Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Vrta mi hlavou, zda a pokud ano, proc je chovani lidi okolo IT jine nez v jinem businessu?
Jeste v patek jsem svuj hosting vsude vychvaloval a delal mu zdarma reklamu, protoze jsem s nim byl opravdu maximalne spokojen. Vse fungovalo, uptime byl skoro rok vic jak 99.9% a kdyz jednou nebyl (99.7%(!)), dali mi vybrat, ze bud mesic navic zadarmo nebo penize za mesic zpet. Support slusny, rychly a korektni. Vse ok. Jak v raji nebo barevnych knizkach od svedku Jehovovych
Jenze pak se objevil problem, znicehonic jsem se nemohl prihlasit do sveho redakcniho systemu (bloxxy), prestala fungovat galerie, s tim, ze se objevila chyba 500, cumel jsem jak puk....napsal jsem na support a odpovedeli mi, ze rozjeli 'phpsuexec' - netusim co je to, k cemu je to dobre a proc mi to vnucuji....a ze to muze byt tim.
Priserne mne tim nasrali, protoze bych naivne ocekaval, ze nez nekdo udela na produkcnim serveru se strankami platicich zakazniku nejakou zasadni zmenu, tak
Jak byste postupovali Vy? Chci snad tak moc? Nebo je to normalni IT chovani? Proc se lidi v IT branzi chovaj ke svym zakaznikum jinak nez v jakemkoli jinem ksefte, proc utracej za reklamu, za marketing a pak ztraci zakazniky?? Mam hledat novy hosting?
P.S. Ne diky, na banan nepujdu. Spamery zasadne nepodporuju, i kdyby mi prodavali modre z nebe, zadarmo a s dovozem.
Tiskni
Sdílej:
Troufnu si oponovat. Zákazníci i trh hodnotí hosting podle aktuálnosti programů a zabezpečení. Se změnou verze PHP může dojít (a dochází) k nutnosti úpravy php skriptů.
Suexec není sice změna verze, ale je to zase změna k vyššímu zabezpečení, která je webhosterem i zákazníkem žádoucí. Bohužel konkrétně přechod na suexec vyžaduje mnohdy dost rozsáhle úpravy (minimalně ve vlastnictví adresářů a souborů).
Webhoster by měl plánované upgrady a změny v konfiguracích sdělit zákazníkům dopředu, na druhou stranu málokterý zákazník na to reaguje tak, že by si u sebe nainstaloval zmíněné verze a své aplikace si pro ně vyzkoušel a případně upravil.
Je to prostě problém, software na hostingu se musí upgradovat a bohužel to není vždy možné bez nutnosti následné úpravy skriptů zákazníkem. A při ceně hostingu kolem 150,- Kč za měsíc nemůže webhoster každému zákazníkovi pomáhat s úpravou jeho aplikací.
Takže dle mého názoru by měl slušný hosting avizovat změny dopředu, nejlépe se seznamem nejčastějších problémů a návodů na úpravu. Jestliže se pak zákazník dle toho nezařídí je jeho problém.