abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.1.2007 19:51 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    http://mareen.profitux.cz/Skola/skola.php
    15.1.2007 20:44 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    žjova dík, snad to vyluštím. Ale je to přesně co jsem potřeboval. Bude vadit když to rozšířím dále mezi stejně zoufalé kamarády?
    Don´t worry, be happy.
    15.1.2007 21:05 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    to neni moje, takze klidne :-)
    Ku8aZ avatar 15.1.2007 22:00 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Tak takhle funguje GPL? :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    18.5.2008 11:21 Mareen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Kdyby to snad nekdo v budoucnu hledal, tak je to tady... http://www.mareen.cz/school.php
    15.1.2007 19:54 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?

    Hwæt!? *Kyosuke zvedá oči od korektury anglosaského slovníku a mžourá na povědomé obrázky.*

    Hmm, tak tohle jsem počítal před mnoha lety. TO mi dopadla dobře až třetí pokus – a to stylem 4,4,1*. :-D Hele, čemu říkáš „příklad 5“? Já tam vidím jen nějaká zadání A až V.
    xxx avatar 15.1.2007 20:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Je EO1. To jsem byl loni 17. od nich vyhozen. :)
    Please rise for the Futurama theme song.
    xxx avatar 15.1.2007 20:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Jo a zapomel jsem na to hlavni. Ma nejake FTP, kam ti muzu nahrat nektere resen priklady.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.1.2007 20:14 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    ftp udaje pošlu na mail.
    Don´t worry, be happy.
    15.1.2007 20:07 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?

    Doporučuju pány Havlíčka nebo Zemánka. Povídá se, že těm obvodům celkem rozuměj... ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    xxx avatar 15.1.2007 20:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Hehe, obávám se, že pan Havlíček má teď trochu jiné starosti. A pan Zemánek se rád baví jen se studenty co tomu alespoň trochu rozumí :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.1.2007 20:16 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Já mám pana... sakra jak se jmenuje? Jo, toho, no, Pokorný, jo pana Pokornýho.
    Don´t worry, be happy.
    16.1.2007 10:08 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Taky je celkem dobrý nápad napsat se na EO2B s panem Zemánkem :) tam to žene :) a pak se to znova dozvíš na SAS, ale to je pak dobrý znát :) člověk z toho pak neni tak v prdeli, jako ostatní, kteří to vidí poprvé :)
    Max avatar 15.1.2007 21:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Pana Havlíčka? Hehe, doporučuješ hlavně ke zkouškám, což? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 15.1.2007 22:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Když jsem šel kdysi na zkoušku z Teorie obvodů II, na pana (tehdy myslím ještě "jen" docenta) Havlíčka jsem se neskonale těšil. Bohužel, osud ke mně byl nemilostiv a přisoudil mi jiného zkoušejícího. Proto jsem nemohl zakusit ono obávané havlíčkovské pojetí zkoušky :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.1.2007 20:17 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Ty asi nebydlis na SH, vid? ;)
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    15.1.2007 20:45 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    ee, nebydlím
    Don´t worry, be happy.
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Co jsem na ty příklady koukal, tak jsou to všecko celkem jednoduché příklady na superpozici. Prostě spočítáš, co napáchá jeden zdroj pak druhej a sečteš to (ostatní zdroje napětí odpojíš, zdroje proudu vyzkratuješ). Pokud jde o HUS, tak to je úplně stejné, jen počítáš vše s komplexníma číslama.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2007 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Popřípadě může použít nortonovu metodu, nebo theveninovu. :-)
    15.1.2007 21:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Nebo smičkové proudy a uzlová napětí. Ale je to už dlouho co jsem to dělal, přecijen tohle se dělalo v prváku. :-))
    Max avatar 15.1.2007 21:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    dej pokoj, vyvoláváš ve mě špatný vzpomínky ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 21:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Mno, to jsou děsný zvrhlosti. Superpozice má výhodu v tom, že se nemusí řešit soustavy rovnic, ale obvykle se toho půlka seškrtá a druhá půlka sesype na jednu hromadu ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2007 21:57 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    V prvaku, to by jeste slo, ale ja to delal naposled ve tretaku...na stredni ;-)
    never use rm after eight
    16.1.2007 14:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Já to dělal taky naposled v prváku na střední. :-)
    20.1.2007 18:46 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Tak nějak :-)

    Časem jsme to přejmenovali na metodu uzlových smyček :-D
    15.1.2007 21:39 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    no právě, to vše znám, to vše umím použít. Ale nikdy jsem takto nepočítal pokud tam byl pdoudový zdroj. 'Učitel na střední nás vše naučil perfektně. Ale ohledně těchto zdrojů říkal že je nebudeme potřebovat. Tak jsme šli dál
    Don´t worry, be happy.
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 22:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Je to prakticky totéž. Rozdíl mezi zdrojem proudu a napětí je asi jako mezi cívkou a kondenzátorem. Prostě ty veličiny jsou přehozené a chová se to tak nějak naopak.

    Na střední nás to naučili počítat takouvou bastlící metodou, kdy výpočet probíhal stylem: Tajdle je deset voltů, tyhle odpory jsou stejný, takže támhle je půlka, na tajdleta dyjoda sežere tohle, takže támhle zbyde tolik. Nakonec to dopadlo tak, že schéma bylo plné hodnot a vedle ani řádek výpočtu, jen výsledek.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 15.1.2007 22:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Cožpak nemáme skvělé metody smyčkových proudů a uzlových napětí? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.1.2007 22:22 ssil | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Přesně naopak. Napěťový zdroj - ideální - má nulový odpor, takže zkratovat. Ideální proudový zdroj má nekonečný odpor, takže rozpojit. Jinak Maťátko, učebnice pro druhé ročníky středních škol.
    15.1.2007 23:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Napěťový zdroj - ideální - má nulový odpor, takže zkratovat.
    Lépe bude nahradit zkratem... on ten nekonečný proud by asi docela hřál ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Josef Kufner avatar 16.1.2007 10:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Jo, to je celkem možné, přecejen jsem to viděl naposledy před dvouma rokama ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.1.2007 08:04 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    U prikladu 5 staci prepocitat ten napetovej zdroj na proudovey a pak dva proudove muzes secist do jednoho. Dal uz je to snadne, a pokud se ti nelibi proudovy zdroj, tak jej muzes zase prepocitat na napetovy ...
    16.1.2007 08:17 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Aha - koukam, ze oba zdroje jsou idealni. Tj ten proudovej jako by tam nebyl (pouze tlaci proud do toho napetoveho, ktery ma nulovy vnitrni odpor), ale na zbytek obvodu nema vliv ...
    16.1.2007 09:21 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    jo, díky, už to vyšlo. Pomalu ale jistě se do toho dostávám
    Don´t worry, be happy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.