abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Grunt avatar 8.2.2009 20:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    Na podobné "přehrávače" doporučuji program WireShark. Stačí jen odchytit začátek streamu, najít si pakety, které streamu náleží -> Follow TCP Stream a pomocí CTRL+C a CTRL+V si zkopčit adresu. A pokud je to náhodou nějaký chytrý stream, který neustále mění svou adresu a požaduje cookie(no prostě hnus zelený, který si nepřeje být stáhnut. z.B. IMEEM) tak to stačí ve WireSharku odchytit vše -> Uložit jako raw dump -> pomocí hexaeditoru odstřihnout HTTP hlavičky -> mplayerem dumpnout audio/video stopu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.2.2009 21:30 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    Super postup, ale exituje tam nějaký video, u kterýho se to vyplatí?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Grunt avatar 8.2.2009 22:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    ale exituje tam nějaký video

    Kde?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.2.2009 22:47 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    Na sajtách typu facebook, youtube, ...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Grunt avatar 9.2.2009 13:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    Těžko říct, ale každý si určitě najde svoje.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.2.2009 21:53 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    Hehe, tak tohle byl muj prvni pokus, kdyz jsem prave nemohl najit to URL toho videa primo v HTML strankach:) Tak jsem zjistil, ze ty videa se daji tahat volne, aniz by clovek musel byt prihlasen (btw: hehe, neni tohle nahodou security/privacy bug?). Je sice hezky, ze na seznam videi se clovek bez prihlaseni a kamaradstvi nedostane, ale jakmile jednou nekdo zverejni URL primo na video, tak si ho muze stahnout kdokoliv:)

    No a kdyz tam to URL je, tak je wireshark zbytecnej. Ale na jiny videa (a prehravace), ktery se nahrajou jenom s nejakym kodem a sami si pak stahnout prislusne URL videa to pomaha, ale opet jenom dokud ten prehravac netaha to video nejakym silenym zpusobem. Uz jsme se setkal s prehravacem, kterej to tahal pres nejakej real nebo wmf stream, proste nebylo to obyc HTTP.

    Nastesti bastl ala IMEEM nepouzivam, takze me to tolik netrapi. Ale jinak pres wireshark je to asi jedinej zpusob, jak to z toho dostat.

    Grunt avatar 9.2.2009 13:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    Ale na jiny videa (a prehravace), ktery se nahrajou jenom s nejakym kodem a sami si pak stahnout prislusne URL videa to pomaha, ale opet jenom dokud ten prehravac netaha to video nejakym silenym zpusobem. Uz jsme se setkal s prehravacem, kterej to tahal pres nejakej real nebo wmf stream, proste nebylo to obyc HTTP.

    Pokud by to byl RTSP, tak to také není problém, protože protokol je plně zdokumentován a lze jej mplayerem nebo VLCčkem zachytit. Myslím, že se právě bavíme o Flash Video Streaming Service(z.B. streamy na nova.cz nebo Yahoo Videos) a s těmi už to tak jednoduché není. Prej už se to podařilo reverznout v projektu gnash nebo swfdec, ale nějaký způsob jak to dumpnout jsem ještě neviděl.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.2.2009 14:22 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    Jo, presne, nova.cz ma tyhle hnusny streamy. Ty jsem chtel, protoze ikdyz ma clovek 512kbps a prepne si video na nizsi kvalitu (ktera by mela byt prave tech 512kbps), tak se to stejne cuka (ikdyz jsem ve flashi dal, aby se ukladalo neomezene do cache).

    kozzi avatar 9.2.2009 13:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    Tak security/privacy BUG to IMHO neni, jelikoz by ti musel nekdo dat to URL. Coz muze udelat zase jen a jen prihlasen uzivatel. Takze je v podstate to samy jako by byl prihlasen a zavolal te at se podivas na video ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    9.2.2009 14:26 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    No, ja to myslel tak, ze kdyz treba nekam do dizkuse vlozim odkaz na nejaky fotoalbum, tak se na to nedostane clovek, kterej neni na facebooku a neni pritel. Kdyz tam ale vlozim primy odkazy, tak to je volne pristupny pro kohokoliv (proste komu se to URL dostane do ruky, trebas i omylem nebo treba hacknutim email uctu, tak ma pristup, kdezto kdyz bude odkaz jenom na album, tak pristup automaticky neni). Ted uz zbyva jenom rozlousknout algoritmus tvoreni tech kodovych nazvych a muze se mirrorovat:)

    mkoubik avatar 9.2.2009 16:38 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    Ten algoritmus samozřejmě nebude deterministický (aspoň doufám).
    xxx avatar 8.2.2009 23:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video
    S tema fotkama je to podle me fama. Co si pamatuju, tak tam bylo mozne poslat direct link na galerii a clovek nemusel byt ani registrovan. Facebook jsem uz zrusil, takze nemam jak overit.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.2.2009 23:36 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    Tak je to zrejme stejny jako u videa. Kdyz chces videt album, tak musis byt prihlasenej (odkaz na album me v jinym firefox profilu presmeroval na login.php). Ale kdyz si zobrazim primo fotku a zkopiruju link a ten pak vlozim do druhyho firefoxu, tak ji v pohode zobrazim. Je to teda asi tak, ze pristup do chranenych oblasti na domene facebook.com je chranena loginem, ale fotky a videa (a kdo vi co jeste) jsou zrejme bez ochrany a primym linkem se na ne clovek dostane bez omezeni. A pak si dejte neco na facebook a verte tomu, ze se k tomu nikdo cizi nedostane.

    19.2.2009 09:43 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    Dyt jsou jednodussi zpusoby. Staci pres napr interent explorer. Nejdrive si prehrajte video az do konce, pak si najedte na tools/internet options a settings v kolonce browsing history, pak na view files. Tam si jej najdete a zkopirujte nekam k sobe do slozky prejmenujte a muzete koukat. Ja to tak delam a jede to v poho.

    19.2.2009 12:57 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-facebook-video

    JO, pokud je to video, jako video, tak to neni problem:) Jenze spousta webu dneska pouziva ty flash prehravace, ktery prubezne video tahaji a prehravaji z cache, kterou samozrejme po prehrani ihned mazou, nektery (napr. Nova) dokonce pouzivaji normalni stream, takze nejde jednoduse vydolovat URL videa a stahnout treba pomoci wget.

    Jinak by to bylo fakt hezky, kdybych si to video mohl pustit, ono to treba i trhane hralo, ale kdyz bych to spustil znovu, tak by to uz jelo z disku bez trhani, ale takhle to bohuzel uz nefunguje. Na druhou stranu musim uznat, ze aspon ty prehravace umi prehrat vic, nez media player z Win Vista. Manzelka se takhle chtela podivat na to video, co jsem z FB vydoloval a bohuzel ji to neslo (MP4 video), tak jsme to musel mplayerem prevest na nejakej DivX nebo Xvid nebo co v avi. Sice to AVI bylo vetsi, ale aspon to slo.

    BTW: Nepouzivam Windows ani Internet Explorer:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.