abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.5.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 8 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    23.3. 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    23.3. 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1146 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Prcek avatar 28.1.2008 17:43 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Příloha:
    Co treba dat tlacitko "dalsi>>" proste jako dalsi odrazku seznamu? (obrazek v priloze). Nebo to nemusi byt tlacitko ale normalni textovy odkaz.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    28.1.2008 18:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    To by sice šlo, ale jednak by to pak zabíralo více místa (řádek navíc) a kromě toho by to neodpovídalo tomu, jak by to většina uživatelů chtěla mít.
    28.1.2008 18:44 12345 | skóre: 41 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Protože má být odkaz na spodku boxíku, je nutné jej vložit až za poslední položku seznamu. A proto musím odkazu nastavit zápornou vrchní margin, aby se vrátil zpět do boxíku.
    Nejsem si jistý, jestli to dobře chápu, ale: „vracet zpět” odkaz je nutné proto, že kvůli float na něj není brán ohled při tvorbě layoutu rodiče? Jestli je to tak, dá se to vyřešit třeba přidáním nějakého clearing elementu za ten odkaz: <a href="#">Další »</a>
    <div style="clear: right"></div>
    </div> <!-- Konec rodiče -->
    Nevýhoda je, že se tím zanáší markup. Alternativní řešení je floatovat i celého rodiče, ale s tím by asi byly problémy. Nebo se ten clearing element dá přidat JavaScriptem (další nevýhoda).
    28.1.2008 18:44 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Podle mne je to v Opeře a FF „správně“ jenom díky tomu, že se text zalomí na další řádek, tím pádem je na konci toho řádku dost místa. Kdybys text zkrátil, aby se vešel na jeden řádek, nebo naopak prodloužil, aby i druhý řádek zasahoval do tlačítka, dopadne to stejně (alespoň mně se to tak chová ve FF). Napadá mne jen možnost nastavit té poslední položce v seznamu margin-right na přibližnou šířku tlačítka – tedy nějakých 8ex. Zkrácené pak sice budou všechny řádky poslední položky, ale aspoň se to nebude překrývat…
    zager avatar 28.1.2008 18:52 zager | skóre: 23 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Tak bych na to asi taky sel. Nebo tim margin-right odsadit celou pravou stranu elementu UL. Ale tim padem bude nad tlacitkem vzdy bily prostor. Osobne to s floatovanim vzdycky resim tak, aby jej ve strance bylo uzito co nejmene :) Je to pekelnyho ladeni :-)
    Webdesign a grafika, to je můj život na vitavalka.cz
    Josef Kufner avatar 28.1.2008 20:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Jo, taky mam pocit, ze to je tim zalomenim a ze to vsecky browsery renderuji spravne. Ubrat jednu skupinku kkk a zkusit znovu ;-)

    A nic lepsiho nez ten pravy okraj posledni polozce me nenapada...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 28.1.2008 20:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Možná by se ale dalo poexperimentovat s floatenim toho seznamu... ale to je trosku zvrhle... :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.1.2008 10:07 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Nevymýšlet kolo a dát na konec něco jako:

    <div class="buttons">

    <div>Další</div>

    <hr style="clear: both; visibility: hidden;"/>

    </div>

    Alespoň pak půjdou snadno přidávat další tlačítka.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    29.1.2008 10:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Což ale vloží tlačítko pod poslední položku a bude zarovnané doleva, ne? Nebo co je nastavené ve stylu pro třídu buttons?
    29.1.2008 10:48 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    ne, jen ten button má styl float: right;
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    29.1.2008 10:49 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    <div style="float: right;">Další</div>
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    29.1.2008 11:05 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    To ale znamená, že bude tlačítko až na dalším řádku, což je právě to, čemu se chceme vyhnout…
    29.1.2008 11:08 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    ano a to je IMHO chyba: jednoduché řešení připravené na další rozšíření nahrazovat složitým řešením, které dělá problémy

    navíc logicky tlačítko na konkrétní LI logicky patří k obsahu toho LI a ne celého seznamu
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    29.1.2008 11:18 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Nejprve si přečtěte starší zápisek, kde se o umístění tlačítka hlasovalo. Nebylo by trochu „zvláštní“ nechat hlasovat o nějakém návrhu, a pak prohlásit „fajn, zahlasovali jste si, a my to teď uděláme jinak“?
    29.1.2008 11:41 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    OK, názor neměním, ale zadání je tedy pevně dané (i když pro hlasování mnou navrhovaná varianta nebyla).

    Dal bych tedy:

    <div style="position:relative; width: 200px; padding-right: 60px;">

    <ul> <li></li> </ul>

    <div style="position: absolute; right: 0; bottom: 0;">další</div>

    </div>

    Pak se na tlačítko počítá s pevnou šíří v px. Náhrada za em by mohla pomoci, ale čisté to IMHO není.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    29.1.2008 12:37 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    btw, ten padding-right stačí nastaviť poslednému slovu posledného li (vložiť do samostatného span)
    29.1.2008 16:06 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    ne, pokud je výška tlačítka vyšší než výška řádku toho slova
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Josef Kufner avatar 29.1.2008 21:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Nebude. Tlačítko může být stejně vysoké jako řádek. Ale ten padding u spanu na konci není vůbec blbý nápad.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.1.2008 11:36 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Pak je tu ještě jedna možnost, která na jednu stranu není košer z hlediska sémantiky, ale zase dělá přesně to, co bylo v návrhu – umisťuje tlačítko další do pravého dolního rohu. Nastavit obalujícímu prvku (ul nebo nadřazený div) position:relative (takže zůstane na svém místě, ale uvnitř se budou absolutně pozicované prvky umisťovan vůči tomuto obalu) a samotnému tlačítku nastavit position:absolute, bottom:0, right:0 (pro MSIE je potřeba nahradit expression). Tím se tlačítko přesune do pravého dolního rohu. Pak je ale potřeba vyřešit, aby nepřekrývalo text – to by se vyřešilo tím, že se tlačítko vloží ještě jednou na konec poslední odrážky, a nastaví se mu visibility:hidden – tohle skyrté tlačítko by tomu zobrazenému „drželo místo“. A to je taky ten prohřešek proti sémantice – ten prvek by musel v HTML být dvakrát (nebo by tam alespoň musel být span, který bude mít šířku tlačítka).
    <html>
      <head>
        <style>
        .dalsi {
          padding: 0px 3px;
          background: lime;
        }
        </style>
      </head>
      <body>
      <div style="background-color: orange; width: 150px; position: relative;">
      <ul>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka</li>
        <li>odrážka xxx xxx xxx xxx
          <span class="dalsi" style="visibility: hidden">další</span>
        </li>
      </ul>
      <span class="dalsi" style="position: absolute; bottom: 0px; right: 0px;">další</span>
      </div>
      </body>
    </html>
    
    29.1.2008 12:30 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    zaujímavá situácia nastane, keď text bez tlačítka sa zalamuje na dva riadky, ale s tlačítkom na tri ... aké má byť správne chovanie? dva + tlačítko na prázdnom alebo na treťom jedno slovo, na konci tlačítko a na druhom voľné miesto ?
    29.1.2008 13:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Ve výše uvedeném návrhu to bude dva řádky a tlačítko na prázdném. V případě se zkrácením poslední položky přes padding nebo margin to budou minimálně tři řádky textu, protože tam se zkrátí všechny řádky, a tlačítko by bylo vždy vedle textu.
    Josef Kufner avatar 29.1.2008 21:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    A co dát před ten poslední span nedělitelnou mezeru (&nbsp;) a odstranit ostatní mezery ?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    30.1.2008 08:43 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    K čemu by to bylo dobré? Obojí stejně zabere 3 řádky, a je skoro jedno, jakým způsobem se to zobrazí (i když varianta dva řádky textu a na třetím jen tlačítko je logičtější).
    30.1.2008 09:41 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    k čemu? aby sa ľahšie splnila podmienka slovo + medzera + tlačítko > šírka stĺpca :-)
    Josef Kufner avatar 30.1.2008 21:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Bude se to výrazně hezčeji chovat v mezních případech.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    30.1.2008 21:41 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Jestli to dobře chápu, tak to pouze pevně spojí poslední slovo s místem pro tlačítko. Což je ale poněkud nešťastné, protože nikdo nechce cpát násilím poslední slovo vlevo vedle tlačítka, když by se vešlo klidně na předchozí řádek. Účelem je mít tlačítko na posledním řádku, pokud se tam vejde – ne za každou cenu nějaký text vlevo vedle tlačítka. Navíc to pevné spojení by způsobilo ještě jeden problém – pokud by poslední slovo spolu s mezerou pro tlačítko bylo příliš dlouhé (delší než řádek), nezalomilo by se místo pro tlačítko přirozeně na další řádek, ale vyteklo by z okna – skutečné tlačítko by se ale pozicovalo do okna a překrylo by konec toho dlouhého slova. Což už je opravdu extrémní případ…
    Josef Kufner avatar 1.2.2008 22:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Bude to vypadat lépe, protože to nebude naplácané na sobě. Prostě to jen lépe (rovnoměrněji) využije tak jako tak zabraný prostor.

    Pokud bude poslední slovo příliš dlouhé, zalomí se na další řádek a pokud bude ještě delší, dopadne to špatně v obou případech. Jo, takle bude mít o pár px míň místa, ale i tak to bude stačit. Dalo by se to vyřešit rozdělením mezery na dvě poloviny, kde jedna polovina by byla napevno u textu a druhá by byla zalamovací. Tím by byly vyřešeny hezky oba mezní případy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.2.2008 12:56 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odkaz "další »" - jak vyzrát na Konqueror?
    Toho samého lze docílit tak, že tomu neviditelnému tlačítku nastavím o něco větší šířku, nebo mu nastavím padding nebo margin. Což jsem předpokládal jako samozřejmost, takže mne to nenapadlo to explicitně psát.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.