abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0 s kódovým jménem Ecne linuxové distribuce Trisquel GNU/Linux. Založena je na Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude do roku 2029. Trisquel patří mezi svobodné distribuce doporučované Nadací pro svobodný software (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    Open-source citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 9. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.4. 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.4. 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    10.4. 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 27
    10.4. 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.4. 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 1283 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    16.3.2010 22:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    zkuste si s up/down rychlostí 128kbps něco dělat přes ssh, to je na infarkt

    Nějak nechápu, proč by 128 kb/s nemělo na SSH stačit.

    thingie avatar 16.3.2010 22:26 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    To je normální. Moje babička má připojení k netu rychlejší než cokoliv co mi před deseti lety přišlo vůbec možný (samozřejmě mimo svět kolejí a těžkého byznysu, a ani tam někdy ne), a prodávaj to jako lacinou a pomalou variantu, s podtextem, že jestli to myslíte vážně, tak si radši kupte něco lepšího.
    Růžové lži.
    16.3.2010 22:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Sám mám občas problémy uvěřit, že pamatuji dobu, kdy se zahraniční konektivita ČR navyšovala z 64 Kb/s na 128 Kb/s… :-)
    gtz avatar 16.3.2010 22:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Taky si to pamatuji, vytáčený DIAL-UP, Tehdy ještě byly v módě BBS.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.3.2010 22:42 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    njn, zrovna včera když sem byl u přítelkyně a tahal ten posledni release té fedory tak sem si říkal jak to dřív muselo být na prd =D
    BTW všímáte si, že lidé kteří to absolutně nevyužijou, mají mnohem rychlejší internet než většina z nás a k tomu občas ještě veřejný IPčko? =D např moje přítelkyně, 25Mb/s down a 16Mb/s up + 8 veřejných IP....na co jí to sakra je? xD
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    gtz avatar 16.3.2010 22:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    No asi na nic. Tehdy se NSA Mosaic natahoval snad minutu a vyhledávání něčeho na altavistě to taky byla věc.

    Já jsem pak chodil za klukama na školu kde to bylo rychlejší.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.3.2010 00:04 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    25Mb/s down a 16Mb/s up + 8 veřejných IP

    flákněte tam přítelkyni malej webserver nebo fileserver, třeba by jí reklama zaplatila připojení :-D
    17.3.2010 00:12 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    už se na tom pracuje =D jenom musím sehnat notebook kterej by to utáhl (web server, torrent server a ftýpko), jinak cenu internetu má v nájmu, prostě luxus a závist =D za poslední měsíc mám trafic kolem 1TB =D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.3.2010 22:33 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    tak si to zkuste, než Vám odpoví druhá strana stihnete dát kafe......
    BTW nespletl jste si rychlost 128kb/s s rychlostí 128kB/s ??
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    thingie avatar 16.3.2010 22:37 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    To je úplně jiný parametr, človíčku, ale. A i 128 kb/s je bohatě dost, snad leda kdyby člověk chtěl ať mu výpisy lítají rychlostí světla, nebo něco.
    Růžové lži.
    16.3.2010 22:42 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Někteří lidé by holt potřebovali posadit za klávesnici IQ 151, aby pochopili, jak zatraceně moc textu je takových 16 KB… :-)
    16.3.2010 22:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Ne, nespletl. Spíš jste si vy neuvědomil, že problém není v tom, že by SSH nestačilo 128 Kb/s (stačilo by i výrazně méně), ale v tom, že stahování aktualizací zadusilo kvůli chybějícímu traffic control linku, čímž narostlo zpoždění paketů. A že naprosto stejný problém by nastal, i kdybyste tam měl třeba megabit (jen by ten stav pochopitelně netrval tak dlouho).
    16.3.2010 22:46 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Uvědomil, ale v době kdy jsem posuzoval rychlost odezvy na druhé straně, se ještě nic jinýho nestahovalo, nevěděl jak si udělat link pro web browser na plochu, tak sem dělal napřed to, takže stahovaní čehokoliv jinýho je mimo hru...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.3.2010 22:51 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    V tom případě ale stejně bude problém spíš ve zpoždění paketů než v propustnosti. Pro běžnou práci s SSH je 128 Kb/s více než dostatečné. První pokusy s připojením jsem dělal na modemu který měl 2400 b/s, sice to byl jen telnet, ale když jsem si pak koupil vlastní 14400 b/s, nebyl ani s tím SSH naprosto žádný problém.
    Jendа avatar 16.3.2010 22:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Tak třeba tu linku do té vesničky zadusil soused. Nebo není to nějaký modem? Například starý ethernet+WiFi+CDMA routeromodem od Ufona má tendenci se po 10 sekundách neaktivity přepnout do nějakého úsporného režimu a nahození trvá 2-3 s.
    16.3.2010 22:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Co si budeme povídat, ona ta superlevná připojení bývají ošizená nejen na rychlosti, ale i (nebo spíš především) na těch parametrech, o kterých cílová skupina takových nabídek netuší, že by ji měly zajímat.
    16.3.2010 23:24 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    no, není to úplně nemožný, ale pokud vím tak to má něco ve stylu modemu s vlastní linkou, takže agregace by tam neměla být, ale je fakt že na vesnice všichni zvysoka **** takže je to klidně možný, poskytovatele nevím, ale U:fon to asi nebude, na ten to bylo zase moc rychlý
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Jendа avatar 17.3.2010 00:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Náhodou Ufon dosahuje i třeba 70 kB/s.
    pavlix avatar 17.3.2010 20:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Jo, měli jsme ufona nějakou dobu a týhle rychlosti nikdy nedosáhl (byla to ta varianta s telefonkem). Jednoho dne přestal dosahovat rychlosti jakékoli a od té doby (cca 2 roky) jim leží v šuplíku nevyřízená reklamace.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 17.3.2010 20:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Chrastava, ethernet+WiFi+CDMA routeromodem (už ho neprodávají), asi 30cm anténa, v budově a 70 kB/s to dosahuje.
    17.3.2010 08:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    128 kb/s použím na SSH denně (Telecom není ochotný zvýšit uplink) a pokud není ucpaná něčím jiným, tak není problém. Jediná potíž je s rozsáhlými výpisy, ale na to stačí schovat relaci ve screen(1).
    Saljack avatar 16.3.2010 22:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Proč by u toho museli sedět pořád? Prostě to vydávají v nějakých intervalech když se něco nahromadí, pokud to není důležité.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    16.3.2010 22:28 arnor | skóre: 2 | blog: moje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Není ta obec náhodou Krčmaň ?
    16.3.2010 22:36 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    dobrej pokus ale ne-e, BTW dovedeš si představit Kořena s linuxem? x'D
    a Krčmaň má prej přez 400 lidí =D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.3.2010 22:49 arnor | skóre: 2 | blog: moje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    já jen kdyby náhodou :)

    ale ten popis celkem odpovídal :)
    17.3.2010 08:52 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Pomalá linka je smrt binárních distribucí. Výrazně to zachraňují rozdílové balíčky, ale i tak se natahá ohromné množství balastu jenom proto, že se někde vespod mění jedna knihovna.
    17.3.2010 09:31 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    No ja neviem co si tam robil, ale normalne Fedora zistuje aktualizacie raz za den, major upgrejdy raz za tyzden.
    Polívčička byla..
    17.3.2010 09:59 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Normálně jo, ale jde to dát jakkoliv....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    17.3.2010 09:53 0-58glfsdhesr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    A to se v te Fedore neda nastavit, aby to checkovalo aktualizace jednou za den?

    Lidi vetsinou to "slunicko" zneklidnuje a pokud ho tam budou mit porad, tak se jeho funkce mine ucinkem.
    Radek Vokál avatar 17.3.2010 10:45 Radek Vokál | skóre: 21 | blog: s Fedorou na hlavě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Jasne ze to jde. Mam tu KDE kde v kpackagekitu je nastaveni aktualizaci denne, tydne nebo i po hodinach. Stejne to pujde i v Gnome.
    17.3.2010 11:02 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Ved prave o tom hovorim. "By default" su aktualizacie nastavene raz za den.
    Polívčička byla..
    Radek Vokál avatar 17.3.2010 10:46 Radek Vokál | skóre: 21 | blog: s Fedorou na hlavě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Urcite doporucuju nainstalovat yum-presto. Idealni pro pomalej net, kdy se stahujou rozdily a balicky se sestavi az lokalne. A druha vec .. neblika mu tam misto hvezdicky updejtu spis SELinux nebo ABRT? :-)
    17.3.2010 11:17 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Jojo, Fedora ma ty rozdilovy balicky (netusim jestli v Ubuntu), funguji dobre, sestavovani netrva tak dlouho, jak nekteri rikali (nicmene otazkou je co ma za stroj). Ja si nainstaloval Fedoru, chtel jsem na ni prejit, pamatuji si, ze ten SELinux porad blikal (+jiny opodstatneny problemy). Je to sice kosmeticka vec, ale zacatecnika to zmate....
    vain avatar 17.3.2010 12:01 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    SELinux je dnes v pohodě, ani nevím, že běží (ale ano, běží =)). Byly doby, kdy jsem ho vypínal, ale teď už ne. Pokud jde o rozdílové balíčky tak to je super věc, sice rychlost sestavování je někdy menší než stahování celého balíčku (na kolejích atd... kde je rychlejší net), ale zase to šetří traffic na mirrorech, což se počítá, takže to beru jako přínos a zásadně používám.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    AsciiWolf avatar 17.3.2010 11:21 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Měl jsi mu tam dát Debian stable, případně Ubuntu LFS (nebo jakékoliv jiné distro, na které vycházejí pouze bezpečnostní aktualizace) a byl by klid...
    17.3.2010 11:43 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Debian sem mu dávat nechtěl protože ho zatím moc neznám, jen trochu z virtuálky a Ubuntu IMHO není dobrý distro na začátek
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.3.2010 07:01 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    Proc ne?
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 09:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost aktualizací
    hehe, to já mam dva identický počítače s identickou Mandrivou instalovanou do obou po sobě a každá se mi aktualizuje jinak! A jak je tohle možný? :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.