abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Problémy s dodávkami VT jsou už všude

    13.1.2022 20:27 | Přečteno: 2769× | plky | poslední úprava: 13.1.2022 20:33

    Jistě si vzpomenete na první CoV-19 krizi, kdy nebyly k dostání web kamery. Situace se stupňuje a není to už sranda jen pro smrtelníky :-/

    CoV-19 a první problémy

    V době začátku krize šlo spousta lidí na home office. To většinou web kameru nevyžadovalo, ale zjistilo se, že spousta lidí doma nemá počítač vůbec, nebo dvacet let starý s WinXP, který je nepoužitelný. Zapůjčit firemní techniku třeba 300 lidem není možné, jelikož prostě kdo má ve firmě skladem 300 notebooků :). Naštěstí se to nějak utáhlo a transformace většiny firmy na HO prošla. Vím, že nemálo firem byla takto zařízena už před krizí. Třeba vím, že známá dělala fakturantku u Siemense a už na začátku nafasovala notebook s internetem. Po zaučení pak mohla přejít na režim 2+3 a později dokonce snad na full HO. Firmy, které tedy měly tento problém již vyřešený, tak pro ně to asi nebylo žádné překvapení. Každopádně tímto začal první velký nákup notebooků, které se postupně začaly stávat nedostatkovými (bavíme se o firemních modelových řadách apod.).

    Nejvíce zasáhly obyčejné lidi nedostatky web kamer, protože všechny děti musely na distanční výuku, kde je web kamera nutnost. Web kamery se vyprodaly hodně rychle, ceny šly nesmyslně nahoru atd. Byla doba, kdy bylo nejjednodušší získat web kameru tak, že si člověk koupil notebook s webcam. Zde se ukázala taktéž jedna problémová věc. Lidé měli doma staré web kamery, o kterých si mysleli, že je mohou použít. Problém byl v tom, že to byly různé Trust apod., co vyžadovaly vlastní drivery a již nebyly u Win7/10 podporovány. Web cam tedy byly nepoužitelné.


    Po roce problém s notebooky

    První krize byla přečkána a vše ok, ale najednou chtěl člověk koupit pár Thinkpadů a co to, dodací lhůty 3-4 měsíce. Všechny sklady vybraný. To samé se začalo objevovat i u další techniky, jako desktopy a monitory. Když chce člověk více ks., tak tento stav se stále v cyklech vrací. Hlavní problém bývá s dodávky PC/ntb s AMD. Šméčkových Intelů je všude dost, ale stroje s AMD mívají občas stále problémy s dostupností.


    HPE servery

    Nakupovali jsme v 2021 nějaké HPE servery a krize už dopadla i na tento segment. Oproti původním plánům se protáhlo doručení posledního serveru asi o 3 měsíce. Bylo nám řečeno, že se to zhoršuje a u některých typů serverů se začínají dodávky prodlužovat skoro až na 6 měsíců. Toto už není sranda, ale problém, který zasahuje do core infrastruktury.


    Cisco a reklamace

    Odešel nám switch Cisco SG550X-48MP s doživotní zárukou. Starý byl 3 roky. Byl součástí stacku, takže nahradit jen stejným modelem. Výsledek je: nemáme, tady máte dobropis a čauves. Smutný, odejde část stacku a co pak má člověk dělat? My si naštěstí držíme skoro od všeho náhradní díly, dokonce i u komponent, kde máme NBD záruku, protože nikomu nevěř (a už se to několikrát vyplatilo). Každopádně ten, kdo tak nečiní a spoléhá na reklamace, které dříve probíhaly ok, ten asi dost zapláče a kvůli takové relativní blbině bude muset přebudovat část sítě na jinou technologie a rozdělovat něco, co je kontraproduktivní rozdělovat :-/. Jasně, je to Small Business Switch, ale aktuálně za 100kkč, což není úplně tak malá částka. U nás to tedy nakonec proběhlo tak, že nám byl switch dobropisován, použili jsme náhradní, co jsme si drželi skladem a x měsíců čekali na dodávku nových switchů a na sklad šly rovnou dva.


    Čína, ta Čína

    Čína si nedělá takové vrásky, navenek se tváří, že jí CoVid nijak nepostihuje a mají vyřešeno, na druhou stranu stále zavírají desetimiliónová města a přístavy. Když už tedy zboží mají, tak nemohou nakládat, protože není jak.

    Další problém, který se do této situace promítnul a zhoršil jí, jsou emisní normy. Jsou zprávy, kdy se omezuje výroba ve fabrikách jen kvůli tomu, aby splnily emisní limity za nějaký čas. K tomu navíc přibyla velká energetická krize v Číně. Proto Čína už před delší dobou začala bojovat proti kryptoměnám a poslední dobou ještě více přitvrdila. Až pak vyplynula na povrch energetická krize, kterou mají. Do jaké úrovně za energetickou krizi mohou EV, těžko říci. Čína totiž poslední roky tlačí hodně EV do vlastní infrastruktury. Skoro to vypadá, že dělají podobnou tlačenku jako Norsko.

    V Číně se tedy sešly tři problémy: "CoVid + emisní limity + energetická krize". Co dál? Reálně se ukázalo, co se dávno vědělo, tj. obrovská závislost celého světa na Číně. Když se něco v Číně stane, nebo nějak tam místní vláda rozhodne, tak zbytek světa má smůlu a ani to blbý auto nevyrobí, protože nebudou mít čipy ani materiál (hliník apod. - nejvyšší produkce hořčíku je právě v Číně). Všichni si to teď vyzkoušeli, jaký je to problém. USA nabídlo finanční podporu Intelu na výstavbu továren na CPU u nich v USA. Evropa chce řešit též vlastní výrobu polovodičových čipů. Dokud ale bude materiál vyrábět Čína, bude to jen malé zrnko soběstačnosti v poušti plném písku.


    Totálně podělaný trh s GPU díky kryptu

    Proti kryptu jsem nikdy nic neměl, ale začal jsem ho nenávidět za to, co udělal s trhem VT. Krypto odřízlo běžné lidi od normálního hw. Radeon RX580 OC 4GB bazar v 12/2020 za 2700-2900,-Kč, bazar v roce 12/2021 za 9000,-Kč. Radeon 5500XT nový v roce 12/2020 za cca 5000,-Kč, v roce 12/2021 za 20 000,-Kč. GPU co stály 12kkč jsou za 30kkč apod. Já jsem vysmátej jak lečo, protože jsem všechny stroje (celkem 4 PC + skládal 2PC známým) obnovoval koncem 2020 / začátkem 2021. Takže všude mám RX580 nebo RX470 a stačí to. Mám bohužel i člověka, kterému jsem skládal pc s 5500XT, na reklamaci už nevymění, vrátí prachy, nějakých 5kkč a co dál? Přihodit dalších 15kkč a koupit novou? To nemá smysl :-/. Děcka, co potřebují hrát a vyvíjet se, mají v dnešní době pěknýho peška. Krize s operačními paměťmi po roce 2009 byla proti tomuto směšná :-/.


    Doprdele s Thinkpady

    Začínáme mít šíleně otřesné zkušenosti s Thinkpady. Od té doby, co přešly na usb-c style, tak se všechno sere. Celé vadné serie, kde odchází usb-c a postupně i napájení, problémy s dokovacími stanicemi (nejen s těmi přes usb-c, ale i s klasickými Ultradocky). Začínám si říkat, zda už to není konec Thinkpadů :-/. Jenomže co místo toho?


    Závěr

    Problém s dodávky VT je všude a postupně se prohlubuje. Nevypadá to, že by rok 2022 byl rokem nějaké změny k lepšímu, spíše to bude stejné, nebo horší. Rada je tedy taková, začít křečkovat / dělat větší zásoby, držet si skladem více věcí atd. a zkoušet myslet více do budoucna. Aktuálně když něco objednáme, tak je to 50:50. Buď něco přijde do pár týdnů, nebo do pár měsíců :-/. Flexibilita je ta tam :-/.

    Zdar Max

    PS: A jak jste na tom vy, pocítili jste podobné problémy?

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Setkáváte se problémy s dodávkami už i na celkem problematické úrovni?
     (64 %)
     (2 %)
     (2 %)
     (13 %)
     (2 %)
     (11 %)
     (7 %)
    Celkem 56 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2022 21:17 Dotaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Muzes jednou nerozvitou vetou zhrnout co si chtel sdelit?
    13.1.2022 21:39 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nadpis je na tebe příliš složitý?
    14.1.2022 09:41 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    tam jsou taky vic nez 3 slova. kdo to ma cist?

    :-D
    13.1.2022 21:40 Ariczek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Problém s nedostatkem polovodičů je peklo.

    Pohybuju se ve světě embedded. Dodávky HW od dodavatelů jsou fakt peklo... dříve udělal člověk nějaký forecast a za pár měsíců ho dostal... Teď jsou dodací lhůty do první dodávky tak dvojnásobné, a ta první dodávka pokryje tak 10% - a to se slovy "buďte rádi vůbec za něco...".

    Dělání zásob je ale pěkná cesta do spirály - protože se tím zvýší poptávka (místo 2ks které potřebuješ, koupíš rovnou 5ks "co kdyby") a rozdíl k nabídce vzroste - takže někdo další nedostane vůbec nic, nebo naopak se nedostane na tebe.
    Max avatar 13.1.2022 21:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak v mém případě to zrovna není "co kdyby". Já vím, že to budu potřebovat, takže místo 20 monitorů objednám 40 a vím, že je stejně do pár měsíců spálím. Vzhledem k tomu, že se objednávkové termíny protahují, musí se i navyšovat objemy objednaného zboží. Ono to většinou pak stejně dopadá tak, že nabídka nepřijde vcelku a něco chodí po kouskách měsíc.
    To, že to je jistý druh spirály, je pravda, ale bohužel, jinak to nejde. Kdybych byl zdrženlivý jako dříve, tak nastane brzo průser, že budou třeba lidi, ale nebudou mít na čem pracovat atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.1.2022 23:36 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pohybuju se na mensi skale nez ty, ale kdyz sme objednali 40 x beznej Dell monitor (6k CZK) a lead time byl pul roku (oproti beznym dnum driv), tak sme zacali taky syslit.
    14.1.2022 08:28 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pred dvema mesicema ... objednana jedna sada spotrebaku do jedny tiskarny (xerox)... (celkem je toho asi 8ks - tonery, nejaky odpadky, ...). Jeste to nedorazilo vsechno, prvni JEDEN toner (khovnu, kdy jsou treba 4) dorazil po mesici. Tiskarna je pod supportem ... lol.

    G8 HP nemaji vlastni sitovku ... a s tou v originalnim usb-c doku od HP (model presne nevim z hlavy, ale je to takova kostka s kabelem napevno) nefungujou.

    Dodavka 8ks ramek do NB ... 3 mesice.

    Switch HP ... objednan v lete. Mozna bude v breznu.

    A ted se dobre posadte, protoze jedeme z kopce. Novy auto. Dodana 1/2 noveho auta. Jako vazne. Nektery plasty prilepeny jen paskou, protoze tam proste chybej ty jednotky, tak aby je tam bylo mozny dodat. Cela palubka sviti bud jak vanocni stromecek, nebo nesviti vubec(a budiky tudiz nejsou, je to jen panel), protoze v tom chybej veci. Dostanete papir, kde podepisete ze jako vite z v tim hromada veci neni, ale prej ... to jezdi.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Jendа avatar 14.1.2022 09:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Dodavka 8ks ramek do NB ... 3 mesice.
    To jsou nějaké speciální RAMky? Normální SODIMM DDR4 jsem před chvílí kupoval v Alze.
    Max avatar 14.1.2022 10:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Musíš kupovat kompatibilní moduly ;-). A s příchodem Ryzenů je kompatibilita dost často problém. A pak je tu ta věc, že když rozšiřuješ stávající ram na ntb, třeba tam máš 8GB modul a přidáváš další 8GB, tak lepší stroje mívají dual rankové moduly, což je další problém, protože ty se u těch pamětí v obchodu máš většinou problém dozvědět, zda je to single rank, nebo dual rank modul.
    Výsledkem tedy je, že nechceš řešit problémy a ztrácet s takovou blbostí čas. Uděláš tedy objednávku oficiální cestou, kde ti dodají vendorem jasně specifikované moduly s konkrétním PN, nebo ověřené kompatibilní od Kingstone apod.
    Tvůj výběr tedy ve finále není tak velký, jak se zprvu zdá.
    To samé u PC, také nebudeš chtít rozšiřovat paměť jinýma modulama, než tam máš, protože by mohla vzniknout nekompatibilita, která se nemusí projevit hned, ale třeba tak, že ten PC jednou za dva dny skončí s BSOD. Tohle fakt nechceš řešit.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 10:56 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ne, zadny specielni, jen sme chteli moduly co fungujou s tema HPckama.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice
    Max avatar 14.1.2022 21:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ohledně toho auta, ptal jsem se na to, a je to prý skutečně tak. Chce se mi smát i plakat zároveň :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 08:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Kdybych byl zdrženlivý jako dříve, tak nastane brzo průser, že budou třeba lidi, ale nebudou mít na čem pracovat atd.
    To je sice pěkné, ale berete z trhu, kde nic není. Takže když stejný přístup použijí i ostatní, tak sice nebudete zdrženlivý, ale stejně nic neobjednáte.
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2022 10:24 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ono je to prejde, az budou ty switch kupovat za x-nasobek normalni ceny od scalperu na eBayi.
    Gréta avatar 13.1.2022 21:48 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude

    . Krize s operačními paměťmi po roce 2009 byla proti tomuto směšná :-

    co se jako v roce 2009 těžilo na ramkách?? :O :D

    Proti kryptu jsem nikdy nic neměl, ale začal jsem ho nenávidět za to, co udělal s trhem

    se ti ta gpu sama zaplatí nebo aspoň nasebe vyrobí slevu tak nevim nadčim jako přemejšlet ber dokavaď sou :D ;D

    Max avatar 13.1.2022 21:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    V roce 2009 došlo asi k trojnásobnému navýšení ceny pamětí. To byl tenkrát pěkný průser. Pak se ta cena vracela zpátky až do roku asi 2017.
    Krypto netěžím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ruža Becelin avatar 13.1.2022 21:53 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Hm, bohuzel to sedi.

    Sjednotit infra pod jeden brand je problem - jednou nejsou servery, jednou desktopy, potreti laptopy :-(

    Dam e-shop, 100-200 modelu od vseho, zaskrtnu co je ve skladu, a jsem na 3-5 modelech :-/

    Pocitam s tim, ze 2022 bude stat za prd, ale tak od pulky 2023 by mela situace byt vic v klidu.
    Max avatar 13.1.2022 22:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nějak přestávám věřit, že rok 2023 přinese uklidnění :-/
    Důvod je právě ta Čína, když se tam někdo špatně vyspí, tak prostě nakládka na lodě nebude. A předpokládám, že oni raději upřednostní svůj trh a potřeby před exportem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ruža Becelin avatar 13.1.2022 22:59 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Muzem doufat..

    S tou Cinou to dost sedi.

    On uz je problem sehnat i posr* 10g sitovky :-(
    Max avatar 14.1.2022 00:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Zajímalo by mě, jak mají velcí hráči pokryté servisní smlouvy. Protože třeba pokud mají všichni problémy s dodávkama, tak zda mají opravdu sklady, co pokryjí NBD a další servisní plány, nebo zda už se dostávají i sami do problémů.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 08:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nijak, viz vejs. NBD ti vubec nikdo resit nebude, precti si co to znamena. A realne se ti klidne stane, ze nedostanes dil ani na realne zaplacenej 4h support. A opet, precti si to ten support znamena - znamena to, ze oni do ty doby zareagujou, ne ze to opravej. Takze pokud nemas vlastni nahradu za zcela libovoleh HW, tak ses v pici, protoze ti to opravej taky treba za par mesicu.

    Pruser je v tom, ze ti uz nedodaj ani spotrebak. A i kdyz mas vytvorenej nejakej buffer, tak s tim ze by ti nekdo dodaval blbej toner 1/2 roku nikdo nepocita.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 14.1.2022 09:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    V rámci servisního plánu je i definice, do kdy má být věc vyřešena/opravena. Záleží tedy, co si sjednáš. Třeba na storage máme sjednaný servisní plán do 4h vyřešit, né reagovat, fakt vyřešit ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 11:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak to sis to blbe precet, protoze zadny z vetsich dodavatelu HW (hp, dell, ...) nic lepsiho nez reakci do 4 hodin nenabizi (jo, je tam kolem toho hromada kecu, ale vysledek je presne jak pisu).

    Existovaly firmicky, ktery za nehorazny prachy nabizely to, ze budou drzet miror = ty sis koupil celej HW 2x, jakoukoli zmenu SW si musel resit snima, a oni ti pak v pripade zavady privezli ten HW s nakonfigurovanym SW.

    Ale i kdybys hypoteticky takovou kokotinu na smlouve mel, tak je ti to stejne uplne napicu, protoze to bys tam jeste musel mit to B, ze v pripade nedodrzeni ti zaplatej XYZ ... kde XYZ bude aspon desetinasobek ceny HW.

    Realita je ale jina ze? I kdyz nedodrzej tu reakci, tak co si na nich vemes? Velmi hypoteticky bys z nich vymlatil cenu toho supportu.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 14.1.2022 12:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Máme to sjednáno u Netappu, kdy do 4h v pracovní době musí dodat náhradní dílý a u HPE storage to máme sjednáno do 4h v jakoukoli dobu. Bavíme se o storage. Ověřeno jen mám, že disky vždy do smluvené doby dodali. Jak je to v případě drsnějšího problému, to nevím. Nikdy jsem nezaznamenal. Ale od toho mají ty storage dva řadiče a replikaci na jiný storage. Jde tedy vesměs jen o to, aby se pole zbytečně nerozpadlo a byla zajištěna včasná výměna disků, případně řadiče apod.

    Ohledně vymahatelnosti souhlas. Minimálně musí vrátit cenu za support a pápá, jde se jinam. Asi proto ty částky za support nejsou nijak velké.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 00:15 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ja spis doufam, ze budou mit i dal duvod neco na ty lode vubec nakladat. Ze jejich trh jeste neni dost veliky na to, aby si vystacili na svem pisecku sami.
    Max avatar 14.1.2022 00:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Problém je, že celý svět k nim pomalu 40 let přesouval výrobu všeho. Reálně se osamostatnit od Číny je podle mě nemožné. Zatímco oni mohou pohřbít zbytek světa jako nic.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 07:57 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Asi se na tom osamostatneni bude muset pracovat, i kdyz to bude trvat dlouho.

    Ale nakonec to mozna vyresi trh, lepsi je vyrabet draze doma, nez jenom cekat na levnejsi dodavky, ktere mozna ani neprijdou.
    14.1.2022 08:48 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Minimalne v EU nikdo nikdy uz nic vyrabet nebude. Je to zcela nemozny. Kde bys tu chtel brat elektriku pro tu fabriku, kdyz tu zadna nebude? A ukaz mi, kde ti dovolej odebirat miliony kubiku vody, kterou potrebujes trebas na vyrobu toho kremiku?

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    14.1.2022 13:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ona by redukce IT, ktere z 99% resi problemy, ktere by bez nej neexistovaly, jenom prospela.
    14.1.2022 16:31 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude

    Ekologické mýty ?

    Stačí zastaviť športové podujatia, fitness a podobné nezmysli a bude prostredie ekologickéjšie.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    14.1.2022 17:02 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    jj, trebas takovej automaticky rizenej sklad, kerej to IT zcela zbytecne provozuje proto, aby ze zbavilo lopat jako ses ty, ktery firme setrvale zpusobujou jen a pouze skody, protoze nezvladnou pocitat do tri a nevedi jakej je rozdil mezi zlutou a modrou.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    14.1.2022 19:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak automaticky rizenej sklad muze byt pozitivum, pokud je dost velky a neni sam o sobe zbytecny, divil by ses, co za hovadiny se da skladovat ve skladu :) Nicmene vetsina IT proste resi sracky.
    Petr Tomášek avatar 15.1.2022 11:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    souhlas
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    14.1.2022 08:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Zatímco oni mohou pohřbít zbytek světa jako nic.
    Ne úplně, pořád jsou AFAIK v lecčem závislí na dodávkách zvenku. Ale větší průšvih by to byl pro nás, to zas jo.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2022 22:20 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jo, je to tak. Switche Cisco na dodání čekáme od června. V roce 2022 prý nebudou žádné. Lenovo X1 Carbon lead time asi 160 dni. Servery Dell snad do čtvrt roku. Začíná to zasahovat i svět AV techniky. Neustále prodlužování, změny objednávek atd.
    Max avatar 13.1.2022 23:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Vy asi berete vyšší řadu, než SG, ne? Nějaký Catalysty?
    Bych předpokládal, že vyšší řady na tom budou líp, že je budou mít lépe nasmlouvaný s výrobcem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 14:27 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    RIP SG. Log live to CBS!
    14.1.2022 08:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tohle bylo prekvapeni lonskyho roku, dell sme dostali za 3 dny. Neveril sem vlastni vocim ani tomu ze v ty krabici vazne je, dokud sem to nerozbalil. Ale prej to zavisi na konfiguraci ... pocitam ze problem budou predevsim ty levnejsi a tudiz castejs objednavany.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    13.1.2022 23:24 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ad Thinpady. Před cca dvěmi lety jsem si koupil X270 a pokud mi někdo názorně neukáže, že jsou znovu schopni vyrobit HW, tak už žádný ThinkPad nechci nikdy ani vidět. Klávesnici jsem už jednou měnil a znovu je několik kláves v podstatě nepoužitelných, z trackpointu, který měly TP vždycky super, akorát bolí prsty, celkově působí značně křehce a odbytě a mrznutí a pády nejsou nic vzácného (byť tady je na vině asi spíš použitá Intel grafika, ale tolik problémů jsem neměl ani kdysi s lowendovými ntb za studentských let).
    Max avatar 14.1.2022 00:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    usb-c neumí už pár generací u různých řad. Navíc Thinkpad přešel na ultrabook, jelikož mají ultra málo žravý cpu, nějaký upgrade hw v rámci toho ntb se začíná blížit k nule. V dřívějších modelech dávali do notebooků kurvítka v podobě 16GB SSD, které se nepoužíváním za rok poškodilo a ntb hlásil chybu.
    Je to k pláči :-/.
    Fakt nevím, zda to mám risknout a až mi můj 15let starý Thinkpad doslouží, tak si říci o Apple, nebo ne. Každopádně to neřeší lidi ve zbytku firmy :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.1.2022 10:28 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tam už je SSD kurvítko natvrdo, ne.
    Max avatar 19.1.2022 10:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ne, je tam nvme, stále vyměnitelné.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.11.2022 10:31 Kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    No pokud jde o macbooky, tak už od 2018 jsou všude SSD (resp NAND flash) a RAM pájené na desce :) a klávesnice je kombinovaná s palmrestem s přilepenou baterkou. :))
    ⧠ A = 0 avatar 14.1.2022 09:04 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    No, proto jsem si nedávno koupil dvě x230 z Polski. Snad s nimi ještě následujících 5–8 let nějak zvládnu.
    Nevolte zmrdy.
    Max avatar 14.1.2022 09:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pro servisní účely ok, ale můj problém je, že postupně začínám používat ntb i jako pracovní pc, né jen servisní. A v takovém případě už by mi x230 nestačila :-/. Myslím pro tu běžnou práci jako připojený velký monitor, hodně tabů v prohlížeči atd. Skoro nic náročného, ale dohromady to zhorší latence v používání UI a nejde to.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    lucorp avatar 14.1.2022 18:33 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Momentalne mi najlepsie vychadza kupit nejaky suntovy gejmersky NTB s dobrou rozsiritelnostou a rozsirit to podla poziadaviek. Takto som kupoval pred nejakym tristvrte rokom konciaci MSI Bravo 15 s Ryzenom, rozsiril RAM na 32GB a pracovat sa na tom da v pohode. Co sa tyka RAM, tak mam rezervy az na 64, ak by som velmi potreboval virtualizovat viacero strojov (ono aj tak by to asi koncilo na procesore nez by stihla byt RAM uzkym hrdlom).

    Vo firme som zaviedol moznost vyberu stroja podla vlastnych poziadaviek (mimo HP, to ma dozivotny zakaz) a ludia si aspon vyberaju z toho co je momentalne skladom (a ze je to bieda). A dalsiu vyhodu to ma, ze ked sa im to dojebe, tak mozu pindat iba na seba co za kktinu si to vybrali. Je mi jasne, ze bude pruser, ked sa to zacne o par rokov postupne vsetko kazit, a nebudu komponenty z vyradenych NTB medzi sebou nahraditelne, ale tak snad dovtedy uz bude tento nedostatok zasob ukonceny.

    BTW mame vo firme nasadene vacsie mnozstvo T470/T470s a su to riadne sracky, hlavne tie s-ka. Mesacne mi koncia vyradene jednotky percent z nasadenych a najcastejsie problemy su nafuknute baterie, strata kapacity, odidene repraky, odidene klavesnice.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    Max avatar 14.1.2022 18:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    15" je mimo můj scope. Ani u nás ve firmě by to moc lidí nechtělo, všichni si tak nějak zvykli na 12,5" - 13". I ty 14" varianty jsou už pro dost lidí moc velké.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    lucorp avatar 14.1.2022 20:20 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    nj, ten som si vybral iba pre seba. Konzultanti a ostatni netechnicky personal by ma s tym hnali a vyvojari by asi tiez neboli uplne nadseni. Holt, mam ine priority nez vacsina osadenstva firmy. Ak by sa k tym dvom nvme co tam mam teraz, dal dat este jeden 2.5" hdd tak by som bol schopny prijat dokonca aj 17". Aj tak to maximalne prenesiem do/z prace a iba ked nemam HO. Preto ta moznost vybrat si podla svojich poziadaviek, predtym som mal sice 14", ale spokony som s nim nebol vobec, specialne ked mi vykonovo nestacil. A zase nejakym menezerisom, co spustaju maximalne tak outlook a powerpoint moze byt nejaky vykon uprdele, tim staci tazky priemer.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    14.1.2022 06:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To je nejake sci fi? Notebooku i kamer jsou plne obchody, zadny problem s tim nikdy nebyl, nehlede na to, ze kazdy ma kameru v mobilu a ta jde bez problemu pouzit.

    Veta o tom, ze deti potrebuji hrat a vyvijet se, me uplne dojala :D

    Jedine s cim jde souhlasit je cena GPU, ale nehazel bych to na krypto, ale na nepruznost dodavatelu.
    14.1.2022 06:55 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    No jiste, plne obchody, ale kup vetsi mnozstvi stejneho modelu, ktery budou mit i za mesic a nebudou jej servisovat popsanym stylem tady mate penize, kupte si jiny, cuz.
    Max avatar 14.1.2022 09:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak ty kamery, tam se bavíme o té první vlně a první vlně distanční výuky. Kamera v telefonu nic neřeší, to je pro distanční výuku nevhodné. I ten tablet je diskutabilní.

    Pokud jde o současné sklady s ntb, tak jak jsem řekl, je to ve vlnách, ale větší objemy jsou problém skoro vždy. Bohužel. A o to je to horší, pokud chceš AMD. Bavíme se samozřejmě o nějakých firemních ntb s určitou úhlopříčkou (Thinkpady x395 / x13 apod. s Ryzen 5, 8-16GB ram a 512-1TB nvme).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 13:48 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tuším byl nějaký prográmek co tu kameru z mobilu dokázal propojit s PC. Ale to je asi spíš pro geeky :-)
    Josef Kufner avatar 14.1.2022 20:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To by byl dobrej feature request pro KDE Connect.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 14.1.2022 20:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Přinejmenším scrcpy.
    On Linux, it is possible to send the video stream to a v4l2 loopback device, so that the Android device can be opened like a webcam by any v4l2-capable tool.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.1.2022 14:19 Ulik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Dcera telefon a jeho kameru ve výuce používá.
    Jendа avatar 14.1.2022 09:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To je zase ta podtržítkova alternativní realita. S kamerami problém byl, na jaře 2020.
    14.1.2022 08:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Byl součástí stacku, takže nahradit jen stejným modelem. Výsledek je: nemáme, tady máte dobropis a čauves
    To by ale měli poslat dobropis na celý ten stack, ne? Když je teď nepoužitelné celé zařízení, nikoliv jedna jeho komponenta.
    Radeon 5500XT nový v roce 12/2020 za cca 5000,-Kč, v roce 12/2021 za 20 000,-Kč.
    Ten jsem si koupil. Nefungovalo na tom passthrough, tak jsem ho vrátil ve čtrnáctidenní lhůtě. Nikdy by mě nenapadlo, že by bylo bývalo lepší si ho nechat jako investici.
    Děcka, co potřebují hrát a vyvíjet se
    Myslim, že tady jste lehce ulítl ;-)

    Jinak moje zkušenosti... na jeden backplane náhradní díl čekám od září. Ani jsem se neodvažoval ptát, jestli bude. Grafická karta ani nemluvit, teď jsem třeba přišel na to, že nový KiCad nejde spustit s vypnutou hardwarovou akcelerací v X.org (Option "Accel" "off") - skončí na segfault v nějaké knihovně pro softwarové renderování. Zapnout to nemůžu, současná GK (pokud za to nemůžou ovladače, ale hned po upgrade na Bullseye se to nedělo, až později) je vadná a odstřelí celej stroj. Potřebovali jsme objednat HBA do stroje, kam se vleze 10 disků. Nejmenší, co nám dokázali nabídnout, byla karta na 200+ zařízení. Aspoň se servery zatím relativně dobrý, řekl bych, že šikovnej obchodník.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 14.1.2022 09:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Né, nekupuješ stack, kupuješ switche. Co si s nimi uděláš, je tvoje věc. Pokud si je zapojíš do stacku, tak je máš zapojený ve stacku. Pokud ne, tak je máš zapojený standalone.

    No, s tím hraním, já na tom vyrůstal a hraní mě naučilo opravdu hodně. Tenkrát se crackovalo, řešily se samé problémy atd. Samotné hry pak učili logiku, ovládání apod. Dnešní svět je na tom podobně jako dříve, jen jsou hry mnohem náročnější. Pokud chceš dítě naučit s PC, dej mu hru, která ho bude bavit :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 21:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Záleží na tom, co se myslí slovy "naučit s PC". Protože silně pochybuju, že kterákoliv z her, co "frčí" mezi dětma, je něco naučí.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 14.1.2022 22:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Co vím, tak u dětí od 7 let frčí Minecraft, pak přešly na Fortnite a teď jedou Apex. Mezitím hafec her na mobilu a běžně mezi těmi třemi pendlují.
    Minimálně je ty hry naučí práci na klávesnici i s myší. Minecraft pak i další věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 09:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Řekl bych to asi takhle: nic z toho není, co se vzdělávání týče, nenahraditelná katastrofa. Spíš naopak, u her, u kterých se něco naučíte, máte dneska hardwarové požadavky na úrovni, že to zvládne integrovaná plečka v notebooku.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 15.1.2022 12:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Samozřejmě, ale jsou to hry, které dnes prostě nebudou IN. Hlavní problém nejsou hry jako takové, ale to, co mezi mladýma zrovna letí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 21:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Samozřejmě, ale jsou to hry, které dnes prostě nebudou IN.
    Čímž se dostáváme zpátky k tomu, že hry, které děti kvůli chybějícímu hardware nemohou hrát, by je beztak nic nenaučily, tj. že v tomto ohledu nenastala žádná ztráta.
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2022 11:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Vysvetli mi, jak by sis pomoh, kdyby ti dobropisovali celej stack? Oni by vzali funkcni swiste a prodali je obratem nekomu za dvojnasobek penez ktery by tobe vratili, a ty bys byl bez swistu, ktery nemas kde koupit.

    To uz mas mnohem efektivenjsi ty swiste prodat sam.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    14.1.2022 09:32 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nouze naucila Dalibora jist i housky. :-D Takze clovek musi brat, co je k dostani v realnem terminu. :-D

    Webova kamera na HO je imho precenovana. K cemu mi je videt ksichty podrizenych, kdyz pisemna komunikace je naprosto dostatecna? A co je treba, na to staci audio.
    Max avatar 14.1.2022 10:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Web kamery jsem zmínil v souvislosti s distanční výukou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    ⧠ A = 0 avatar 14.1.2022 10:18 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tam to bude podobné, ne? Kameru pravděpodobně potřebuje vyučující, ale u ostatních to asi nebude úplně nutné.
    Nevolte zmrdy.
    Max avatar 14.1.2022 10:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ne, naopak, nutné to je. Je to jediný způsob, jak opravdu ověřit totožnost žáka, a že tam ten žák sedí a věnuje se výuce. Dále se to používá, když je žák vyvolán.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.1.2022 10:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Mikrofon stačí ne? Mimochodem, nestal se mi snad jedinej případ instalace, kde by v4l fungovalo bez dodatečnýho přepisování nějakýho konfiguráku...
    14.1.2022 11:05 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ja uz dlouhe roky nemel s zadnou kamerkou na GNU/Linuxu zadny problem. Pred lety to byla nejaka integrovana v HP notebooku.

    A jinak ano, mikrofon staci. To, ze je videt ksicht, neznamena, ze se dotycny venuje vyuce. Muze si cist ci sledovat cokoliv jineho (a zajimavejsiho).
    Max avatar 14.1.2022 11:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Také jsem nenarazil na problémy s kamerou. Zrovna kamery jsou podle mně v dnešní době bezstarostné věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 11:38 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    +1
    14.1.2022 11:09 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Proc nestaci jen audio? Dotycny se muze ohlasit. Pokud nereaguje v kontextu vyuky, je jasne, ze se tomu nevenuje ci nepobira. To, ze bude jeho ksicht na screenu, neznamena, ze se dotycny venuje vykladu ucitele.
    Max avatar 14.1.2022 11:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já jsem jen napsal, jak to funguje. Prezence na začátku výuky, vyvolávání + občas během výuky, když je potřeba. Aspoň co vím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 11:39 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jasne. Je mozne, ze nekteri vyucujici to vyzaduji. Ale z logiky veci musi byt audio dostatecne.
    Max avatar 14.1.2022 11:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jak uděláš třeba tu prezenci bez kamery?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 12:01 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Prezenci mam danou tim, ze vidim, kdo je online a kdo neni. Pripadne se mi pres audio muze dite ohlasit. Nerekl bych, ze u bezne vyuky je nutne overovat totoznost ditete podle jeho obliceje. Za prve, kdo by tam dobrovolne sedel misto ditete? K cemu by to bylo? Za dalsi ucitel muze tezko overovat totoznost podle obliceje v realnem case (dohledani fotky ditete k porovnani, atd.). To tedy neplati v pripade, ze ucitel zna deti z predchozi presencni vyuky.
    15.1.2022 10:54 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pripadne se mi pres audio muze dite ohlasit.
    Zajímavé - takhle se kontrolovala prezence když jsem chodil do školy. A to byla výuka výhradně prezenční, jediný web byl ten od pavouků a nejbližší počítač byl na druhém konci města v JZD.

    Nicméně chápu že pro učitele je už takhle dost problém uhlídat třídu online.
    ⧠ A = 0 avatar 14.1.2022 12:02 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Presenci uděláš klidně i v textovém chatu.
    Nevolte zmrdy.
    14.1.2022 12:17 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Najväčšie problémy prejsť na remote komunikáciu mali tí, ktorí to nikdy nerobili - a učitelia ako predstavitelia skostnateného systému predovšetkým.

    My sme v korporáte robili remote meetingy (ako inak, keď na veciach robia ľudia rôzne po svete) už roky, a samozrejme bez kamier (kedysi kamery neboli a vrcholom boli nejaké telekonferenčné systémy, kde sa volalo niekam do Nemecka a UK). Takže teraz to stále robíme bez kamier.
    14.1.2022 12:24 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    +1

    Max avatar 14.1.2022 12:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak mi děláme také meetingy ve firmě přes cally. Osobně kameru nepoužívám. Ale zrovna tento týden mi jeden člověk brečel do meetingu, že prezentovat někomu jejich řešení bez face to face pohledu, aby viděl reakce v obličeji, je pro něj téměř nepřekonatelný problém :). Tak možná si příště tu kameru zapojím, abych mu udělal radost :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 10:57 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pamatuji si že jsme mívali "company-wide" meetingy kdy se celá pobočka sešla v zasedačce s kamerou. Jeden čas se kamera ale vypínala při projevu nového CEO dosazeného novým švýcarským majitelem, aby nebylo vidět jak se všichni němci nevydrží nesmát jeho švýcarskému přízvuku.
    Josef Kufner avatar 15.1.2022 13:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pokud někomu něco vysvětluješ, tak potřebuješ vidět, jak se na to tváří. Audio ti dává naprosto zanedbatelnou zpětnou vazbu. Pokud diskutuješ s jedním člověkem, tak můžeš alespoň něco usoudit z tónu hlasu a reakcí, ale pokud je na druhé straně lidí několik, tak nemáš ani to. Navíc mají všichni ztlumený mikrofon a zapínají ho jen na mluvení.

    Když něco vysvětluješ a třída chápe, tak mlčí. Když nechápe, tak mlčí také. Rozdíl je v tom, jak se tváří, jak koukají, jestli tu a tam pokyvují, prezenčně navíc i vidíš jak sedí a co dělají okolo. Po zvuku to nerozlišíš, není jak.

    Nepopisuju "logiku věci", ale vlastní reálnou zkušenost.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2022 12:19 Štěpán K.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Je vidět, že nemáš malé děti. nemyslím to nijak zle, ale nedokážeš si to představit..
    ⧠ A = 0 avatar 14.1.2022 11:22 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Bavíme se o distanční výuce, nebo o nějakém distančním trestu odnětí svobody?
    Nevolte zmrdy.
    14.1.2022 11:42 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak ono i prezencni vyuka se velmi podoba vezenskemu rezimu. A dluzno dodat, ze i pristup vyucujicich - zejmena tech starsich a vyhorelych dam, ktere tam sedi pres 30 let a ktere maji pocit, ze jejich prace ma nejaky smysl. :-D
    14.1.2022 13:49 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Je bezpodminecne nutne overit totoznost zaka, protoze... protoze... protoze co kdyby poslouchal narodil-vladnul-umrel nekdo nepovolany! Narodni hospodarstvi v ohrozeni, vsechno velky spatny.

    Popravde se divim, ze Gretin Bulhar jeste neni natrenovany na "jmeno zaka blablabla" -> speech2text -> duckduckgo -> 1. vysledek -> text2speech.
    Max avatar 14.1.2022 14:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já toto neřešil, jen co jsem slyšel (základní škola), jak to funguje. Je mi to vesměs fuk, nejsem učitel a nezabývám se výukou, takže jim do toho nekecám.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 16:43 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Funguje to ve skutecnosti jednoduse, je to test inteligence a schopnosti zaka. Ti schopni pustej uce nejakou smycku, a vedle si pustej film. Dokonce sem nekde zahlid odkaz na nejakej softik, kterej zareaguje kdyz uca rekne jeho jmeno (coz se realne muze stat tak 1x denne max).

    Je to takovy cteni pod lavici na steroidech.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.1.2022 10:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Souhlas, kupoval jsem koncem léta noťas a přeplatil ho tak o bůra, můj kleknul v sobotu odpoledne uprostřed akce a byl jsem rád, že jsem vůbec sehnal něco slušnýho, protože všude byl ihned k odběru jen intel.
    14.1.2022 11:19 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    On ten problem je i jinde. My delame prumyslovou automatizaci a uz se musel i prekreslovat projekt na jinou znacku PLC, protoze puvodni firma nebyla schopna dodat puvodni znacku PLC. Nas zakaznik ma problem sehnat jekly nebo plechy na stroj. My ty PLCecka uz shanime div ne na ebayi.
    14.1.2022 13:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    aspon se trh procisti od smejdu pouzivajicich cinsky brak
    14.1.2022 16:55 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Normalne preferujeme Omron, ale jednu akci jsme v nouzi udelali v Simaticu a druhou v Allen Bradley. A ted mi prosim rekni, co z toho je nebo neni cinsky brak? Ja si pod cinskym brakem predstavuju treba Fatek, ktery take na trivialni a nekriticke akce pouzivame a tam paradoxne neni s dodavkami zadny problem, ale nemame zaludek ho pouzivat na vetsi akce, to neni PLC.

    Slovo smejd si nech pro nekoho jineho, nektere nase stroje funguji vice nez 20 let. Respektive vsechno to funguje, dokud se to zakaznik nerozhodne modernizovat.
    14.1.2022 17:12 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Heh ... dodavatel dodal kamery a drzaky ... pak zjistil ze drzak ma 3 diry do trojuhelniku ale kamera 4 do ctverce. Ty bys mozna sel a vymenil drzaky, oni sli a vymenili kamery. Kdyz sme se jich ptali co je to za blbost, tak nam rikali, ze kamery budou za mesic, drzaky za 3.

    Asi do ty ocelovy trubky taky davaj nejaky chipy.

    BTW: Mate vsici predpokladam doforoty nakoupenych aspon metrak hajzlpapiru? To az se z toho sici poserem, aby bylo do ceho. Protoze taky nebude.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 14.1.2022 18:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Kdyby se to stalo nám, tak držáky převrtáme.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 13:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Mám ThinkPady E590 a T490 a jsem s nima dost spokojen, zatím nebyl žádný problém. Jsou aktuální ThinkPady v něčem zásadně horší? Zaznamenal jsem, že si na to lidi stěžujou, ale oni si stěžovali už v době těch laptopů, co mám...
    Max avatar 14.1.2022 14:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    L390 - postupně odešlo asi 5 notebooků v horizontu jednoho roku. Vždy se začali chovat tak, že přestal jít dock přes usb-c, pak přestalo fungovat i nabíjení a pak konec. Uznáno několik reklamací. Mezitím velké hurá u řady X380/X390, kde objevili vadu v usb-c a fixovaly to novým fw, bez fw problém s napájením a dalšími věcmi.
    V práci X390 a s Ultradockem se nechytá občas monitor u bios postu, ale až ve Windows. To je problém, protože pak nemohou uživatelé zadat heslo do Bitlockeru. Děje se to zcela náhodně.
    Blikání monitoru přes dock bývá také problém, někdy monitoru (pomůže na monitoru provést factory reset), někdy ani to nepomáhá.
    Popsané problémy se děly/dějí všem a zcela náhodně. Upgrady fw, biosů apod. nepomáhají, výměna kabelů, docků, monitorů také ne. Zbývá jen ten Thinkpad nebo docky.
    S Thinkpady asi X280 dodávali uvnitř malý SSD dick o kapacitě asi 16 nebo 32GB, který po roce, i když se nepoužíval, začal vykazovat chyby u bios postu a breaknul tak vždy boot a strašil uživatele. Pár jsme jich vyreklamovali, ale pak jsme je jen už prostě vyndavali a nedávali tam náhradu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ruža Becelin avatar 14.1.2022 15:29 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    > S Thinkpady asi X280 dodávali uvnitř malý SSD dick o kapacitě asi 16 nebo 32GB

    Jo, možná to mělo přesně tuhle funkci :-D
    Max avatar 14.1.2022 15:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 19:41 henk | skóre: 2 | blog: henkovi_prdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Měl jsem E550, s tím spokojenost, jen jsem ho rozflákal :-/
    Teď mám L590 a je to znatelný downgrade - není tak pevný, USB3 nabíjecí port už je vykloktanej, plasty u monitoru se odchlipují i po docvaknutí ... Jestli přežije 2 roky, bude to zázrak.
    Za mě už taky Levné Hovno taky ne. Možná Dell?
    14.1.2022 23:23 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Hmm E550 mam taky a uvazuju o novym, chjo :/ Dell mam v praci, ale ty zas maj totalne na hovno track point (konstrukce jinak ok), zato ty novy docky na linuxu uplne nevali, hlavne sitovka napr ve Vboxu jede u nekterych lidi jen pokud je ethernet v ntb, pres dock ani nahodou.
    Max avatar 15.1.2022 00:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já začínám být nahlodnutý směrem k Applu :-/. Ale ještě tu je variana bazarově Thinkpad X270 (má lan, hranatý napájecí konektor a ddr4) a vydržet ještě pár let s ním.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    ⧠ A = 0 avatar 15.1.2022 08:49 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    A není to tou řadou? Já jsem měl pocit, že E/L série byly vždycky fórové, to není žádná novinka. X a T byly ty, co měly držet.
    Nevolte zmrdy.
    Max avatar 15.1.2022 12:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Je to tak:
    E - totální low cost
    L - snaží se tvářit jako T, ale je to pořád relativní šméčko
    T - pracovní notebooky (14" a více) s variantami workstation - W540 apod. (dedikované GPU apod.)
    X - podobně kvalitní jako T, ale je to nejvyšší řada s 12,5" displejem
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 12:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    W už před několika lety skončila, ne? No a P (jako Pracovní) by mohla řešit většinu problémů, na které si tu kdo stěžuje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.1.2022 12:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jo, myslím, že už není. Objevila se řada P (P14s apod.), ale ty už mají také "usb-c".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 12:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To má být tak nějak smyslem USB-C, aby bylo všude. Mně se ten standard nelíbí, ale to je podružné. Alternativou je zůstat u bezmála 10 let starých zařízení, nebo já nevím…

    Jistě, implementaci někde tak úplně nezvládli. Na druhé straně ta řada P, zvlášť ty větší modely, má více vyměnitelných komponent, například.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.1.2022 13:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Problém je, že když to nefunguje spolehlivě, tak ten smysl ztrácí smysl :-/.
    Já jsem pro jednotnost a pokrok, ale zase né za cenu, že budu řešit hovadiny jako špatně fungující nabíjení, nebo špatně fungující monitor, protože usb-c.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 13:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nevyplývá mi z toho, co má být to řešení.

    Když nad tím tak přemýšlím, není mi zřejmé, proč by notebooky nemohly mít „bezdrátové“ nabíjení jako šmatlaplacky. Koukám, že nějaké delly to mají. A Lenovo taky: Go Wireless Charging Kit
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.1.2022 13:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Vyplývá z toho to, že aktuální řešení je horší, než co tu bylo. Sjednocovat něco na úkor základní funkčnosti je špatně. Sorry, ale pokud je problém s připojením blbýho fullhd monitoru, tak si to sjednocování měli odložit o třeba pět let.
    Jinak to sjednocení, jak se píše, není sjednocení. Nejdřív měli stovky let kulatý konektor na napájení, kvalitní nabíječky, šlo to sehnat křížem krážem a recyklovat do nekonečna. Pak přišli s placatýma konektorama, aby mohli mít tenčí základnu. To se ještě dalo vyřešit redukcí. Nicméně moc dlouho jim to nezůstalo a přešli pak na různý komba a pak na "usb-c", který je problémový (jak z hlediska komunikace, tak z hlediska pevnosti).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 13:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nevyplývá mi z toho, co má být to řešení.

    Smyslem USB-C má být interoperabilita, jako předtím Micro-USB pro menší množinu zařízení. Mně se nelíbí, jak to řeší (velké proudy) nebo že nahrazuje jiné průmyslové standardy (audio jack). Nicméně fakt pořád nevidím alternativu k tomu napájení, snad s výjimkou těch podstavců, co jsem našel.

    (Třeba péčkový thinkpad furt má audio jack, RJ-45,…, takže to netřeba tolik řešit.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.1.2022 14:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Chápeš, že se tu neřeší jen debilní napájení, ale to, co je ve firmě potřeba? Tj. dockovací stanice, externí monitory a další věci, kde se to chová fakt divně? Ty jsi si usmyslel, že mám navrhnout nějaké řešení. Proč bych to měl dělat? Já jsem spotřebák, co chce připojit debilní monitor. Když to nejde, srát na to. Vůbec mě netrápí nějaká filozofie. Pokud to nedokážou dobře udělat s usb-c, tak měli zůstat u původního řešení, kde problémy nebyly. To, že Péčková řada má LANku a jack je pro firemní usecase naprosto irelevantní.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 14:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Pokud je smyslem toliko vylít si srdéčko, pro mě za mě.

    Jinak mě ovšem zajímají ta východiska. U periferií je to prosté: frikulíni si je asi připojí bezdrátově, ostatní přes dokovací stanici, ale na pracovní stanici jako ta péčka ta dokovací stanice nemusí být nezbytně nutná, protože porty tam i bez ní. S nabíjením se USB-C vyhnout nelze, takže nezbývá než hledat (a) výrobky s kvalitnějším zpracováním nebo (b) obezličky typu magnetické konektory nebo nabíjecí podložky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.1.2022 14:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Už jsi viděl, jak reálně funguje provoz, kde je 300 lidí na bezdrátu (bezdrátová klávesnice, bezdrátová myš), obzvláště v open space? A už jsi viděl konektory běžných uživatelů při častém používání? Proto existují dokovačky, aby jsi nemusel s ntb přijít do práce a zahájit zasunovací onanii a po práci vysunovací onanii, při kterých časem zjistíš, že u takového používání přestává být skoro každý konektor blbuvzdorný a dojde k jeho poškození.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 14:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ano.

    Taky nejsem frikulín a k věcem se chovám slušně, i když jsou erární.

    Ale mám zato, že zrovna USB-C má být ten doposud nejblbuvzdornější konektor, aspoň je tak prezentován. Ironické.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 15.1.2022 15:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Totálně blbuvzdorný byl podle mě lightning. Doteď jsem nepochopil, na základě čeho museli vyvinout "usb-c", který má opět jazýček. Sice to není takový kurvítko jako jazýček u microusb, ale stejně to je podle mě špatný návrh :-/. Chápu, že potřebovali malý konektor s hodně cestičkama, ale nejsem si jist, zda "usb-c" je skutečně řešením :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 16:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    ja nezaznamenal s usb-c jediny problem, alespon ne v roli, kterou tradicne zajistuje usb, monitor jsem tim zatim nepripojoval

    tedy jeden problem ano, uz musim nosit 4 koncovky, protoze mam stale legacy zarizeni s micro, mini a pidi usb :)
    Max avatar 15.1.2022 16:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Rozdílené konektory řeší magnetický konektor od jednoho vendora (něco jako tato předražená věc). Pak ti pro všechny zařízení stačí jeden kabel a jedna nabíječka. A jako bonus se ti konektory nezanesou svinstvem, nebo nějak nepoškodí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.1.2022 08:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Coz je dany tim, ze to nepouzivas ...

    50% debilnich founu skonci v kosi proto, ze je totalne dojebanej prave ten USB konektor. u NB to bude 100%, jen aspon v mym pripade ma jeste furt vetsina useru normalni NB s normalnima konektorama (a dockem), coz se bohuzel behem 2-3 let zmeni.

    A to jen proto, ze nejakej ubermegapracurak vymyslel to, ze misto konektoru na brise a cvaknuti do docku se to bude pripomovat kabelem, kterej ten konektor vylomi.

    Jako bonus to presne jak pise Max nefunguje, a to nikdy a nikde. Nefunguje na tom sitovka, nebuguje na tom monitor. A to pomijim kecy na tema ze to video se neprehraje protoze monitor neni pripojenej pres drm srackomet.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    18.1.2022 14:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Používám USB-C místo docku na dvou Leninovo laptopech.

    Mám je zapojené do tohoto KVM switche. Jde mi přes to klávesnice, myš, 4K obraz do monitoru a napájení obou laptopů. Funguje to celé naprosto bez problému.

    Pro dockovací stanici nemám využití.

    Opravdu nevim, co od ostatních lidí dělám tak zásadně jinak, že mi to funguje.
    Max avatar 18.1.2022 16:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Sám jsi to napsal, nepoužíváš dokovací stanici. Celý téma je o dokovací stanici a náchylnosti na zničení "usb-c" konektoru. Nic víc.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 15:33 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ja teda vubec nechapu, co je to za modu mit v praci misto stanice notebook, byt v dokine. Vykon nedostatecny, ergonomie hrozna. Ekonomicky to taky nevychazi, pokud by to melo byt reseni pro chude firmy, co nedokazi koupit zamestnanci stanici + notebook na cesty a dalsi stanici na ho, pokud to potrebuje. Stanici maji u nas i obchodaci, prestoze travi 90% casu na cestach.

    Ale zminujes i open space, takze logiku asi nema smysl hledat.
    Max avatar 15.1.2022 15:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Výkon je pro kancelářskou krysu opravdu plně dostatečný. Lidi, co cestují a dělají z domova, mají ntb. Co je na tom neekonomického, že mají jen NTB a né PC+NTB?
    Navíc pak někteří mívají i dva docky, jeden doma, jeden v práci, takže pracovní ergonomie pro delší činnost je na obou místech ok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 15:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Co ti lidé na tom ntb dělají? I nějaká větší tabulka v excelu je pita. O grafice, rešerších apod ani nemluvím. Rozhodně asi neprogramují apod.

    A za to že pendlují s notebookem tam a sem je nějaký příplatek? Já bych se na to tedy vysral, pokud bych nedostal příplatek, který by ale brzy byl dražší než ta stanice.
    Max avatar 15.1.2022 16:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Obchoďáci, účtárna, fakturace management atd. Jak už jsem řekl, většinou mají doma nějaký monitor, nebo se jim pořídí, takže přijdou do práce, zacvaknout do docku a jedou. Vezmou ntb, dojdou domu, zacvaknou dock a jedou podobně.
    Většinou používají náš vlastní IS, SAP, maily apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 17:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    to je fakt zamestnani level cinska lopata
    Max avatar 15.1.2022 18:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nerozumím, narážíš na to, že bychom neměli umožňovat HomeOffice? Nebo naopak neměli umožňovat lidem chodit do práce a naopak je nutit ke 100% HomeOffice?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 15.1.2022 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Alternativa k napájení je 5.5/2.5mm souosý konektor s napětím 19 V, měly to tak všechny notebooky odjakživa, pro těch pár nekompatibilních šlo za pár korun udělat/pořídit redukci, buď plně pasivní nebo s jedním odporem signalizujícím povolený proud. Pro větší kompatibilitu by se mohl rozšířit rozsah vstupních napětí na 12-24 V, stejně bude na vstupu spínaný zdroj který má velký rozsah.
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 15:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Bude si je montovat Max sám pro 300 lidí v open space?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.1.2022 16:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    openspace zrusit, najmout 30 lidi do normalnich kanclu, udelaji stejne a i max bude mit min starosti
    Max avatar 15.1.2022 16:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já se first level supportu postupně zbavuji, takže mě to netrápí. Ohledně efiktivity openspace vs kanceláře, to je na jiné téma. Záleží podle mě na typu práce. Deváci být v open space samozřejmě nemohou, stejně tak celé IT apod. Každopádně "předatlovávači a mailovači apod.", ti většinou v openspace sedí, většinou po 4 lidech a jsou od ostatních oddělený skříněmi, na kterých mají převážně kytky. Management má vlastní kanceláře.
    V jednom openspace je tak cca 40 lidí max.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 15.1.2022 16:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    No to ne, my s tím samozřejmě nic nenaděláme.
    Ruža Becelin avatar 15.1.2022 15:30 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Misto řady P se dá koupit Legion s AMD
    15.1.2022 17:11 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    No to E550 mam jako domaci ntb, kterej cestuje max mezi pokojema a mozna 2x rocne nekam na dovcu. Z toho pohledu zcela dostacujici konstrukce.

    Pracovne sem mel napr T41p asi kolem 2004 a ten sem nesetril vubec, nosil otevrenej za roh LCD, v baglu zaplej na mtb a podobne a jeste me pak slouzil dalsi 3 roky jako soukrome. Pak byla naka T60 mam pocit, to uz bylo horsi a postupne i ty tecka degradovaly.

    Jeste dodam k Dellum v praci, ze tak polovina z nich ma po 1-2 letech nafouklou baterku, zuzo to je hlavne u tech novejsich modelu, kde to treba rozbije spodni kryt, pac sou uvnitr. U IBM/Lenova sem nafouklou baterku zatim nepotkal a doufam, ze ani nepotkam.
    Heron avatar 14.1.2022 13:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Musím zaklepat, ale u nás žádný problém. Včera jsem přebíral 11 krabic s HW. Desktop, minipc, nějaké ntb, tři monitory.

    Naši dodavatelé HW, který instalujeme u zakošů, také žádný problém. Ano, museli jsme přejít na jiné modely, vyzkoušet instalaci našeho prostředí, ale v pohodě.
    Totálně podělaný trh s GPU díky kryptu
    Kolega si teď koupil hotovou sestavu s RTX3060. Samostatná karta se prodává dráž, než celá sestava. Na 4k mu nějaká hra běží na 90fps a je spokojený (akorát jsme jej od té doby neviděli v práci :-D).
    Max avatar 14.1.2022 14:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To jsem také četl, že kdo chce novou grafiku, je lepší si pořídit kompletní workstation od Lenova apod. a má to vše za hodně levno oproti tomu, kdyby to měl kupovat sólo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 14.1.2022 15:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Koupil něco jako tohle (od TSB). Není to člověk, kterého by bavilo si to postavit z komponent, takže si koupil tohle, doplní paměti na 32GB, funguje to, je spokojen, cena myslím velmi odpovídající.
    14.1.2022 17:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To je easy, v ty sestave to dostanes za normalni cenikovou cenu, ne jako v alze ktera to za tu normalni cenikovku nakoupi a pak to +200% prodava.

    V odkazanym pripade bys tu 3060 mozna prodal za cenu cely sestavy, a tudiz mas desku cpu, ramku a disk zadara. Blby je jen to, ze do toho jeste potrebujes nejakou grafarnu ...:D ... ted me tak napada, mozna se mi tu nejaky pci-e grafarny valej. Budou to nejaky fakt lowend, na hrani urcite ne, ale na zobrazovadlo to staci. Takze by se vlastne takova sestava pak dala rekneme za 15k strelit taky.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Heron avatar 14.1.2022 22:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Spousta lidí to tak dělá. Koupí 10 sestav, prodá 10 GPU. Nebo prodá ten zbytek, podle toho, co preferují. Nepotřebuješ grafárnu. Pro hodně činností vyhovuje GK v rámci CPU. V létě jsem pro někoho stavěl komp nad R5 5600G a ten výkon i té grafické části byl velmi překvapující. Uživatel na tom hraje moderní hry a je spokojený.

    Na stole se mi válí GPU R5 230 1GB RAM. Vytáhl jsem to z FreeBSD stroje, ten jede i bez GPU. Kdyby bylo nejhůř a moje RX480 by odešla, tak se na tom dá pro kancelářskou práci bez problémů běžet. Otestoval jsem si to, na podzim mi odešla základní deska, původně jsem podezříval právě GPU RX480, takže jsem chvíli jel právě na tomto. Nakonec jsem vyměnil základku za B450, všechno jede a navíc můžu upgradovat z Ryzen 7 1800x až na R9 5900X, což snad v dohledné době udělám.
    19.1.2022 10:34 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jenže prodejci to věděj, většinou ti dneska i tu sestavu tak předraží, že na tom tratíš skoro stejně, respektive nacpou tam tak špatný/ležákový komponenty za nadsazenou cenu, že ty peníze za GPU ztratíš na nich.
    14.1.2022 14:29 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ktery blazen by koupil kartu se 4GB?
    Max avatar 14.1.2022 14:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ten, který netěží a nehraje hry, které potřebují více?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 15:02 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Sorry, myslel jsem na tezeni a nenapsal to tam. Takove by prave dnes mely byt za par supu, jestli neshorely nekde v rigu.
    Max avatar 14.1.2022 15:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Problém je, že ani tyto nejsou za pár šupů :-/. Zřejmě se automaticky pak používají při těžbě jiného krypta, který nemá tak velký blockchain.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 14:31 lhostejno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nebojte se, až na to trh zareaguje, tak bude karet zase přebytek a navíc tři prdele použitých.
    14.1.2022 16:52 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Zdar Maxi, naprosté OT, ale Totálně podělaný trh s GPU díky kryptu -- leda že bys tu situaci vítal. Kvůli, v důsledku apod. je jistě lepší a logičtější v negativní vazbě. Ale jak říkám, nechci prudit.
    Max avatar 14.1.2022 18:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Bohužel se pleteš. Slovo "díky" se už tak padesát let používá i v negativním slova smyslu podobně jako jsem to napsal.
    Jinými slovy, pěkně jsi se střelil do vlastní nohy ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.1.2022 18:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    A hele, pohledal jsem a tady je i nějaký důkaz místo slibů: Slovesné a jmenné vazby: Díky něčemu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 19:31 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Právě na tom samém místě se píše to, co jsem napsal já. Nemusí to být dnes rigidní pravidlo, ale stále -- jak píší -- je to přinejmenším rušivé a pro mnohé nepřijatelné. Na samotném počátku "díky" definují pro pozitivní vliv. Jako používat to můžeš, paragraf na to neexistuje, ale prostě není to ani košer. Jestli je někdo happy, že přišel díky rakovině o prsy, tak proti gustu žádný "dišpunt", většina žen však o prsy přišla vinou rakoviny.

    Tak samo, že dnes začali lidé říkat cosi jako "to spoustu", namísto "ta spousta" /zejména ve sportu "Spoustu hráčů potvrdilo, že..."/, neznamená, že to je správně a že taková vazba lidem nevadí.
    Max avatar 14.1.2022 20:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Píše se tam, že to někteří nemusí zkousnout. Nicméně já se s tím setkávám běžně, možné je to takto používat. Takže já osobně v tom problém nevidím. Mé osobní vnímání v případě negativního slova smyslu je na úrovni ironické poznámky. Ironie sama o sobě pak umožňuje negovat snad cokoli. V jasném kontextu tedy nevidím problém to takto použít.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 20:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    USB-C u thinkpadů je peklo, to souhlas. A ta výměna je strašná. Zrovna včera se mi to podařilo na mém kousku zvládnout, ale musel jsem se hodně doskilovat a i tak to bylo na hraně mých schopností a trpělivosti. A jeden konektor jsem při výměně zničil. Konektor je kombinace THT a SMD, piny jsou jemné "chloupky", stačí jeden špatně pročištěný prokov a při zasunutí konektoru je po pinu a odpajování konektoru a čištění prokovů je též strašná "radost". I těm Indům na youtube to trvá podezřele dlouho a je tam dost prostřihů :-D. Také je nutnost mít přístup k horkovzdušce. Jako robota vč. rozborky a sborky klidně na den (když to člověk neumí)

    Je mi strašně líto, že nejsou nové thinkpady, kde budiž, ať je usb-c, ale k němu i nějaký normální konektor (pár modelů to tak mělo, ale pak šlus). Stačí zakopnout o kabel a je po něm a kdo to neumí vyměnit, může desku zahodit.

    Zkusil jsem ale z alíku objednat magsafe pro usb-c, tak uvidíme, co mi příjde a co se stane, když to strčím do NTB :-D.
    Baník pyčo!
    Max avatar 14.1.2022 21:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Fyzické poškození jsme neevidovali, ale nefunkčnost ano. Každopádně je možné, že to mohlo být uvnitř urvaný, ntb byly v záruce, stalo se to u asi 6ks v rozmezí několika měsíců, tak jsme si mysleli, že jde spíše o vadnou desku nebo fw, co to dokurvil.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.1.2022 21:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jasný, on ten konektor se vymele i obyč. používáním, ale to byl postesk, že thinkpady byly vždycky odolné noťasy. A on ten můj (E480) i vcelku je. To magnezivé tělo, atd... něco vydrží. Ale k čemu je to dobré, když člověk zavadí o kabel a má z toho těžítko. A nebo nezavadí. Našel jsem tohle na redditu:

    https://www.reddit.com/r/thinkpad/comments/id0y5s/long_term_durability_and_repairability_of

    Prostě je to časovaná bomba a člověk se musí každé ráno modlit, jestli ten konektor ještě pojede nebo ne a to je pitomé.
    Baník pyčo!
    Petr Tomášek avatar 15.1.2022 11:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Hele a můžeš kdyžtak vysvětlit ty tvoje zkratky? Celou dobu jsem koumal nad tím, proč by trh s virtuálními terminály (VT) měl mít nějaký problém, LOL.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Max avatar 15.1.2022 12:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 16.1.2022 09:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    No, to už's to moh' napsat hezky česky: „IT“ :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 15.1.2022 11:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    "Děcka, co potřebují hrát a vyvíjet se" - jemináčku, taková kravina. Pokud se děcka chtějí vyvíjet, ať hrají divadlo, fotbal, nebo se učí hrát na nějaký hudební nástroj (nejlíp varhany, ať se rovnou naučí kontrapunkt a generálbas). K tomu třeba základy klasické truhlařiny... A ne sedět u počítače a blbnout...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    15.1.2022 11:55 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude

    Šport to ešte niekto používa ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Max avatar 15.1.2022 12:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Bacha, nebo tě tu někdo označím tím ošklivým slovem na "B" :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 12:51 solely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Maxi můžeš prozradit kde nakupuješ?

    Max avatar 15.1.2022 13:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Běžné věci jen přes dlouhodobé dodavatele, kteří to shánějí všemožně a seženou cokoli.Jen ve výjimečných případech (když potřebujeme něco asap) jdeme a koupíme si to sami. Servery pak bereme o nejvyšších hráčů (nikdo stejně nedostane levnější cenu od vendorů, než platinium partneři apod.).
    Každopádně pokud se podíváme na běžné spotřební věci, tak se stejně dojde k tomu, že všechno jde do ČR jen přes pár skladů, ze kterých berou všichni.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 15:50 solely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já jsem si právě říkal, z čeho plyne ta nedostupnost a ty drahé ceny, jak píšeš v blogu. Tak jsem si chtěl potvrdit že nakupuješ:

    Buď z etailu Alza, CZC, T.S. Bohemia a potom máš vysoké ceny. Např. grafik mají hromady skladem, vše skryté a dávají do sestav aby prodávali celek a co pustí na web, to je u grafik s 80% profitem (napříč modely, takže taková 3080 to je panečku vejvar). Potom to budí dojem, že jsou grafiky na trhu drahé.

    Nebo z distribuce eD system, ATC, SWS a potom máš problém s dostupností zboží, protože na velké distributory jsou nalepení všichni, mají tam tuny před-objednávek ale i přesto se objednávky podstřelují a vše co je potřeba, jde do zmiňovaných etailů což si řídí sám vendor, vzhledem k objemům. Tak na drobné dealery nezbývá.

    Já za poslední 2 roky problémy s nákupy nemám kromě výpadku pár modelů tiskáren. Běžně kupuji grafiky 3060 - 3080 v množství 10+ a 3090 5ks za měsíc za +- "normální" ceny, ne s velehorskou přirážkou etailů. CPU, disky, NAS vše běžné ceny a dostupnost bez problému. Ovšem vyhýbám se mainstreamovým nepružným distributorům ale funguji s brokery co se umí otáčet.
    Servery pak bereme o nejvyšších hráčů (nikdo stejně nedostane levnější cenu od vendorů, než platinium partneři apod.)
    Pokud myslíš platinum partnera dealera co má tuhle frčku, tak ten opravdu nejlepší cenu nemá.

    Max avatar 15.1.2022 17:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Grafiky nekupujeme, takže to neřeším.
    Bereme Thinkpady, HP ProDesk a EliteDesk PC, Dell monitory, Cisco switche a další věci. U každého jsme se setkali s několikaměsíčním výpadkem dodávek.

    Ohledně serverů, bohužel má. Nakupuješ třeba 10 serverů a nikdo ti nedá nižší cenu, než ten nejlepší partner, protože ten si tě lockne u vendora a pak ti ostatní ostrouhají (HPE jim prostě nedá lepší cenu, než tomu gold/platinium partnerovi). Takto to funguje u HPE. U NetAppu to funguje ještě hůř, tam si tě lockne jeden dodavatel a další už Netapp odmítne. Supermicro dodávají asi dvě nebo tři firmy v ČR, ceny mají skoro stejné.
    Cenu srazíš dolu tak, že máš konkurenční nabídky od konkurenčních vendorů (Dell apod.). Každopádně pokud třeba vyhraje HPE, tak stejně dodávka funguje tak, že HPE dodá server dealerovi, ten si ho otestuje a pak přepošle zákazníkovi. Tj. pokud je problém s dodávkami, tak prostě smůla, protože je to na úrovni HPE. Můžeš ještě zkusit poptávat dealera z jiného státu, ale to pak sebou zase nese jiné problémy.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.1.2022 08:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jenze ten dell funguje uplne stejne jako hp. Pokud nekdo popta cenu pro tebe, tak uz nikdo jinej cenu nedostane. Leda ze by poptal pro nekoho jinyho (coz se samo cas od casu dela). Jenze pak si nabehnes, pokud to chces vazne koupit.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 15.1.2022 17:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ještě dodám, že náš dodavatel, když to nemůže sehnat, tak stejně zkouší sehnat přes Alzu apod. za cenu toho, že nebude mít marži, ale prostě dodá. Už to tak několikrát udělal. Bohužel, ani toto v některých měsících nešlo, protože to zboží fakt nikdo neměl. Nějaké menší zásoby pak měly velké sklady, ale tam už to měly zapikovaný jiné firmy pro své klienty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 15:21 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    já se obávám, že tady někdo úplně nepochopil, v jakém systému žijeme a jak tento funguje.

    Skoro všichni by rádi neustále ty inovace v nových produktech, ale aby tohle mohlo fungovat, tak se musí ty 'staré' produkty 'vyhodit'. Něco pořád opravovat, protože to může ještě sloužit - to byl socialismus a tomu jsme prece odcinkali temi klíči na Václaváku (tedy většinou Vaši rodiče).

    To že v 60.-70.-letech existovalo něco jako Made in Germany byl jenom takový malý úlet historie, kdy precizní Němci ty své produkty nedokázali udělat mizerně. Po nich to trochu okopíroval Tchajvan, Korea a Japonsko. Ale po totálním vítezství globalizace se výroba světa přesunula do státu šikmookých zemědělců. Asi tak jako za socialismu a toho RVHP, kdy Bulhaři, kteří celou svou existenci pěstovali rajčata a broskve najednou měli dodávat spřáteleným bratrským státům obráběcí stroje.

    Ale ten přesun výroby do Číny byl pro kapitalismus sťastným historickým okamžikem - trvanlivé produkty se tam prostě vyrobit nedají a tím se drží na živu ten celosvětový hospodářský oběh, protože se vsechno musí stále nově kupovat.

    Ale to jsme přece všichni chtěli - a proto dost dobře nechápu ty stesky zde v diskuzi. Vlastně by musel autor napsat, že je šťastný, že se zakoupené produkty zavčas rozbijí a musí nahradit a tím se udržuje při životě ten společenský a hospodářský systém, který nám všem přináší blahobyt, svobody a vůbec šťastný život.

    Max avatar 15.1.2022 15:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Autor nepláče nad tím, že musí kupovat nové věci, autor pláče nad tím, že nová věc nefunguje. To je docela velký rozdíl, který zcela ignoruješ.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2022 16:39 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Uz se mu to vsechno trochu mota. :-D
    15.1.2022 16:38 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Je mi te lito. Uz jsi vazne senilni.

    Predne prestan ironizovat a nutit lidem duvody, proc chteli zmenu rezimu! Jsi omezenec uvazujici jen ze sve male perspektivy. Lidem slo hlavne o svobodu: volby, svoboda projevu, stop statnimu kadrovani, politicke strany, podnikani a trzni hospodarstvi, stop statnim zasahum a normam od narozeni po smrt. Dluzno dodat, ze jsme si to nejak uzili v devadesatkach a nasledne se kurz zaze stocil sakra doleva, a diky eurosojuzu se to zase zacina podobat tomu, co zde bylo drive.

    Tvrdit, ze socialismus znamena, ze se opravuji vyrobky, je blbost. Vyrobky byly udrzovany a opravovany kvuli tomu, ze nebylo co koupit diky centralnimu planovani.

    Ohledne vyrobku kratke zivotnosti zase nutis ostatnim svuj uboze omezeny pohled. Patrne sam kupujes levne sracky, ktere se ti za chvilku rozbiji a musi byt nahrazeny. Dnes ale prece neni problem koupit veci drazsi, kvalitnejsi a trvanlivejsi. Jen na to asi nejsi zvykly, ze?

    Jinak na trhu vyhravaji vyrobky, ktere jsou poptavany. Nabidka a poptavka, to je cele. Takze pokud ty a tobe podobni lide prevazujete, a davate najevo svym spotrebitelskym chovanim, ze chcete levne smejdy, pak to tak bude. ;-) Tva kritika kapitalismu by spise nez na nej mela mirit na tebe a tobe podobne. ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 16:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Dnes ale prece neni problem koupit veci drazsi, kvalitnejsi a trvanlivejsi.
    Zápisek a velká část diskuze je o tom, že asi to problém je.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.1.2022 17:15 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jiste. Odvetvi, o kterem pises, postihly problemy vygenerovane statnimi zasahy... Vzdyt o tom pisu, ze se vracime zpet. ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 18:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Spíš nedostatkem státních zásahů v oblasti strategické bezpečnosti a nebo antitrustu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.1.2022 19:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Strategicke bezpecnosti a antitrustu? Tobe uz vazne neni pomoci, dejve :-D
    Max avatar 15.1.2022 19:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ukápla mi normálně nostalgická slza, Antitrust byl výborný film, tenkrát jsme ho jako děti žrali :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.1.2022 08:57 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ano, tenkrat to frcelo. :-) Take znam.
    Agent avatar 15.1.2022 20:57 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jsem jediný, kdo to četl jako "antitrusu"?

    Jasně, státy co mohly tak domrdaly, je třeba víc státních zásahů.

    Mě vždycky fascinuje, že neí problém sehnat veterináře v kdejaký zapadlý lhotě u lesa, ale sehnat zubaře či nějakého slušného doktora je hroznej problém. A tak je to se vším, co spravuje stát.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Fluttershy, yay! avatar 15.1.2022 21:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Hleďme, dorazil génius z xichtoknihy.

    What have the Romans ever done for us?

    …vodovod, silnice, pořádek, kanalizace, školství, víno,…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.1.2022 08:58 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    +1
    17.1.2022 11:09 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    tak choď so zubami k veterinárovi... je to príbuzná profesia
    17.1.2022 13:33 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tady jde o to, pani ucitelko, ze kvuli dementnimu statnimu centralismu a socialisticke zdravotni dani, ktera se snazi tvariti se jakozto pojisteni, je cely system napr. stomatologicke pece chronicky podfinancovany, takze stomatologove starnou, mladi odchazeji za hranice, ci alespon do soukromeho zarizeni, kde si pacient hradi peci ze 100%. Podle mych relativne recentnich zkusenosti najit zubare mimo system "pojistoven" problem neni ani v mensim meste.
    17.1.2022 14:43 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    V prvním části si stěžuješ na socialistický segment stomatologie a ve druhé části chválíš kapitalistický segment stomatologie, ve kterém není problém zubaře sehnat. Máš možnost volby, tak v čem je problém.
    17.1.2022 14:50 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    V prvním části si stěžuješ na socialistický segment stomatologie
    Kritizuji. Kritizuji cele zdravotnictvi socialisticke. Kritizuji zejmena to, ze se placenim zdravotni dane musi na tomto dementnim systemu podilet kazdy clovek. Proc mam ja prispivat na stomatologickou peci nekoho ciziho, kdyz sam toto nevyuzivam z duvodu nefunkcnosti tohoto systemu v danem miste a case a hradim si tedy tuto peci ze sta procent jinde? Proc mam prispivat na zdravotni peci bezzemkum a dalsim?
    Máš možnost volby, tak v čem je problém
    Nemam moznost volby. Zdravotni dan musim platit bez ohledu na rizikovost a bez ohledu na to, zda chci vyuzivat statniho dementniho kolektivistickeho systemu. Jaka moznost volby, kdyz neni opt-out?
    17.1.2022 15:21 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Aha, tak už to chápu. Takže nechceš, aby zdravodnictví u nás bylo po evropském vzoru, ale spíše po vzoru USA, Číny. I když USA vlastně zaváděla Obamacare, takže tam už to taky není tak kapitalistické jako dřív.
    17.1.2022 15:23 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Ja dlouhodobe si preji zruseni zdravotni dane a kompletni privatizaci ceskeho zdravotnictvi. Po vzoru usa. To je tezko rict. Zdravotnictvi usa je velmi regulovane a netrzeni. Je jiste svobodnejsi nez nase, ale mira jeho "volnotrznosti" se snizuje.
    19.1.2022 14:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já teda nevím, ale kvalitních výrobků je pořád plno. Ať už ty, co se stále vyrábí v Německu, USA nebo Japonsku, ale třeba i ty z Číny, protože i tam umí vyrobit kvalitní věci, když chtějí - třeba na čelovku fenix si nemohu stěžovat. Jen prostě nesmíš kupovat šmejdy. Máš na výběr.
    Max avatar 19.1.2022 14:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jo, Fenix jedu také, mám od nich několik baterek, baterií i čelovek. Za celou dobu jsem našel jejich jednu jedinou slabinu: nejsou odolné vůči krádeži :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.1.2022 17:43 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Na Fenixe si nemůžeš stěžovat přesně do okamžiku, než si pořídíš prvního Lucifera...
    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 19.1.2022 19:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Nějak mi ten výběr přijde hodně chudý a zaměřený jen na čelo a kolo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.1.2022 17:18 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak jasně, pokuď potřebuješ baterku na rozhánění demonstrací, nebo dokonce na střelbu do demonstrantů, tak čelovka asi opravdu není to pravé, ale jinak? Nenapadá mě žádná činnost, kde by dávalo smysl "přijít o jednu ruku" a nešlo to dočasně vyřešit uchopením čelovky do ruky (obráceně to jde podstatně hůř)...
    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 20.1.2022 18:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Kupoval jsem čelovku, pak normální baterku, ke které jsem pořídil držák na kolo, pak speciálně ultramalou ke klíčům, jednu malou do kabelky a pak ještě jeden typ.
    Takže proto se divím ohledně toho slabého výběru.
    Prostě na Fenixu si vyberu přesně k danému účelu a nemám problém + tam jsou skvělé video recenze, jak se chovají, jaký mají světelný kužel apod. Proto jsem se zájmem šel na Lucifera a trochu mě ten výběr i recenze zklamaly. To jest celé.
    Pokud má někdo vizi, že existuje jen čelovka + baterka na kolo a na rozhánění davů, tak ok, já mám ale větší nároky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.1.2022 23:11 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Je pravda, že moje nároky jsou pouze na outdoorové/pracovní světlo (asi bych využil i ten závodní X model, ale zas tak bohatej nejsem a je velká šance, že je časem stejně pro "příliš mnoho světla" zakážou ;-)), takže půlka toho výčtu jde úplně mimo mě. Ale možná je to jenom tím, že nenosím kabelky...
    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 21.1.2022 08:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak já samozřejmě také ne, ale malá na klíčích nebo malá v kabelce je oproti telefonu úplně na jiné úrvni a i pak samotná manipulace s dalšími věcmi je pak snazší, než dělat minisvětlo telefonem a manipulovat s ním.
    Jinak já osobně si vystačím s čelovkou (Fenix HL60R) a jednou náhradní baterií Fenix 18650 3500mAh (pak můžu svítit tři noci nonstop). Mám už asi 5 let a spokojenost.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.1.2022 08:36 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Většina věcí, co lidi obvykle dělají s typickým smartphonen se dá dělat lépe s dedikovaným zařízením. Výhoda toho smartphonu je v tom, že ty zařízení integruje do jedné placky. Telefon jako baterku používám skoro denně a nechtěl bych to měnit za sebelepší baterku prostě proto, že bych u sebe musel nosit další věc.
    Max avatar 21.1.2022 08:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    A představ si, že jsou lidi, co mají problémy s manipulací s telefonem (padá jim, nedokážou se sžít s gestama na rozsvícení apod.) a pak jsou lidi, co nosí telefon v pouzdře a pak i s pouzdrem je v kabelce. V takových případech pak ta dedikovaná baterka nezní tak strašně :D. Já si osobně vystačím s telefonem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.1.2022 09:05 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Každej to má jinak, to je jasný :-) Já mám obvykle telefon po ruce kvůli mnoha jiným činnostem, na které by se mnohem lépe hodilo dedikované zařízení - třeba počítač, foťák, knížka, ... baterka.
    21.1.2022 13:25 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Jestli oni ti ty věci nepadaj proto, že nosíš tolik krámů najednou... ;-)
    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 21.1.2022 13:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Já nemluvil o sobě ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.1.2022 13:24 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude

    Fenix HL60R vydrží svítit 45min (klasická M6 v odpovídajícím modu 4h). To je bez šachování s náhradní baterkou málo na jakoukoliv noční akci. Kromě toho díky klasické "campingové" konstrukci trpí v zimě na promrzání baterky, protože baterie nelze nosit na těle. O tom, že těch 950lm je ve spoustě situací zoufale málo ani nemluvě. A ano, vím, že Fenix dělá i o něco lepší modely, ale třeba v kabelech je dneska tam, co Lucifer před šesti lety...

    Nepochybuju, že ti pro rekreační použití ten Fenix stačí, ale jak jsem psal na začátku, jak jednou vyzkoušíš "profesionální" čelovku, už nikdy nechceš zpět...

    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 21.1.2022 13:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    S Fenix HL60R jsem še několika denní tripy a celou noc a půl jsem svítil na jednu baterii v režimu středního výkonu. A i s režimem středního výkonu jsem viděl dál, než jsem potřeboval.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.1.2022 14:59 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    Tak na noční pochod po cestě ti stačí i ta nejlevnější Tikka... Pokud má ale člověk pod pojmem "outdoor" noční MTB (tam využiješ prakticky libovolnej výkon), běžky (když se to rozjede na 60km/h tak ten výkon fakt přijde vhod), noční OB, nebo když v Alpách potřebuješ osvítit celou stěnu, tak tam ti fakt nějaká "bludička" nestačí...
    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 21.1.2022 15:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s dodávkami VT jsou už všude
    To samozřejmě souhlas.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.