Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.
Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.
Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.
Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.
PIF, Silver Lake a Affinity Partners kupují videoherní společnost Electronic Arts (EA) za 55 miliard dolarů (1,14 bilionu korun).
Konference LinuxDays 2025 proběhne již tento víkend 4. a 5. října v Praze v areálu ČVUT v Dejvicích na FIT. Konference znamená desítky přednášek a workshopů, zástup zajímavých osobností, místo pro setkání, spoustu nových nápadů a informací a stánky řady různých projektů: Fedora, openSUSE, vpsFree.cz, Mozilla, MacGyver - bastlíři SH, OpenAlt a mnoho dalších. Účast na konferenci je zdarma.
Před měsícem Google oznámil, že bude vyžadovat ověření identity vývojářů aplikací pro Android. Dnes se k této změně vyjádřil F-Droid, tj. instalovatelný katalog svobodných a open source aplikací pro platformu Android. Změna ohrožuje F-Droid a další otevřené platformy pro distribuci aplikací.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.16 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.17. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Proc nejmenovaneho? To je prave ta pricina problemu - ze u nas neukazujeme prstem na ty, kteri delaji spatnou praci.Přesně tak - ven s tím!
To samé říká táta, ale i když je koupíš jinde, dopadneš dle mého názoru stejněPřesně tak, asi mám taky divnou patní kost, ale za posledních deset let jsem neměl boty, které by mi vydržely ve slušném stavu dýl, než tři měsíce. Pak nastane stejný problém, jaký popisuješ v blogu.
Ja se tem firmam v CR fakt divim - ze jim to stoji za to? Usetrili jedny boty a ted maji takovou "reklamu", ze si vetsina lidi, kteri se o tehle story jen doslechnou, u Bati uz boty rozhodne nekoupi (ja tedy urcite ne).Bohužel to tak nefunguje. Většina lidí si nedá říct a půjde tam stejně nakupovat. To je třeba případ Alza.cz (s těmi už jsem skoncoval, přestože mají jednoznačně nejpřehlednější e-shop v oblasti výpočetní techniky) nebo některých dalších obchodů. Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.
Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.Hmm, tak to se pak nemuzeme divit, ze u nas mame sluzby jake mame. Komu neni rady, tomu neni pomoci. Ale presto myslim - nebo spise doufam - ze to neni tak uplne pravda - mnoho lidi, byt ne vsichni, si poradit da - ja se treba naprosto zasadne nevracim tam, kde jsem mel spatnou zkusenost, a kdyz kupuju neco drazsiho tak se po internetu rozhlidnu, jak jsou odezvy zakazniku, abych vedel s kym mam tu cest. Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknou
Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknouTaké je dobré - pokud se něco řeší telefonicky - si ten hovor nahrávat a hned na začátku to oznámit ("v zájmu hladkého vyřešení reklamace je tento hovor nahráván"). Někdo hned praští s telefonem, jindy to ale může mít zajímavé výsledky
Takze myslis, ze by bylo lepsi, kdyby ten zarucak hned vyplnili a v pripade, ze je zbozi nefunkcni, tak o nej az na 30 dnu prijit?Ne, bylo by lepší, aby záručák vyplnili a v případě, že je zboží nefunkční, ho ihned vyměnili nebo vrátili peníze.
Já teda občas musím do města na nákup takže mi není zatěžko se stavit v obchodě kde jsem si před čtrnácti dnama koupil mixér.Já si tady ve městě mixér nekoupím, protože není kde. Ano, je tu několik prodejen, ale ty mají vcelku kulové. Pokud si chci vybrat a nechci si objednávat v e-shopu, znamená to často jet přinejmenším do Kolína.
Oni dělají něco pro zákazníka nad rámec povinností a jemu se to nelíbí.Co dělají nad rámec povinností? Že nevyplňují záručáky? To dělají proto, že je to pro ně výhodné - nemusejí řešit zkoušení na prodejně, zjednodušují si reklamace a ještě donutí člověka přijít znovu do prodejny, takže mají příležitost mu opět něco prodat.
no to bych rád věděl co by mi tak asi mohli vnutit. Dobrý den já si jdu pro razítko do papíru od mixéru. A nechcete si k tomu razítku koupit ještě ledničku a televizi? Takhle nějak si to představuješ?Ne. Ale třeba: "Ještě jsem chtěl koupit ty baterky (žárovky, kabel, rozdvojku...). Sice jsem se pro něch chtěl zastavit u nás za rohem, ale když už jsem tady, tak si je tu můžu koupit."
Kolik to je z KH do Kolína? Sto kilometrů? Já myslím tak 12 i s manévrama po parkovišti.No, když budu počítat na to celé počítat jen půl hodiny, tak je to pořád dost času. Čas jsou peníze, kromě toho se s ním dá naložit i jinak (tím nemyslím jen hádat se v diskusích na abíčku
Jo, kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.Proč bych měl hledat způsob u něčeho, co jen suše hodnotím. Nevyplňování záručáku nepovažuji za službu zákazníkům, ale za přínos prodejci. Je to podobné, jako když tu někdo navrhuje jako službu pro zákazníky to, aby prodejci museli povinně prodávat počítač bez OS (s tím, že by si ho tam zákazník musel nainstalovat sám).
Tiskni
Sdílej: