak naše generace dnešní mládeži zničila život.
Kdysi tady někdo dával odkaz na jeden blogový zápisek: Jak naše generace dnešní mládeži zničila život.Ježišmarja. Ten člověk asi hodně nesnáší 'mladou generaci'... Ani nevim odkud začít. V první řadě mi přijde jako nesmysl z toho dělat mezigenerační problém, to je opravdu hovadina. (Ano, znám video Umweltsau a ano, je zcela debilní. Však ho taky ta stanice další den stáhla a omluvila se. Takže proč v té mezigenerační animozitě pokračovat?) Ty problémy jsou mnohem dlouhodobější než aby se to dalo hodit na jednu generaci, a stejnětak i pozitiva a řešení. V jiný diskusi jsem tady zmiňoval jako krok dobrým směrem vytvoření národních parků, což ve světe nastalo před 100 lety a u nás v 60. letech. Z mýho pohledu v tom jedem všichni stejně, staří i mladí. Co tam má dál. Gréta mě nezajímá a moc nevim, proč by někoho zajímat měla. Do obličeje nikomu neplivu, ekosviní nikoho nenazývám, ke stromům se nepřivazuji, proti jádru neprotestuji. Maso trochu redukuji, specielně uzeniny a červené, ale vegan nejsem. Uhelné prázdniny jsem taky zažil (někdy kolem r. 2000) a rodičům na vesnici kdykoli zahřmí v okruhu 50km vypínají proud ještě dnes. Za všechno, co se podařilo v oblasti ekologie v posledních 30 letech jsem samozřejmě vděčný. Nejsem vítač migrantů. Neprosazuju ekologickou bezdětnost - na to už je pro mě trochu pozdě
Ani nevim odkud začít.Já bych věděl… Už jsem to někde psal, smysl by dávalo, kdyby si Prouza a jemu podobní sypali popel na hlavy, protože se svými Brontosaury selhali: meliorace jsou furt v zemi, naopak uhlí ale nikoliv a uhelné elektrárny stále běží. Chtělo by se namítnout, že se snažili. Když padlo to uhlí, u nás se říkalo: „Snaha neni koksovatelna.“ Tedy, aspoň o tématice drželi nějaké povědomí a vytvořili organizační infrastrukturu, na které lze stavět – dala by se najít nějaká souvislost s např. Hnutím Duha (ohlédnutí za 30 lety), kde je ale důležitý postřeh:
Oba jsme krátce prošli Českým svazem ochránců přírody, a třebaže jsme v něm poznali některé obdivuhodné lidi a po čase jsme se naučili vážit si i některých osobností v hnutí Brontosaurus, vcelku jsme měli k oficiálním organizacím, které minulý režim toleroval, hodně kritický vztah. Vadilo nám, že nemohou mluvit o potřebných systémových změnách, že například nemohou klást odpor jaderným elektrárnám. Nebo že uklízejí v lese a sázejí tam smrčky, když je přitom ničí kyselé deště, místo toho, aby se zaměřili na kouřící komíny.
V první řadě mi přijde jako nesmysl z toho dělat mezigenerační problém, to je opravdu hovadina.Aha. On to totiž mezi generační problém je. Jak se říká – starého psa novým kouskům nenaučíš. Tím spíš v kontextu ± exponenciálních (nebo aspoň řádově rychlejších než lidský život) technologických změn a jejich dopadů. Generační obměna je zásadní pro adaptaci (odtud též evoluce). Pokud to půjde nějak obejít (např. psychedelika, transhumanismus), budiž. Současná společnost je v pasti. Dominuje jedna nebo dvě generace, které zažily bezprecedentní podmínky (hlavně po WW2), navykly si v tomto prostředí na určitý způsob života (např. propojení osobní identity s automobilismem) a systémy (organizace, státní správa) jsou navrženy tak, že jim dávají disproporční vliv: viz nejen kandidátky politických stran, ale také volební výsledky – pak si jako Prouza starý Babiš, kterého zvolili do role premiéra zvláště další podobně staří jedinci, dovolí prohlásit, že ho nezajímá, co bude za 30 let.
si ho zahraj taky a nešpekuluj :D ;D
echo $'CZ\nUS' | xargs --max-args=1 --max-procs=0 instaluj-cedule --v-zemiParalelizace! Edukace!
Problém je v tom, že tady nejde o žádné černochy nebo o rasismus.
I černoši vědí, že BML je jen pokus extrémní levice a demokratů dostat se k moci.
https://www.youtube.com/watch?v=ItopNgRQiuY https://www.youtube.com/watch?v=pbccGbPKwok
Náš problém nejsou orteláčci, flaztenci a jiní “stopimigracaci”. Těm se jedná o to jejich. Naším problémem je dav nalevo, kterému se nejedná o to jejich, ale o to naše. Oni nechtějí bránit svoje (zatím svoje nemají), oni chtějí hlavně zničit to naše, protože to je (jak nám opakují) špatné! Tak špatné, že i když to zlepšíme, tak to bude pořád špatné, protože to je špatné od základů!
Chvíli jsme si možná mysleli, že když nechceme xenofobii a primitivismus, že vlastně jsme s nimi na jedné lodi. Nejsme, nebyli jsme a nebudeme: jsme třídní nepřítel, jsme “privilegovaní narozením”, cokoli uděláme, uděláme špatně, a někdo zleva nám to vždycky rád oznámí.
...a zapomínáte na to podstatné: Třídní boj a zničení kapitalismu je pro leftivistu nejvyšší cíl, a k jeho dosažení lze fašisty (to jsme v jejich slovníku my) podvést, klamat, osočit z čehokoli…
Tiskni
Sdílej: