abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    17.1.2007 18:55 | Other | poslední úprava: 4.12.2016 11:10

    -        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Za jak dlouho podle vás bude možné zakoupit, nebo bude alespoň výrobcem oznámen start prodeje takovéhoto nebo obdobného notebooku za cenu do 50 000 Kč vč. DPH?
     (1 %)
     (2 %)
     (27 %)
     (24 %)
     (45 %)
    Celkem 84 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 17.1.2007 19:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    No fuj, takovejhle krám bych fakt nechtěl. Máš vůbec představu, kolik by to vážilo? 17" displej je zvrhlost. Ideální rozměr pro notebook je 14". Rozlišení by mi však vyhovovalo, to beru čím víc, tím líp. Mechaniku bych z toho taky vyhodil a používal jen externí (obvykle není potřeba, tak proč to sebou tahat).

    Co se týče grafiky a velikosti RAM, tak by to muselo mít propracovaný power management. Prostě malinkatou spotřebu, možnost povypínat zbytečnosti (grafickou kartu) a hlavně fungující HW akceleraci suspendu, aby se to uspalo ihned a vzbudilo ještě dřív (a to jak do RAM, tak na disk). Výdrž na baterky by to chtělo aspoň 6 hodin – nebylo by pak třeba tahat krmítko a spolu s mechanikou už je jedno kilo pryč.

    Pak v tom výčtu nevidím bluetooth a wifi s pořádnou anténou. Taky by se hodilo mít v horní části displeje všesměrový IR port, kterým by bylo možné ovládat TV, videa, hifi a další vymoženosti umístěné obvykle v obývacím pokoji nebo třeba i klimatizaci :-D

    A na závěr by tam musela být klávesnice+trackpoint z Thinkpada. Touchpad je zbytečný.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Ježek avatar 17.1.2007 19:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    - ano, se 17inch by to vazilo hodne, nicmene 15,4inch verze by mohla byt v prijatelnych mezich

    - mechaniku preferuje jak kdo. idealni samozrejme je, kdyz ji muzu vyhodit a dat misto ni dalsi akumulator

    - propracovaný power management ... co treba ATI powerplay 6? umi nejen snizovat taktovani GPU i RAM, ale take i vypinat nepotrebne PCIe linky, takze zatimco v oblibionu svisti na 16xPCIe, ve 2D si vystaci klidne s 1xPCIe a 10-20% frekvencemi

    - vydrz 6 hodin je imho u nitebooku s tolika obrazovymi body a dedikovanou grafikou utopie. takove 3-4 hodiny si u 15,4inch modelu dokazi rpedstavit. samozrejme pocitam 45nm CPU a 65nm GPU :-)

    - BT/WiFi samozrejme tise predpokladam
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 20:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    - ano, se 17inch by to vazilo hodne, nicmene 15,4inch verze by mohla byt v prijatelnych mezich
    Proč všude všichni cpou 15" displeje? Vždyť je to zbytečně veliký. 14" je akorát aby se pod to vešla klávesnice s plnou roztečí kláves (19mm) a na každé straně zbyl centimetr pro okraj víka.
    - mechaniku preferuje jak kdo. idealni samozrejme je, kdyz ji muzu vyhodit a dat misto ni dalsi akumulator
    Ne, ideální je, když tam vůbec není. Notebook pak může být podstatně tenčí a lehčí. Akumulátory to chce dva, aby bylo možné je vyměnit za rezervní bez nutnosti vypínat stroj. Ale to bych spíš řešil dvěma polovičníma. Tak jako tak, suspend na disk netrvá zas tak dlouho.
    - propracovaný power management ... co treba ATI powerplay 6? umi nejen snizovat taktovani GPU i RAM, ale take i vypinat nepotrebne PCIe linky, takze zatimco v oblibionu svisti na 16xPCIe, ve 2D si vystaci klidne s 1xPCIe a 10-20% frekvencemi
    Jó, to zní hezky. Co ten suspend a podpora v Linuxu? ;-) Ale největší žrout je displej, takže by to chtělo nějaké úspornější zobrazovadlo. Taky je fajn mít možnost úplně vypnout podsvícení, které je na přímém slunci stejně na nic. Aby to však k něčemu bylo je potřeba, aby "externí podsvícení" fungovalo a na displeji bylo něco vidět (u mého LCD je to s černým písmem na bílém pozadí naprosto v pohodě).
    - vydrz 6 hodin je imho u nitebooku s tolika obrazovymi body a dedikovanou grafikou utopie. takove 3-4 hodiny si u 15,4inch modelu dokazi rpedstavit. samozrejme pocitam 45nm CPU a 65nm GPU :-)
    3-4 hodiny je málo. Pořád to znamená, že krmítko budu muset mít s sebou.
    - BT/WiFi samozrejme tise predpokladam
    A ten IR port? (Já vím, je to ptákovina.) :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Ježek avatar 17.1.2007 20:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Proč všude všichni cpou 15" displeje? Vždyť je to zbytečně veliký. 14" je akorát aby se pod to vešla klávesnice s plnou roztečí kláves (19mm) a na každé straně zbyl centimetr pro okraj víka.
    Me 15inch nevadi. vono tech 1920x1200 uz by na tom fakt nebyla zrovna moc prdel, nehlede na to ze vyrobni naklady u AUO/CMO/Samsungu by na to byly nechutny
    Ne, ideální je, když tam vůbec není. Notebook pak může být podstatně tenčí a lehčí. Akumulátory to chce dva, aby bylo možné je vyměnit za rezervní bez nutnosti vypínat stroj. Ale to bych spíš řešil dvěma polovičníma. Tak jako tak, suspend na disk netrvá zas tak dlouho.
    To je samozrejme vec nazoru, ja osobne preferuji hypotetickou modularni konstrukci,ale te se asi v dohledne dobe nedockam ;-)
    Jó, to zní hezky. Co ten suspend a podpora v Linuxu? ;-) Ale největší žrout je displej, takže by to chtělo nějaké úspornější zobrazovadlo. Taky je fajn mít možnost úplně vypnout podsvícení, které je na přímém slunci stejně na nic. Aby to však k něčemu bylo je potřeba, aby "externí podsvícení" fungovalo a na displeji bylo něco vidět (u mého LCD je to s černým písmem na bílém pozadí naprosto v pohodě).
    reknu jenom jedno: bud OLED nebo palivovy clanky, idelane oboje dohromady. pocitam ze za 5 let bude na trhu PODSTATNE VESELEJI
    3-4 hodiny je málo. Pořád to znamená, že krmítko budu muset mít s sebou.
    No ja nemam potrebu vydrzet cely den bez zasuvky, ale zas chapu, ze takove celodenni prednasky se bez 6hodinove vydrze nedaj a clovek musi tahat zdroj
    17.1.2007 20:28 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    17 palců je problém, dokonce i od 15ti se často utíká. Ale záleží na lidech, někdo chce mobilitu a volí malinkatý 12ky, někdo chce přenosnej desktop a těch pár stovek gramů ho nezabije. Svýho majitele si najde všechno. Acer kdysi prodával sedmikilovou mrchu a taky to lidi kupovali.

    ATI? Oblivion? Sviští? V Linuxu? :-)

    Ale jinak jo, timhle směrem se to do budoucna zřejmě bude ubírat (když pomineme 2D, který zůstane podivínům, který si i za pět let vystačej s tim, o co by si většina hráčů dneska neopřela ani kolo).

    6 hodin utopie neni, ale musíme zapomenout na LCD takový, jako ho známe dneska (a ani to neni utopie, ale chvíli to trvat bude).

    BT/WiFi (2,4 GHz)? Za rok asi jo, za dva možná, ale za 50 tisíc tenhle notebook tak brzo nebude (možná tak Euro). BT dost možná přežije, ale s WiFi se už dneska ve větších městech skoro nedá pracovat (teda dá, ale rychlost to má jak GPRS a pokrytí ještě horší) a nedá se očekávat, že by to v krátký době bylo lepší, byť třeba na jinejch frekvencích.
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 20:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    WiFi je praktické spíš uvnitř budov jako jsou školy, knihovny, restaurace a podobně. Na venkovní použití to snad ani nebylo navržené.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.1.2007 20:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Nebylo. Horší ale je, že ono to s většinou u nás běžně prodávanýho hardwaru nefunguje pořádně ani v těch budovách, obzvlásť když má správce sítě nutkání koupit ten nejlevnější krám, nějak to zbastlit a vůbec se o to nestarat.
    David Watzke avatar 17.1.2007 19:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Výdrž na baterky by to chtělo aspoň 6 hodin
    Chtělo... ale bude to tak 6 minut :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.1.2007 19:54 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Nee, v základní výbavě bude baterka z auta :-D
    17.1.2007 20:23 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    -1, dieselový agregátor do batohu:)
    17.1.2007 20:07 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Nejsem sice zkušený předpovídatel technologických pokroků, ale Váš komentář mi přijde trochu směšný. Něco jako kdybych řekl před deseti lety, že budou notebooky, které budou obsahovat 60GB disk a někdo opáčí, že to bude moc veliké. Nebo jako by někdo tvrdil, že by rád měl soustavu šňůrek ovládající všechny jeho spotřebiče. Pane, uvědomte si, že technologie v oblasti energie a miniaturizace a přenášení signálu letí dopředu rychleji než se kazí mlíko. To, že notebook bude obsahovat zmiňované kusy HW tak vůbec neznamená, že bude težký a energeticky náročný. Možná že právě naopak bude lehčí a s větší výdrží. Alespoň teoreticky to možné je. Samozřejmě nejvíce záleží na trhu, čili poptávce, nabídce, ceně a množství.
    17.1.2007 20:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    +1 :-) Troufnu si říct, že minimálně procesor s ekvivalentním výkonem umíme udělat už dnes, a i s mizivou spotřebou. Jen by neměl jenom čtyři jádra a jeho styl programování by nebyl drtivé většině lidí po chuti. :-) A displeje taky věčně nebudou takový máčky. Jednou budeme mít slušný kvalitní e-papír, jaký si civilizace zaslouží. :-)
    Josef Kufner avatar 17.1.2007 20:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    Ad velikost: Vem si dvě skleněné desky s úhlopříčkou 17" tlusté aspoň 7mm, strč je do baťůžku a jdi se s tím projít. Pro vyšší realističnost si mezi ně přidej ještě tak centimetr polystyrenu.

    Prostě notebook s 17" displejem není notebook. Je to skládací počítač. To už bych si radši pořídil klasický počítač ve stylu Mac Mini s praktickým kufříkem.

    Ad šňůrky: Jo, šňůrky jsou blbost. Ale podívej se do obýváku, co všechno se ovládá pomocí IR ovládání. Jedna programovatelná LEDka na víku displeje mi nepřijde zas až tak moc. Tím spíš, když o kousek vedle je lampička. Prostě je to malý, levný detail, který potěší a o něco přispěje k pohodlí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.1.2007 20:50 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    S tou obrazovkou úplně souhlasím. Původně jsem chtěl 12" ale nakonec jsem koupil 15,4" a je kráááva jak prase :) imho notebook je 9-12"
    18.1.2007 09:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    No fuj, takovejhle krám bych fakt nechtěl. Máš vůbec představu, kolik by to vážilo? 17" displej je zvrhlost. Ideální rozměr pro notebook je 14".
    Nejlepší je širokoúhlá 15.4" - pokud není domrvená univerzálním šasi. Notebook se dobře nosí v batohu, protože je stejně vysoký jako 14", ale na displeji se to místo navíc pozná. ;-). BTW už dnes se vyrábí 15.4" displeje s 1680 x 1050, ale zatím jsou dostupné pouze na pár modelech a s "vysokohorskou" přirážkou. :-(
    17.1.2007 20:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    imo chtělo by to ale nový typ baterií, možná by stačil vodíkový článek, kompaktní jaderný reaktor, bakteriální svinstvo...
    17.1.2007 20:31 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    bakteriální svinstvo...
    Třeba jako výkaly, jo? :-D
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    17.1.2007 21:38 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    :-) gentooisti budou před upgradem shánět projímadlo :-)
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    David Ježek avatar 17.1.2007 22:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QuadCore next-gen notebook
    neni nutne, staci zdlabnout 1kg cerstve cibule (cca 5Kc) a zapit ho krabici mleka (cca 9Kc) a za 14kc mas paliva "jak nasrano" :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.