abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 689 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.9.2010 18:49 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Ja bych doporucil urcite neco s androidem, milestone 2 se mi taky libi. Predevsim pokud chces stravit s tim zarizenim vetsinu casu jeho uzivanim, ne nastavovanim, konfiguraci, apod - tj. zarizeni pro vetsinu lidi, ktere proste funguje a ma nejakou perspektivu do budoucna.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    28.9.2010 18:52 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Presne tak. Chcem telefón nie hackofón. :)

    Na androide ma štve jedine potreba vyrezať google z telefónu. :) Čo nič nemení na veci že vyzerá ako jediný použiteľne.
    28.9.2010 19:00 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    potreba vyrezať google z telefónu.
    :-D
    28.9.2010 21:08 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Na to už dokonce existuje neologismus googloktomie (orig. googlectomy) :-)
    29.9.2010 10:02 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Sice je to docela jednoduche, pak ten pristroj ztrati spoustu uzitecnych funkci, ale zase vam zustane cisty opensource system.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    29.9.2010 22:38 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    S tým počítam že stratí určité funkcie.

    Ale synchronizáciu si zabezpečujem sám (funambol). Synchronizujem to len s Evolution.

    Maily sa synchronizujú cez IMAP na vlastnom servery, storage mám svojho dosť.

    VPN mám vlastnú.

    Jediné na čo používam (používal som na VF845) google účet je Android Market.

    Sú ešte nejaké funkcie ktoré som omylom minul a ktoré by sa mi mohly hodiť?
    stanger avatar 28.9.2010 19:06 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Alternativa k MM2 muze byt jeste Desire Z, ktery bude na trhu cca za mesic.
    28.9.2010 19:16 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Ten vyzerá tiež dobre. Zahrniem do porovnávacieho kola. Ďakujem za tip.
    28.9.2010 19:18 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    To já když sháním telefon, řeším úplně jinéí problémy.

    1) velká tlačítka maximálně využívající plochu mobilního telefonu (na těch titernostech co se dnes prodávají si človekj poláme nehty) 2) Co nejméně debilit (telefon telefonuje a posílá SMS)

    Je k neuvěření, jak je takový požadavek dnes neuspokojitelný.
    28.9.2010 19:21 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    To máš ako s jeansami. Ak chceš normálne, bez "bells and whistles", bez vydratého imidžu, bez nízko posadeného sedla nezozenieš alebo si kúpiš levisky. Ktoré sú ale mastné.
    Limoto avatar 28.9.2010 19:25 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu

     

    levisky. Ktoré sú ale mastné.

    Ne všude. Je to jenom další specifikum našich končin.

     

    28.9.2010 20:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Obcas maju aj v Tescu, ale kvalita tomu zodpoveda...
    28.9.2010 19:41 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    to by se ti líbilo to co jsem ted našel ve skříni - starý siemens M35

    - po šesti letech jsem ho zapnul a fungoval jak za mlada - a to jsem ho před tím NENABIL - 6 let nebyl na nabíječce :)
    28.9.2010 19:55 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Siemens M35 si pamatuju. Neměl jsem rád ty jeho gumové tlačítka, i ten software mi přišel blbě ovladatelný.
    28.9.2010 19:58 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    jinak aktuálně u mě vede Nokia 3110 Classic. Vyrábí se i ve verzi 3109 bez zbytečností jako foťák a rádio, ale stojí stejně. Velká klávesnice s tvrdými tlačítky je pro delší prsty naprosto ideální.
    28.9.2010 22:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Mně se osvědčila Nokia 2323 Classic, je malá, jednoduchá a umí všechno, co od telefonu potřebuji. Jediné nepříjemné překvapení byla absence hlasového vytáčení, ale to už se mezitím vyřešilo zásluhou handsfree v autě.
    29.9.2010 06:20 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Jenže nokie maj taky svoje specifika
    1. Nemožnost nastavit melodii na budík (nebo tak něco)
    2. Nemožnost nahrávání hovoru bez toho aby to pípalo
    3. Nemožnost nahrávání software prostým nakopírováním přes BT
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jaromír Svoboda avatar 1.10.2010 10:18 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    1. Melodie na budík jde nastavit (Nokia 6230i - na té mám na budík nějakej randál, novější verze systému S40 to taky umí - např. Nokia 5000).
    2. Nahrávání hovoru jsem ještě nezkoušel, tak nevím.
    3. U starší verze S40 (Nokia 6230i) to nejde, u novější verze (Nokia 5000) to jde, z paměťové karty Nokie 6230i jsem z galerie poslal jar soubor přes bluetooth na Nokii 5000 a ta to přijala jako aplikaci do umístění Hry v menu Aplikace. V rámci menu Aplikace lze java programy kopírovat nebo přesouvat mezi umístěními Hry a Sbírka.

    Na novějším systému S40 (Nokia 5000) lze java programy mít a spouštět je i mimo menu Aplikace, programy můžou být v galerii (vnitřní paměť telefonu nebo paměťová karta pokud je).
    Pokud neznáš Nokii 5000 (nevím jak moc je rozšířená), tak třeba Nokia 6300 nebo 6700 mají stejnou verzi S40 (možná ne úplně stejnou, ale oproti S40 v Nokii 6230i jsou novější).
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    3.10.2010 20:07 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Hm, a jak jsou na tom ty mobily ze série classic (tj. bez foťáku)?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jaromír Svoboda avatar 4.10.2010 15:00 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Jakou sérii classic máš na mysli? Nokia 2330 classic má VGA foťák a Nokia 2730 má 2MPix foťák. Když ta Nokia má systém S40 (není to smartphone) tak u budíku lze nastavit vlastní zvuk, u novějších systémů S40 je navíc lepší integrace java aplikací jak jsem to psal výše. Se symbianem S60 a s levnýma Nokiema se základním systémem kde může spousta věcí chybět nemám zkušenosti, nemůžu potvrdit nebo vyvrátit jestli to s tím budíkem a java programy platí i v nich. Je také možné že u S40 Nokií starších než je Nokia 6230i nelze nastavit vlastní zvuk u budíku, tam si nejsu jistý.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    28.9.2010 19:57 brunno | blog: Brunnove_kecy | Bardejov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Doporucujem HTC TouchPro 2.

    Tiez som pri vybere telefonu mal podobne kriteria a vyslo mi z vyberu jedine HTC TouchPro2. Hlavne kvoli klavesnici.
    • Plne hardwarova klavesnica aj z cislami (4 riadky)
    • Fotak za svetla uplne v pohode (nema prisvietenie ani blesk)
    • Prevedenie vynikajuce. (pokial ho vylozene neprejde auto tak vydrzi)
    • Navigacia aku chces (GPS chip je v pohode zo vsetkymi navigaciami)
    • Wifi b/g, Bluetooth, data a VPN v pohode

    Od vyroby ma sice WM6.5, ale na androide sa pilne pracuje a a onedlho bude funkcne vsetko (momentalne nefunguje fotak, bluetooth)

    Trosku slabsie to je z baterkou(max 1 den). Aspon pri mojom pouzivani. (GPRS zapnute nonstop, synchronizacia kalendara, kontaktov a mailov kazdych 30 minut. Denne cca 50 prijatych mailov a 15 napisanych).

    Cena je tiez prijemna. Od 200€ do 500€. Zavisi od stavu. Nove nepouzivane su samozrejme v tej hornej hranici. Odpurucam kupovat modely z Anglicka. Maju normalnu anglicku klavesnicu a nie tu pre mna nepochopitelnu nemecku.
    Mne by jenom zajímalo, kdepak asi udelali soudruzi z NDR chybu?
    28.9.2010 20:08 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Zaujimavý telefón. Dosť ma tam desí to Win Mobile.

    Druhá vec ktorá mi vadí omnoho viac je CPU a RAM.

    Kúpil som si na hranie (zoznámenie s Androidom) Vodafone 845 a musím povedať že CPU a RAM sú naozaj blocker.

    Každopádne ďakujem za tip, do výberu pridávam.
    28.9.2010 20:28 brunno | blog: Brunnove_kecy | Bardejov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    WM je v pripade HTC pohodicka.

    V tomto konkretnom pripade je pre mna WM skor vyhoda, lebo na nm funguje uplne vsetko. Android je oproti WM zatial dost v plienkach (vlastny nazor - prosim nekamenovat). Preto som isiel do TouchPro2. A ako som uz pisal, Android pre tento model je v dost prudkom vyvoji. 900 stranok diskuzie za 6mesiacov hovori samo za seba.

    A ak nevyhovuje originalny ROM, na xda-developres je spusta volitelnych ROMiek ktore sa nahravaju do telefonu uplne bez problemov. V mojom pripade bol sice vyber ROMky na jeden tyzden (vyber medzi ficurami a rychlostou) ale ak to zvladnes na zaciatku, neni problem. Plati vseobecne u akehokolvek telefonu od HTC.

    Co sa tyka Ramky a CPU. Tak u tohoto telefonu je uplne postacujuci aj pre WM, aj pre Android. Naviac sa da kludne pretaktovat na 700MHz, a to potom uz vazne staci.

    Treba ale pocitat s tym, ze je to riadna tehla, ziadny vreckovy milacik. Dan za vybornu klavesnicu, velky displej z dobrym rozlisenim (filmy s titulkami no problem).

    Neni to proste telefon pre kazdeho. Vlastne to nie je telefon..... (ja ho mam nie pre telefonovanie ale pre internet, mail, kalendar, SSH, RDP ....)

    A co sa tyka navigacie, Preferujem IGO. Peso nechodim. Ale to je vec vkusu. Na WM idu skoro vsetky softy (IGO, TomTom, Navigon, Garmin, Route66 atd...). Na androide uz taky velky vyber nie je. (skusal som IGO pre Android je je to hnus).

    Ak chces realne vyuzivat navigaciu, tak pozor. Pri Androide to nemusi byt take jednuduche. Urcite aspon nejaky cas to este potrva.
    Mne by jenom zajímalo, kdepak asi udelali soudruzi z NDR chybu?
    gtz avatar 28.9.2010 20:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    WM 6.5.X žádný děs, funguje spolehlivě zvláště když člověk použije nějakou modifikace z XDA. Já mám Touchpro - tedy předcházející model a nepociťuji nedostatek ramky. Navigace naprosto v pohodě, u WM je velkým plusem to jak se chovají k dokumentům. Není problém s MS dokumenty - nemusí se cokoliv jiného doinstalovávat a dokupovat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.9.2010 21:12 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    WM je hruza des... kazdopadne nebrat!

    jinak ja osobne jsem prosel snad 10 telefonu (wm, android, iphone) a nakonec jsem zustal u jailbreaknuteho iphone... HW klavesnice mi snad ani nechybi, ssh se z toho ovlada dobre...
    AsciiWolf avatar 30.9.2010 17:58 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Není problém s MS dokumenty - nemusí se cokoliv jiného doinstalovávat a dokupovat.

    Což není ovšem nic převratného, vzhledem k tomu, že je to systém od MS.

    Mne by spíš zajímalo, jak je na tom WM s podporou otevřených formátů, jako je například ODF.

    gtz avatar 30.9.2010 20:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    špatně, resp. klasický MS PocketOffice to nepodporuje. No a asi se nedá počítat, že by se něco změnilo. Zase se, ale musí brát v úvahu to, že většina dokumentů se používají v vnitropodnikovém prostředí, kde se ODF moc nepoužívá. Nemapatuji si, kdy by mně zákazník poslal poptávku v něčem jiném než v XLS/DOC. Stejné je to s ceníky dodavatelů, skoro vždy se jedná o XLS nebo o PDF. Viděl jsem nějaký port OO dokumentů pro MS WM, ale bylo to težce pomalé a shnilé a prostě nepoužitelné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 28.9.2010 20:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Nemá náhodou 5 řad klávesnice? ,5 řad má stejně jako Raphael. Záleží jakou romku používáte, pokud ofiko pak se není divit, že nevydrží. Mám Raphaela s romkou od NRG a výdrž se prodloužila minimálně jednou. Porty na Raphaal/TouchPro2 jsou, ale nejsou moc stable. U nás se dá koupit slušně u mp.cz, kde se dá sehnat skoro nový za cca 8000,-

    Také model od Samsungu - Omnia Pro není špatná.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.9.2010 20:32 brunno | blog: Brunnove_kecy | Bardejov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Ano, chyba. 5 rad klaves. Ale to podstatne ze ma cely rad cisel samostatne som tusim napisal.

    Ja som zohnal cca polrocny, vo vybornom stave cez anglicky ebay. A vysiel ma na 220€. Ale to som vyckaval a cakal na podobnu prijemnu cenu skoro mesiac.
    Mne by jenom zajímalo, kdepak asi udelali soudruzi z NDR chybu?
    28.9.2010 20:37 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Takto ma nahlodávať. :)

    Pozriem na to bližšie.
    gtz avatar 28.9.2010 20:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Pokud chcete pracovat s dokumenty office bez nějakých dalších obezliček pak myslím, že můžete max. jít do WM nebo do nějakého komunikátoru od Nokie. Dlouho jsem hledal něco co by nahradilo Pocket-Office , ale pro Android je to celkem bída (nic moc použitelného free).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.9.2010 21:11 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Ja práve office dokumenty až tak moc nepotrebujem.

    Skôr ma poteší funkčný mailový klient s podporou offline vyhľadávania, SSH klient, RDP klient a fajn navigácia.
    gtz avatar 28.9.2010 20:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Já mám jak jsem psal TouchPro, které jsem kupoval přes známého bazarníka a vyšel mne na cca 3500,- CZK. Zkoušel jsem více portů androidu i ubuntu a prozatím tyto buildy nejsou použitelné. Já používám poslední WM-6.5.4 - NRG s novým sense a v pohodě. Výdrž se zvětšila snad 2x a rychlost je použitelná i když běží TF3D.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.9.2010 20:55 brunno | blog: Brunnove_kecy | Bardejov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Samozrejme mam nejaky port ROMky z XDA. Od koho presne si uz nespomeniem, ale v testovani mi vysiel najlepsie co sa tyka rychlosti a pouzitelnosti.

    Tu vydrz baterie moc neriesim, Viem ze ked o druhej rano ked idem spat strcim telefon do kolisky(nabijacky) tak som cez den v pohode. Ale ako som uz spomenul, tak ja telefonu davam dooost zabrat.

    A Ubuntu nie je vazne pouzitelne. Android je uz celkom do pohody. Pockam az zacne fungovat fotak a zacnem vazne uvazovat o zmene primarneho systemu.

    Doporucujem tieto stranky o Androide na HTC TouchPro,2, Diamond a podobne...
    Mne by jenom zajímalo, kdepak asi udelali soudruzi z NDR chybu?
    28.9.2010 20:20 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu

    3-4 roky , ty jsi ftipalek.....

     

    zvlast kdyz uz par let se vse pocita na vydrz 2 roky + par mesicu.......

    USE="-gnome -kde";turris
    28.9.2010 23:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Proč vtipálek? Můj poslední telefon (Nokia 6021) vydržel něco málo přes čtyři roky (než mi spadl do mokrého sněhu), ty dva dva před ním (Nokia 6210 (původní, ne to, co se pod tím označením prodává dnes) a Nokia 3210) asi šest let a vlastně by nejspíš fungovaly i dnes, kdybych je z různých důvodů neodložil.
    28.9.2010 23:22 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Tiež si myslím že pri zariadení ktoré má hodnotu viac ako 6 000 CZK nie je životný cyklus 3-4 roky veľa. Nehovoriac o tom že toto môže (a asi i bude) stáť viac ako 10 000 CZK.
    gtz avatar 28.9.2010 23:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Tak nějak, já jsem také celkem dlouho používal 6310i (z roku 2003)jako firemní a byl jsem spokojen. Nyní sice funguje, ale je používána občas většinou s gnokii na monitoring.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    default avatar 29.9.2010 11:48 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Já, až se k tomu dostanu, tak půjdu do Nokie E72. Pokud mezitím nevyjde E73. :-)

    Jak je to s OpenVPN, netuším. Ale má to nativní IPSec. Mám tu E71 a jsem maximálně spokojený.

    Ona vůbec ta nová Ečková řada je docela zajímavá…
    gtz avatar 29.9.2010 13:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Oba modely již existují, jsou velice podobné legendárnímu PALM TREO.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.9.2010 14:11 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Tam mi dosť prekáža Symbian. Teraz používam Nokiu N95 a už tam dosť saje Symbian. :)
    gtz avatar 29.9.2010 17:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    E7x a Samsungy jsou podobné jako bývalé modely PALM TREO (600,650,680,750) s poněkud horší klávesnicí než mělo Treo.

    Mohly by Vás možná zajímat i modely od Palmu (PALM PRE a PALM PRE PLUS) , ceny jsou za nejvyšší verzi cca 500€, ale ideální je udělat nákup přes ebay (bohužel v CZ ani v SK prozatím tyto modely nejsou dostupné, nejblíže O2 v Rakousku a Německu).

    Více infa o těch telefonech i zde na abíčku
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.9.2010 19:35 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Vďaka za tip. Palm mi vôbec nenapadol. Definitívne ide do výberového kola. :)
    rADOn avatar 29.9.2010 13:06 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    O N900 jsem už něco málo psal. Navigace nic moc, jinak jsem naprosto spokojený.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    the.max avatar 30.9.2010 18:40 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    mam ji taky, az na par drobnosti jsem spokojeny.

    Stvou me nasledujici veci: Samovolne mizejici widgety z ploch (denne musim (vetsinou ty stejne) vracet spatky), chybi sim toolkit, vydrz baterky na jedno nabiti (pro 'pretaktovani' se vydrz prodlouzi o vice nez 100%, ale i tak je to tragedie), obcas (tak 1x do tydne) se stane, ze zustane viset nejaky proces, ktery vytizi procesor na 100%, coz ma za nasledek rapidni zvyseni teploty telefonu a samozrejme vybiti behem nasledujicich cca 100 minut (asi by se to dalo resit nejakym skriptem, ktery by hlidal procesy a pripadne je killnul, ale proc to mam resit ja, od toho je snad vyrobce ne) a nakonec pouze 2 profily nemoznost rozdelit kontakty do skupin a nasledne s nimi pracovat v ramci profilu. Jinak se s tim zit da. Jo, a posledni vec. Totalne me vytocilo, kdyz Nokia cely Maemo odpiskala, takze system nema prakticky zadnou budoucnost.

    Zamerne jsem vypsal pouze to co me na nokii stve, ale veci co se mi na ni libi je rozhodne vice;-)

    Ad navigace. To je mozna trochu pruser. Celkem pouzitelna je komercni Sygic (na netu se da sehnat 'neomezena demoverze' ktera se i aktualizuje). Ostatni (open source) projekty jsou v praxi vicemene nepouzitelne (bud kvuli ovladani a nebo tragickym mapovym podkladum). Na druhou stranu, oproti te navigaci od googlu pro androida, je Sygic plne offline, takze se da pouzivat v pohode i v zahranici aniz by se clovek bal nasledneho vyuctovani za roamingove data. Slibovane navigace primo od Nokie, kterou cpou dnes vsude do symbianu zdarma a slibovali i pro N900, se uz (nejspis) nedockame.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    rADOn avatar 1.10.2010 14:12 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Mizejici widgety jsem nezaznamenal - jestli se to stava tem samym asi je chyba v nich.

    Vydrz baterky zavisi na zapnutych serepetickach, kdyz jsem povypinal vsechno krome gsm vydrzela nakonec tri dny. Se zapnutou wifi je to stezi den a pul. Nevim jak jsou na tom jiny smartphony, neon vydrzel podobne a nekolik sekund se probouzel, n900 je okamzite v pozoru.

    Visici proces jsem zaznamenal jedinym a to byl debilni AP news widget - zrusit. V noci bezi par narocnych cronu ale ty za par minut prejdou.

    Profilu muze byt vic, staci stahnout klikaci nastavovatko z repo. Mezi nama, me dva profily staci.

    Na rozdeleni kontaktu do skupin je taky naka aplikace, ale nezkousel jsem ji.

    Co me posledni dobou stve nejvic je synchronizace s kdeckama, ale to snad casem poresi opensync plugin do akonadi.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    gtz avatar 1.10.2010 18:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    co me posledni dobou stve nejvic je synchronizace s kdeckama, ale to snad casem poresi opensync plugin do akonadi.

    bohužel, SynCe nefunguje s KDE4.5x, akonadi plugin bůh-ví kdy bude. A synchronizace s Evolutionem je také někdy hodně velký problém.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.10.2010 18:59 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Nedá sa to riešiť funambolom? Je to sice obežlička ale dá sa s tím žiť a funugje to skoro všade.

    https://www.forge.funambol.org/download/#phone
    the.max avatar 1.10.2010 19:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    Mizejici widgety jsou (v poradi jak casto mizi): OMWeather, Recaler, Personal IP address.

    Baterka je fakt tragedie, podsviceni displeje mam nekde okolo poloviny, wifi zapnutou (pokud jsem nekde v dosahu rozumne site, volam prez SIP), jinak denne mam cca 2 hodiny prichozich hovoru.

    Profily bych uvital alespon 3. Normalni, tichy a navic by se hodil dalsi pro vikend. S tim vikendem je prave spojena potreba rozhozeni kontaktu do skupin, kdy proste telefon bude reagovat pouze na vybranou skupinu.

    Synchronizaci radeji neresim, protoze vim ze bych s tim stravil zase zbytecne mraky casu a stejne by to nikam nevedlo, takze cas od casu udelam zalohu na kartu a zkopiruju do pocitace.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 1.10.2010 18:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    jako zase se dá použít projekt založený na OpenStreetu, byly tuším dva AndNav2 a OsmAnd, ale stále to jsou mapy od openstreetu, takže kvalita map je taková jako je openstreet.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 1.10.2010 19:29 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    no praaaave. clovek vyjede nekam za prahu a najednou se mu misto mapy objevi napis 'tady ziji lvi' :-D Ne, dekuji, to radeji budu (mozna 1-2x do roka) pouzivat ten sygic.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 1.10.2010 20:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    nebo si člověk musí koupit nové modely DESIRE, tam má být navigační aplikace for free od HTC. Něco jako NokiaMaps. Vlastně i Samsung má něco podobného ve svém Galaxy. Jak jsem nedávno někde četl, HTC snad bude používat TeleAtlas, ale prozatím nejsou informace jak to vlastně bude.

    No a dnes byl anoncován nový model Vodafone 945, který již má EDGE apod, a má obsahovat navigační aplikaci přímo od Vodafone. Takže uvidíme.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 1.10.2010 21:41 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    o te navigaci od vodafonu sem cosik cetl, koupili kvuli tomu nejakou firmu, tusim ze tu o tom byla taky zpravicka.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 1.10.2010 21:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Voľba telefónu
    ano, něco jako Samsung, který koupil malou firmičku, která dělala navigaci v Javě. Se Samsungem jsem si hrál u jednoho známého a vypadalo to na mapy teleatlasu. Model 945 byl oznámen před pár dny, o navigaci tam byla jen malá zmínka, jako, že bude mít navigaci od VF. Více prozatím nebylo řečeno, ani podklady, aplikace prostě zatím nic.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.