Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Tiskni
Sdílej:
Project London is an independent, no-budget, feature-length, live action movie with vivid, intense, and marrow-vibrating ...
Uh, keď si čítam podobné komentáre, tak skutočne pochybujem, či som videl rovnaký film. Film s trápnym príbehom, s dosť slabým nahovorením postáv (s tým, že hlavná hrdinka mi fakt vôbec nesadla), film kde animácia pôsobí ako z roku 2, kde tváre ľudí vyzerajú úplne o ničom... Hudba ušla (celkovo to bol asi najsilnejší bod toho filmu; spolu so záverečnými titulkami) a niektoré scenérie boli tiež dosť pekné. Celkovo by som tomu dal asi tak 2/10 a dodal by som, že na poli počítačovej grafiky existujú už dlhé roky ďaleko kvalitnejšie kusy
Samozrejme, s ohľadom na to, ako projekt vznikal a že je úplne zadarmo je to úžasný úspech a tiež skladám klobúk pred tým, čo je parta ľudí schopná z blenderu vytiahnuť. Ale fakt nechápem, jak to niekto môže porovnávať s profesionálnymi filmami...
Film s trápnym príbehomIHMO spíš moc lineární a hodně předvídatelný, teda až na ten konec, který to všechno tak nějak vyvažuje.
s dosť slabým nahovorením postávProblém je že se na tom podíleli hvězdy Holandského filmu, které si IMHO za každé slovo účtovali těžké chechtáky a proto ty dialogy zní spíš jako telegram.
film kde animácia pôsobí ako z roku 2No jo, holt žádné Motion Capture, ale klasické určování interpolačních bodů a blbý Spline. Na druhou stranu i bez pokročilých technik to jde udělat tak aby se animace přibližovala realitě, jak dokazuje moje oblíbená, 10 let stará krátká animace.
dodal by som, že na poli počítačovej grafiky existujú už dlhé roky ďaleko kvalitnejšie kusyNo jo, ale kolik z nich má otevřené repositáře, přijatelné licence, může se pyšnit titulem
převážně vytvořeno pomocí svobodného softwarua komplet dostupný render v původním rozlišení v bezeztrátovém formátu? Já vím zatím jen o třech. Což vzhledem k tomu, že potřebuju něco do oboru komprese videa velice oceňuju.
a že je úplne zadarmoTak to Sintel teda není ani omylem. Viz. Každý za tsvou práci dostával gáži, byla mu proplacena cesta do Holandska i ubytování. Naopak po tom co se Ton dozvěděl, že dostane dotaci z Holandského filmového fondu začal pěkně vyšilovat a tým se exponenciálně zvětšil v obavách z deadlinu.
Ale fakt nechápem, jak to niekto môže porovnávať s profesionálnymi filmami...Velice jednoduše. Po technické úrovni to asi není tak slavné (vždyť ta farma co to rendrovala nebyl žádný zázrak, ale klasické x86 desky narvané v kancelářském pořadači a trochu krámu co zbylo z minula), ale jak už kdosi vhodně poukázal, ty komerční jsou většinou ochuzené o zajímavý nápad a nějaké to nadšení při tvorbě a většinou je to jen příšerně plytká komerční slátanina. Proto se to dá srovnávat velice jednoduše (a v obou kategoriích je potřeba u něčeho holt přimhouřit oči).
Proti animácii bez motion capture nič nemám. Pokiaľ viem, Blizzardi robia také animácie odjakživa a veľa z nich je fantastických. Tá tvoja z RTCW je tiež dobrým príkladom.
Ad licencie, zadarmo, etc... blbo som sa vyjadril. Myslel som to tak, že Sintel je k dispozícii zadarmo, nie že nič nestál. On je pochopiteľne ešte oveľa viac ako zadarmo a to free
Existujú komerčné sračky, to je pravda, ale napr. veci od Pixaru sú obvykle skvelé po všetkých stránkach. Grafikou teda určite. Príbeh je síce občas až detinský a predvídateľný, ale v rozprávke to až tak nevadí Inak je pravda, že ma nenapadá jediný "dospelácky" plne CG celovečerný film s výnimkou Spirit Within. Asi to bude tým, jak strašne ťažké je vytvoriť realistických ľudí. Spirit Within k tomu bol vcelku blízko, ale aj tak pôsobí miestami strašne sterilne.
Nevidel som. A v poslednej dobe anime moc nepozerávam. Len sa teším sa na nového Miyazakiho
Proti animácii bez motion capture nič nemám. Pokiaľ viem, Blizzardi robia také animácie odjakživa a veľa z nich je fantastických.No vždyť jo. Oni právě udělali jednu z nejzásadnějších chyb animace. Příliš se zaměřili na detaily (např. emulace materiálů i když není úplně revoluční je aspoň na OSS docela pokroková) a ne dynamiku pohybu poněkud odflákli (teda jak se to vezme – Ton musel do týmu přijmout asi čtyři další nové animátory, veškeré pohyby se simulovali v reálu a natáčeli na kameru, ale i tak mi to nepřijde nic moc). No na druhou stranu, Blender není program na symulaci fyziky, takže je to jakš takš omluvitelné. Aspoň vědí na co se do příštího releasu zaměřit.
Myslel som to tak, že Sintel je k dispozícii zadarmo,Spousta jiných animací je k dispozici zadarmo.
Existujú komerčné sračky, to je pravda, ale napr. veci od Pixaru sú obvykle skvelé po všetkých stránkach. Grafikou teda určite.Vždyť také dílům od Pixarum co já vím, zatím nikdo nic nevyčítá.
Inak je pravda, že ma nenapadá jediný "dospelácky" plne CG celovečerný film s výnimkou Spirit Within. Spirit Within k tomu bol vcelku blízko, ale aj tak pôsobí miestami strašne sterilne.Nechci do toho kecat, ale zrovna Final Fantasy je velice dobrou ukázkou, že brute force a čistý výpočetní výkon v oblasti animace nejsou vše. Např. AFAIK Dr. Sid byl tvořen někdy v letech 1997-1999 a je to jedna z nejrealističtěji ztvárněných osob z oblasti CG co dlouhá léta pamatuju.
Asi to bude tým, jak strašne ťažké je vytvoriť realistických ľudí.Není, ale znova opakuju, že metoda brute force asi nebude ta pravá metoda. Holt je potřeba zajímavé nápady a nebo nějaké zkoumání (, kterému se v čistě komerční tvorbě moc místa nedostává).
Příliš se zaměřili na detaily (např. emulace materiálů i když není úplně revoluční je aspoň na OSS docela pokroková)...
Koukal jsem na ty obrázky. Třeba tady se mi hrubě nelíbí ruce a hlava toho týpka. Normálně by tam byly vrásky, žilky, na rukou vystouplé kosti. Prdlajs. Sebelepší textury na gatích to nevyváží.
Ale aj tak je to prehistorická grafika. Dnes má lepšiu kadejaká hra a to je, prosím pekne, renderované real-time
Zameranie na detaily: Súhlas. Ničmenej, keď sa človek pozrie na videá od Blizzardu (mám na mysli teraz hlavne tie z W3), kde padajú viac než reálne ružové lupene, kožené rukavice skutočne vyzerajú ako kožené rukavice a hra svetla na zamatovom plášti vyráža dych, tak... tak neviem, čo som chcel povedať, ale proste je to inde po všetkých stránkach
Zadarmo: teraz neviem, či si robíš srandu, že všetko sa dá upirátiť. Alebo či máš skutočne na mysli nejaký (aspoň krátky) film na úrovni (aspoň) Sintel, ktorý je zadarmo (alebo dokonca open/free)...
Pixar: im samozrejme nie je čo vyčítať. Ja som len chcel postaviť do reality tú pôvodnú hlášku, že Sintel ponúka to najlepšie, čo je dnes v CG k dispozícii. Pravda je taká, že to tvrdenie by nebolo pravdivé ani pred desiatimi rokmi
FF: výkon nie je všetko, ale práca stoviek grafikov a programátorov a veľký rozpočet nie je na zahodenie
Jak není? Daj mi link na animáciu, kde je skutočne realistický človek s uveriteľnou mimikou, charakterom, etc. Ja som nič také ešte nevidel. Najbližšie k tomu malo FF, ale k skutočnému realizmu to má ďaleko.
Prvá veta súhlas.
Hehe, pekný typ, ale úplne mimo: hollywoodské sračky fakt nemusím Nie že by sa teda aj v hollywoode nenašlo veľa dobrých filmov (a niektoré aj s drahou/kvalitnou produkciou)...
Ja tiež viem prepáčiť grafiku, ale v CG ide o grafiku predovšetkým A ako hovorím, ten film pre mňa neponúkol nič ani po ostatných stránkach, takže neni moc o čom
kde tváre ľudí vyzerajú úplne o ničomJinak to není bug, ale featura. Mrkni na původní artwork Davida Revoye (oo je toho víc, ale je to všemožně rozházené po blogu, takže jestli tě to zajímá, tak hledej dám). Teda jen s tím, že ty koncepty vypadají asi 1000× lepší.
Tak tváre sú zjednodušené v každom druhom animovanom filme. Napr. od Pixaru si nepamätám film, kde by boli realistické tváre. Ale napriek tomu sú ľudské a príjemné (napr. skvelá Geriho mimika v Geri's game) . Tie v Sintel sa mi nepáčia. Ale neviem presne prečo. Proste čisto subjektívny názor. Netreba na mňa reagovať
To je už trochu extrém, ale áno -- presne takto som to myslel
Animace hezký, detaily dobrý, ale ten příběh je vážně pitomina... Kdo byl sakra ten týpek, kterej se na ní vrhnul? A není trošku příliš náhodný, že zbraň, která po něm zůstala, jí dovede k jeskyni? To trochu nedává smysl. Dobrej byl ten konec, ale ten příběh byl asi nejslabší článek celého filmu. Nejvíc se mi asi líbil detail na sněženku na konci.
Příběh je celkem o hovně, ale i tak je docela roztomilý filmeček. Asi nešlo o nějaký košatý a rozvětvený příběh, ale o demonstraci možností blenderu atd. A to je docela úžasné, co jde pomocí open source nástrojů vytvořit.
Asi tak, stáhnul jsem nejvyšší rozlišení a nestačil jsem zírat Jen ta kůže a dračí krev, to bylo vykreslený trochu divně...