V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Tak teda konzervativní nebo liberální? Radši byste důraz na radikálně tradiční katolické rodinné hodnoty, se všemi klerofašistickým důsledky jejich uplatnování politickou cestou?
Ale stejně je to všechno jen iluze, mýtus, co má legitimizovat současný parlamentí systém...
Snáď nikde v EU nie je tak častý, agresívny a lživý anti-EU folklór ako v ČR. Bez urážky.A jelikoz se tohoto tematu s panem prezidentem v cele chyta nejsilnejsi opozicni strana jako tonouci stebla, lze zvlast pred volbami ocekavat jeste mnoho FUDu na tema "ti spatni tam v Bruselu".
V tomto případě FUD = fakta, útrapy, důkazy.Zajimave, ze naprosta vetsina pozadavku o konkretizaci techto "faktu, utrap, dukazu" zustava nevyslysena. Napr. jsem se kdysi snazil o zjisteni konkretnich namitek proti "Ustave EU" mezi ctenari ABCLinuxu - vysledek byl, jak se lze presvedcit, velmi nepresvedcivy. Az potkam nekoho s argumenty a ne s naruci osobnich domnenek a mlhy k rozhazovani, mozna o tom budu premyslet.
Ústava EU je nesmysl.EU zatím není jednotný stát (federace, konfederace). Je to do značné míry volně pospojovaný spolek států a jako takový by neměl mít ústavu.
Navíc jde o nesmyslně dlouhou slátaninu...Má přes dvě stě stran, to je na ústavu trochu moc. Ústava má být krátká, přehledná a řešit obecné věci. EUstava se snaží řešit naprosto všechno.
... s obsahem méně atraktivním, než protokoly linuxového jádra.Kolik lidí ústavu přečetlo tu ústavu celou - málokdo. Z toho vyplývá, že obsah není atraktivní.
to mi pripomina argumentaciu Tomasa Aquinskeho (uff ... nezabite ma, ak som to meno napisal zle, radsej ma opravte )
v EU treba toho vela zmenit. jedna z prvych veci by mala byt odstranenie dotacii polnohospodarom.
dalej by sa nemala vobec rypat do danoveho systemu jednotlivych clenov.
jedina skoda je to, ze nemozu vylucit stat z eurozony viem, nerealna vec, dokazala by vsak fungovat ako urcity natlak na hranicu 3% ... o.i.
takto kua tych zaatlantickych peacemakerov nedobehneme
Rakúsko-Uhorsko fungovalo prefektne až kým neprišlo 19. storočieA co následky třicetileté války? Nic? Rekatolizace a poněmčování/pomaďaršťování? Nic? Proto vzniklo národní obrození a proto se nakonec Rakousko-Uhersko rozpadlo.
Ty si jasnovidec?Navíc by šlo o stát vytvořený uměle, shora, jsem napsal. Nebylo by to snad tak? To snad ani ne. Nedovedu si představit, že by lidé v evropské unii vytvořili evropský stát sami - zdola. Muselo by k tomu dojít tedy shora.
"Ústava by měla být napsaná srozumitelně i neprávníkům, obyčejným lidem." Kto povedal? To je nejaká norma?No jasně - je normální (aspoň tedy u nás), že je ústava psána srozumitelně.
Neber si to ako útok, ale skús sa zamyslieť nad pravdivosťou a neotrasitelnosťou svojích argumentov.Obdivuji utkvělou touhu vyvracet mi mé "omyly". Ale pamatujte - dobrými úmysly je dlážděna cesta do pekel...
tridsaťročná vojna - pokial viem išlo o náboženskú vojnu a vojnu o moc a nie národý konflikt.O moc především, jako v každé válce.
Asi to s tebou fakt nemá cenu.Pravda. A s tebou tiež nie.
Proč by EU nikdy neměla být proměněna ve stát? Protože jednotlivé členské země mají poněkud odlišné vlastnosti (a to nejenom jazyk), ale především jiné záměry politické a hospodářské. Navíc by šlo o stát vytvořený uměle, shora. Asi tak, jako Sovětský svaz,Nebo USA. Je sice mozne, ze centralni americka vlada utlacuje jednotlive americke staty a ze se tak nemuze takovy Utah svobodne rozvijet nebo zacit svobodne valku s Floridou, ale prece jen jsou v tak obrovske zemi jako je USA kupodivu naprosto odlisne oblasti (dokonce Aljaska nebo Hawai) s naprosto odlisnou hospodarskou strukturou a dokonce rozdilnymi regionalnimi politikami (zakony i policii). Jak jen to tam muzou v tom umele shora utvorenem state vubec ukocirovat? A dokonce tak, ze jsou (momentalne jedinou) svetovou velmoci, ktera muze zastupovat sve zajmy prakticky bez ohledu na zajmy ostatnich zemi sveta?
Nicméně se z toho trošku poučili, a tak válčí radši venku. Posílí si tím vliv a povzbudí vlastní průmysl - co více si přát?EU je jednim z dusledku pouceni evropskych narodu ze dvou totalnich valek v Evrope v tomto stoleti. V USA se ta spousta ruznych narodnosti dokazala poucit a v Evrope by to neslo? Je naivni a neni fer tvrdit, ze USA vznikly naprosto prirozene na rozdil od EU, ktera udajne vznika umele. Nejen obcanska valka (coz nebyla valka "obcanu" ani valka za zruseni otroctvi a jine romantizujici duvody, ale valka o sjednoceni do Unie) ukazuje na pravou genezi kolosu jako je USA. Snazi to bylo v tom, ze to bylo relativne malo lidi a ze se diky umelemu stvoreni "americkeho naroda" vyhnuli narodnostnim trenicim pristehovaleckych skupin.
Jak jen to tam muzou v tom umele shora utvorenem state vubec ukocirovat?USA nejsou uměle utvořené. Vzhledem k tomu, že téměř všechny státy USA byly osídleny angličany, sjednocení pod jednu federální vládu bylo vcelku přirozené (opět se nám tady objevuje princip národa, že?). Navíc se jim to tentokrát, když to provedli, hodilo do krámu, protože se potřebovali sjednotit proti Velké Británii.
to len tak pre zaujimavost
ako bola vytvorena velka britania, nemecko, cina, ale i napr francuzsko? ako boli vlastne vytvorene usa? preco tam vznikla obcianska vojna?
nemali by sme sa vlastne vratit k mestkym statikom?
jediny rozdiel medzi tym co je a tym co by mohlo byt, ze nie je politicka vola riskovat. Radsej budu tisicrocia vykecavat akoby dakto hodil navrh na stol toto skusme, casom doladime.
uznavam, vzdy to niekoho naserie, tak naserme vsetkych 25 statov rovnako (hmm, rovnako ako 1/25 alebo v prepocte na hlavu?)
no, v takom francuzsku ci nemecku by sa to nezaobislo bez celostatnych generalnych strajkov, ale aj odborari musia tlacit do hlavy (splacat hypoteky, aspon ti najspodnejsi), po mesiaci ich to prejde
Ústava EU je nesmysl. EU není jednotný stát a nikdy by se jím neměla stát.Ze by o to vice byla treba "Smlouva o Ustave pro Evropu", kde by byly stanoveny principy fungovani tohoto spolecenstvi? Na rozdil od tebe si myslim, ze by se Evropa mela stat necim jako "federaci regionu", tj. celoevropske zalezitosti a zahranicni politiku by mela spravovat jakasi "federalni evropska vlada" pod dohledem Evropskeho parlamentu a regionalni zalezitosti zase regionalni spravy pod dohledem regionalnich zastupitelstev. Dalsi meziclanek (cti: "narodni vlady") jsou tak trochu "historickym prezitkem": spravuji celky vznikle na zaklade nacionalisticke ideologie a minulych valek (pricemz jsou jaksi opomijeny regiony jako dnesni zapadni Polsko, Alsasko, Katalansko, Baskicko..., ktere byly historicky "zabrany" momentalne vladnouci centralni mocnosti ve jmenu "naroda", ktery tam vubec nebyl doma, coz by se dalo rict i o ceskem pohranici). To jen na vysvetleni, proc by s timhle umelym rozdelenim mela podle me sjednocena Evropa skoncovat, nerad bych tu zahajil debatu o vysledcich druhe svetove valky a podobne.
Navíc jde o nesmyslně dlouhou slátaninu s obsahem méně atraktivním, než protokoly linuxového jádra. Copak Ústava České republiky nestačí?Nevim, proc by mela byt de facto mezinarodni smlouva jako pravni dokument pomerovana meritky literarni kritiky (mj. ctivosti). Jisteze by mohla byt nasilne zkracena a poskytnout tak odpurcum zase naopak lakavy terc, ze se nevenuje tomu a tomu dost podrobne a ze opomiji to a to ... zkratka, tvoje argumentace je typicky FUD: vytvareni negativnich dojmu pomoci naprosto irelevantnich hledisek. Ustava CR asi tezko bude stacit coby dokument definujici spolecenstvi 25 statu. Tobe by stacila ustava nemecka? Spanelska? Dalsi absurdni argument. Je ti jasne, ze svymi reakcemi jen potvrzujes zapis v tomto blogu?
Na rozdil od tebe si myslim, ze by se Evropa mela stat necim jako "federaci regionu", tj. celoevropske zalezitosti a zahranicni politiku by mela spravovat jakasi "federalni evropska vlada" pod dohledem Evropskeho parlamentu a regionalni zalezitosti zase regionalni spravy pod dohledem regionalnich zastupitelstev.Nic takového ale Smlouva o Ústavě pro Evropu (dále jen ústava) neříká. EP podle ní nezískává žádné významné pravomoci a vládu vůbec nezavádí. A ten princip o regionech, co popisuješ, není potřeba zavádět ústavou - už funguje na základě předchozích dohod. Říká se tomu subsidiarita (asi) - pokud je možné nějaký problém řešit na úrovni nějakého správního celku, neřeší ho celek nadřízený. Na tenhle princip se zatím vesele kašle (vláda kecá krajům do všeho) a ústava ho navíc do značné míry potlačuje.
Nevim, proc by mela byt de facto mezinarodni smlouva jako pravni dokument pomerovana meritky literarni kritiky (mj. ctivosti). Jisteze by mohla byt nasilne zkracena a poskytnout tak odpurcum zase naopak lakavy terc, ze se nevenuje tomu a tomu dost podrobne a ze opomiji to a to ... zkratka, tvoje argumentace je typicky FUD: vytvareni negativnich dojmu pomoci naprosto irelevantnich hledisek.Všimni si jedné věci. Všechny ústavy, které jsem kdy četl, byly krátké, stručné, výstižné a mnohem čitelnější a pochopitelnější, než ostatní zákony dané země. Evrposká ústava je dlouhá, zbytečně obsáhlá, obsahuje věci, které by měly obsahovat až zákony, zkrátka je nepochopitelná a nepřehledná.
Nic takového ale Smlouva o Ústavě pro Evropu (dále jen ústava) neříká. EP podle ní nezískává žádné významné pravomoci a vládu vůbec nezavádí.Ano, bohuzel. Vsak k tomu musi dojit postupnym vyvojem. Ale zajimave je, ze prave timhle, co skutecne Smlouva o Ustave NERIKA, strasi jeji odpurci jako faktem.
A ten princip o regionech, co popisuješ, není potřeba zavádět ústavou - už funguje na základě předchozích dohod. Říká se tomu subsidiarita (asi) - pokud je možné nějaký problém řešit na úrovni nějakého správního celku, neřeší ho celek nadřízený. Na tenhle princip se zatím vesele kašle (vláda kecá krajům do všeho) a ústava ho navíc do značné míry potlačuje.Pokud vim, tak Smlouva shrnuje "predchozi dohody". Ano, narodni vlada keca do vseho, protoze tam je a musi si najit duvod k existenci. Jestli princip subsidiarity Smlouva o Ustave potlacuje, tak jen ve prospech narodnich vlad (ale kdybys byl konkretnejsi, jiste by se dalo zkoumat, jestli je to pravda - casto jde v tomto udajnem omezeni subsidiarity prave o zalezitosti celoevropskeho zajmu, napr. zahranicni politiky, kde jaksi bude tezko vystupovat napr. Poryni jako jednajici subjekt).
Všimni si jedné věci. Všechny ústavy, které jsem kdy četl, byly krátké, stručné, výstižné a mnohem čitelnější a pochopitelnější, než ostatní zákony dané země. Evrposká ústava je dlouhá, zbytečně obsáhlá, obsahuje věci, které by měly obsahovat až zákony, zkrátka je nepochopitelná a nepřehledná.Proto se take nazyva Smlouva o Ustave pro Evropu, nikoliv Ustava Evropy a je deklarovana jako SHRNUTI existujicich smluv, na jejichz zaklade spolecenstvi EU funguje. Na jednu stranu se argumentuje tim, ze EU neni a nema byt statem a jednim dechem se kritizuje, ze smlouva upravujici vzajemne vztahy mezi clenskymi staty neni strucna jako ustava nejakeho statu? Nechtelo by to trochu konsistence?
Ustava CR asi tezko bude stacit coby dokument definujici spolecenstvi 25 statu. Tobe by stacila ustava nemecka? Spanelska? Dalsi absurdni argument.No, treba ustava USA je jeste kratsi a staci uz celkem dlouho k definici spolecenstvi 50 statu ...
Prostým podělením vyjde, že Česko nemá v europarlamentu ani pětadvacetinu.Což nemá cenu řešit, protože EP stejně téměř o ničem nerozhoduje.
Á, vida. No, pan Moore je mistrem ve vybírání si faktů co se mu hodíTo sice ano, ale jedním z těchto prokazatelných faktů je, že Al Gore _získal_ více hlasů od občanů než GWB. Tenkrát to bylo ještě umocněné zastaveným přepočítáváním hlasů na Floridě, ale už i dříve se stalo, že zcela regulérní volby nakonec vyhrál kandidát s menším počtem občanských hlasů (jen měl více volitelských hlasů).
v konecnom dosledku rozhoduje ten, kto ma na svojej strane viac penazi .. na druhej strane nehrozi vznik KSUSA, o to sa uz fbi a cia postaraju
Prostým podělením vyjde, že Česko nemá v europarlamentu ani pětadvacetinu.Zato takove samotne Cesko ma jinak pri jednani treba s Cinou o mnoho silnejsi pozici, ze... Zajimave, ze vsichni, co takhle rvou, ze ma jejich "narodni stat" udajne male pravomoce, zaroven hrozi tim, ze by nejaky "jiny stat" mohl urvat pravomoce vetsi? Neni to protimluv? (A deje se to BTW hlavne v tech nejvetsich statech, jako je Nemecko, Francie, Britanie, ktere by mohli mit strach ze ztraty vlivu - bat se, ze miniaturni Cesko nejaky vliv ztrati, je cira blahovost, ono totiz zadny zatim nemelo. Maximalne muze nejaky maly ziskat.) Cim drive zmizi tohle "zastupovani narodnich zajmu" (ve jmenu lidu Francie, Nemecka a bla bla bla) ve prospech zastupovani zajmu mensich ne tak umele vytvorenych spolecenstvi, napr. regionu Alsasko (kde se neciti byt historicky ani Francouzi ani Nemci), tim lip. Pak uz nebude treba hadat se o to, ktery "narod" ma silnejsi pozici v parlamentu, protoze "narodni zajmy" na zaklade mystickeho pojmu "naroda jedne krve jednoho svateho poslani" nebudou existovat.
Cim drive zmizi tohle "zastupovani narodnich zajmu" (ve jmenu lidu Francie, Nemecka a bla bla bla) ve prospech zastupovani zajmu mensich ne tak umele vytvorenych spolecenstvi, napr. regionu Alsasko (kde se neciti byt historicky ani Francouzi ani Nemci), tim lip.Docela by mě zajímalo, kde u nás najdeme nějaké to menší, ne tak uměle vytvořené společenství. Pak už totiž zbývají vámi neoblíbené národní zájmy. Mimochodem, to Alsasko vypadá jako pěkný spojitý přechod z francouzství do němectví. Z každé strany je tam kousek. Nicméně je zvláštní, jak moc se tam berou vážně některé státní svátky - třeba takový 14. červenec.
Docela by mě zajímalo, kde u nás najdeme nějaké to menší, ne tak uměle vytvořené společenství. Pak už totiž zbývají vámi neoblíbené národní zájmy.Napriklad lide bydlici na Sumave budou mit zajmy, co se tyce dopravy, energetiky, dokonce i socialni politiky nebo prace policie spolecne s lidmi, kteri bydli na druhe strane tohoto pohori - a pritom markantne odlisne od zajmu lidi zijicich na Ostravsku, kde zase budou zajmy spolecne s lidmi z polske strany hranice. Cili tyto regiony bud existuji v ramci prirodnich a klimatickych oblasti nebo se utvori na zaklade hospodarskych celku (konkretne to funguje napr. v Nemecku, kdy spolupracuji v napr. v hromadne doprave doprave regiony napric spolkovymi zememi). Prosazovat pro vsechny regiony dokonce maleho Ceska stejne "narodni zajmy" je i tak nesmysl.
Mimochodem, to Alsasko vypadá jako pěkný spojitý přechod z francouzství do němectví. Z každé strany je tam kousek. Nicméně je zvláštní, jak moc se tam berou vážně některé státní svátky - třeba takový 14. červenec.Jiste, nezapomen na plody sedesatilete mimoradne pro-francouzske ideologie v tomto prostoru (a Francouzi jsou mistri v prosazovani nacionalisticke ideologie). Lidi, kteri zazili jeste Alsasko stridave dobyvane obema sousedicimi mocnostmi, uz de facto neziji. To nic nemeni na tom, ze nadale mluvi germanskym (abych nepsal nemeckym) dialektem a ze nemaji s Francouzi spolecnou velkou cast historie, ani na tom, ze je to kulturou i zvyky naprosto odlisny region od Marseille nebo od Bretane.Mnohem, mnohem víc vážně, než třeba u nás 28. říjen.
Napriklad lide bydlici na Sumave budou mit zajmy, co se tyce dopravy, energetiky, dokonce i socialni politiky nebo prace policie spolecne s lidmi, kteri bydli na druhe strane tohoto pohori - a pritom markantne odlisne od zajmu lidi zijicich na Ostravsku, kde zase budou zajmy spolecne s lidmi z polske strany hranice.To je pravda. Proto existují euroregiony. Nesnaží se nic sjednocovat papírově, jenom se v rámci jejich podpory vytvářejí hraniční přechody a autobusové/vlakové spoje.
Prosazovat pro vsechny regiony dokonce maleho Ceska stejne "narodni zajmy" je i tak nesmysl.Všechny regiony v ČR mají některé zájmy společné. Tak proč je neprosazovat jako celá ČR společně.
Cim drive zmizi tohle "zastupovani narodnich zajmu" .......A opravdu myslíš, že Evropská ústava tohle zařídí? Tohle musí vyjít z lidí. Lidem je politiky předhazováno, že by měli hájit své "národní zájmy", lidé je hájí a politici potom tvrdí, že něco nemohou schválit, protože si to občané nepřejí. Tohle začalo v polovině devatenáctého století, kdy se jednotlivé národy hodně profilovaly proti ostatním a teď nezbývá, než nějaký čas čekat, než to zase zmizí. Jakýkoliv pokus tenhle proces urychlit nějakým papírem nebo nařízením se s naprostou uričtostí mine účinkem, spíš bude mít opačný efekt. Navíc ústava posiluje pravomoci orgánů unie, tedy lidem, kteří nejsou součástí národa. A dokud se národ cítí jako "národ", něco takového se nemůže uchytit.
A opravdu myslíš, že Evropská ústava tohle zařídí? Tohle musí vyjít z lidí. Lidem je politiky předhazováno, že by měli hájit své "národní zájmy", lidé je hájí a politici potom tvrdí, že něco nemohou schválit, protože si to občané nepřejí.Zadna ustava tohle nezaridi, ale muze byt jednim z kroku, ktere k tomu vedou. Ano, na to, aby tohle vyslo z lidi, bylo by treba, aby se nedali oblbovat zvanenim politiku o "narodnich zajmech". Jak vidis napr. na teto diskusi, je to jeste daleka cesta.
Tohle začalo v polovině devatenáctého století, kdy se jednotlivé národy hodně profilovaly proti ostatním a teď nezbývá, než nějaký čas čekat, než to zase zmizí. Jakýkoliv pokus tenhle proces urychlit nějakým papírem nebo nařízením se s naprostou uričtostí mine účinkem, spíš bude mít opačný efekt.Dalo by se aplikovat na veskera spolecenska pravidla (a zakony). Jen cekat, az neco zmizi, je naivni, kdyz to budou zaroven nekteri politici umele prizivovat. Nacionalismus s jedinym rozlisovacim rysem materskeho jazyka neboli "duchem naroda" nebo mystickych rasovych hledisek coby objektivnimi kriterii (kdo je jeste Cech a kdo uz Cech neni?) je davno prekonana zalezitost. K narodnosti se clovek musi aktivne hlasit (nebo byt k ni dokopan), protoze to neni vlastnost, to je ideologie jako kazda jina.
Navíc ústava posiluje pravomoci orgánů unie, tedy lidem, kteří nejsou součástí národa. A dokud se národ cítí jako "národ", něco takového se nemůže uchytit.Ano, dokud se narod citi jako "narod", coz je umele zavedena a ideologickym vyucovanim ve skolach udrzovana ideologicka kategorie pouzitelna hlavne jako opravneni bojovat proti "ostatnim narodum" (heslo: obrana narodnich zajmu). To je jediny duvod, proc jsou lidi bydlici na obou stranach Sumavy rozdeleni do dvou ci trech "narodu", ackoliv jinak maji spolecne zajmy, dane jejich zivotnim prostredim a dlouhou spolecnou historii mista, kde ziji, ktere se naprosto odlisuje od zajmu, ktere maji lide na Tesinsku (taktez rozdeleni do dvou "narodu"). Narodni vlada pak zastupuje umele vytvorene spolecenstvi lidi obyvajici podhuri Sumavy a tradicne uhelne panve a snazi se jim namluvit, ze maji nejaky spolecny "zajem", protoze "jsou Cesi".
Jen cekat, az neco zmizi, je naivni, kdyz to budou zaroven nekteri politici umele prizivovat.Záleží na tom, jak dlouho jim to lidi ještě budou žrát.
To je jediny duvod, proc jsou lidi bydlici na obou stranach Sumavy rozdeleni do dvou ci trech "narodu", ackoliv jinak maji spolecne zajmy, dane jejich zivotnim prostredim a dlouhou spolecnou historii mista, kde ziji, ktere se naprosto odlisuje od zajmu, ktere maji lide na Tesinsku (taktez rozdeleni do dvou "narodu")Na druhou stranu si všimni jedné věci - historie Psohlavců. Přestože měli "společné" zájmy, bránili hranice českého státu. Proč nebránili svoje zájmy společně se svými sousedy na druhé straně Šumavy? Přestože mají dnes tito sousedi nějaké zájmy společné (chtějí mít to, co mají ti blíž k centru republiky), mají také nějaké zájmy rozdílné: Třeba není v jejich zájmu, Šumavu zkoupili bohatší obyvatelé původních států EU (pro které jejich cena znamená kapesné na příští týden). A protože tenhle zájem má celá ČR, stará se o to celá ČR.
Zadna ustava tohle nezaridi, ale muze byt jednim z kroku, ktere k tomu vedou.Sotva. Jakmile se pokusíš prosadit něco, co se lidem nelíbí (protože je to proti jejich "národním" zájmům), okamžitě se proti tomu začnou bránit. V tu chvíli je budeš mít tam, kdes je mít nechtěl (budou se víc cítit jako národ, který se musí bránit proti něčemu) a sjednocovací snaha dostane ránu. Jedinou možností vydím jako čekání. Psal jsem, že význam národa byl velmi zdůrazněn před několika sty lety, ale to neznamená, že předtím neexistoval. "Národ" existuje už od pravěku, akorát tehdy to nebyly národy, ale tlupy. Člověk má už od svého vzniku tendence sdružovat se do skupin "my proti ostatním." Zdědil to. Na tlupy (smečky,...) se dělí většina savců, ze kterých člověk vyšel. A když se podle něčeho lidí řídí několik milionů let, nemůžeš chtít, že během padesáti let toho nechají.
Neriadi náhodou EU Európska Komisia a Európsky parlament, inštitúcie, ktorých členovia sú volený v slobodných volbách?Ne. Ty asi nevíš, o čem píšeš. Evropská komise je jmenována vládami členských států, nikoliv volena. Evropský parlament je sice volen, ale v rámci EU nemá téměř žádné pravomoci. EP může například zablokovat rozhodnutí EK, pouze pokud má zamítavé stanovisko 4/5 poslanců. To znamená, že když si EK něco schválí, tak EP nemá téměř žádnou šanci s tím cokoliv udělat. A samozřejmě ti nevolení úředníci mají zákonodárnou moc. Člen Evropské komise - komisař - je úředník. A jak jsem naznačil výše, zákonodárnou pravomoc v EU má Evropská komise, nikoliv volený parlament. Taky by mě zajímalo, jak chceš moje námitky aplikovat na jakýkoliv stát. Moje námitka začínala tím, že EU může diktovat zákony jednotlivým státům. Takže jsi za a) buď chtěl říct, že jakýkoliv demokratický stát může diktovat zákony sám sobě. (No, máš pravdu, může.) Anebo za b) jsi můj příspěvěk nečetl a rovnou odpovídal. Tak jako tak si nebudu všímat výkřiků o ¨dvojitých standardech", protože nejsou opodstatněné ničím, co jsem napsal. (Já mám pro EU jenom jeden standard) A tvoje vize EU je zcestná. Není možné dlouhodobě fungovat na pokraji rozpadu. A všimni si jedné věci: zatím jsou ve světě čtyři velmoci: USA, EU, Čína a Rusko. Pokud se EU nedá dohromady, tak z téhle skupiny vypadne - nebude dostatečně ekonomicky silná a ti ostatní ji prostě přaválcují.
Dávam ti do pozornosti vládami členských států a tie sú samozrejme nevolené, že?Vláda je nevolený orgán. Pokud si myslíš něco jiného, přečti si ústavu.
Väčšinou sa ako úradník / byrokrat vôbec neoznačujú komisári. Neprispôsobuj si prosímťa fakty.Nic nepřizpůsobuji. I ministr je úředník. Možná o něco významnější, ale pořád jenom úředník. Víš jak se jmenuje ten barák, ve kterém zasedá vláda? Úřad vlády.
EU může diktovat zákony jednotlivým státům. takže Česká republika nediktuje zákony Stredočeskému kraju? Presne tak som to myslel. A čo USA, tam nemajú federálne zákony?Česká republika změnou ústavy vytvořila Středočeský kraj a dala mu pravomoci. Evropská unie Českou republiku nevytvořila, přesto si ústavou dává právo něco jí nařizovat. A co USA? Samozřejmě že mají federální zákony. Když je vydán nějaký federální zákon, státy se přizpůsobují. Jenže USA nemají žádný paskvil typu vlády jednotlivých států smí vykonávat některé své pravomoci, jenom pokud je nevykonala federální vláda. To je totiž přesně to, co ústava říká: Orgány členských států smí vykonávat svoje pravomoci, jenom pokud orgány Unie tyto pravomoci nevykonaly. Takže v jednu chvíli náš parlament řekne "budeme mít rovnou daň 15%" a druhý den může z Bruselu přijít dopis "nebudete". A pak s tím nemůžeme nic dělat a už to zase bude ono tradiční a historicky zakořeněné "o nás bez nás"
Čo vlastne chceš? Chcel by silnú EU, ale nechceš aby sa zjednotila a stala silná.Doporučím ti knihu. Až ji zvládneš, tak nabyté znalosti použij k přečtení tohoto příspěvku. Já chci sjednocenou EU, ale ne socialistickou EU, která vybírá a přerozděluje peníze, přičemž Eúčedníkům se část zachytí za nehty. A aby bylo jasno, to samé vztahuju na ČR. Ani ČR ani EU nemá dost peněz na to, aby si mohla dovolit podporovat nicnedělající úředníky a stávkující odboráře (zemědělce, lze doplnit podle potřeby), kteří díky neefektivitě své práce nejsou schopni konkurovat. Pokud bude EU fungovat bez zásahů úředníků (a jakmile se v ní úředníci přestanou vrtat, tak fungovat bude), všechny státy se do federativního uspořádání rády přidají. A že EU nemůže dlouhodobě fungovat na pokraji rozpadu je snadno odůvodnitelné - pokraj rozpadu je dosti nestabilní situace a nestabilní situace mají tendence se rychle měnit. Takže EU se z pokraje rozpadu dostane - kterým směrem - kdo ví?
A žiadna malá armáda z kopy malých armád s rozdielnymi záujmami nemôže byť použitá na presadenie vlastných záujmov, pretože to nie je fyzicky možné.Nesmysl. Armády z doby cca 17.století byly složeny z malých žoldnéřských skupin. Každá z těch skupin měla své vlastní zájmy (napakovat se bez ohledu na ostatní), a přesto to fungovalo. A nemám tušení, proč do toho taháš armádu. Prosazovat něco vojensky málokdy přinese užitek.
A to je jedna z vecí, ktoré by Euroústava mala zmeniť. Vraj.
Jinak řečeno, to, jak moc se budou pravomoci sdílet, určuje EUneboli spolecenstvi 25 clenskych statu.
Tím pádem nám můžou nadiktovat jaké máme zavést daně, jaké tady budou úřady, že nemůžeme rozhodovat o přijetí či nepřijetí softwarových patentů,Zaplatpanbuh, aspon nejaky mantinel pro nase politicke supermany. Kde berete sakra to naivni presvedceni, ze cesti politici jednaji vyhradne a vylucne v zajmu lidi teto zeme? Takove softwarove patenty by byly nasi narodni politickou reprezentaci zavedene bez mrknuti oka.
že naši pěstitelé vína mají stejné podmínky jako jejich kolegové ve Francii a Španělsku, že zrušíme tepelné i jaderné elektrárnyUz aby to bylo.
a budeme nakupovat ze zahraničí atd.To se zatim deje dosud, protoze jiste narodni vlady (napr. Francie) si prosazuji svoje vlastni "narodni zajmy" na ukor ostatnich (novych clenu), a tim padem jsou zahranicni produkty levnejsi protoze dotovane. Tohle tezko zmizi tim, ze se posili vliv narodnich vlad. Naopak.
Tohle všechno můžou udělat a protože EU vládnou úředníci a čím víc pravomocí úředník má, tím víc se jich snaží využívat.EU vladnou urednici jmenovani podle libosti narodnimi vladami a kontrolovani volenymi zastupci EP. Zatim bohuzel nedostatecne... ale zvyseni pravomoci parlamentu a omezeni vlivu narodnich vlad se prave tzv. "EU-skeptici" tak zurive brani...
Stačí tohle jako konkrétní námitka nebo mám vymýšlet další?Jak vidite, tohle nejsou konkretni namitky, protoze to jsou vetsinou jen smyslenky. To byste musel uvest nejake konkretnejsi pripady, kdy napr. legislativa EU poskozuje lidi v CR (prezivajici francouzske dotace jsou presne to, co muze odbourat pouze intenzivnejsi sjednocovani EU a omezeni vlivu narodnich vlad, ktere si vymahaji "vyjimky"). Ja zatim nevim, v cem nas konkretne clenstvi v EU poskozuje oproti stavu, kdyz bychom v EU nebyli. Zato vyhody jako volny pohyb pres hranice, dotace z kasy EU pro urcite projekty, na ktere by CR nikdy neprispivala, dohled evropske legislativy nad nedbalym ceskym zakonodarstvim - tohle vsechno jsou veci, ktere vnimam jako pozitiva. Jiste neni vsechno ruzove, ale pozitiva prevazuji.
Na veřejnost se jich dostalo dost, ale "veřejnost" se nechala zmanipulovat prounijní propagandou ve sdělovacích prostředích.Někde byla i protiunijní - například na nově. Moc se mi líbila třeba reportáž o tom, jak EU zakáže slivovici
Tady je třeba všimnout si jedné věci. Tuhle propagandu objednala a platila vláda ze státních peněz. Fakt, že vláda demokratického státu použije peníze sebrané daňovým poplatníkům, aby jim vymývala mozky, je poněkud znepokojující. Že by o nás předpokládali, že jsme všichni blbci a bez jejich pomoci se nerozhodneme "správně"?Vláda = politická strana (kombinace stran), která je právě náhodou u moci a dělá vše jen proto, aby se u moci udržela. Tomu se říká demokracie.
To, že vláda jednostranně ovlivňuje referendum nás vrací poněkud do jiné éry. (Do té, ve které se referenda nekonala a ve které se volby vyhrávaly s 99,7% hlasů)Pokud si dobře pamatuji, tak se výsledek od 99% dost lišil.
divna logika, ne? podle me to ze sebe teda nevyplyva.
Tiskni
Sdílej: