abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (42%)
    Celkem 470 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 19:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    No fuj, takovejhle krám bych fakt nechtěl. Máš vůbec představu, kolik by to vážilo? 17" displej je zvrhlost. Ideální rozměr pro notebook je 14". Rozlišení by mi však vyhovovalo, to beru čím víc, tím líp. Mechaniku bych z toho taky vyhodil a používal jen externí (obvykle není potřeba, tak proč to sebou tahat).

    Co se týče grafiky a velikosti RAM, tak by to muselo mít propracovaný power management. Prostě malinkatou spotřebu, možnost povypínat zbytečnosti (grafickou kartu) a hlavně fungující HW akceleraci suspendu, aby se to uspalo ihned a vzbudilo ještě dřív (a to jak do RAM, tak na disk). Výdrž na baterky by to chtělo aspoň 6 hodin – nebylo by pak třeba tahat krmítko a spolu s mechanikou už je jedno kilo pryč.

    Pak v tom výčtu nevidím bluetooth a wifi s pořádnou anténou. Taky by se hodilo mít v horní části displeje všesměrový IR port, kterým by bylo možné ovládat TV, videa, hifi a další vymoženosti umístěné obvykle v obývacím pokoji nebo třeba i klimatizaci :-D

    A na závěr by tam musela být klávesnice+trackpoint z Thinkpada. Touchpad je zbytečný.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Ježek avatar 17.1.2007 19:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    - ano, se 17inch by to vazilo hodne, nicmene 15,4inch verze by mohla byt v prijatelnych mezich

    - mechaniku preferuje jak kdo. idealni samozrejme je, kdyz ji muzu vyhodit a dat misto ni dalsi akumulator

    - propracovaný power management ... co treba ATI powerplay 6? umi nejen snizovat taktovani GPU i RAM, ale take i vypinat nepotrebne PCIe linky, takze zatimco v oblibionu svisti na 16xPCIe, ve 2D si vystaci klidne s 1xPCIe a 10-20% frekvencemi

    - vydrz 6 hodin je imho u nitebooku s tolika obrazovymi body a dedikovanou grafikou utopie. takove 3-4 hodiny si u 15,4inch modelu dokazi rpedstavit. samozrejme pocitam 45nm CPU a 65nm GPU :-)

    - BT/WiFi samozrejme tise predpokladam
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 20:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    - ano, se 17inch by to vazilo hodne, nicmene 15,4inch verze by mohla byt v prijatelnych mezich
    Proč všude všichni cpou 15" displeje? Vždyť je to zbytečně veliký. 14" je akorát aby se pod to vešla klávesnice s plnou roztečí kláves (19mm) a na každé straně zbyl centimetr pro okraj víka.
    - mechaniku preferuje jak kdo. idealni samozrejme je, kdyz ji muzu vyhodit a dat misto ni dalsi akumulator
    Ne, ideální je, když tam vůbec není. Notebook pak může být podstatně tenčí a lehčí. Akumulátory to chce dva, aby bylo možné je vyměnit za rezervní bez nutnosti vypínat stroj. Ale to bych spíš řešil dvěma polovičníma. Tak jako tak, suspend na disk netrvá zas tak dlouho.
    - propracovaný power management ... co treba ATI powerplay 6? umi nejen snizovat taktovani GPU i RAM, ale take i vypinat nepotrebne PCIe linky, takze zatimco v oblibionu svisti na 16xPCIe, ve 2D si vystaci klidne s 1xPCIe a 10-20% frekvencemi
    Jó, to zní hezky. Co ten suspend a podpora v Linuxu? ;-) Ale největší žrout je displej, takže by to chtělo nějaké úspornější zobrazovadlo. Taky je fajn mít možnost úplně vypnout podsvícení, které je na přímém slunci stejně na nic. Aby to však k něčemu bylo je potřeba, aby "externí podsvícení" fungovalo a na displeji bylo něco vidět (u mého LCD je to s černým písmem na bílém pozadí naprosto v pohodě).
    - vydrz 6 hodin je imho u nitebooku s tolika obrazovymi body a dedikovanou grafikou utopie. takove 3-4 hodiny si u 15,4inch modelu dokazi rpedstavit. samozrejme pocitam 45nm CPU a 65nm GPU :-)
    3-4 hodiny je málo. Pořád to znamená, že krmítko budu muset mít s sebou.
    - BT/WiFi samozrejme tise predpokladam
    A ten IR port? (Já vím, je to ptákovina.) :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Ježek avatar 17.1.2007 20:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Proč všude všichni cpou 15" displeje? Vždyť je to zbytečně veliký. 14" je akorát aby se pod to vešla klávesnice s plnou roztečí kláves (19mm) a na každé straně zbyl centimetr pro okraj víka.
    Me 15inch nevadi. vono tech 1920x1200 uz by na tom fakt nebyla zrovna moc prdel, nehlede na to ze vyrobni naklady u AUO/CMO/Samsungu by na to byly nechutny
    Ne, ideální je, když tam vůbec není. Notebook pak může být podstatně tenčí a lehčí. Akumulátory to chce dva, aby bylo možné je vyměnit za rezervní bez nutnosti vypínat stroj. Ale to bych spíš řešil dvěma polovičníma. Tak jako tak, suspend na disk netrvá zas tak dlouho.
    To je samozrejme vec nazoru, ja osobne preferuji hypotetickou modularni konstrukci,ale te se asi v dohledne dobe nedockam ;-)
    Jó, to zní hezky. Co ten suspend a podpora v Linuxu? ;-) Ale největší žrout je displej, takže by to chtělo nějaké úspornější zobrazovadlo. Taky je fajn mít možnost úplně vypnout podsvícení, které je na přímém slunci stejně na nic. Aby to však k něčemu bylo je potřeba, aby "externí podsvícení" fungovalo a na displeji bylo něco vidět (u mého LCD je to s černým písmem na bílém pozadí naprosto v pohodě).
    reknu jenom jedno: bud OLED nebo palivovy clanky, idelane oboje dohromady. pocitam ze za 5 let bude na trhu PODSTATNE VESELEJI
    3-4 hodiny je málo. Pořád to znamená, že krmítko budu muset mít s sebou.
    No ja nemam potrebu vydrzet cely den bez zasuvky, ale zas chapu, ze takove celodenni prednasky se bez 6hodinove vydrze nedaj a clovek musi tahat zdroj
    17.1.2007 20:28 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    17 palců je problém, dokonce i od 15ti se často utíká. Ale záleží na lidech, někdo chce mobilitu a volí malinkatý 12ky, někdo chce přenosnej desktop a těch pár stovek gramů ho nezabije. Svýho majitele si najde všechno. Acer kdysi prodával sedmikilovou mrchu a taky to lidi kupovali.

    ATI? Oblivion? Sviští? V Linuxu? :-)

    Ale jinak jo, timhle směrem se to do budoucna zřejmě bude ubírat (když pomineme 2D, který zůstane podivínům, který si i za pět let vystačej s tim, o co by si většina hráčů dneska neopřela ani kolo).

    6 hodin utopie neni, ale musíme zapomenout na LCD takový, jako ho známe dneska (a ani to neni utopie, ale chvíli to trvat bude).

    BT/WiFi (2,4 GHz)? Za rok asi jo, za dva možná, ale za 50 tisíc tenhle notebook tak brzo nebude (možná tak Euro). BT dost možná přežije, ale s WiFi se už dneska ve větších městech skoro nedá pracovat (teda dá, ale rychlost to má jak GPRS a pokrytí ještě horší) a nedá se očekávat, že by to v krátký době bylo lepší, byť třeba na jinejch frekvencích.
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 20:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    WiFi je praktické spíš uvnitř budov jako jsou školy, knihovny, restaurace a podobně. Na venkovní použití to snad ani nebylo navržené.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.1.2007 20:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Nebylo. Horší ale je, že ono to s většinou u nás běžně prodávanýho hardwaru nefunguje pořádně ani v těch budovách, obzvlásť když má správce sítě nutkání koupit ten nejlevnější krám, nějak to zbastlit a vůbec se o to nestarat.
    David Watzke avatar 17.1.2007 19:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Výdrž na baterky by to chtělo aspoň 6 hodin
    Chtělo... ale bude to tak 6 minut :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.1.2007 19:54 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Nee, v základní výbavě bude baterka z auta :-D
    17.1.2007 20:23 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    -1, dieselový agregátor do batohu:)
    17.1.2007 20:07 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Nejsem sice zkušený předpovídatel technologických pokroků, ale Váš komentář mi přijde trochu směšný. Něco jako kdybych řekl před deseti lety, že budou notebooky, které budou obsahovat 60GB disk a někdo opáčí, že to bude moc veliké. Nebo jako by někdo tvrdil, že by rád měl soustavu šňůrek ovládající všechny jeho spotřebiče. Pane, uvědomte si, že technologie v oblasti energie a miniaturizace a přenášení signálu letí dopředu rychleji než se kazí mlíko. To, že notebook bude obsahovat zmiňované kusy HW tak vůbec neznamená, že bude težký a energeticky náročný. Možná že právě naopak bude lehčí a s větší výdrží. Alespoň teoreticky to možné je. Samozřejmě nejvíce záleží na trhu, čili poptávce, nabídce, ceně a množství.
    17.1.2007 20:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    +1 :-) Troufnu si říct, že minimálně procesor s ekvivalentním výkonem umíme udělat už dnes, a i s mizivou spotřebou. Jen by neměl jenom čtyři jádra a jeho styl programování by nebyl drtivé většině lidí po chuti. :-) A displeje taky věčně nebudou takový máčky. Jednou budeme mít slušný kvalitní e-papír, jaký si civilizace zaslouží. :-)
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 20:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Ad velikost: Vem si dvě skleněné desky s úhlopříčkou 17" tlusté aspoň 7mm, strč je do baťůžku a jdi se s tím projít. Pro vyšší realističnost si mezi ně přidej ještě tak centimetr polystyrenu.

    Prostě notebook s 17" displejem není notebook. Je to skládací počítač. To už bych si radši pořídil klasický počítač ve stylu Mac Mini s praktickým kufříkem.

    Ad šňůrky: Jo, šňůrky jsou blbost. Ale podívej se do obýváku, co všechno se ovládá pomocí IR ovládání. Jedna programovatelná LEDka na víku displeje mi nepřijde zas až tak moc. Tím spíš, když o kousek vedle je lampička. Prostě je to malý, levný detail, který potěší a o něco přispěje k pohodlí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.1.2007 20:50 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    S tou obrazovkou úplně souhlasím. Původně jsem chtěl 12" ale nakonec jsem koupil 15,4" a je kráááva jak prase :) imho notebook je 9-12"
    18.1.2007 09:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    No fuj, takovejhle krám bych fakt nechtěl. Máš vůbec představu, kolik by to vážilo? 17" displej je zvrhlost. Ideální rozměr pro notebook je 14".
    Nejlepší je širokoúhlá 15.4" - pokud není domrvená univerzálním šasi. Notebook se dobře nosí v batohu, protože je stejně vysoký jako 14", ale na displeji se to místo navíc pozná. ;-). BTW už dnes se vyrábí 15.4" displeje s 1680 x 1050, ale zatím jsou dostupné pouze na pár modelech a s "vysokohorskou" přirážkou. :-(
    17.1.2007 20:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    imo chtělo by to ale nový typ baterií, možná by stačil vodíkový článek, kompaktní jaderný reaktor, bakteriální svinstvo...
    17.1.2007 20:31 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    bakteriální svinstvo...
    Třeba jako výkaly, jo? :-D
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    17.1.2007 21:38 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    :-) gentooisti budou před upgradem shánět projímadlo :-)
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    David Ježek avatar 17.1.2007 22:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    neni nutne, staci zdlabnout 1kg cerstve cibule (cca 5Kc) a zapit ho krabici mleka (cca 9Kc) a za 14kc mas paliva "jak nasrano" :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.