abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kafe

    20.10.2012 18:06 | Přečteno: 1404×

    Tak jo, další blog z kategorie "Žrádlo".

    Došlo kafe. Běžně rád piju (*) Mysore Royal, ale je sobota, né vždycky to v Café Coffee Day mají a mnohé jiné důvody mě přiměli, abych hledal něco v běžném obchůdku (rozuměj Billa nebo Penny, to je nablízku).

    No a vzhledem k tomu, že jsem člověk zvídavý (viz blog "Lidé (cézet)"), šup ho na stránky Tesca, kde je i eshop. Chtěl sem nabrat inspiraci, co se dnes běžně dá v supermarketu koupit. Padne to na něco od Jacobse nebo Douwe-Egberts (nejspíš jenom 100g balení na přemostění období do koupě MR), ale zaujalo mě, kolik sraček je možné zabalit a prodávat jako kávu. Obzvláště něco, co se prodáva pod značkou Jihlavanka. Mají "Standard" (zajímavé je, že 75g balení je za 28,90 KČ a 250g za 32,50 KČ - to je obchodní politika), což bude nějaký ten mix robusty a plesnivé arabiky. Pak je tady "Extra special", co je 100 procent arabiky a nemusí to být nejhorší - jenomže cena je 2x Standard a za tuhle cenu už seženete i ověřené značky.

    Pak má Jihlavanka kopec druhů poloextrastarndardjemněinstantních, ale i jeden zázrak jménem "Staročeská směs". Co to může být?

    Tak, prvně, název obsahující "staro" znamená, že právně je ošetřeno použití staré kávy. "Česká" znamená, že obsah pytlíku je vhodný, ne-li přímo ideální na přípravu české turecké kávy. To je prosím pěkně turecká káva sbavena všeho tureckého = hrnek nejméně 3 dl, moc moc kávy, moc moc cukru, zalít horkou vodou a zamíchat. Odvážne existence po vypití mohou lžíčkou sníst spodek, tzv. "lógr". Ostatně "recept" je na stránkách Jihlavanky. Jo, abych nezapoměl, směs v tomhle případě pravděpodobně znamená smíchání robusty s robustou (ověřím v obchodě)

    Jako bonus, koukněte na stránky pekla na talíři, jeden díl je věnován kávě. Zrna ala Jan Hus nejsou vůbec ojedinělým jevem, plíseň kam až oko dohlédne. Fuj, velebnosti.

    Dále na stránkach iTesca množství instantní kávy (nebudu komentovat) a jěště vetších sraček, kde kilo mleté kávy je pod 150 KČ.

    Je opravdu nutné ušetřit na jedné kávě 2-3 KČ? Je nutné kupovat kilové balení za 120-150 KČ, kde víc než polovina obsahu je pak zvětralá a hořká? Není lepší si koupit kvalitnější kafe ve 250g balení za dejme tomu 70-80 KČ a užívat si lepší a čerstvější kávu? Pokud z 1000g balení uděláte 100 šálků, tak jedna stojí kolem 1,20 - 1,50 KČ. Z 250g balení uděláte šálků 25 (pokud zachováme množství - spíš bych to viděl na 20, protože zjistíte, že nepřepálená káva má i jiné chutě a není "silná" kvůli hořkosti), cena jedného šálku bude tedy kolem 4 korun. Pokud sladíte, tak se realtivní rozdíl jěště zmenší.

    (*) - já vím, že to není nejlepší káva na světě a taky ji prodávají již namletou ve vakuovém obalu a plechové dóze, ale mně osobně moc chutná a i když se změně nebráním, zatím mám favorita. Co ale nemění nic na fatu, že v diskuzi uvítám odkazy a návrhy na kafe, které chutná Vám. Piju tzv. "french press".        

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Kafe:
     (12 %)
     (25 %)
     (41 %)
     (22 %)
    Celkem 51 hlasů

    Anketa

    Kafe:
     (13 %)
     (35 %)
     (30 %)
     (11 %)
     (11 %)
    Celkem 46 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Michal Fecko avatar 20.10.2012 18:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Radšej čaj...
    20.10.2012 22:57 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    +1

    Moje řeč.
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.10.2012 08:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Nie! Radšej knihu! :-D
    20.10.2012 18:22 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Do kavy sa nijak extra nevyznam, aj ked kavu, ktora mi chuti rozoznam od kavy, ktora nie. Ale skutocna tragedia je v obchodoch s kakaom. A je zaujimave, ze este tak pred 3 rokmi to tak zle nebolo. Dnes sa az na minimalne vynimky neda kupit v beznej sieti nic, co by sa hodilo na nieco ine ako na natieranie stien na hnedo. Aj ked pred tyzdnom som v Globuse objavil predavat kakao Carla, ktore som od vymiznutia z obchodov pred 2 rokmi povazoval za vymrete a ktore je z low-cost kakai(?) suverenne a naskokom najlepsie (poznatelne aj uplnym laikom).

    Takze ked sa vraciam niekde zo zapadnej Europy a cas a batozina dovoli, tak sa vraciam nalozeny kakaom. Minuly rok som na jar dovliekol 8x 250g krabicku Van Houten a potom to iste este na jesen z Korziky. Ale uz je to vsetko prec.

    Van Houten sa da kupit cez e-shopy aj v CR, ale cenovo vychdza na 2-3x vyssiu cenu ako v Parizi v kamenaku. A pri takejto spotrebe sa to uz prejavi. No, skusim ho miesat s Carlou, ci sa to nebude dat nadstavit bez velkej ujmy.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    to je pravda. scháněl jsem něco jenom na tiramisu a v obchodě jenom "holandský kakao".
    oné a yzé SÚ slová
    20.10.2012 21:02 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Slovo "holandsky" pre mna neznamena urazku. Van Houten ma tiez "holandsky" sposob vyroby. Ale v strednej Europe asi to kakao nevedia prazit, takze ho spalia na horku sracku a dalsim vylisovanim kakaoveho tuku z toho ostane hneda ukrutne horka sracka bez akejkolvek inej chuti ako horkej.

    Taktiez je lahke najst IMO paranoicke blogy, ktore tvrdia ze bezne kakao je hnusne, pretoze je do neho pridavany lecitin. Nie som specializovany potravinarsky chemik a kakao bez lecitinu som tusim este nejedol, ale jedol som aj spickove kakaa aj uplne sracky oboje s lecitinom. Takze si nemyslim, ze lecitin je to, co robi rozdiel.

    Cena Van Houten: za okolo 3E+ kupis v Francuzsku 250g krabicku v kamenaku. Takze 65Kc za 125g krabicku v CR z e-shopu vychdza na 2-2.5x vyssiu cenu (pri predpoklade velkej objednavky a rozpocitani postovneho na jednu krabicku). A to este netusim ake stare asi bude to kakao z e-shopu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    20.10.2012 21:05 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Pre extra odvaznych, ktorych uz omrzel zivot odporucam bezny Figaro kakaovy prasok (svetlo hnedej farby - uz to znamena, ze z toho vylisovali prec, co mohli), ako najdesivejsieho zastupcu horkeho hnedeho odporneho prachu vhodneho maximalne na znackovanie snehu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.10.2012 21:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe

    TRIKO KERNEL ULTRAS !!!

    díval jsem se. van houten 125g za 65 KČ.
    oné a yzé SÚ slová
    20.10.2012 18:34 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Kafe s rumem
    Kafe piji jen ve forme mexickych pesti, takze jsem nevedel, jak hlasovat u druhe otazky.
    Migi avatar 20.10.2012 18:39 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    nepiju, kafe mě uspává
    20.10.2012 23:18 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    +1
    Luk avatar 20.10.2012 23:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Koho uspává, tak asi nepije kafe pořádné, nýbrž americké, též nazývané "švestková voda" ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2012 23:45 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Mozno je skor problem v dobe nastupu ucinku kofeinu, raz mi to vysvetloval kamarat chemik, co sa aj o toto vo volnom case zaujimal - ked clovek vypije kavu, ked uz pocituje unavu (zaspava) je neskoro. Ked si dam kavu, zaspavam a potom v noci zaspat uz neviem.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.10.2012 18:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Piju Nescafe Classic, kupuju ho u vietve, protože ho má za 115 a zkurvenej Albert za 146, momentálně chlastám turka "standard" (ten klasickej komunistickej se zrnkama na obalu), protože sem sebou neměl prachy a u ní stojí 10Kč pytel...
    to je dobrá cena, v bille za 13 :-)

    já nakonec odešel s Jacobs Aroma Standard, do úterý přežiju.
    oné a yzé SÚ slová
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.10.2012 20:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Jacobs je humus, žejo? :-D tywoe a eště je to drahý jak bílá kurva ve dvě na Karláku... :-D
    gtz avatar 20.10.2012 23:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Aktuálně normální Jihlavanka (ta červená) v balení 1 Kg za "99". To byla nějaká akce Tesco.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.10.2012 19:27 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    pres prazniny u rodicu jsem pil cerstve mletou lavazzu z prekapavace (s obyc papirovyma filtrama) - pripadalo me to lepsi nez ta sama kava z presovace za 20k nevim proc. Dobra vec.

    Ted behem semestru nemam cas nebo se me nechce nic sloziteho delat takze piju rozpustne napoje jako nescafe gold nebo jacobs velvet.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    danaketh avatar 20.10.2012 20:09 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Kupuju Davidoff, zrnkovou. Doma si jí melu. Úplně jinak voní i chutná, hlavně v porovnání s tím co se běžně prodává. Jinak z nedostatku času piju Jacobs Velvet.
    gtz avatar 20.10.2012 20:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Normální standardní kafe s lógrem. Ráno bez kafe nejsem použitelný.

    BTW a co nějaký blog o linuxu? nebo používáte Widlonoše?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.10.2012 20:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Já se kurva vždycky napiju lógru, blee! Ale kafe ráno musim, třeba Déčko Standard, ale musim...

    BTW: Co nějakej blog vo kundách? Nebo používáš chlapíky? :-D
    gtz avatar 20.10.2012 21:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Déčko standard nemusím (Dadák apod. brrr), ale ráno prostě kafe musím.

    BTW: blog o kundách? To raději ne. Na blog o chlapících si musíš počkat až se PT reinkarnuje.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.10.2012 09:34 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Děcko standard taktiež nie, radšej trocha viac odstrastené s občianskym preukazom. Čo sa týka kávy, ďakujem, radšej vodu.
    kubuntu, ale nějak není o čem. +- to funguje, nešprtám se v tom hodně.
    oné a yzé SÚ slová
    20.10.2012 21:08 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    tak zrovna kafe bych potřeboval omezit a to hodně :-/
    Luk avatar 20.10.2012 23:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Chybí mi tam checkbox. Kafe piju x-krát jinak, podle nálady, denní doby, příležitosti...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 20.10.2012 23:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    V poslední době kafe nakupuju tady, typicky jednodruhovou arabiku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 21.10.2012 11:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Nemá to být „Kávy pytel“? Mít takovou hrubku i v doméně, to je tedy silná káva. :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.10.2012 12:46 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Jakto? Pitel = od slova pít. „Kávy pitel“ = ten co pije kávu. Mohlo by se použít i „piják kávy“, ale to je cítít v podtextu závislostí a feťáctvím. Přehozením obvyklého pořadí dvojice slov se dosáhne podtextu určité starobylosti a vznešenosti. Takže si obchod a jeho název perfektně pohrál s češtinou a jejími citovými podtexty.

    Od toho existují i/y, aby se rozeznávaly různé významy a různá slova.

    Jinak káva i kakao se dnes nastavuje různými slupkami a oříšky. Káva samotná se nastavuje také kakaem. Takže bych nevěřil jiné kávě, než kterou si z celých zrn umelu doma sám.

    Luk avatar 21.10.2012 14:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Nepochybuji, že to Franta nemyslel vážně ;-) Jinak samozřejmě slovo "pitel" ve smyslu "piják" se kdysi běžně používalo, především ve spojení "vína pitel" a podobně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.10.2012 15:27 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    I já nepochybuji, že to nemyslel vážně. Nijak jsem ho také nekritizoval.

    Jen se mi líbil ten název.
    Luk avatar 21.10.2012 14:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Takže bych nevěřil jiné kávě, než kterou si z celých zrn umelu doma sám.
    Mletí doma je lepší už proto, že se z umleté kávy rychle ztrácejí (těkají) látky, které jí dávají chuť a vůni, a naopak se do ní dostávají látky zcela nevhodné, nemluvě o rychlé oxidaci. Optimální je umlít si potřebné množství až těsně před přípravou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.10.2012 16:42 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    To mi připomíná známé "Já jsem ladič pijan. No, spíš pijan než ladič."
    Luk avatar 23.10.2012 17:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Nebo: „Abstitent se stal vítězem a pijan pianinem.“ :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Petr Tomášek avatar 25.10.2012 08:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    „Pitel“ zní divně. Správně je „pič“ :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 25.10.2012 16:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Od toho existují i/y, aby se rozeznávaly různé významy a různá slova

    Omyl. I/y v češtině existují proto, že se každá hláska původně vyslovovala jinak (na Valašsku to dělaj dodnes).

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    gtz avatar 20.10.2012 23:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Pánové a co kafe od cibetek? (Cena za 10gramů jen 240,- )
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 21.10.2012 00:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Nevím, jestli je dobrý nápad dávat takovou pálku za něco, co prošlo trávicím traktem :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.10.2012 01:56 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Ale jo, neni to zlý, ale na běžný pití to leze do peněz :D
    22.10.2012 13:04 otec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Tu si doma vyrábím sám, právě z toho socialistického Standardu. Jen kdyby to nebylo tak pracné, narvat celá zrna kocourovi do chřtánu.
    otula avatar 22.10.2012 13:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    100% jsem nikdy nepil, ale koupil jsem si 2 balíky kávy Caffé New York Extra (obsahuje 5 % Jamaica Blue Mountain), která před 10 lety vyhrála coby nejlepší káva na světě, no a musím říct, že mi nechutnala zas až tak moc, jako třeba La Brasiliana nebo Segafredo, které jsem zmínil v komentáři níže.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.10.2012 16:01 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    5% je jak načůrání do moře :) navíc, jak praví Murphyho zákony: "Nalejete-li do sudu splašků lžíci vína, výsledkem jsou splašky. Nalejete-li do sudu vína lžcí splašků, výsledkem jsou rovněž splašky."
    otula avatar 22.10.2012 17:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Ten zákon fakt sedí :-D Je mi jasné, že 1/20 obsahu není nic zásadního, ale dle toho tehdejšího vítězství jsem očekával něco extra a byl jsem docela zklamán. Naopak velmi mile mne překvapila relativně levná LB Special Rosso Extra, která má velmi příjemnou a plnou chuť.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 22.10.2012 20:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Já taky ne, když mi před nějakou dobou přistál v mailu nějaká nabídka na kafe ze světa tak to tam bylo. Tehdy to stálo ještě cca 350,- za 10gramů. Sakra při mých 3 kávách denně by se to pěkně prodražilo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 22.10.2012 20:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    To jo :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 22.10.2012 20:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    ...na druhou stranu je to super cena ve srovnání s tím, co píšou zde :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 22.10.2012 21:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Netuším jak je to kafe silné, ale 10gramů bych viděl tak max. na jedno kafe :-) No jak jsem se díval tak hodně značek se prodává v mixu s normálním kafem aby to nebylo zase tak drahé. Např. zde. To pak 100g stojí jen "1474 :-)"
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.10.2012 21:48 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Standardně se dává tak 8g na jedno kafe. I to kafe z výměšků se dá koupit za něco jako 500,- / 50g (a ceny blue mountain jsou taky snad nějak podobné). Není to na každodenní pití, ale člověka to nezruinuje :)
    gtz avatar 22.10.2012 22:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    No já jsem myslel cca 7g. To jak jsem psal se u nás prodává jako směska arabiky a kopi luwak. Poměr cca 3:97. To 100% jsem viděl někde ve Vídni za cca 15€/10g.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.10.2012 12:08 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    7 g. je snad oficialni vaha pro porce, kdyz ti to kydnou z pytle takovou plastovou odmerkou do hrnku nekde na stanku. Akorat, ze tu odmerku nikdy nedaji plnou a kafe maji koupene vlastni v samosce - jinak by na tom nevydelali.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    otula avatar 22.10.2012 22:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Netuším jak je to kafe silné, ale 10gramů bych viděl tak max. na jedno kafe
    Jedno silné kafe :-) Oproti těm patnácti stovkám je 350 krásná cena.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 22.10.2012 22:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    No myslím, že těch 15-set byl někde v nějaké nóbl restauraci.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 22.10.2012 22:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Píšou tam
    prodává se v londýnském obchodě Peter Jones
    - aspoň víme, kterému obchodu se vyhýbat :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.10.2012 02:01 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Kafe ze supermarketu pije snad jenom sebevrah :) to už ue lepší vylouhovat si tejden nošený ponožky. Chutnat to bude stejně a nejspíš to bude i zdravější :)

    Nejsehnatelnější pitné kafe bude asi Tchibo, když ho člověk koupí vážený na prodejně, čímž vynechá tucet skladů a dostane ho poměrně čerstvé. Ale i tam vyjde 250g na kilo a vejš...
    PepaSFI avatar 21.10.2012 10:34 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    pokud by to bylo pitelný tak ta cena cca pětibába za kilo kafe by byla docela v normě. Běžně kupuju vážený arabiky asi tak dvakrát dražší. Až někdy nebudu vědět coby tak to zkusím.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    21.10.2012 10:48 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Jo, přijde mi že z těch nejlevnějších je tohle asi nejlepší. Já normálně beru přes e-shopy, ale když se nějakou smutnou příhodou stane, že dojde, tak tohle dokážu během čtvrt hodiny sehnat :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.10.2012 08:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Jdu na to, 2 a půl lžičky Standardu, bez cukru a bez tý býlý sračky...
    Takže Standard je nový Exclusive.
    oné a yzé SÚ slová
    21.10.2012 10:53 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Kafe mi voní jenom nezalité, radši mám ovocný čaj.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    21.10.2012 11:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Leta jsem pil turka ze Standard směsi. Dneska nechápu jak jsem mohl a podle toho co mám za kafe si ho vařím buď ve French pressu nebo, teď úplně nejčastěji, v moka konvici (tři šálky je tak akorát dávka pro mě). Když nemám čas jít do speciálky pro čerstvě pražená zrna nebo nemám chuť "zbytečně" utrácet za čestvou kávu, tak plně vystačím s nějakým Davidoffem, Dallmayrem nebo Lavazzou podle toho co lze zrovna sehnat a na co je v supermarketu největší sleva (v rámci zachování aspoň trochu rozumné čestvosti). Poslední dobou jsem plně spokojen s ekonomickými zrny Tchibo (Sicilia a Milano Style). Mletou už nekupuju vůbec, to už raději čaj. Teda kromě kafe do džezvy, kterou si vozím z Balkánu, ale kterou většinou nestihnu sdělat než žlukne. Doma to halt není ono a nechutná to jako pravá bosanská kafa in situ.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.10.2012 20:18 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Kávové předplatné z Doubleshotu to jistí. Nejraději mám kyselejší a lehké "ovocné" kávy, jednodruhové a připravované filtrováním.
    otula avatar 21.10.2012 21:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Tož jestli mohu za sebe poradit, co mi chutná, tak Segafredo Extra Strong, La Brasiliana Marfisa a Special Rosso Extra - to jsou 3 kávy, ke kterým jsem se po odzkoušení všech nejlépe hodnocených vrátil a kupuji si je.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.10.2012 10:59 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Jo, jediný rozumný příspěvek v celé diskusi o kakau a kávě Standard ;-) Já mám nejraději kostarickou kávu, cenově přijatelná (při mé spotřebě) je třeba Costarica Tarazzu.
    otula avatar 25.10.2012 13:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    cenově přijatelná (při mé spotřebě) je třeba Costarica Tarazzu
    To mi nedá, než ji také vyzkoušet. Už mi zbývá asi jen posledních 20 deka kávy, takže stejně musím pomalu něco objednat :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 15.11.2012 17:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Tak už jsem se k ní dopracoval. Voní moc hezky a intenzivně, i chuť je intenzivní, ale na můj vkus je dost hořká a postrádám "plnost" chuti a mnou oblíbený čokoládový nádech oněch "italských káv z Brazílie". Asi z ní budu zkoušet dělat různé kávové nápoje, svou výrazností by mohla být k tomu velmi vhodná.

    Ještě jsem při objednávce z holešovických balíren přiobjednal trochu dražší Ecuador Galapagos, tak jsem zvědavý, jaká bude tahle káva.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Pravák Bob avatar 22.10.2012 12:04 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kafe
    Většinou momentální nabídka od Doubleshotu, ruční mlýnek, frenchpress.
    knowledge brings fear

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.