abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (66%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 172 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    KOMIX - Problém mravenčích rozměrů

    17.7.2021 00:00 | Přečteno: 2843× | KOMIX | poslední úprava: 16.7.2021 23:50

    Byli jste někdy u mravenčí války? A kdo vyhrál? Červení, černí, dvoubarevní, lupa, insekticid nebo kladívko? :-)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    KOMIX - Problém mravenčích rozměrů, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Blaazen avatar 17.7.2021 04:49 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Kamarádi sbírali ploštice do sklenice, pak je zalili kanagomem a zapálili. Ale v té době byl počítač v domácnosti vzácný.
    Blaazen avatar 17.7.2021 05:04 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A pálení ploštic a mravenců má oproti hraní počítačových her mnohem menší uhlíkovou stopu.
    20.7.2021 13:30 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Keď pri tom nepodpália celý les...
    otasomil avatar 17.7.2021 07:54 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    17.7.2021 10:10 marek stopka, píšu z pankráce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Stačilo ukázat jak jedí večeři, ale to pokrytecká macecha/fotr raději nevnímá.
    Max avatar 17.7.2021 16:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Nějak si ani neuvědomuji, jak moc jsme v reálném životě jako děti zabíjeli.
    Counter Strike, Wolfenstein apod., to jsme jeli ve velkým. Stejně tak jsme ve velkým jeli na základce po síti GTA a přejížděli v něm lidi.
    V reálu si vybavuji akorát to, že jsme dělali chytací, nikoli killovací, pasti na slepice, jedli žížali a chytali kobylky do sklenice, odkud jsme je po nějaké době zase pustili, páč nás to nebavilo. Kolik toho umřelo, to nevím, ale úmyslně jít s lupou na mravence apod., to jsme snad ani nedělali. Kdo si to ale má pamatovat, že.
    Každopádně nejvíce nebezpěční jsme byli vždy sobě, nebo sobě navzájem :). Tržné rány, řezné rány, zlomeniny atd.
    Výroba zbraní jela ve velkým také (luky se šípy s hřebíkama apod.), ale v tom jsme asi byli vždy rozumní a stříleli jen na terče.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.7.2021 18:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    I jen si to nemaluj. Děti žádné zábrany vůči zabíjení nemají, protože vznikají až na základě empatie, ovšem ta se vyvíjí jako důsledek výchovy až ve druhé polovině prvních šesti let života dítěte. Pokud bys byl v tomto věku “naprogramován”, že zabít čarodějnici není hřích, tak bys upalování starých žen během 15.–18. století bral jako normál.

    Mimochodem, to je problém o kterém jsem tu psal již v souvislosti s tzv. dětskými vojáky, před šesti lety.
    Max avatar 17.7.2021 22:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    No, však tříleté dítě s lupou po palouku nelítá :) Samostatnější je až kolem toho šestého, sedmého roku, když vyráží i do té školy.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.7.2021 20:06 fouzík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    jedli žížali
    Tak to jsi předběhl dobu o pár let hele
    17.7.2021 20:26 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    bugs are coming to a table near you
    No jo, když si někdo koupí "Smart" "IoT" nábytek, tak se není čemu divit že je plný bugů.
    17.7.2021 20:16 Hrdobec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Toz jistou dobu jsem v hlave nosil koncept modu do Dooma kde by se masakrovali linuxaci a takovy boss Stalman a'la hellbaron by nebyl marny. BFG by strilelo rotujici Macbooky a usekavalo by to gnu haveti hlavy. No ale ted me napada, ze palit zive linuxaky lupou by byla asi vetsi zabava :-)
    Bluebear avatar 18.7.2021 12:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A přitom je tolik her něžných a mírumilovných, které učí empatii a správnému chování i k podřízeným, například Nekopara... :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.7.2021 22:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Bluebeare co život? Máš nějaké novinky ohledně elixíru věčného mládí?
    18.7.2021 21:53 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A co sudetske deti, maji si kde hrat?
    Člověk z Horní Dolní avatar 18.7.2021 21:54 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Prosím o vysvětlení pointy...
    19.7.2021 07:47 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Kontext: Katapult, Ceska soda, ... Vertreibung
    19.7.2021 04:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ty si v SS a Gestapu vyhrály dostatečně.
    19.7.2021 07:48 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Za prve to nebyly deti. Za druhe to je trochu offtopic.
    19.7.2021 08:16 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Vadi mi toto nalepkovani. Je to podobne, jako kdyz byli tito spoluobcane vyhnani na zaklade narodnostniho klice bez ohledu na to, jak se za valky chovali. Bylo by to podobne falesne a hnusne tvrzeni, jako kdybys rekl, ze cesi byli za valky udavaci. Nekterni ano, vetsina rozhodne ne. Dalsi veci je, ze ve slozkach, ktere jsi zminil, moc Sudetskych obcanu nepusobilo, a rozhodne ne na vyssich pozicich. Preferovani byli obcane z uzemi Altreich.
    19.7.2021 14:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A to je právě lež. Němci, kteří se chovali jak Čechoslováci, vyhnáni nebyli. Přinejmenším ne z naší vesnice, kde ještě v 80. letech žilo několik starých Němců a Němek. Takový starý Palme neuměl do smrti víc než pár slov česky, pamatuji osobně. Jenže válku strávil v lese a střílel nácky.
    19.7.2021 15:57 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A to je právě lež.
    Ne, to tedy neni. Je to pravda.
    Němci, kteří se chovali jak Čechoslováci, vyhnáni nebyli.
    Toto je lez a blbost v jednom. Vyhnani probehlo na zaklade narodnostniho klice a kolektivni viny. Samozrejme byly vyjimky: prokazatelni antifasiste(antinaciste), coz vetsinou dokladalo svedectvi nekoho "narodne spolehliveho", smisena manzelstvi, atd. Setrvani vsak bylo spojeno se zabavenim majektu, pokud dotycny nejaky mel. I techto vyjimek vsak byl jen nepatrny zlomek. Vzdyt vyhnano bylo pres tri miliony lidi. A kolik smelo zustat? Radove tisice lidi, mozna nizke desitky tisic.
    19.7.2021 16:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Vyhnání proběhlo na základě národnostního klíče v roce 1938, přičemž tví hrdinové ještě stihli střílet těhotné Češky do břicha.

    O tom, kdo bude po osvobození odsunut, rozhodovali němečtí antifašisté, protože ti nejlépe věděli kdo z jejich soukmenovců jsou nacistické svině. Zajímavé je, že nakonec se nechali odsunout sami, jako poslední.

    Ke tvému předchozímu lživému tvrzení bych dodal pouze příklad: brněnské Gestapo.
    19.7.2021 16:46 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Vyhnání proběhlo na základě národnostního klíče v roce 1938
    Jiste, ale ne v takove mire, jako probehlo na zaklade dekretu. Ceske rodiny, ktere drzely pudu po delsi dobu, mohly zustat. Take celkovy pocet vyhnanych byl radove nizsi (okolo 150 tisic).
    přičemž tví hrdinové ještě stihli střílet těhotné Češky do břicha
    Ano, to je samozrejme zverstvo a zlocin. To se vsak delo i v ramci divokeho odsunu a ve vetsi mire.

    19.7.2021 18:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Myslíš české rodiny, které se přihlásily k německé národnosti?

    Kdo seje vítr, sklízí bouři.

    Ostatně mohli být rádi že vůbec byli odsunuti, protože kdyby místo toho došlo k potrestání všech zločinů, válečných i předválečných, byly by v pohraničí lesy šibenic. A zbytek té hajlující verbeže mohl být odsunut po odpykání trestů, koncem šedesátých let.

    Benešovy dekrety ty zločince v podstatě omilostnily a umožnily jim uprchnout před spravedlností.
    19.7.2021 19:25 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ne, mayhem ma na mysli ceske rodiny, ktere drzely pudu a domy tusim alespon od roku 1910.
    20.7.2021 11:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    mayhem ma na mysli
    :-D To je fajn, že víš, co má na mysli, vy si asi budete dost blízcí...
    20.7.2021 11:50 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    To snad ani neni zadne tajemsti. ;-)
    20.7.2021 12:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Myslíš české rodiny, které se přihlásily k německé národnosti?

    Kdo seje vítr, sklízí bouři.

    Ostatně mohli být rádi že vůbec byli odsunuti, protože kdyby místo toho došlo k potrestání všech zločinů, válečných i předválečných, byly by v pohraničí lesy šibenic. A zbytek té hajlující verbeže mohl být odsunut po odpykání trestů, koncem šedesátých let.

    Benešovy dekrety ty zločince v podstatě omilostnily a umožnily jim uprchnout před spravedlností.
    V tom případě by ses tedy neměl divit tomu, že se pohraničí chtělo od Československa odtrhnout. Pro místní německé obyvatelstvo byli češi okupanti, kteří jim škodili kde mohli. Bezpráví páchané národnostní většinou nikdy nemohlo skončit jinak. Jenže ten tvůj slepičí mozek evidentně není schopen posuzovat fakta objektivně.
    20.7.2021 12:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    No jo, tak se chtěli odtrhnoiut a dopadli jak dopadli.

    Na co xsi tedy vlastně stěžujete? na příčinu a následek? Na to že poprávu prohráli válku?
    20.7.2021 13:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Já si někde stěžuji? Jenom připomínám panáčku. Připomínám, že většinu obyvatel téhle země tvoří pokrytci s pocitem méněcennosti, co mají pocit, že se proti nim všichni spikli jen proto aby jim mohli ubližovat. A odmítají akceptovat, že si ubližují hlavně sami mezi sebou navzájem – právě proto, že jsou takoví jací jsou.
    20.7.2021 14:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ne opravdu nejsi většina obyvatel téhle země. Ale ublížené blogy píšeš často, to zase jo.
    20.7.2021 22:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ale ublížené blogy píšeš často, to zase jo.
    Byl bych mnohem radši, kdyby pro jejich psaní nebyl důvod. Ale bohužel.
    24.7.2021 00:14 praxe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Jiste, ale ne v takove mire, jako probehlo na zaklade dekretu. Ceske rodiny, ktere drzely pudu po delsi dobu, mohly zustat. Take celkovy pocet vyhnanych byl radove nizsi (okolo 150 tisic).
    Tak Hitler a spol nebyli úplně blbí. Proč by z obsazeneho území měli vyhánět levnou pracovní sílu, defacto otroky? Navíc pokud by jim tu po zbudování Říše zbylo zbytečně moc Čechů tak to věděli jak vyřešit.
    20.7.2021 11:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    nacistické lži

    ano, tvé předky vyhnali, ale ne protože to byli němci, ale protože to byli nacisti
    20.7.2021 11:53 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Nech me predky spat.

    Vyhnani probehlo na zaklade narodnostniho klice. Ostatne je to tak psano i v samotnem dekretu prezidenta.

    Jinak opravdu si myslis, ze vsichni Sudetsti nemci byli naciste? Ze vsichni slouzili v ss ci jinych zlocineckych slozkach? Ani omylem. Naprosta vetsina muzu slouzila v bezne armade. Provinil se nejak bezny Soldat? Co zeny, deti, starci? Ti se provinili jak?
    20.7.2021 12:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    ti co nebyli, vyhnáni nebyli

    většina samozřejmě byla

    armáda byla nacistická a bojovala proti československu

    ženy podporovaly své muže

    děti nesou vinu rodičů
    20.7.2021 14:00 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    ti co nebyli, vyhnáni nebyli
    Blbost. Nebyl vyhnan jen zlomek z vice nez tri milionu vyhnanych. Zustali jen vyjimky, kterych bylo radove tisice (mozna nizke desitky tisic).
    armáda byla nacistická a bojovala proti československu
    Mas pocit, ze kazdy bezny vojak byl nacista? Jsi magor?
    ženy podporovaly své muže děti nesou vinu rodičů
    no comment. :-(
    20.7.2021 14:20 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ano, pokud bojoval za nacisticke nemecko a navic proti vlastni zemi, tak byl nacista. A mel byt zastrelen.
    21.7.2021 06:58 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Prosim? Povazujes tedy bezne povinne odvedence za nacisty, i kdyz to byly treba 18-20 leti kluci, kteri do te doby poznali jen praci na poli? Ach jo. Necekal jsem, ze bolsevicka propaganda vymyla a vymyva mozky i zde, kde bych cekal trosicku vyssi uroven. Podle tveho pristupu by tedy kazdy, kdo byl odveden do armady za bolsevika, byl komunistou. Takze tedy vsichni muzi, kteri v CR slouzili za dob bolsevika v armade, jsou podle tebe komunisty?
    21.7.2021 10:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    samozřejmě

    každý je zopdovědný za to, zd aposlouchá zločinné rozkazy

    dokud se ti muži flákali v kasárnách, nic se neděje, ale pokud by uposlechli rozkaz zaútočit na NSR a okupovat a vraždit místní obyvatele, pak by se zločinci samozřejmě stali
    21.7.2021 15:32 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Uvedomujes si, ze tito vojaci byli odvedeni povinne? Pod hrozbou trestu pri neuposlechnuti?
    21.7.2021 17:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    jistě, to je nijak neočišťuje

    každý má v takové situaci možnost, dokonce povinnost, se rozkazu vzepřít

    ano, i za cenu vlastního života
    21.7.2021 21:25 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Chcel by som tam vidieť teba, ty klávesnicový hrdina...
    22.7.2021 01:09 KohnyJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Proc ho porad krmite? Takhle blbej prvok by neprolez ani captchou.
    22.7.2021 10:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    no jo slovak, nacek, aby se nacku nezastal
    21.7.2021 20:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Oni ti odvedenci po pár letech v Hilerjugend měli tak kvalitně vymyté mozky, že byli občas i horší než SS.
    23.7.2021 23:51 praxe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Máš pravdu. Každý kdo sloužil v německé armádě nemusel být nacista. Ovšem kdo sloužil v německé armádě a byl občan Československa byl vlastizradce. Stejně tak ten kdo v armádě nesloužil, ale ve spolupráci s cizí mocností usiloval o rozpad Československa. Navíc během války se ceskoslovensti Němci houfně hlásili k říšskému občanství. Takže většině Němců se po válce jen splnilo jejich přání a stali se občany Německa v Německu žijícími.

    Provedení odsunu bylo skutečně divoké, ale jiné řešení vlastně ani nebylo, vzhledem k nenávisti mezi oběma národy a množství zbraní mezi lidmi po válce.

    Ale jo mohlo se postupovat podle platných zákonů. Vlastizradce popravit... akorát by tu zůstalo spousta Němců kteří by měli pocit, že jim bylo "ublíženo" a hezky by se nám tu roztacela spirála nenávisti a násilí, viz třeba Severní Irsko, no a mrtvých by bylo mnohem víc.
    16.8.2021 16:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ovšem kdo sloužil v německé armádě a byl občan Československa byl vlastizradce.
    Ty si ale blb. Československo zaniklo osamostatněním Slovenska 14. března 1939. Z odstoupeného pohraničí odešlo 170 tisíc lidí – ti, co přišli do pohraničí bezprostředně po 1. světové válce jako náhrada za německé úředníky a zaměstnance, které vyházeli ze státní služeb protože měli obavu, že by byli neloajální vůči novému státu a ti kterým šlo o život – židé, sociální demokraté a komunisté. Ale 500 tisíc obyvatel české národnosti, se nikam nestěhovalo a také je nikdo nevyháněl!

    Podle norimberských zákonů patřili mezi občany druhé kategorie jen pokud nesplňovali rasová měřítka. Ovšem pokud chtěli, tak se mohli stát říškými občany – pokud podepsali tzv. "volkslistu". Na rozdíl od svých sousedů, co byli německé národnosti, kterých se nikdo na nic neptal. Tím, že ji nepodepsali, se sice dobrovolně vzdali výhod co plynuly z německého občanství, ale nemuseli narukovat.

    Ve wehrmachtu skončili většinou ti co pocházeli ze smíšených manželství, nebo ti, jejichž rodiče si chtěli polepšit na úkor německého sociálního systému proto se prohlásili za němce – ano, ten sociální systém na jaký jsme dnes zvyklí, se začal zavádět za Hitlera.

    Výjimkou ovšem byli obyvatelé z Hlučínska, které před r. 1918 patřilo k Prusku – ti se stali německými občany automaticky všichni.
    JiK avatar 16.8.2021 16:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    ...Podle norimberských zákonů patřili mezi občany druhé kategorie jen pokud nesplňovali rasová měřítka. Ovšem pokud chtěli, tak se mohli stát říškými občany – pokud podepsali tzv. "volkslistu". Na rozdíl od svých sousedů, co byli německé národnosti, kterých se nikdo na nic neptal. Tím, že ji nepodepsali, se sice dobrovolně vzdali výhod co plynuly z německého občanství, ale nemuseli narukovat...
    Jake byly ty vyhody? Krom socialniho systemu...
    16.8.2021 16:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Jako němečtí občané se mohli podílet na arizaci židovského majetku. Měli zvýhodněný postup v zaměstnání, podobně jako straníci za komárů. Měli nárok na větší příděly. Atd.

    Spíš by bylo na místě se ptát, jaké důvody měli češi k tomu aby žili a pracovali na říšském území. Jednen z nich byl stejný jako dnes – vyšší příjmy. Marka byla zvýhodněna ve prospěch koruny, takže kdo pracoval v reichu, vydělal víc než v protektorátě. Také se dá říct, že pro usedlé čechy v zabrané oblasti platilo ono klasické "pod svícnem tma". Zatím co na zabraném území žily poměrně uzavřené komunity kde se navzájem všichni dlouho a dobře znali, mnohdy ještě příbuzensky provázané s německým obyvatelstvem. Tak na území protektorátu se ocitlo mnoho lidí, o kterých nikdo nevěděl co jsou zač a odkud přišli. A toho využívalo také gestapo, které mělo svoji síť práskačů. Někteří důvěřivci na to dojeli i na samém konci války.
    20.7.2021 21:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    "kazdy bezny vojak"
    Hajlovali všichni.
    21.7.2021 06:53 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A? Spousta cechu take hajlovala. Co to dokazuje? Ze to jsou nacisti?
    21.7.2021 10:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    ano
    21.7.2021 15:33 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ach jo. Ale vyhnani nebyli, ze? Takze vyhnani na zaklade narodnosti jsi potvrdil...
    21.7.2021 15:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    ne nebyli, často byli popraveni nebo zavřeni
    21.7.2021 20:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Znáš americký pozdrav vlajce? Praktikovali ho až do dvaačtyřicátého roku ;-)
    22.7.2021 11:09 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    A? jiny kontext, jiny vyznam

    svastiku uzivaji v indii tisice let
    22.7.2021 20:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Spíš jiná napodobenina. Každopádně jim v průběhu války docvaklo že je nejvyšší čas s tím přestat.

    Svastiku užíval v posledních pár tisících let kdekdo: https://www.youtube.com/watch?v=jM8dCGIm6yc
    24.7.2021 00:47 praxe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Tak v obecních volbách roku 1938 získala SdP skoro 90% německých hlasů. Strana která pod vedením Konrada Henleina a ve spolupráci s Německem usilovala o rozbití Československa. Tolik asi k "nevinně" většiny Němců.
    JiK avatar 9.8.2021 05:53 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Kolik procent hlasu získala KSČ/národní fronta v predlistopadovych volbách, když už rozdáváš ty tresty?
    19.7.2021 17:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Zdá se mi to, nebo koukám dobře, že tady Odin bojuje za práva menšiny a odsuzuje křivdy této menšině způsobené? Jsem myslel, že dělat něco takového je levicové, a tudíž špatné.

    ✊ #SudetenLifesMatter ✊ #StandWithDeportees ✊
    19.7.2021 19:27 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Co je levicoveho na tom zastavat se svych predku, kdy cast rodiny byla vyhnana vlastnim statem za zabaveni veskereho majetku? Levicove se naopak choval onen stat.
    19.7.2021 19:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    No, jenom jsem v těch komentářích viděl určitý vzorec...
    20.7.2021 10:39 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    To je charakteristická vlastnost lidského mozku, hledání vzorců :-)

    Odin se samozřejmě nezastává žádné menšiny, Odin se zastává svého kmene. Kdyby se považoval se považoval za Čecha, tak si notuje s Radovanem.
    20.7.2021 11:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Odin se samozřejmě nezastává žádné menšiny, Odin se zastává svého kmene.
    No však to reprezentanti různých jiných menšin taky...
    20.7.2021 11:58 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Odin se vnima samozrejme jako cech a dokonce jako vlastenec. Jen mu neni jedno jeho puvod, rodina a predci. Ono vyrovnani se s vyhnanim je dulezite i pro cechy. Neni dobre si malovat historii na ruzovo a stale opakovat bolsevickou propagandu.
    20.7.2021 12:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Já jsme se s vyhnáním srovnal dobře. Neměj obavy. I když spravedlivější by byly popravy.
    20.7.2021 13:54 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    omg. popravy na zaklade kolektivni viny a narodnostniho klice? snad bude k tobe buh milosrdny.
    20.7.2021 21:06 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Tak místo toho opakuje německou propagandu.
    21.7.2021 12:05 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ne, jen historicke udalosti.
    21.7.2021 20:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Překroucené německými historiky.
    20.7.2021 11:57 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Tak jiste levicaci mohou zneuzivat me vzorce. To je jiste mozne. Avsak jiz selskym rozumem jasno, ze nelze srovnavat blm s vyhnanim obcanu vlastnim statem.
    20.7.2021 12:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    oni se ti vyhnaní přihlásili k jinému státu a do tho byli vyhnáni státem, proti kterému bojovali
    20.7.2021 13:52 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Prosim? Ceskoslovenska republika byla obnovena v predmnichovskych hranicich, takze to byli obcane nove obnovene ceskoslovenske republiky.
    20.7.2021 14:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    obcanstvi se sami zrekli+, to nelze vzit zpet

    dostali milost, meli by mlatit hlavou o zem a dekovat
    20.7.2021 21:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Nikoliv, byli to občané cizího státu, který Československo pod vylhanými záminkami napadl, okupoval, a zavraždil statisíce československých občanů. A mnozí z nich se na tom podíleli.

    Kromě toho už před válkou vřískali "chceme do říše", bylo by špatné jim bránit v plnění jejich letité touhy.
    20.7.2021 22:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Drž raději hubu. Máš hlavu vypláchnutou komančema. Tím kdo je zaprodal, byl ten tvůj milovaný Edvard Beneš. Němce, co chtěli republiku bránit hodil přes palubu jako první. Byl to darebák, který to všechno spískal, podepsal mnichovskou dohodu a prásknul do bot. Hitler a ta jeho klika pro něj byly jediným štěstím, protože by všechno dopadlo jinak, kdyby do toho netahali ty svoje rasové fantasmagorie. A pokud se týče antisemitismu, tak jim češi velice zdatně sekundovali. Bez okupace by tu židé dopadli stejně špatně. A kdoví, jestli bychom se také nedočkali nějaké té české Rychlé divize.
    21.7.2021 10:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Kapico jsi vůl
    21.7.2021 20:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    No, komančema zase tak moc ne. Dávám přednost starším zdrojům, například jeden z mých oblíbených: https://www.databazeknih.cz/knihy/zari-tricetosm-386492 Velmi zajímavé informace o sudeťácích se dají najít v korespondenci s odbojem z roku 1939...

    Co se Židů týče, ty neměl rád nikdo. Špatně by dopadli především v Polsku, kde je zvládali vyvražďovat i sami, zatímco do mírného Československa utíkali. Ale máš pravdu že ani tady jejich budoucnost nemusela být právě růžová, do voleb v roce 1935 šlo šest fašistických stran a nevedly si vůbec špatně. Proti Benešovi.

    Ale tu Mnichovskou dohodu podepsali jiní pánové, naši dobří spojenci tehdy i dnes, a pokud by jí Beneš nepřijal, označili by právě oni napadenou ČSR za viníka války. Jak napsal Karel Čapek: "Je to jeho vina, neměl se bránit." Dál by to bylo na příliš dlouhou diskuzi, ale je možné, že nebýt Benešova postupu, Hitler by tu válku vyhrál.
    16.8.2021 16:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Není nad to načerpat vědomosti z tendenční slátaniny, napsané v době, kdy "už se zas mohlo". 8-/
    Ale tu Mnichovskou dohodu podepsali jiní pánové, naši dobří spojenci tehdy i dnes, a pokud by jí Beneš nepřijal, označili by právě oni napadenou ČSR za viníka války.
    Pokud by ji nepřijal, tak by se teprve ukázalo jak se věci mají. Jenže ten pán měl černé svědomí a strach.
    Dál by to bylo na příliš dlouhou diskuzi, ale je možné, že nebýt Benešova postupu, Hitler by tu válku vyhrál.
    Omyl vážený! Nepochybuji o tom, že by Hitler vyhrál, ale nebylo by to zadarmo. Rozhodně by nedošlo roku 1939 k napadení Polska a následně k dobytí Francie. Tím, že Beneš přijal Mnichovský diktát je přímo zodpovědný za to, že Německo získalo nepoškozené dopravní tepny, přes které následně probíhaly transporty do lágrů i na frontu. Je také zodpovědný za to, že bývalý československý průmysl a těžba surovin po následujících 5 let jela na plné obrátky ve prospěch Německa, což oddálilo jeho porážku nejmíň o tři roky.

    Napadením Československa by Německo přišlo přinejmenším o část vycvičených kádrů a vojenské techniky. Nezískalo by nepoškozenou československou techniku, kterou vyžili při útoku na Polsko. Také by jim chyběly výrobní kapacity bojem poškozených průmyslových podniků.

    Ano. Prohráli bychom, ale zůstal by nám respekt a sebeúcta. A je otázkou, jak by to bylo dál. Stačí se podívat na pitomý Vietnam či Afghanistán.
    20.7.2021 12:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Tak jiste levicaci mohou zneuzivat me vzorce. To je jiste mozne. Avsak jiz selskym rozumem jasno, ze nelze srovnavat blm s vyhnanim obcanu vlastnim statem.
    No, jen aby bylo jasno, nejsem příznivec ani BLM ani vyhnání Němců ze Sudet. A víceméně souhlasim s tebou, že to nebylo správné, přinejmenším to bylo IMO pokrytecké (vzhledem k nástupu následujícího politického režimu) a po ekonomické stránce Sudety se z toho nevzpamatovaly dodnes...

    Nicméně nějaká taková paralela na místě IMO je, pokud vyžaduješ, aby se neaplikovala kolektivní vina. Není snad pravda, že nálada v Sudetech byla už před válkou velmi anti-česká? Že to vedlo k ozbrojeným konfliktům? Že 90% sudetských volilo Henleina?

    (Píšu to spíš provokativně než že bych prosazoval nějakej konkrétní postoj.)
    20.7.2021 13:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Věci se mají vnímat v souvislostech. Ta paušalizace a házení do jednoho pytle je důsledkem dlouhodobé otravy, která začala brnkáním na nacionální struny na počátku 19. století. Národnostním konfliktům předcházely konflikty náboženské. Před francouzkou revolucí se mezi sebou mydlili protestanté s katolíky, a po židech šli všichni.

    Pak vytáhla z pandořiny skříňky francouzská revoluce hydru nacionalismu. Volnost, rovnost, bratrství – ovšem jen v rámci jednoho národa. Bohužel. Není divu, že se proti Napoleonovi spojil celý zbytek Evropy. Nicméně se ukázalo, jak silným motivačním prvkem dokáže být nacionalismus.
    20.7.2021 14:42 Mym narodum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Presne. Pred 200 lety nikoho nezajimalo jakym dislektem mluvila tva matka ale koho mas za krale. Narodnost byla nepodstatna a nezajimava zalezitost. Hranice mocnarstvi byly vydledkem snatku a valek, ne nejake cary ohrazujici etnika. No a pak se evropa zblaznila zacaly ty narodnostni boje, ktere nejsou uhaseny defacto dodnes.
    20.7.2021 15:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    No jo, nicméně monarchie taky nebyla kdovíco a vracet se k tomu asi nechcem, nebo bys chtěl? Tj. je otázka, co s tim...
    20.7.2021 19:22 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Proc monarchie, vzdyt evropska unie je v pohode. Narodnost je uz je pomalu jen kulturni zalezitost. Chtelo by to uz i novou fazi a zrusit parlamenty clenskych statu protoze casto jdou spise proti EU nez aby se s ni sladili. Evropske volby a obecni volby by meli uplne postacovat.
    20.7.2021 09:09 Rt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Srovnavas Evropany s Africany?
    20.7.2021 11:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ne nutně, takových skupin existuje vícero, ale jestli tě to triggeruje, tak ano, můžou to být třeba Afričani...
    20.7.2021 11:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Srovnávat hrušky a letadla ale nemá moc smysl...
    20.7.2021 12:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Pokud to popíchne nějakého na podobná srovnání citlivého anonyma, tak za mě to určitě smysl má :-D
    20.7.2021 12:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Má smysl psát píčoviny, protože popíchnou anonyma? Hlavně, že jsi, anonyme, našel náplň života :)
    20.7.2021 12:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Co je tvoje náplň? Vyletět jak čertík z krabičky v momentě, kdy je byť jen náznakem/satirou zpochybněna superiorita tvého evropanství?
    20.7.2021 14:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    co to zvanis za nesmysly?
    20.7.2021 15:55  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Nech ho, už si leta nazapíchal, tak se zoufalec snaží popichovat v diskuzích. I tady je ale zcela impotentní.
    20.7.2021 21:24 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Nečet sem tady ten celej hovno thread ale rád bych dodal že superioritu evropanství zpochybňuje spoustu věcí ale rozhodně ne nic z Afriky.
    20.7.2021 22:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    :-D ty to asi hodně potřebuješ prosadit...
    21.7.2021 21:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Já to neprosazuju jenom konstatuju zjevnej fakt. Zdrhá se z Afriky do Evropy ne naopak.
    21.7.2021 08:59 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Nečet sem tady ten celej hovno thread ale rád bych dodal že superioritu evropanství zpochybňuje spoustu věcí ale rozhodně ne nic z Afriky.
    BLM je z Ameriky, takže... ?
    21.7.2021 21:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ta banda komoušů zpochybňuje leda tak zdravej rozum.
    Člověk z Horní Dolní avatar 18.7.2021 21:54 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Ať radši hrajou míromilovné hry jako pexeso, šachy, poker, člověče nezlob se, ...
    Max avatar 19.7.2021 05:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    O víkendu jsem učil synovce zabíjet červy, oprášil jsem totiž Worms Armageddon, tož koukal, neměl jsem s ním slitování :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2021 02:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů
    Největší problém mravenčích rozměrů jsou mravenci. A mšice.
    Quando omni flunkus moritati
    Gréta avatar 21.7.2021 12:02 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Problém mravenčích rozměrů

    jako náhodou smíchat červený s černejma asi jakoby uplně vpohodě de hele :O ;D

    tendlecten mravenčí multikulturalizmuz uplně supr funguje když je jako jeden druch votrokářskej hele :D :D :D :D ;D ;D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.