V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Tiskni
Sdílej:
Bohové internetových explorerů se prostě s bohy internetových prohlížečů rádi nemají..
Obecně platí, že IE nezobrazí (resp. zobrazí šedivě nebo vůbec nějak divně) žádné png s alfa-kanálem - nic s různou průhledností. Pokud ten png využívá průhlednost jenom jako průhledný-neprůhledný, tak záleží ještě na něčem, nevím přesně na čem, ale jednoduchá zkušenost je, že když se ten obrázek uloží v jednoduchém editoru (třeba v KolourPaintu, který alfa-kanály neumí), tak je to pak v ie v pořádku, když se to uloží třeba v gimpu, tak s tím můžou být problémy - možná, možná je to v něčem jiném, přesně to nevim.
Jinak když je celý obrázek poloprůhledný, tak se to pro ie dá nějak obejít těmi jejich filtry, ale nevím, jak se to používá a ani mě to nezajímá.
Různoprůhledné png ie asi nikdy podoprovat nebude, protože to (stejně jako třeba dříve zmíněný :hover u všech elementů) asi nikdo nepotřebuje...
Různoprůhledné png ie asi nikdy podoprovat nebude, protože to (stejně jako třeba dříve zmíněný :hover u všech elementů) asi nikdo nepotřebuje...Tak zrovna o tom :hover bych to netvrdil. To je poměrně široce využitelná vlastnost. A z rekcí na webu je patrné, že lidi jsou dost otrávení, že to IE neumí. Nehledě na to, že v obou případech (PNG, :hover) bych se ptal spíše "proč to nepodporovat" než "proč to podporovat".
Asi bych si měl dávat větší pozor na to, co píšu
Samozřejmě mělo být, že
Různoprůhledné png ie asi nikdy podoprovat nebude, protože to (stejně jako třeba dříve zmíněný :hover u všech elementů) podle Micorosoftu asi nikdo nepotřebuje...
S poloprůhlednými obrázky by se pak samozřejmě daly dělat věci, které si dneska představit neumime..
A odpověď na otázku "proč to nepodporovat" by mně taky docela zajímala.
[zamyšlení]U PNG třeba proto, že je to moc svobodný formát, nebo že se na to prostě zapomnělo. U :hoverů možná někdo v Redmondu vymyslel, že by mohlo uživatele mást, když se bude měnit něco, co není odkaz, a že si pak třeba budou myslet, že to odkaz je, i když není. Ale proč v tom případě uživatele nematou měnící se kurzory a barvitelné posuvníky? Kdo ví...[/zamyšlení]