Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Vrta mi hlavou, zda a pokud ano, proc je chovani lidi okolo IT jine nez v jinem businessu?
Jeste v patek jsem svuj hosting vsude vychvaloval a delal mu zdarma reklamu, protoze jsem s nim byl opravdu maximalne spokojen. Vse fungovalo, uptime byl skoro rok vic jak 99.9% a kdyz jednou nebyl (99.7%(!)), dali mi vybrat, ze bud mesic navic zadarmo nebo penize za mesic zpet. Support slusny, rychly a korektni. Vse ok. Jak v raji nebo barevnych knizkach od svedku Jehovovych
Jenze pak se objevil problem, znicehonic jsem se nemohl prihlasit do sveho redakcniho systemu (bloxxy), prestala fungovat galerie, s tim, ze se objevila chyba 500, cumel jsem jak puk....napsal jsem na support a odpovedeli mi, ze rozjeli 'phpsuexec' - netusim co je to, k cemu je to dobre a proc mi to vnucuji....a ze to muze byt tim.
Priserne mne tim nasrali, protoze bych naivne ocekaval, ze nez nekdo udela na produkcnim serveru se strankami platicich zakazniku nejakou zasadni zmenu, tak
Jak byste postupovali Vy? Chci snad tak moc? Nebo je to normalni IT chovani? Proc se lidi v IT branzi chovaj ke svym zakaznikum jinak nez v jakemkoli jinem ksefte, proc utracej za reklamu, za marketing a pak ztraci zakazniky?? Mam hledat novy hosting?
P.S. Ne diky, na banan nepujdu. Spamery zasadne nepodporuju, i kdyby mi prodavali modre z nebe, zadarmo a s dovozem.
Tiskni
Sdílej:
Mazeme spamy, pokud o nich vime.
Troufnu si oponovat. Zákazníci i trh hodnotí hosting podle aktuálnosti programů a zabezpečení. Se změnou verze PHP může dojít (a dochází) k nutnosti úpravy php skriptů.
Suexec není sice změna verze, ale je to zase změna k vyššímu zabezpečení, která je webhosterem i zákazníkem žádoucí. Bohužel konkrétně přechod na suexec vyžaduje mnohdy dost rozsáhle úpravy (minimalně ve vlastnictví adresářů a souborů).
Webhoster by měl plánované upgrady a změny v konfiguracích sdělit zákazníkům dopředu, na druhou stranu málokterý zákazník na to reaguje tak, že by si u sebe nainstaloval zmíněné verze a své aplikace si pro ně vyzkoušel a případně upravil.
Je to prostě problém, software na hostingu se musí upgradovat a bohužel to není vždy možné bez nutnosti následné úpravy skriptů zákazníkem. A při ceně hostingu kolem 150,- Kč za měsíc nemůže webhoster každému zákazníkovi pomáhat s úpravou jeho aplikací.
Takže dle mého názoru by měl slušný hosting avizovat změny dopředu, nejlépe se seznamem nejčastějších problémů a návodů na úpravu. Jestliže se pak zákazník dle toho nezařídí je jeho problém.