Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
. Táta boty umyl, dal do krabice a vzal sebou paragon o nákupu, protože boty jsou ještě celý rok v záruce.
Boty předal na přepážce, kde s ním sepsali reklamační lístek. Za 14 dní měl táta cestu kolem Bati, tak se šel poptat jak to vypadá. Paní se šla podívat a vrátila se s vyjádřením k reklamaci od vedoucího prodejny. Až jsem bylo vše v pořádku, akorát ten konec se nějak nepovedl. Vyjádření od vedoucího prodejny bylo následující.
1) Každá podšívka (v obuvi speciálně) je vystavena intenzivnímu namáhání otěrem a oděrem což se projeví opotřebením. No jo oni mu zapomněli říct, že je vlastně nesmí nosit.
2) Prodření podšívky mohlo také ovlivnit například nedodstatečná fixace obuvi, nešetrné používání (bez použití obouvací lžíce), či specifický tvar patní kosti. Jinými slovy, táta si zřejmě neumí pořádně zavázat boty, obouvací lžíce mu nic neříká a ještě má špatný tvar obou patních kostí.
3) Závěr doporučuji opravu v režii uživatele a reklamaci jako neoprávněnou zamítáme
Největší fór bylo, že tátovi ještě doporučili Bat'a opravnu přímo v jejich budově.
Občanský zákoník do konce roku 2002 neřešil termín opotřebení věci, ale nástup novely od 1.1.2003 již ano. Více informací zde Občanský zákoník: Běžné opotřebení, reklamace a záruka
Tiskni
Sdílej:
Proc nejmenovaneho? To je prave ta pricina problemu - ze u nas neukazujeme prstem na ty, kteri delaji spatnou praci.Přesně tak - ven s tím!
To samé říká táta, ale i když je koupíš jinde, dopadneš dle mého názoru stejněPřesně tak, asi mám taky divnou patní kost, ale za posledních deset let jsem neměl boty, které by mi vydržely ve slušném stavu dýl, než tři měsíce. Pak nastane stejný problém, jaký popisuješ v blogu.
)
Ja se tem firmam v CR fakt divim - ze jim to stoji za to? Usetrili jedny boty a ted maji takovou "reklamu", ze si vetsina lidi, kteri se o tehle story jen doslechnou, u Bati uz boty rozhodne nekoupi (ja tedy urcite ne).Bohužel to tak nefunguje. Většina lidí si nedá říct a půjde tam stejně nakupovat. To je třeba případ Alza.cz (s těmi už jsem skoncoval, přestože mají jednoznačně nejpřehlednější e-shop v oblasti výpočetní techniky) nebo některých dalších obchodů. Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.
Dokonce i lidé, kteří si se stejnou firmou nabili hubu už několikrát, tam půjdou znovu.Hmm, tak to se pak nemuzeme divit, ze u nas mame sluzby jake mame. Komu neni rady, tomu neni pomoci. Ale presto myslim - nebo spise doufam - ze to neni tak uplne pravda - mnoho lidi, byt ne vsichni, si poradit da - ja se treba naprosto zasadne nevracim tam, kde jsem mel spatnou zkusenost, a kdyz kupuju neco drazsiho tak se po internetu rozhlidnu, jak jsou odezvy zakazniku, abych vedel s kym mam tu cest. Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknou
Navic jsem se naucil delat problemy - nechat si zavolat nadrizeneho kdyz se mi neco nelibi, delat dusno... aby lidi videli ze jim neprojde, kdyz se snazi se zakaznikem zametat. Zjistil jsem ze kouzelna otazka casto byva "prosim vas jak se jmenujete?"... a zapsat si to. To byva takovy psychologicky zlom, kdy si lidi uvedomi, ze uz nejsou ta velka instituce proti malinkemu zakaznikovi/klientovi, ale ze bych mohl delat problemy jim osobne, dotlacit je jako konkretni osobu k zodpovednosti treba pred nadrizenymi, pred medii atd. Muj otec vtipalek se parkrat dokonce vytasil s "muzete mi prosim o tom rict vic, ja jsem novinar a tohle by mohlo byt zajimave tema..." ...az jsem zazsnul jak nekteri totalne arogantni lidi vymeknouTaké je dobré - pokud se něco řeší telefonicky - si ten hovor nahrávat a hned na začátku to oznámit ("v zájmu hladkého vyřešení reklamace je tento hovor nahráván"). Někdo hned praští s telefonem, jindy to ale může mít zajímavé výsledky
Takze myslis, ze by bylo lepsi, kdyby ten zarucak hned vyplnili a v pripade, ze je zbozi nefunkcni, tak o nej az na 30 dnu prijit?Ne, bylo by lepší, aby záručák vyplnili a v případě, že je zboží nefunkční, ho ihned vyměnili nebo vrátili peníze.
Já teda občas musím do města na nákup takže mi není zatěžko se stavit v obchodě kde jsem si před čtrnácti dnama koupil mixér.Já si tady ve městě mixér nekoupím, protože není kde. Ano, je tu několik prodejen, ale ty mají vcelku kulové. Pokud si chci vybrat a nechci si objednávat v e-shopu, znamená to často jet přinejmenším do Kolína.
Oni dělají něco pro zákazníka nad rámec povinností a jemu se to nelíbí.Co dělají nad rámec povinností? Že nevyplňují záručáky? To dělají proto, že je to pro ně výhodné - nemusejí řešit zkoušení na prodejně, zjednodušují si reklamace a ještě donutí člověka přijít znovu do prodejny, takže mají příležitost mu opět něco prodat.
no to bych rád věděl co by mi tak asi mohli vnutit. Dobrý den já si jdu pro razítko do papíru od mixéru. A nechcete si k tomu razítku koupit ještě ledničku a televizi? Takhle nějak si to představuješ?Ne. Ale třeba: "Ještě jsem chtěl koupit ty baterky (žárovky, kabel, rozdvojku...). Sice jsem se pro něch chtěl zastavit u nás za rohem, ale když už jsem tady, tak si je tu můžu koupit."
Kolik to je z KH do Kolína? Sto kilometrů? Já myslím tak 12 i s manévrama po parkovišti.No, když budu počítat na to celé počítat jen půl hodiny, tak je to pořád dost času. Čas jsou peníze, kromě toho se s ním dá naložit i jinak (tím nemyslím jen hádat se v diskusích na abíčku
).
Jo, kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.Proč bych měl hledat způsob u něčeho, co jen suše hodnotím. Nevyplňování záručáku nepovažuji za službu zákazníkům, ale za přínos prodejci. Je to podobné, jako když tu někdo navrhuje jako službu pro zákazníky to, aby prodejci museli povinně prodávat počítač bez OS (s tím, že by si ho tam zákazník musel nainstalovat sám).