Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Proc nejmenovaneho? To je prave ta pricina problemu - ze u nas neukazujeme prstem na ty, kteri delaji spatnou praci.Přesně tak - ven s tím!
To samé říká táta, ale i když je koupíš jinde, dopadneš dle mého názoru stejněPřesně tak, asi mám taky divnou patní kost, ale za posledních deset let jsem neměl boty, které by mi vydržely ve slušném stavu dýl, než tři měsíce. Pak nastane stejný problém, jaký popisuješ v blogu.
)
Ja se tem firmam v CR fakt divim - ze jim to stoji za to? Usetrili jedny boty a ted maji takovou "reklamu", ze si vetsina lidi, kteri se o tehle story jen doslechnou, u Bati uz boty rozhodne nekoupi (ja tedy urcite ne).Bohužel to tak nefunguje. Většina lidí si nedá říct a půjde tam stejně nakupovat. To je třeba případ Alza.cz (s těmi už jsem skoncoval, přestože mají jednoznačně nejpřehlednější e-shop v oblasti výpočetní techniky) nebo některých dalších obchodů. Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.
Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.Hmm, tak to se pak nemuzeme divit, ze u nas mame sluzby jake mame. Komu neni rady, tomu neni pomoci. Ale presto myslim - nebo spise doufam - ze to neni tak uplne pravda - mnoho lidi, byt ne vsichni, si poradit da - ja se treba naprosto zasadne nevracim tam, kde jsem mel spatnou zkusenost, a kdyz kupuju neco drazsiho tak se po internetu rozhlidnu, jak jsou odezvy zakazniku, abych vedel s kym mam tu cest. Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknou
Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknouTaké je dobré - pokud se něco řeší telefonicky - si ten hovor nahrávat a hned na začátku to oznámit ("v zájmu hladkého vyřešení reklamace je tento hovor nahráván"). Někdo hned praští s telefonem, jindy to ale může mít zajímavé výsledky
Takze myslis, ze by bylo lepsi, kdyby ten zarucak hned vyplnili a v pripade, ze je zbozi nefunkcni, tak o nej az na 30 dnu prijit?Ne, bylo by lepší, aby záručák vyplnili a v případě, že je zboží nefunkční, ho ihned vyměnili nebo vrátili peníze.
Já teda občas musím do města na nákup takže mi není zatěžko se stavit v obchodě kde jsem si před čtrnácti dnama koupil mixér.Já si tady ve městě mixér nekoupím, protože není kde. Ano, je tu několik prodejen, ale ty mají vcelku kulové. Pokud si chci vybrat a nechci si objednávat v e-shopu, znamená to často jet přinejmenším do Kolína.
Oni dělají něco pro zákazníka nad rámec povinností a jemu se to nelíbí.Co dělají nad rámec povinností? Že nevyplňují záručáky? To dělají proto, že je to pro ně výhodné - nemusejí řešit zkoušení na prodejně, zjednodušují si reklamace a ještě donutí člověka přijít znovu do prodejny, takže mají příležitost mu opět něco prodat.
no to bych rád věděl co by mi tak asi mohli vnutit. Dobrý den já si jdu pro razítko do papíru od mixéru. A nechcete si k tomu razítku koupit ještě ledničku a televizi? Takhle nějak si to představuješ?Ne. Ale třeba: "Ještě jsem chtěl koupit ty baterky (žárovky, kabel, rozdvojku...). Sice jsem se pro něch chtěl zastavit u nás za rohem, ale když už jsem tady, tak si je tu můžu koupit."
Kolik to je z KH do Kolína? Sto kilometrů? Já myslím tak 12 i s manévrama po parkovišti.No, když budu počítat na to celé počítat jen půl hodiny, tak je to pořád dost času. Čas jsou peníze, kromě toho se s ním dá naložit i jinak (tím nemyslím jen hádat se v diskusích na abíčku
).
Jo, kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.Proč bych měl hledat způsob u něčeho, co jen suše hodnotím. Nevyplňování záručáku nepovažuji za službu zákazníkům, ale za přínos prodejci. Je to podobné, jako když tu někdo navrhuje jako službu pro zákazníky to, aby prodejci museli povinně prodávat počítač bez OS (s tím, že by si ho tam zákazník musel nainstalovat sám).
Tiskni
Sdílej: