abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1243 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Kdo umí obvody? Poradíte někdo?

    15.1.2007 19:25 | Přečteno: 1813× | ParadoX

    Potřeboval bych od někoho chytrého a ochotného poradit. Jelikož se mi blíží zkouška z obvodů, začal jsem si počítat příklady. Ale ono to nějak nejde

    Na stránkách amber jsou dole odkazy na ukázkové příklady. Když budu konkrétní, u odporových příkladů jsem narazil na problém s úlohou 5 a dále.

    U Harmonického ustáleného stavu jsem narazil hned na začátku. Co bych potřeboval. Jestli zde není někdo ochotný, kdo by mi zaslal, napsal nebo prostě cokoli jednoduchý ukázkový příklad. Obvody jako takové řešit umím, teda uměl jsem. Tak trochu jsem na to spoléhal a ted jsem narazil. U odporových obvodů nevím jak počítat zároven s proudovým a napětovým zdrojem. Byl jsem vždy zvyklý převést proudové zdroje na napětové a pak to již bylo easy. popř u úlohy 5 fakt nevim co s tím.

    U toho HUS by mi taky stačil třeba první ukázkový příklad, pokud by bylo přesně rozepsané co se dělalo tak jsem z toho schopný vše pochopit a poté pokračovat u ostatních příkaldů.

    Děkuji moc za pomoc, jakoukoli. Pro kritiky uznávám, že jsem na tento předmět kašlal, protože věci které jsme dělali na cvikách byli mnohem jednodušší, a měl jsem je během pár minut.

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.1.2007 19:51 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    http://mareen.profitux.cz/Skola/skola.php
    15.1.2007 20:44 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    žjova dík, snad to vyluštím. Ale je to přesně co jsem potřeboval. Bude vadit když to rozšířím dále mezi stejně zoufalé kamarády?
    Don´t worry, be happy.
    15.1.2007 21:05 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    to neni moje, takze klidne :-)
    Ku8aZ avatar 15.1.2007 22:00 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Tak takhle funguje GPL? :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    18.5.2008 11:21 Mareen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Kdyby to snad nekdo v budoucnu hledal, tak je to tady... http://www.mareen.cz/school.php
    15.1.2007 19:54 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?

    Hwæt!? *Kyosuke zvedá oči od korektury anglosaského slovníku a mžourá na povědomé obrázky.*

    Hmm, tak tohle jsem počítal před mnoha lety. TO mi dopadla dobře až třetí pokus – a to stylem 4,4,1*. :-D Hele, čemu říkáš „příklad 5“? Já tam vidím jen nějaká zadání A až V.
    xxx avatar 15.1.2007 20:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Je EO1. To jsem byl loni 17. od nich vyhozen. :)
    Please rise for the Futurama theme song.
    xxx avatar 15.1.2007 20:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Jo a zapomel jsem na to hlavni. Ma nejake FTP, kam ti muzu nahrat nektere resen priklady.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.1.2007 20:14 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    ftp udaje pošlu na mail.
    Don´t worry, be happy.
    15.1.2007 20:07 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?

    Doporučuju pány Havlíčka nebo Zemánka. Povídá se, že těm obvodům celkem rozuměj... ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    xxx avatar 15.1.2007 20:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Hehe, obávám se, že pan Havlíček má teď trochu jiné starosti. A pan Zemánek se rád baví jen se studenty co tomu alespoň trochu rozumí :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.1.2007 20:16 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Já mám pana... sakra jak se jmenuje? Jo, toho, no, Pokorný, jo pana Pokornýho.
    Don´t worry, be happy.
    16.1.2007 10:08 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Taky je celkem dobrý nápad napsat se na EO2B s panem Zemánkem :) tam to žene :) a pak se to znova dozvíš na SAS, ale to je pak dobrý znát :) člověk z toho pak neni tak v prdeli, jako ostatní, kteří to vidí poprvé :)
    Max avatar 15.1.2007 21:35 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Pana Havlíčka? Hehe, doporučuješ hlavně ke zkouškám, což? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 15.1.2007 22:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Když jsem šel kdysi na zkoušku z Teorie obvodů II, na pana (tehdy myslím ještě "jen" docenta) Havlíčka jsem se neskonale těšil. Bohužel, osud ke mně byl nemilostiv a přisoudil mi jiného zkoušejícího. Proto jsem nemohl zakusit ono obávané havlíčkovské pojetí zkoušky :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.1.2007 20:17 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Ty asi nebydlis na SH, vid? ;)
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    15.1.2007 20:45 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    ee, nebydlím
    Don´t worry, be happy.
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Co jsem na ty příklady koukal, tak jsou to všecko celkem jednoduché příklady na superpozici. Prostě spočítáš, co napáchá jeden zdroj pak druhej a sečteš to (ostatní zdroje napětí odpojíš, zdroje proudu vyzkratuješ). Pokud jde o HUS, tak to je úplně stejné, jen počítáš vše s komplexníma číslama.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2007 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Popřípadě může použít nortonovu metodu, nebo theveninovu. :-)
    15.1.2007 21:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Nebo smičkové proudy a uzlová napětí. Ale je to už dlouho co jsem to dělal, přecijen tohle se dělalo v prváku. :-))
    Max avatar 15.1.2007 21:36 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    dej pokoj, vyvoláváš ve mě špatný vzpomínky ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 21:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Mno, to jsou děsný zvrhlosti. Superpozice má výhodu v tom, že se nemusí řešit soustavy rovnic, ale obvykle se toho půlka seškrtá a druhá půlka sesype na jednu hromadu ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2007 21:57 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    V prvaku, to by jeste slo, ale ja to delal naposled ve tretaku...na stredni ;-)
    never use rm after eight
    16.1.2007 14:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Já to dělal taky naposled v prváku na střední. :-)
    20.1.2007 18:46 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Tak nějak :-)

    Časem jsme to přejmenovali na metodu uzlových smyček :-D
    15.1.2007 21:39 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    no právě, to vše znám, to vše umím použít. Ale nikdy jsem takto nepočítal pokud tam byl pdoudový zdroj. 'Učitel na střední nás vše naučil perfektně. Ale ohledně těchto zdrojů říkal že je nebudeme potřebovat. Tak jsme šli dál
    Don´t worry, be happy.
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 22:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Je to prakticky totéž. Rozdíl mezi zdrojem proudu a napětí je asi jako mezi cívkou a kondenzátorem. Prostě ty veličiny jsou přehozené a chová se to tak nějak naopak.

    Na střední nás to naučili počítat takouvou bastlící metodou, kdy výpočet probíhal stylem: Tajdle je deset voltů, tyhle odpory jsou stejný, takže támhle je půlka, na tajdleta dyjoda sežere tohle, takže támhle zbyde tolik. Nakonec to dopadlo tak, že schéma bylo plné hodnot a vedle ani řádek výpočtu, jen výsledek.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 15.1.2007 22:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Cožpak nemáme skvělé metody smyčkových proudů a uzlových napětí? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.1.2007 22:22 ssil | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Přesně naopak. Napěťový zdroj - ideální - má nulový odpor, takže zkratovat. Ideální proudový zdroj má nekonečný odpor, takže rozpojit. Jinak Maťátko, učebnice pro druhé ročníky středních škol.
    15.1.2007 23:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Napěťový zdroj - ideální - má nulový odpor, takže zkratovat.
    Lépe bude nahradit zkratem... on ten nekonečný proud by asi docela hřál ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Josef Kufner avatar 16.1.2007 10:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Jo, to je celkem možné, přecejen jsem to viděl naposledy před dvouma rokama ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.1.2007 08:04 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    U prikladu 5 staci prepocitat ten napetovej zdroj na proudovey a pak dva proudove muzes secist do jednoho. Dal uz je to snadne, a pokud se ti nelibi proudovy zdroj, tak jej muzes zase prepocitat na napetovy ...
    16.1.2007 08:17 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    Aha - koukam, ze oba zdroje jsou idealni. Tj ten proudovej jako by tam nebyl (pouze tlaci proud do toho napetoveho, ktery ma nulovy vnitrni odpor), ale na zbytek obvodu nema vliv ...
    16.1.2007 09:21 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo umí obvody? Poradíte někdo?
    jo, díky, už to vyšlo. Pomalu ale jistě se do toho dostávám
    Don´t worry, be happy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.