Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Tos mě teda pobavil.
Nezapomeň napsat, jak jsou všechny aplikace pro Windows dostupné v 64bitové variantě...
Trefa do černého... myslim, že tohle ho uzemnilo
Můžete se setkat s rozdílným výkonem vykreslování grafiky rozhraním GDI Graphics Device Interface (GDI) a s jeho výkonem z důvodu omezené podpory MMX instrukcí v 64-bit prostředí.Tohle mě pobavilo. V 64bit ježimu MMX dostupné je, pouze MS nebyl schopen napsat intrinstic funkce pro MSVC. Navíc je to neomlouvá, proč nepoužili SSE2 (o čemž pochybuju, protože každý x86_64 CPU má SSE2, tak nevidím důvod, proč by v GDI nebyly použity, navíc jsou některé fce GDI akcelerovány grafickou kartou). GDI+ je však značně pomalé, snad běží komplet softwarově.
Fakt je to kokoťárna, to snad úmyslně degradují, aby lidi zůstávali u 32bit šmejďáren.
Rád slyším, že je tu někdo, kdo nepoužívá Skype. Taky ho nemám rád.
Ale pak bys teoreticky vzato nemohl používat ani (rádoby) 64-bitové Windows, protože v nich je skoro všechno 32-bitové a bez 32-bitových aplikací by sis tam prakticky ani neklikl.
, a sice: jádro, ovladače a Internet Explorer (ten je dodán v obou verzích pro jistotu). Jinak je všecko 32-bit. Viz Wow64
(ale pokud ne, nehledej se s tím...)
Můžu psát o tom, jak na Windows všechno hezky funguje a v Linux všechno hnusně vypadá a je to pomalé?Já bych takový článek velmi uvítal. Pokud by ovšem byl založený na přesných měřeních, která by prezentroval, ne jen na řečech. Poukázání na nedostatky je, když se vezme za správný konec, konstruktivní věc, která může přinést zlepšení. Srovnávání rychlosti linuxových desktopů s windowsovým GUI je něco, čemu se odjakživa všichni linuxoví benchmarkeři vyhýbají jako čert kříži. Právě proto, že výsledky, když už někdo něco takového podnikne, jsou takové, jak píšeš. Takže pokud máš třeba nějaké benchmarky linuxové versus windowsí grafiky, byl by to super námět na unikátní, mimořádně atraktivní článek.
+1
Nicméně já bych prosil na úvod článek o tom, jak ve Windows vytvořím softwarový RAID 6, pochopitelně šifrovaný, a podrobné srovnání výkonu s Btrfs a s původním linuxovým RAIDem.
Jen ať každý zkusí hádat, proč mám tušení hraničící s jistotou, že Jardík nic takového nenapíše... 
U benchmarků grafiky bych začal třeba u her, ať už nativních (OpenArena, Cube, AlienArena, UrbanTerror, VDrift, ...) nebo pod Wine (Stalker...). Opravdu dopadnou výrazně v neprospěch Linuxu? Ano, mohl by to být atraktivní článek. 
Dobře. Ať tedy někdo udělá benchmark, jak dobře funguje Compiz/KWin na Windows, a srovná to s Linuxem. A pak ať zkusí Metacity/KWin (tím chci naznačit, že bez 3D podpory) a srovná to znova... Opravdu Windows natrhnou Linuxu prdel, nebo si ani neškrtnou?
Windows mají samozřejmě jistou výhodu, která se netýká jen 2D grafiky. Jde tam zkrátka o princip komunikace aplikací s grafickým systémem. Známý problém se změnou velikosti okna u X-serveru je jasným příkladem, o co jde -- syscally versus asynchronní protokol.
Nicméně tvrdit, že UNIXový styl grafických prostředí nějak jednoznačně zaostává za Windows, je velmi přehnané. Ať mi někdo například ukáže, jak se přihlásí na vzdálený stroj s Windows přes SSH a jak přes to SSH spustí vzdáleně Word. Ouha, kdepak, ono to nejde... Leda s těžkotonážními řešeními typu RDP. A tady má zase navrch UNIX.
Každý návrh něčeho tak obrovského, jako je grafické prostředí, v sobě obsahuje spoustu důležitých rozhodnutí a kompromisů. S tím se zkrátka nedá nic dělat. Na UNIXových grafických prostředích samozřejmě je co zlepšovat, o tom ani v nejmenším nepochybuji. Jen si nemyslím, že by byl X-server koncepčně zcela out.
Ano, ale pouze 1. dubna.
Pokud jsi starší, pak je to jeden z důvodů, proč jsi v kolektivu tak strašně moc "out" a zbyl ti jen ten shell....Pokud ti smysl pro humor vydržel do 14, tak se nedivím, že jsi v kolektivu tak strašně moc out a zbylo ti jen předstírat, že tím problémem netrpíš ty, ale někdo jiný.
Linux potřebuje kritika z druhé strany, protože někteří členové "komunity"Takže sám víš, že někteří, ne všichni, takže ta potřeba nebude zase tak silná.
upozorňovat na chyby se NESMÍNaprostá většina vývojářů opensource bugreporty a jiné konstruktivní způsoby upozornění na chyby vítá.
A kde je s tímhle přístupem socialismus?A kde je s tímhle přístupem Microsoft s předchozí verzí windows vydanou ve stavu slabé betaverze?
A kde je s tímhle přístupem Microsoft s předchozí verzí windows vydanou ve stavu slabé betaverze?
Každý OS od MS byl vydán dřív než by měl. Ostatně, to není doména jen MS Windows, že ano (třeba takové Ubuntu by mohlo vyprávět). U Vist byl problém, že nastoupil po vyladěném (no, aby nebyl, po nějakých 7 letech) a masově rozšířeném OS a navíc v době, kdy už nebyl takový tlak na výkon HW (bohužel). Takže OEM výrobci to cpali na nevhodný HW, takynovináři v PC magazínech pak donekonečna opakovali jak je to náročné a nepoužitelné. (No bodejť by to nepsali, jsou to "odborníci" schopní testovat multijádro na singlethreat app.) Mě osobně jela Vista stejně (co se týče CPU výkonu) jako XP + používá se výkon GK + měla featury navíc = daleko lepší OS než XP (na herní desktop). Ale což. MS tohoto fiaska využil k prosazení W7 a tlaku na zbavení se XP. Jednak už tu Vistu měl odladěnou a první SP pojmenoval (a prodal) jako Windows 7. A ty už se líbí. Za ty dva roky si lidé (a to včetně těch novinářů) upgradovali HW (pokud si teda nekoupili něco bez CPU, třeba netbook), XP už jsou opravdu za zenitem i vzhledově a Vista SP1, totiž W7, už je odladěné a trochu modernější.
Navíc, pokud chceš odladěnou ne beta verzi, tak si pořiď variantu Server. Ale to ostatně platí i u distribucí linuxu.
takynovináři v PC magazínech pak donekonečna opakovali jak je to náročné a nepoužitelné.ano, já to budu kdykoli opakovat, protože mám osobně na sobě vyzkoušeno asi na 5 různých strojích od low až po ultra-hi, že vista JE pomalejší než XP. tečka. místy skutečně nepoužitelné, když si ten blbej systém třeba 15 minut v kuse hrabe na disk a ty nevíš proč a co s tím, jenom můžeš koukat, jak ti všechno nabíhá o to pomaleji.
(No bodejť by to nepsali, jsou to "odborníci" schopní testovat multijádro na singlethreat app.)single se na multicore strojích testuje z jednoho prozaického důvodu. a to ze stejného důvodu, proč intel i amd implementovali "turbo technologie" ... protože single apliací je jak nas*áno a stále se vydatně používají a používat budou.
Mě osobně jela Vista stejně (co se týče CPU výkonu) jako XPano, cpu výkon se neliší, ale když se ti třeba vdub pouští místo 1sec třeba 4sec, tak to štve.
+ používá se výkon GKtoto mi prosím upřesni, jaké GPGPU vista přinesla (teda pokud nemluvíš o aero)?
+ měla featury navíc = daleko lepší OS než XP (na herní desktop).opět: jaké featury konkrétně máš na mysli, že tak zlepšují vistu jako herní os?
upozorňovat na chyby se NESMÍehm ehm - upozorňovat na chyby nejen že se smí, ale dokonce mělo by se.
Nutno podotknout, že Woknař se tentokrát trefil a reakce nademnou to jen dokazují.Ani v nejmenším. Bugzilla je jen jeden případ mluvení o chybách, Všichni tu o nich volně mluví, kdy se jim zachce, žádné tabu to není. Stačí si občas pročítat blogy.
Woknař se tentokrát trefilWoknař se chtěl jenom zviditelnit tím, že se nabídne do funkcí, na které absolutně nemá. Kdyby se do toho pustil někdo, kdo na to má, tak jeho články redakce podle mě s klidem přijme.
Tiskni
Sdílej: