abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    3.10.2005 18:16 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše hm
    tak tohle je největší blbost co jsem tu četl... ani kolega Plešinger takovou ptákovinu ještě nevyplodil...
    3.10.2005 21:26 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Souhlasim. Zda se mi, ze dodrzovani zakonu je vedle virtualizace HW dalsi blbost, a obdobne je zpusobena dementnim navrhem spolecnosti (ku..wa proc to neudelali ty opice poradne) a z teoretickeho hlediska tu nema co hledat :-) Sorry, ale fakt jsem nepochopil logiku prvnich 2 vet (a to jsem se snazil). Malo travy?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 10:07 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Spíš příliš mnoho trávy.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 10:33 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Uz jsem to hodne omezil, ale dozvuky jsou asi delsi nez jsem cekal. Zkusim se k tomuto blogpostu vratit za par let :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 10:34 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm

    Pokud dodržování zákonů opravdu považujete za blbost, pak by jste se měl nad sebou hluboce zamyslet (doporučuji využít nějakou přestávku mezi hulením, pokud takoví stav u Vás existuje).

    Možná autor příspěvku nenapsal nejlepší formulace, ale dodržování zákonů (psaných i zvykových) fakt není "blbost". Je to pricip fungování (nejen) lidských společenství už od prvobytně pospolné společnosti. Můžeme debatovat o smysluplnosti některých schválených předpisů, ale nic to nemění na základním smyslu.

    4.10.2005 13:06 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Ach jo, panenko skakava. Pokud ti nic nerika ironie, pak se hluboce omlouvam za tykani. A kdyby tomu tak nahodou skutecne bylo, pak ver, ze ironicky reaguji proto, ze na tom, ze lide dodrzuji zakony neni vubec nic zahadneho, jelikoz to IMHO vubec nesouvisi se zakony, ale s necim lidskym v nas, co rika: "Necin jiny to, co nechces aby druzi cinili tobe".
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 13:20 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Možná je to lidské, ale určitě v rozporu s logikou a strategickým myšlením. Proč být "hodný", když nemám žádnou záruku že tomu druzí budou přikládat nějakou váhu? Že to nebude považováno za lest?

    Většina ekonomů používá model, že ekonomika se skládá z agentů, kteří maximalizují svůj zisk (use-value). Proč se chovat nekompatibilním způsobem?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 14:18 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Většina ekonomů používá model, že ekonomika se skládá z agentů ,kteří maximalizují svůj zisk (use-value)

    a cini tak spatne, neb teorie her dokazuje, ze jedinym zivotaschopnym modelem je model, kde spolu agenti spolupracuji a mohou si navzajem duverovat (teorie her, pripadne i teorie chaosu toto resi). Tudiz neni nic zahadneho na tom, ze se lidska spolecnost vyvinula timto smerem. Pokud si vzpomenu doma, uvedu ti sem i konkretni odkaz na literaturu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 14:30 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Pokud většina ekonomů používá špatný model, proč je politici berou vážně? Pokud jsou modely, založené na spolupráci a důvěře životaschopné, proč nefungovalo RVHP a východní blok? Pokud si agenti mohou důvěřovat, k čemu potřebujeme zákony?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 14:44 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Protoze jsou mezi nami i agenti, kterym se duverovat nemusi, a protoze zakony duveru upevnuji. Kazde socialni spolecenstvi, i zivocisne, zna trest. Skutecnost, ze nejvetsi sanci ma kooperace nemeni nic na skutecnosti, ze deviace se objevit mohou (je to podstatou evoluce). Moralka a zakony jsou instituce, jak tyto deviace (vadne agenty) neutralizovat, zaradit zpet nebo potrestat. Existence zakonu je dukazem toho, ze kooperace se vyplaci. Kdyby nebylo prostredi duvery nutne, zakonu by nebylo potreba. V tom pripade bychom zde nediskutovali, anzto takovyto model nemuze prezit.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 13:21 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Možná je to lidské, ale určitě v rozporu s logikou a strategickým myšlením. Proč být "hodný", když nemám žádnou záruku že tomu druzí budou přikládat nějakou váhu? Že to nebude považováno za lest?

    Většina ekonomů používá model, že ekonomika se skládá z agentů, kteří maximalizují svůj zisk (use-value). Proč se chovat nekompatibilním způsobem?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 13:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Ano, ale také existuje něco jako krátkodobý a dlouhodobý zisk. Agent, který se vykašle na ten druhý, většinou spláče nad výdělkem.

    Tj. můžeš někoho zabít, aby sis krátkodobě polepšil, ale okolní agenti nebudou jen přihlíet a čekat, až na ně přijde řada a zabijí tě dřív.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.10.2005 14:09 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Každý inteligentní agent preferuje dlouhodobý zisk, takže když vraždit tak pro dlouhodobý zisk. Když mě druzí agenti mohou zabít a mít z toho zisk, je to pro jejich zabití jen další důvod.

    Očekávat že mě nezabijí když budu hodný je naivní, nejsou pro to žádné důvody ani záruky. Z dlouhodobého i krátkodobého hlediska je tedy nejlepší zabít všechny ostatní agenty.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 14:24 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Pouzivas znacne zkratkovitou logiku. Neexistuje zadne dlouhodobe uspesne spolecenstvi, ve kterem by vladla politika 'zabít všechny ostatní agenty'. Duvody jsou nabiledni. K cemu ti bude az vsechny zabijes? K nicemu, v konecne dusledku oslabujes nejen sam sebe, ale i svuj druh. Nema smysl to tu dale rozebirat, tohle je DOKAZANO, prosim precti si prislusnou literaturu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 14:41 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Samozřejmě že takové společenství existuje, a to milióny let, říká se mu zákon džungle. Samozřejmě nevraždí se všechno (je to zbytečné a namáhavé), jen to co a) se dá sežrat b) mne může ohrozit. Vraždění se také omezuje v okamžiku ohrožení toho, na čem jsem závislý (rasy, národa, třídy, klanu, rodiny), takže sebe neoslabuješ.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 14:54 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Takze ty nevrazdis rodinu, protoze jses na ni zavisly? Aha? A rasu, narod, zivocisny druh? A zakon dzungle? Promin, ale nejsme nahodou vsichni prislusnici jednoho zivocisneho druhu. Ktery druh se navzajem vybiji a je v tom dlouhodobe uspesny? Zadne zvire nezabiji kvuli maximalizaci zisku, ale v sebeobrane a kvuli potrave, a to v 99% prislusniky jineho druhu. My uz hlad nemame, a chrani nas nase moralka zakony, proto nemusime zabijet a proto se snazime obe dodrzovat. Vis, jaky je nejuspesnejsi ziv. druh v dzungli? Mravenci. A vis proc? Protoze se navzajem nezerou, ale spolupracuji spolu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2005 15:33 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Jsme sice stejný druh, ale každý jiná rasa, jiné náboženství, což přináší jiné hodnoty. Primáti (zejména šimpanzi) jsou známí tím že systematicky vyvražďují konkurenční tlupy, a nezdají se dlouhodobě neúspěšní. Ano, uvnitř tlupy zákony a trest fungují.

    Opravdu si myslíš že kdo má dost jídla nebude zabíjet? Násilí může mít milión jiných důvodů, často ho "morálka" vyvolává, místo aby mu zabránila, to co říkáš absolutně neodpovídá realitě.

    Mravenci spolupracují? Jsi zjevně nikdy neslyšel o mravencích-otrokářích: Napadnou mraveniště, zabijou královnu, jejich královna napodobí její pachovou stopu, a zbytek mraveniště se pak stará o jejich vajíčka.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 16:23 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Debata byla o zakonech. Spolecenstvi zakony casto neuznavaji, staty spolu velmi casto valci. Uspech americke unie navic dokazuje, ze lepsi je mezi sebou nevalcit. Vetsina mravencu se otrokarsky nechova a ani nic nenaznacuje tomu, ze by se tento zpusob chovani nejak siril. Jak jsem jiz napsal, vyjimky existuji proto, aby potvrdily pravidla. Howgh.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    3.10.2005 18:39 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše LOL
    Si tam ještě připočti, že stát trestá jednání, které ani nezakázal. Třeba máš někde napsáno, že nesmíš vraždit? :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    3.10.2005 19:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL
    Že by zcela překvapivě v trestním zákoníku?
    3.10.2005 19:57 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL
    Jo. Ústava > Listina ZLP. (1) Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením. (2) Nikdo nesmí být zbaven života. (3) Trest smrti se nepřipouští. Mysli ím, že tyhle body celkem jasně říkají, že nikdo nemůže zabít (ani stát).
    And they thought they were free
    3.10.2005 21:21 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LOL
    Jsou okolnosti, za nichz je treba i zabiti legalni. Tr. zakon - zakon c. 140/1961 Sb, §13 Nutna obrana, §14 Krajni nouze.

    BTW: Vynatek ze stejneho zakona:

    ...§ 219 Vražda (1) Kdo jiného úmyslně usmrtí, bude potrestán odnětím svobody na deset až patnáct let....
    vencour avatar 3.10.2005 19:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše morální kodex

    Dodržuji a) zákon svůj, co je pro mne, podle mne, správné, b) co chce společnost. Většinou je MǓJ zákon přísnější, než ten veřejný.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.10.2005 21:48 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: morální kodex
    dtto
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    3.10.2005 19:39 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Capina
    Teda to je fakt capina. Zajímalo by mě co vedlo autora k tomu, aby publikoval takový blábol :-)
    4.10.2005 00:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše ...
    Vězení je sice drahé, ale zase tak moc to být také nemusí. Stejně tak popravy, ty vůbec nemusí být drahé (v takovém Íránu vám to jistě rádi ukážou).
    Copak toho není dost?
    4.10.2005 11:55 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
    Dokud se má alespoň formálně dostát lidským právům, tak drahé budou. Takové galeje by sice byly levnější, ale i tak: víte jakou má každý obyvatelný ostrov tržní cenu? A brzy by byl plný, potřebujete další..

    Popravy lze sice provádět velmi levně systémem jedna kulka za $1, ale to je pro stát úplně nejhorší řešení, protože a) mtvoly nepracují ani neutrácejí, tedy netvoří HDP. b) popravy za každou blbost tvoří velmi nebezpečnou armádu lidí kteří jsou na útěku a nemají co ztratit.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 07:41 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše argumentácia
    Chovám sa tak, ako považujem za správne. Neviem prečo, ale niekto nezávisle na mne prišiel zo stručným zoznamom podobných pravidiel a nazval ho Desatoro. Potom prišiel niekto iný a urobil obsiahly zoznam podobných pravidiel a nazval ho Zbierka Zákonov. Myslím, že moje správanie by zostalo rovnaké, aj keby spomínané zoznamy pravidiel neexistovali.

    Inými slovami: medzi existenciou zákonov a mojím chovaním nemusí byť nutne príčinná závislosť.

    Isteže existujú pravidlá a zákony, ktoré dodržujem hoci z vlastnej hlavy by ma nenapadli. Napríklad to, že sa u nás jazdí vpravo. Sám by som s tým neprišiel, ale život to uľahčuje. Existujú tiež zákony, ktoré ma nútia chovať sa v prospech spoločnosti, ako celku a nie len v prospech seba samého - napr. zdravotné či dôchodkové poistenie alebo dane. Ide teda o zachovanie rodu, hoci aj na úkor jedinca.

    Aj keď sú zákony, ktoré sú horšie, ako by mohli byť, je to stále lepšie ako nemať žiadne zákony.

    Tým, ktorí túto debatu považujú za zbytočnú odkazujem: zmyslom tejto debaty nie je dospieť k "správnemu výslednému postoju", ale naučiť sa argumentovať. Podľa mňa výuka tejto schopnosti v našich krajinách chýba.

    4.10.2005 10:11 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: argumentácia
    Konečně jeden který pochopil odkud vane vítr.. díky.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.10.2005 15:00 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: argumentácia
    Takze ty nas jen zkousis a ucis? No, bylo mi to podivne, ze resis tak samozrejme veci, ale jo, tohle se ti povedlo, protoze ja az do ted myslel, ze jsi trochu natvrdlej. Omlouvam se a pro priste prenechavam misto ve tvych lekcich nekomu jinemu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Josef Kufner avatar 4.10.2005 17:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: argumentácia
    S tím můžu s klidem souhlasit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.