Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Včera jsme ve škole dostali zajímavou úlohu. Spočítat moment setrvačnosti figurky od člověče, nezlobe se.
Předně musím říci, že fyzika mě nijak nebere, natož nějaké šílené výpočty. Ovšem po výpočtu momentu setrvačnosti koule nám zadal vyučující figurku. Ať si to prý zkusíme doma. Tak jsem zkoušel. Hlavičku jsem vzal jako kouli ( 2/5 * M * r^2). Dále jsem uvažoval že zanedbám spojení koule a kuželu a vrhnul jsem se na moment setrvačnosti kužele, kde následoval tvrdý náraz v podobě jak to vypočítat když ho drobátko useknu.
Nejvíce jsem čerpal z Tohoto, pak jsem našel pár věcí na wiki ale tak celkově jsem se ztratil.
Neřešil jste někdo něco podobného?
Tiskni
Sdílej:
Pamatuju, že toto bylo to jednodušší , přesto dnes už je to mimo mne.
No v prispevku vyse se vam pht snazi naznacit reseni hodne vysokoskolaka. Tvrdi, ze rez figurkou se da popsat nejakou funkci (jejiz rotaci okolo patricne osy vznikne figurka v prostoru).
No a pak z vysokoslske fyziky vim, ze moment setrvacnosti je jen nejaky integral (mozna vic integralu, nebo taky neco jineho, fyziku si uz moc nepamatuju), ktery staci spocitat.
Ty se tady na ulohu snazis aplikovat typicky stredoskolsky postup. Napasovat vzorecky o kterych nic nevim (mimochodem vznikly z vyse uvedenou VS metodou) na problem o kterem vim jak ma vyjit.