abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.7.2009 20:01 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    ja pridam zajimave video pro ruzne pochybovace zda amici na mesici pristali :-D
    Michal Fecko avatar 21.7.2009 20:12 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Pekne! :-) Asi uz aj sam pochybuje - holt filmove efekty sa za tych 40 rokov tiez posunuli kupredu :-) Mali by urobit remake pristatia na Mesiaci - aha pardon nemozu - dnes by ich mohol hocikto skontrolovat... :-)
    21.7.2009 21:20 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Pochybuje? Spíš bych řekl, že týpek jako je Aldrin si nenechá od nikoho (obzvláště od takového klauna) říkat do očí, že je "coward, and a liar", i když mu v té době už bylo přes sedmdesát.
    Michal Fecko avatar 21.7.2009 21:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Pravda boli, nasype do rán soli...
    21.7.2009 22:12 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Ty skutečně věříš, že Američané na Měsíci nebyli?
    Michal Fecko avatar 21.7.2009 23:02 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Neviem co si mam o tom mysliet - zeby som veril - no snad tam boli - ale potom sa mi objavi vela preco. Preco vsetko vychadzalo na prvy pokus? Preco 40 rokov nic - nijake dalsie lety, o mesacnej zakladni ani nehovoriac???
    22.7.2009 07:29 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Dovezli podle vas Rusove (Luna 16, o rok pozdeji po Appolu 11) material z Mesice? Nebo to taky bylo zfalsovane? Jestli pripoustite, ze dovezli, tak jestli Rusove meli technologii jak se dostat tam a zase zpatky, proc je pro Vas takovy problem pripustit, ze tam Apollo 11 dopravilo par kilo masa misto automatickeho modulu pro sber materialu? Proc Rusove nezpochybnili pristani? Jiste to peclive cele sledovali.
    Michal Fecko avatar 22.7.2009 07:52 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    No asi na tom nieco bude ...
    22.7.2009 09:12 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Asi tak. Jediné místo, ve kterém konspirační teorie úplně a beze zbytku fungují je obvykle mozek cvoků, kteří v ně věří. V reálném světě je příliš mnoho chaosu a nepředvídatelných okolností, než aby bylo možné tak rozsáhlý projekt jako byly cesty na Měsíc zfalšovat. A jak bylo právě řečeno - kdyby tehdy Sověti měli třeba jen sebemenší podezření, že něco smrdí, okamžitě by to vytroubili do světa, hlasitě a nepřeslechnutelně.
    belisarivs avatar 22.7.2009 13:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Rusky kosmicky program byl daleko pred americkym. Rusove meli daleko silnejsi raketu a proste meli celkove naskok.

    IRC is just multiplayer notepad.
    22.7.2009 14:21 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    No tak to tady teď kecáte naprosté kraviny. V roce 1969 už Rusové dávno neměli nejsilnější raketu. Nejsilnější raketou byl již několik let von Braunův Saturn V. Ruská N1, která s ním byla do jisté míry srovnatelná neuskutečnila ani jeden úspěšný let (naposled havarovala tuším v roce 1972). Nejsilnější ruská raketa se jmenovala Proton (používá se dodnes). Se Saturnem V ji nebylo možno srovnávat. Prostě v roce 1969 byl ruský náskok věcí minulosti - nejspíš se na tom podepsalo to, že již několik let nežil geniální technik a manažer Koroljov.
    Fascinuje mě, jak se ti různí pochybovači ani neobtěžují si obstarat informace. Přitom i tehdejší nepřátelé (na život a na smrt) Američanů - Rusové nikdy nic z toho nezpochybňovali a vyjadřovali se o programu Apollo vždy s respektem (protože sami něco dokázali a takoví lidé dokáží ocenit i to co dělá jejich konkurent). Fakta byla prostě tak nepopiratelná, že to nešlo ani nijak okecat i kdyby jejich politici 100x chtěli.
    Dnes různí picmochové pořvávají po Internetu o jakési konspiraci - je to smutné a legrační zároveň.
    31.7.2009 10:18 aassddffded
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    naprosto s tebou souhlasím! američani na měsíci byli je to dokázaný a rusové jsou chabí!

    22.7.2009 09:14 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    vychadzalo vsetko na prvy pokus? myslis tie desiatky rakiet z 50-tych rokov, ktore videli krajinu max. z vysky par desiatok metrov?

    myslis niekolko pokusov, kedy na obeznej drahe neuspesne skusali spojenie modulov?

    myslis apollo 10, ktore len obkruzilo okolo mesiaca a vratilo sa spat? (planovane, A10 nemalo zostupit na mesacny povrch)

     

    ano, asi to bude naozaj na prvy pokus.

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    22.7.2009 09:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    První pokusy opravdu nebývají šťastné, jako třeba Mariner-1, který - podle legendy - v důsledku záměny čárky za tečku při děrování fortranského programu do děrného štítku místo Venuše krátce po startu prozkoumal dno Atlantického oceánu, což se jinak dá provádět mnohem levnějšími prostředky :-D

    Mnohem hůře dopadlo Apollo-1, ve kterém přímo ve výcvikovém středisku uhořeli všichni astronauti, protože si nikdo neuvědomil, že v čisté kyslíkové atmosféře hoří i hřebík plamenem!

    A pokusy v padesátých letech skutečně stály za to, Američané si roky nepříliš úspěšně hráli s ukořistěnými německými V-2, až v sedmapadesátém s hrůzou zjistili, že Rusové můžou zasáhnout jakékoliv místo na Zemi, a oni jim to nemají čím oplatit :-O

    22.7.2009 14:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Já bych to těm američanům věřil, že měsíc skutečně existuje. Na tomhle videu se k celému problému vyjadřuje Aldrin jasně ;-)
    Michal Fecko avatar 21.7.2009 20:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Je tazke uverit ze preslo 40 rokov a odvtedy sa na Mesiaci nic nedeje - max. tak na ISS sa robi (par km nad zemou, dalej sa ludska noha neodvazi (napr. preco stale nieje stala obezna stanica ako ISS ci MIR aj nad Mesiacom?)) a dovtedy kralovala MIR... Dokonca sa tam (na Mesiaci) nedari (vraj) doteraz najst ten samochod co tam mali amerikanci nechat... Inac pre dejepisarov - boli Rusy na Mesiaci?

    Neviem, no - cele je to nejake zvlastne... Dalsia vec ma zarazila (ohladne vesmiru) dnes - akoto ze si to vyspele vesmirne agentury nevsimli? Taky maly suter velkosti Zeme!!! To sa moze kludne stat ze prehliadnu taky mikrosuter s priemerom 50 - 60m a sme nahrani (akokeby sme neboli keby ze si ho aj vsimnu - ale aspon mame viac casu si prelestit cierne papierove topanky :-))
    21.7.2009 20:24 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Je tazke uverit ze preslo 40 rokov a odvtedy sa na Mesiaci nic nedeje - max. tak na ISS sa robi (par km nad zemou, dalej sa ludska noha neodvazi (napr. preco stale nieje stala obezna stanica ako ISS ci MIR aj nad Mesiacom?)) a dovtedy kralovala MIR.

    Vysvětlení je jednoduché - pro Měsíc nemáme žádné využití. Američané letěli na Měsíc z čistě propagandistických důvodů - Rusové měli první družici, prvního psa a prvního člověka ve vesmíru, takže USA musely dobýt Měsíc. Náklady a praktické využití nikdo neřešil.

    21.7.2009 20:28 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Na sa mohol vyvinut zivot aj preto ze mame Jupiter a Saturn ktore nas chranie pred takymi sutrami.... taky mensi suter ktory asik preletel cez tu zonu Mars-Jupiter-Saturn vyhubil dinosauri.

    21.7.2009 20:30 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Na zemi sa mohol vyvinut zivot aj preto ze mame Jupiter a Saturn, ktore nas chrania pred takymi sutrami.... taky mensi suter ktory asik preletel cez tu zonu Mars-Jupiter-Saturn vyhubil dinosauri

    21.7.2009 20:50 Kevin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    O to neide ale o to ze si ten 'suter' velkosti Zeme nevsimli observatoria vsade po svete.
    Vojtěch Trefný avatar 21.7.2009 21:38 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Pozor -- jizva velikosti Země není totéž co šutr velikosti Země ;-)

    Jinak, ono najít nějaký asteroid je docela štěstí, automatické dalekohledy k tomu určené pokrývají cca. 3% oblohy (teď už možná víc, nemám moc aktuální informace) a pokud je zataženo (a ono je vždycky někde zataženo), tak méně a např. asteroidy, které přilétají "ze Slunce" nenajde ani Chuck Norris ;-). Nedávno si jednoho celkem velkého "šutru" všimli astronomové teprve pár dní poté, co proletěl kolem nás (rozuměj Země).
    Michal Fecko avatar 21.7.2009 21:42 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    3 percenta? uff - pri nezatiahnutej oblohe - to potom ten rok 2012, Nubiru a pod. nevyznie az tak neskutocne :-)
    21.7.2009 22:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    On ten "šutr" navíc nemusí být ani pořádně vidět - některé objekty (např. stará kometární jádra) mají albedo srovnatelné s kusem uhlí (protože jejich povrch pokrývá prach, který je podobný sazím). Jediným řešení, jak takový objekt objevit včas, je najít ho v infračerveném pásmu, což se ale musí dělat z oběžné dráhy a opravdu velkým dalekohledem (a jen směrem od Slunce, jinak by se optika "usmažila"), nebo radarem.

    Ten by ale musel mít opravdu enormní výkon - v Clarkově sci-fi "Kladivo boží" je na přehlídku celé oblohy použit nukleářním výbuchem čerpaný všesměrový monopulzní maser (mikrovlná obdoba xaseru z projektu SDI), s dosahem hluboko za dráhu plyných obrů, a přesto při ní titulní "kladvo boží" - několikakilometrový asteroid s příznačným jménem Kali - neobjeven, protože byl v době přehlíky zrovna příliš daleko od Slunce.
    xsubway avatar 21.7.2009 23:43 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    "vaši p*ču sem taky neviděl, ale věrím, že ji máte" :-D

    [1]

     

    22.7.2009 10:26 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Ludska hlupost nema hranic. Chlapce vy nemate predstavu ako tie roky vyzerali a co sa dialo. Vy vobec neviete co znamenala studena vojna. Vy nechcete vediet, ze tato vojna za par desatroci priviedla na svet atomove bomby, prudove a nadzvukove lietadla, jadrove elektrarne, pocitace, lasery a konecne rakety a cloveka vo vesmire a na mesiaci. Ze pristavali sondy na Venusi a Marse, to vsetko v priebehu jedneho desatrocia od vobec prveho uspesneho vypustenia satelitu. Mesiac bol prosto vyvrcholenim tejto doby. A zaroven totalnym vycerpanim ako technologickym tak ekonomicky a to pre obe strany. Na desiatky rokov!

    Preco sa nepytate, preco dnes necestujeme cez kontinenty vsetci nadzvukovymi lietadlami hoci take boli uz v 60-tych rokoch? Jediny historicky typ v par kusoch lietal pre par bohatych. Lebo je Vam v tom malom mozocku nejako jasne, ze je to ekonomicky nesmierne neefektivne. A lety na mesiac boli este milion krat drahsie a naviac zbytocne. Mali v tej dobe jediny skutocny vyznam. Ideologicku vyhru, ukazat kto je silnejsi a odradit protivnika od pripadneho utoku.

    Dnesna mladez zije v zaplave americkych filmov plnych pocitacovych trikov, hier a vymyslov. Spolu s nizkym vzdelanim s historie drzo vynasa sudy nad obdobim ktore nepozna a pouziva pri jeho hodnoteni dnesne a naviac pokrivene kriteria.

    ICQ 217-602-332
    22.7.2009 10:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    +1

    Fluttershy, yay! avatar 22.7.2009 12:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    A zaroven totalnym vycerpanim ako technologickym tak ekonomicky a to pre obe strany.

    Byla ukončena studená válka, přešla motivace v pokračování v závodě. Zmizela stimulace k vývoji. Jedna strana byla vyčerpána.

    A lety na mesiac boli este milion krat drahsie a naviac zbytocne.

    V rámci přípravy na ně vůbec nebyly vyvinuty nové materiály, vůbec nedošlo k pokroku techniky vedlejším efektem...

    Spolu s nizkym vzdelanim s historie drzo vynasa sudy nad obdobim ktore nepozna a pouziva pri jeho hodnoteni dnesne a naviac pokrivene kriteria.

    Až na to, že ta tehdy-mládež nemohla o té době vynášet soudy založené na něčem jiném než na jejím tehdejším vidění světa, dějepis se na školách (zvláště u nás) učil do konce druhé světové války a dále nanejvýše pokřiveně. Dnes má mládež (samozřejmě v závislosti na kvalitě vyučujících) možnost historického náhledu. Protože ve školách se v dějepise neučí současnost, nýbrž historie a tedy události z doby před dvaceti a více lety.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.7.2009 12:46 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše To pan Kolibac

    S vasim hodnotenim, ze jedna strana bola vycerpana hlboko nesuhlasim, lebo som to nepisal v suvislosti s ukoncenim studenej vojny ale zavodov o mesiac. Ano to zbytocne som si mohol odpustit, ale z hladiska pokroku techniky atd. bol aj odber vzorkov automatom rovnako hodnotny, ze? Alebo si myslite, ze sucasny vyzkum napr. Marsu bez ludi znamena koniec pokroku?

    O ludoch co splietaju konspiracne teorie si nemozem mysliet nic ine, len to ze maju nizke znalost historie.

    Je jasne, ze kde bol clovek to sa pocita. Ja osobne si uspech americanov vysoko vazim a tu dobu som zazil takze mily mlady pan skuste radsej bojovat so zastancami konspiracnych teoorii ak mate nejake dalsie argumenty.  Pripadne si budem mysliet, ze potrebujete len byt v opozicii.

    ICQ 217-602-332
    Fluttershy, yay! avatar 22.7.2009 12:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To pan Kolibac
    ...som to nepisal v suvislosti s ukoncenim studenej vojny ale zavodov o mesiac.

    Prostě program Apollo byl nahrazen projektem jiným.

    Ano to zbytocne som si mohol odpustit, ale z hladiska pokroku techniky atd. bol aj odber vzorkov automatom rovnako hodnotny, ze?

    Ta technika se rozvíjela i v souvislosti s nasazením člověka do projektu. Mj. bylo zkoumáno chování lidského těla v daném prostoru.

    Alebo si myslite, ze sucasny vyzkum napr. Marsu bez ludi znamena koniec pokroku?

    NASA má v pláno jednou vyslat na Mars i člověka a snad se s člověkem vrátit i na Měsíc.

    O ludoch co splietaju konspiracne teorie si nemozem mysliet nic ine, len to ze maju nizke znalost historie.

    Nebo hledají problém tam, kde není. Ale v některých případech se konspirační teorie hodí... nebo snad věříš oficiálnímu vysvětlení 11. září?

    ...skuste radsej bojovat so zastancami konspiracnych teoorii ak mate nejake dalsie argumenty.

    Já s nimi nemám potřebu bojovat, protože s nimi se (alespoň v tomto případě) člověk rozumné diskuze nedočká --- budou furt opakovat, že se ta vlajka hýbala.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Vojtěch Trefný avatar 21.7.2009 20:13 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Beztak to bylo všechno nahraný ve studiu.
    31.7.2009 10:29 aassddffded
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    máš v mozku vakuum, nevíš co meleš!

    21.7.2009 20:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    to možná řada z vás čeká ode mne
    Proto jsem se neobtěžoval...
    Michal Fecko avatar 21.7.2009 20:30 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Dokazy su zvlastne - aj pre pristatie aj proti... [1,2,3] - pri 3ke je dobre vysvetlenie v komentaroch - wow... in a studio they use fans, for a example for super model photos to get there har blowing so they look nice they use fans -.- get it now? :D
    Darth Phantom avatar 21.7.2009 20:40 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    No já jsem viděl nedávno nějaký dokument v televizi, a tam mluvili o tom, jak byla celá ta výprava hodně riskantní (tak 50 na 50). Říkali něco v tom smyslu, že i kdyby všechny součástky fungovaly na 99,9%, tak ta zbylá desetina představuje několik tisíc potenciálních poruch (nebo vadných součástek). Nakonec to ale nějakým zázrakem vyšlo.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    21.7.2009 20:47 Kevin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Ako zazrakom? Ved mali moznost ist naostro viackrat. :-)
    21.7.2009 23:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    On to nebyl až takový zázrak jako spíš pěkná dřina, zvlášť když při přistávání tu metrákovou kalkulačku (říkali tomu počítač) tak zahltily údaje z omylem nevypnutého radaru, že se dostala do čtyřsekundového skluzu a přeletěli cílovou oblast. Těsně před tím než se rozmázli do měsíčního prachu to Armstrong převzal a přistál na ruční řízení :-) Koneckonců to byl pan Pilot, odkazovala na to i výborná Eastwoodova komedie Vesmírní kovbojové. Těch několik tisíc potencionálních poruch z větší části pokrývalo několikanásobné jištění důležitých systémů, takže částečná funkčnost lodi zůstala zachována i po výbuchu Apolla 13... On to Gagarin měl také 50:50, takže na tom byli docela podobně. Bohužel si v důsledku toho v NASA dodnes myslí že když to zvládli jednou, zvládnou to pokaždé, což se nepotvrdilo v případech Challengeru a Columbie :-(

    N.A.S.A. - Need Another Seven Astronauts

    22.7.2009 07:15 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Musim rict, ze kdyz jsem videl nejaky fotky Gagarina v kokpitu (nebo nekoho jinyho z ty doby), tak ja osobne bych do neceho ani nevlez. Nevim, jak to brali oni, pro me by to byla spis opravdu ruska ruleta - poprvy do vesmiru, v takovej skorapce. To je neco jinyho nez fantazie ve Star Treku.

    A osobne verim, ze amici na Mesici byli.
    22.7.2009 09:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    To jsme na tom podobně, a co ještě když si člověk uvědomí že ho tenkrát vlastně přišroubovali na špičku vojenské rakety místo vodíkové bomby, přičemž ten jeho Vostok nesměl být těžší, protože by na to ta raketa prostě nestačila! Stojí za to podívat se do Leteckého muzea v Kbelích, v čem letěl skoro o dvacet let později Remek, žádný velký luxus to také nebyl :-)

    O to zajímavější je, že dnešní ruské Saljuty, které spolehlivě a pravidelně zásobují ISS, jsou v podstatě stroje zkonstruované v sedmdesátých letech, podobně jako americký raketoplán, který je ale pro NASA šílený vysavač peněz. Rusové sice postavili a otestovali Buran, který na rozdíl od tehdejšího Space Shuttle bez problémů zvládl celý let včetně přistání na autopilota (a neodpadla z něj přitom jediná dlaždice!), ale rychle zjistili že tahle stotunové kráva je dobrá tak do sci-fi, ale pro normální provoz ani trochu.

    21.7.2009 23:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Mám upgrade konspirační teorie: První z přistání na měsící, tedy Apollo 11, bylo skutečné, bohužel astronauti se z měsíce nikdy nevrátili, nastala závada při odjezdu a na zem se nikdá nic nevrátilo, všecko spadlo na měsíc / shořelo v atmosféře / odletělo do pryč. Astronauti nebyli Armstrong & Aldrin, ale někdo jinej. Američani nechtěli ztrácet další astronauty a techniku, ale zároveň si chtěli udržet prestiž úspěšného, a tak další přistání nafilmovali ve studiu... Dobrý ne? :-D
    21.7.2009 23:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    To není konspirační teorie ale začátek povídky, která před pár měsíci vyšla v Ikarii :-D

    22.7.2009 11:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Tak jsem si ta videa dobře prohlédl, a zrovna u té trojky je vidět že se ta vlajka pohupuje moc snadno - bez odporu vzduchu ;-) Podle mě je to dobrý důkaz.

    22.7.2009 13:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Bohužel takováto vysvetlení nefunguje u lidí, kteří s fyzikou skončili pomalu už na základní škole* a kteří se s vámi budou do krve hádat i o tom, jestli ve vakuu dopadne na zem rychleji peřícko nebo olověné závaži :-)

    Obdobné je to s jakýmkoliv oborem, kde se vyskytují jevy, které se "vzpírají selskému rozumu" (obvlášť v oborech jako relativistická fyzika, kvantová mechanika a vyšší matematika), stačí si jen vzpomenou na mohutné flamewary v diskuzích řešících otázky typu "Může letadlo vzlétnou z pohyblivého pásu?" nebo "Je 0,999....(nekonečně mnoho devítek) rovno jedné?".

    *Už za mně byly na středních školách obory, kde byla fyzika jen opakování učiva ze základní školy, dnes už jsou možná i takové, kde se fyzika neučí vůbec (to, že jsem žádnou nevygooglil, nepovažuju za důkaz :-) )

    <SPOILERS> Obojí padá stejně rychle, Ano, Ano </SPOILERS>
    22.7.2009 13:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Ano, padá, na tenhle pokus jsem si zrovna nevzpomněl, které to Apollo to bylo jak to zkoušeli? I když tohle dokázal Galileo už někdy kolem roku 1600 a stačila mu na to šikmá věž v Pise :-D Kvantová mechanika se bude těžko vysvětlovat někomu, kdo nechápe pořádně ani princip páky a neumí počítat procenta, znám takových lidí spoustu :-( I když, učenci se také kdysi mohli přetrhnout, kdo jako první dokáže existenci flogistonu.

     

    22.7.2009 22:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    "Je 0,999....(nekonečně mnoho devítek) rovno jedné?"
    Ano
    Tak, a tím jste se prozradil. Existuje konsistentní aritmetika, ve které je správná odpověď ne :-)

    Tím z vás nechci dělat lháře, jenom upozornit, že nic není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. A nechci ani zpochybňovat přistání na Měsíci, věřím, že se opravdu událo. Věřím, v tom to je. Věříme matematikům, že 0,9 s peridou = 1? Máme Robinsonovu aritmetiku. Věříme dějinám, jak nám je předkládají historici? Máme Fomenkovu novou chronologii. A tak dále.

    No, když tak koukám na to, co jsem napsal, ani to není nijak zvlášť uvěřitelné… :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Fluttershy, yay! avatar 22.7.2009 22:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Captain Obvious strikes back.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.7.2009 23:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Captain Obvious sucks dick? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    22.7.2009 23:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Existuje konsistentní aritmetika, ve které je správná odpověď ne :-)
    Jaká aritmetika?
    23.7.2009 13:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    :Existuje konsistentní aritmetika, ve které je správná odpověď ne :-)
    To je prostě nevýhoda zjednodušení, u kterých chybí přesná specifikace, potom si to každý muže vyložit jak chce - viz klasický chyták "Kolik je jedna plus jedna" bez upřesnění v jaké soustavě se počítá, jak je definován operátor plus atd.

    Správně by tam měla být poznámka, že se jedná o reálná čísla a aritmetika použitá v důkazech je definována právě nad tělesem reálných čísel, ale vzhledem k tomu, že jsem to nadhodil jen jako ilustrační problém a "spoiler" byl jen pro ušetření googlení, jsem to nepovažoval za nutné.

    BTW: U toho druhého problému (s tím letadlem) je to ještě horší, protože zatímco první problém je jen čistá matematika, ten druhý je reálný fyzikální systém a je otázka, jak moc ho můžeme idealizovat, aniž by z toho nakonec nevylezlo něco úplně jiného.
    23.7.2009 14:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    > Věříme matematikům, že 0,9 s peridou = 1? Máme Robinsonovu aritmetiku.

    I v robinsonove nestandardni aritmetice je AFAIK 0.9 periodickych = 1. Protoze se jedna o konzervativni rozsireni aritmetiky o nestandardni objekty - platnost tvrzeni o standardnich objektech se nemeni.

    22.7.2009 14:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    No jo, ale jak vysvětlit ten divnej pohyb jakým se ten astronaut zvedá ze země povrchu měsíce? Nebo ty údajný odlesky drátů - to budou asi nějaký artefakty ve videu, ale je to divný...

    Disclaimer: Věřím spíš tomu, že amíci tam skutečně přistáli, minimálně jednou dvakrát, nejsem "conspiracy clown", ale zajímalo by mě nějaké rozumné vysvětlení těch jevů, na které conspirátoři poukazují.
    22.7.2009 15:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Na Měsíci je šetkrát nižší gravitace, takže se tam padá a vstává mnohem příjemněji než tady doma, a také moc hezky poskakuje, když se padá šestkrát pomaleji ;-) Druhá vě je, že v jakékoliv gravitaci, i nulové, zůstává zachována hybnost, takže pro uvedení tělesa do pohybu je potřeba stejný impuls síly, to to vstávání naopak komplikuje. Třetí věc je to, že tam byli nabalení v několika "vaťácích" a na zádech táhli bágl, který by na Zemi sotva zvedli, moc se v tom fakt hýbat nedalo, byl rád že se škubnul tak, aby ho to aspoň trochu postavilo... Kdyby visel na drátech, tak by snad neupadl, a ty černé dráty by naopak měly být vidět proti světlému měsíčnímu povrchu, že by je natřeli lesklou a ne matovou barvou, to se mi nechce věřit.

    V tom odkazovaném článku na cdr je i popis té televizní kamery, chybí tam jedna drobnost - na Zemi přicházel TV signál v rozlišení 220x220 s 10 snímky za sekundu, ten se zobrazil na "speciální televizi", z obrazovky které to teprve potom snímala běžná televizní kamera. V televizi jsem párkrát ve velmi starých záznamech zahlédl hodně zajímavé efekty, způsobené odleskem světla v úplně jiném místě obrazu, nebo jen odrazem světla na čočkách objektivu, ještě z osmdesátých let si vzpomínám na dost divné jevy třeba z Televizních novin, ale tenkrát se to bralo jako samozřejmost, daná tehdejší technikou.

    Jestli na něco nevěřím, tak je to Boeing co narazil do Pentagonu, ať jsem si to maloval jak jsem chtěl, pořád mi tam chybí křídla a pár metrů místa na motory :-D

     

    22.7.2009 16:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    V televizi jsem párkrát ve velmi starých záznamech zahlédl hodně zajímavé efekty, způsobené odleskem světla v úplně jiném místě obrazu, nebo jen odrazem světla na čočkách objektivu, ještě z osmdesátých let si vzpomínám na dost divné jevy třeba z Televizních novin, ale tenkrát se to bralo jako samozřejmost, daná tehdejší technikou.
    Myslíš takové ty světelné čmouhy způsobené jakoby dlouho expozicí? To bude imho něco na způsob lokálního přebuzení (jako u CCD).
    22.7.2009 17:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    K tomu Boeingu: Když se v roce 1988 navrhovaly containmenty pro japonské atomové reaktory, tak se v Sandia National Laboratories uskutečnil test, při kterém umístili na raketové saně starou vyřazenou stíhačku (F-4 Phantom, váha cca. 27 tun) a nechali jí nabourat rychlostí 765 km/h do 700 tun težkého kusu 3,7m tlusté betonové zdi odpovídající stěně containmentu.

    Při nárazu se letadlo doslova "rozteklo", z celého stroje zbyly jen trsátka a jediné zachovalé součástky byly osy tryskových motorů (která jsou z opravdu hodně kvalitního materiálu), které udělaly do povrchu několikacentimetrové důlky (maximum bylo 60mm), a okraje křídel, které přesahovaly betonový blok a prostě pokračovaly dál v cestě. Viz video na YouTube, případně videosoubory a obrázky přímo na stránkách Sandie.

    22.7.2009 18:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Něco podobného jsem viděl, tam naopak betonovou zdí prošla právě jen ta hřídel motoru, ale u toho Pentagonu je to něco jiného. Je to off topic, takže jen stručně, podle oficiální verze, několika fotografií pořízených před zřícením venkovní stěny a jediného zveřejněného videozáznamu kde ale není vidět vůbec nic:

    1) letadlo letělo poslední desítky metrů ve výšce 80 cm nad zemí a narazilo do přízemí budovy

    2) trup letadla udělal díru asi 4x4 metry, i když je o dost větší

    3) před budovou byl nepoškozený trávník a rozložené cívky s kabely

    4) na pozdějších fotografiích je vidět kus vlevo do oblouku uštípnutý obrubník, prý od levého motoru, za ním ale není proražená zeď

    5) 757 má rozpětí skoro 40 metrů, na budově je poškození na necelých třiceti metrech, to že se křídla složila podle trupu mi nikdo nenamluví, i proto že jsem viděl ty testy, a už vůbec nikdo nevysvětlil zmizení ocasu letadla, třeba skoro deset metrů vysokého kormidla, to do budovy nenarazilo?

    6) trosky se vešly do jednoho nevelkého kontejneru, nikdo nepovolaný je nesměl vidět, kam se podělo dalších dvacet tun "trsátek"?

    7) uvnitř se našel jeden podvozek z 757 a zbytky jednoho motoru, který NENÍ z 757! (hledej difuzor ;-))

    8) i kdybys tohle všechno vysvětlil, jak se tam mohly vejít motory které jsou pod křídly a mají přes tři metry v průměru?

    Jen jsem narychlo zaggoglil a pár fotek našel tady. Mám ti to místo nárazu nakreslit?

    22.7.2009 19:42 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    7) uvnitř se našel jeden podvozek z 757 a zbytky jednoho motoru, který NENÍ z 757! (hledej difuzor ;-))
    Hm...
    22.7.2009 20:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Příloha:

    A tady ještě jednou a tady také, navíc s řadou dalších vysvětlení, obzvlášť stojí za pozornost dva obrázky, ten očesaný spodek trupu a záběr z kamery dole, kde se dá určit pod jakým úhlem to letadlo klesalo. Ale tohle je počítačový web, takže jiná otázka: je pravda že 757 a 767 jdou na dálku nuceně posadit na zem? Prý si to vymohl NORAD jako ochranu proti únosům :-P Ta letadla jsou řízená počítačem, takže pilot je tam prakticky jen od toho, aby před startem naťukal kam se má doletět a o zbytek se stará autopilot, start a přistání probíhá také podle přístrojů, takže technicky možné by to bylo...

    22.7.2009 18:51 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Tak to je hodně zajímavé video. To letadlo se regulérně vypařilo.
    kotyz avatar 22.7.2009 19:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Asgardskej transportni paprsek! Ve Stargate v naky osmy nebo devaty serii meli bombu ukrytou v baraku a nemohli ji najit, tak barak prenesli na obeznou drahu a nechali vybuchnout. Pak na misto kde puvodne stal navezli dve tatrovky trosek a verejnost to sezrala (az na par konspiracnich teoretiku). Ze by scenaristi neco tusili o zakulisi 11. zari a rejpli si?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Přemek Vyhnal avatar 22.7.2009 00:24 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    regine2 avatar 22.7.2009 06:55 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Apollo OMYLY ???

    Není to divné u tak nákladné akce a nacvičené:

    1. Apollo 11 - originální záznamy neexistují, údajně v rámci úspor mg pásky byly přepsány. To co se vysílá v TV dnes, jsou z obnoveného záznamu nějaké malé TV společnostri (údajně byly nejlepší).

    2. Apollo xx (nevím které, nutno vygooglit) - nedovezlo nic z Měsíce (filmy, kamínky), omylem před odletem z Měsíce vyhodoli vše s odpadky (nutnost odlehčení návratového modulu).

    3. Proč, u tak pro US prestižní záležitosti, přenosy z Měsíce zajišťovali v Kanadě?

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.7.2009 09:45 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apollo OMYLY ???
    A co z toho, co tu pises, muze jen vzdalene figurovat jako dukaz toho, ze Amici tam nebyli...?

    1. A co jako myslis, ze by se na tech zaznamech naslo? Hodne lidi to zkouselo a nakoec z toho vzdycky vylezlo, ze jsou naprosto neinformovani bud o filmarine nebo o podminkach ve vesmiru a na mesici.

    Ty dalsi dva "body" jsou takove vareni z vody (pro jistotu -- tim nemyslim, ze lzes), ze to nema ani smysl komentovat.

    Ty proste potrebujes verit, ze to byl fake, aby ses nenudil nebo co? Ukaz mi dukaz, ktery je pevnejsi nez domecek z karet.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.7.2009 11:09 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apollo OMYLY ???
    Bol by som radšej keby platila konšpiračná teória. Pretože v opačnom prípade je to jasný dôkaz degenerácie ľudstva.
    Pred 40 rokmi pristáli ľudia na mesiaci. Technika odvtedy pokročila, takže to by nemal byť problém zopakovať. Teoreticky. Prakticky ale celá technika teraz je typu "pre zábavu". Poskytuje nové ultra-mega-hyper frikulínske zážitky. Ale pre vážne nasadenie nie je určená.
    Možno bolo na Holywoodske trháky o dobývaní vesmíru bolo vynaložené približne toľko peňazí ako na skutočný výskum.
    Poznámka hore bola že pre mesiac nemáme využitie. To hovoria politici - keď si predstavia si tú hrôzu že sa minú peniaze a nič nejde do straníckych kasičiek hneď to zatrhnú. A predstava že im ujdú daňoví poplatníci niekde na mesiac ich tiež nepoteší. Kto by za nich platil dlhy? To radšej zlikvidujú aj výskum (ako sa to teraz deje v Česku). Asi urobili prieskum prínosu vedy pre svoje peňaženky a zistili že žiadny. Ochrancovia autorských práv lepšie platia.
    Keď sa do vedenia spoločnosti dostanú kreténi asi to dobre nedopadne. Mám dojem že v celej EU aj USA.
    AsciiWolf avatar 22.7.2009 13:10 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apollo OMYLY ???

    +1 :-(

    22.7.2009 14:30 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apollo OMYLY ???
    Souhlasím, že technika od té doby zase tolik nepokročila a velmi často se jedná o pouze zdánlivý pokrok v oboru hraček. Co pokročilo je výpočetní a komunikační technika, ale i tady se vlastně pořád často využívají již tehdy známé principy. Především ve výpočetní technice brutálně narostla hrubá síla, což bohužel není zdaleka vše co dělá pokrok, jak je často vidět.
    22.7.2009 12:57 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Byla to jedna z nemnoha dějinných událostí, na které může být lidstvo hrdé. Ryzí vítězství inteligence, rozumu a technických schopností.
    Pevně doufám, že sem přispívají inteligentní lidé a tento blog zůstane ušetřen pořvávání milovníků konspiračních teorií, schovávajících za znevažováním svoji vlastní neschopnost, nevzdělanost a mindráky.
    David Ježek avatar 22.7.2009 13:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    ti se najdou vždy, bohužel viz diskuse na cdrku :-S.
    22.7.2009 13:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Tak právě těm adresoval Buzz Aldrin svojí odpověď, viz hned v prvním příspěvku tady :-D Já bych jim to slovy řekl asi takhle: "Kdo jsi a co jsi dokázal, ty hnido, že se odvažuješ něco takového vyslovit?"

    David Ježek avatar 22.7.2009 14:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Když si člověk uvědomí, že lidi jako Buzz v tomhle jsou již 40 let a kdejakej usmrkanec, co si v roce 1969, kdy oni chodili po Měsíci, dělal do plenek, si najednou myslí, že jim může do obličeje vpálit ty sračky, tak Buzzovo reakci plně respektuju.
    22.7.2009 15:29 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    +1 Jestli v devětašedesátém už do těch plenek vůbec dělali!

    Michal Fecko avatar 22.7.2009 15:34 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Mozno robil do plienok az ked sa rusilo nahravacie studio a upratoval mesacny povrch :-)
    Darth Phantom avatar 22.7.2009 19:00 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Jestli v devětašedesátém už do těch plenek vůbec dělali!

    Teď mě napadlo, že možná dělali. Protože jak vykonávají ti astronauti v beztížném stavu svou potřebu? O nějakých klasických toaletách asi nemůže být řeč, protože by to hovno vyletělo do vzduchu a nešlo by to ani spláchnout :-D. Asi si musí dát na prdel nějakou igelitku nebo plenu, aby to hovno neodletělo :).

    Při močení asi též. Nejspíš asi musí strčit péro do nějaké trubice se zásobníkem, páč na normálním záchodě by chcal nahoru :-). Pak se ty balíčky s hovny a chcankami musí asi někde uskladnit, a nebo vystřelit do kosmu :-D)))). No asi nebudu daleko od pravdy :))).
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    22.7.2009 20:51 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    Já jsem teda myslel ty "popírače" :-D Ale plenky se v začátcích při kratších letech opravdu používaly. Pro delší lety to už nestačilo, museli si trochu upravit vysavač... Zrovna před pár dny se jim jeden na ISS ucpal, tak si tam hráli na instalatéry...

    22.7.2009 21:40 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Já si myslím že je to docela složitá technologie. protože když jseš ve skafandu a chce se ti srát tak nějaká odsávačka asi nestačí.. já si myslím že mají rovnou trubku zavedenou do análu, a zepředu tu věc o který jsi mluvil. I když to zepředu musí betj vychytaný protože co když se vzrušíš a houpně ti péro, to potom ta věc co máš připojenou na pindíky musí bejt pružná aby sis při vzrušení neucvaknul penis. Další věcí je že asi tam musejí vybírat astronauty kteří mají pero dlouhé protože aby se jim ty věci dobře připevnovali. :-)
    kotyz avatar 22.7.2009 23:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Jo chcali do trubic, myslim ze to bylo ve filmu Apollo 13, kde dva kosmonauti chcali do stejny trubice a jeden chyt od druhyho kapavku. A v tom hazlu je zas prej nakej ventilator, podtlak, nejruznejsi zarizenicka (urcite to delaji japonci, ty maji hi-tech mluvici, samo se cistici hajzly s fontankama i normalne doma) a je to desne slozity a drahy. Ten ucpanej hajzl na ISS udajne stal 350 milionu (uz ale nevim ceho).

    A jeste par tech odkazu 1 2 3

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 22.7.2009 23:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Tak 19 milionu $ to je
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.7.2009 01:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    V dokumentu na ČT1 co byl k 40. výročí, bylo ukázaný, jak ty trubice testovali ještě na Zemi.
    22.7.2009 14:26 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    Řekl bych, že těm prostým duším způsobil onen chaos v hlavách především film "Kozoroh 1" ze 70. let. Určitě jej znáte. Ten film nebyl špatný, ale jak je vidět pro oddělení fikce od reality je třeba něco, co některým jedincům prostě schází. Konspirační teorie jsou prostě v bulváru, který tito lidé konzumují "cool" a IN.
    31.7.2009 10:22 aassddffded
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    američani na měsíci byli, jestli vás to zajímá mějte odborné vzdělání!! a zajímavý že nikdo nepochybuje o tom že třeba pes lajka mohl být zfalšovanej! vždyť shořel ve vesmíru a nejsou žádný důkazy!

    David Ježek avatar 3.8.2009 22:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci
    vzhledem k tomu, že tvůj komentář není reakcí na nikoho zde, ale přímá poznámka v mém blogu, chápu tedy, že je to na mne. máš snad pocit, že zde, nebo v článku na cdrku zpochybňuji přistání američanů na měsíci?! :-O
    5.9.2009 09:39 sfd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 40. výročí přistání Apollo 11 na Měsíci

    ne, na tvůrce blogu nenadávám ale lidí co věří nesmyslům a hovadinám je tady moc!!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.