Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Je to suverénně nejpoužívanější desktop OS. Můžu s tím nesouhlasit, můžu proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno co s tím můžu dělat. 
A mezi náma - ono vyrobit RPM/DEB balíčky je úplně stejná pakárna...
kdyžto Deb je snad potřeba nejdřív vygenerovat a pak do toho vepisovat.... a nebo jsem možná vůbec nepochopil co je míněno. Možná se jedná o ten soubor s metadaty? To mi ale nedává smysl, protože je to přesně naopak - rpm specfile je obludný soubor do kterého se musí vyplnit spoustu různých věciček, zatímco pro deb balík mi stačí jediný soubor s dvojicemi klíč:hodnota
Package: blablaplus Version: 9.0.2 Maintainer: Kamil Podlesak <bla@bla.bla> Depends: java8-jdk | java8-sdk, python, debconf (>= 0.5) | debconf-2.0, adduser (>= 3.48), dpkg (>= 1.8.3) Description: bla bla bla
__arch_install_post a __os_install_post, schované někde hluboko v útrobách mailing listů.... ale pořád nemůžu pochopit proč to není normálně zdokumentované.
%define __jar_repack %{nil}
%define __arch_install_post %{nil}
%define __os_install_post %{___build_post}
%define _binaries_in_noarch_packages_terminate_build 0
Třeba se to bude někomu hodit
Je to suverénně nejpoužívanější desktop OS.Strašně zvláštní formulizace...
?! A ten link si zkoušel? Jsou to normální virtuály pro Virtualbox. Od Windows XP po Windows 10 volně k použití pro nekomerční účely. Jediný omezení je, že fungujou pouze 90 dní, ale sám Microsoft radí, že si máš udělat snapshoty.
Doinstalovat tam Visual Studio jde jako do normální instalace Windows. Hlavní přínos těch virtuálů vidím ale právě v možnosti vyzkoušet výsledný produkt na celém spektru verzí Windows. Pro vývoj bych tak nějak očekával že člověk ty Windows stejně bude mít. Kor když koupit bez nich dneska počítač není zrovna běžný.
Jó kdyby takhle poskytl Apple OS X to by byla jiná, tam už si dovedu představit, že kupovat si kvůli kompilaci (Qt) programu nový počítač se asi moc lidem nechce... Jenomže takhle Apple money machine nefunguje 
Doinstalovat tam Visual Studio jde jako do normální instalace Windows.Tak pokud je Visual Studio volně ke stažení a užívání, tak proč ne. I když pak úplně nechápu, proč ho rovnou nedají k dispozici ve formě virtuálky.
Kor když koupit bez nich dneska počítač není zrovna běžný.Pro mě teda není spíše běžné kupovat počítač s Windows.
Jó kdyby takhle poskytl Apple OS X to by byla jiná, tam už si dovedu představit, že kupovat si kvůli kompilaci (Qt) programu nový počítač se asi moc lidem nechce...Mně se nechce kupovat dedikovaný počítač ani kvůli pár nekomerčním experimentům na Windows.
Tak pokud je Visual Studio volně ke stažení a užívání, tak proč ne.
Volně k dispozici (a to IMHO i pro komerční využití) je nejenom kompilátor, ale i velé Visual Studio v Express edici.
I když pak úplně nechápu, proč ho rovnou nedají k dispozici ve formě virtuálky.
Měl jsem dojem, že taky děláš v korporaci, takže víš, že pokládat si otázky proč korporace něco dělá/nedělá je zcela zbytečné... 
Mně se nechce kupovat dedikovaný počítač ani kvůli pár nekomerčním experimentům na Windows.
Na Windows dedikovaný HW nepotřebuješ, na OS X ano - virtualizovat OS X na PC je dle Applu nelegální.
Visual Studio v Express edici.Tak to asi někdy zkusím. Ale kdyby tohle někdo dával za rozumnou cenu v cloudu, kdy bych platil jen za dobu, kdy to skutečně běží, asi bych neváhal a ušetřil bych si práci.
Měl jsem dojem, že taky děláš v korporaci, takže víš, že pokládat si otázky proč korporace něco dělá/nedělá je zcela zbytečné...Nevím. Co dělá můj zaměstnavatel řeším jen to té míry, do které se to týká mojí práce.
Na Windows dedikovaný HW nepotřebuješNepotřebuju, ale zdálo se mi, že říkáš, že bych ho mít měl.
na OS X ano - virtualizovat OS X na PC je dle Applu nelegální.Jenom na osobním počítači? Jinak je to ok?
Protože je to další (zbytečná) závislost. QMake je pro build zcela vyhovující a NSIS bych potřeboval tak jako tak, tak proč do toho tahat ještě další mezivrstvu?
Co se týče možnosti použít CMake/Cpack na všechny platformy, tak pro Linux se člověk stejně nevyhne nastudování různejch proměnnejch, který jsou v zásadě ekvivalentem DEB/RPM konfiguráků, takže nějaká úspora je zanedbatelná. Navíc si nejsem jistej, jestli třeba OBS, který používám CPack podporuje. No a na OS X je výroba DMG triviální a hlavní "blocker" je stejně nutnost mít k dispozici Maca...
Tiskni
Sdílej: