abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 1
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.1.2008 10:55 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Hmm, a to ma byt bakalarka? :-D
    15.1.2008 11:02 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    ne mě to zajímá protože v práci používámě výše zmíněný HW + grafické nastavovátko který je napojený do active directoy. Takaže když by byla vynalezena alternativa k windowsímu systému tak to bude jenom dobře... Pořád jsou tu aplikace který prostě na linuxu nejsou a mě sere to že lidi okolo linuxu to prostě asi nezajímá něbo co. Nu co dodat ais stačí jenom ukázat někde na abíčku jakou mám plochu, a všichni serou magi, jenže kluci život je o něčem uplně jiným...
    jose17 avatar 15.1.2008 11:07 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    a pošukům zvláště
    nechápem, prečo v závere blogpostu zdravíš sám seba
    Ja vim, on vi, ty nano!
    15.1.2008 12:13 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    A proč ne? :-))))
    15.1.2008 11:18 Olbi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Otazka je aky typ kariet? Bezne sa vyskytuju tieto:

    - bezkontaktna - nieco ako http://www.mifare.net

    - kontaktna cipova smart karta

    - karta s magnetickym pruzkom

    alebo daco uplne ine ;) Samozrejme z kazdeho typu moze byt aj viacero variantov alebo kombinacii
    15.1.2008 15:43 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Myslim, že nejlepši je dneska rfid. Něco jako tohle.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    15.1.2008 16:14 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    N ovypadá to pekně, ale jednu vítku bych měl. kdžy se pohybujete ve velké firmě tak jde částečně o bezpečnost a pokud nemáte fotku na kartičce dle které se mueže svým ksichtem prokázat tak je potom problem ověřit si totožnost, protože ochranka si myslím vyžádat občanku od týpka pohybující se po firmě nemůže. Ale pro malé firmy je to asi ok. :-)
    15.1.2008 11:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Taková aplikace už dávno existuje a má fousy jak Metuzalém. Jmenuje se linbar a slouží ke čtení ze sériového portu (nebo usb). Takže stačí koupit nějakou čtečku čárových kódů (o RFID čipech řeč nebyla) pro kterou se vytvoří pod linuxem zařízení (stačí ji píchnout k notebooku a koukat buď do logu, nebo přes udevmonitor). Další ev. nadstavbu si pak lze udělat dle libosti.
    15.1.2008 12:20 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    bar kody jsem nemyslel, ale stejně díky za info.
    15.1.2008 11:26 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Tak něco podobnýho mám. V práci chtěli docházkový terminály, tak jsem nakoupil ty od EC-Elektronik (najdeš v Googlu), který pracují se standardními čipy/čip. kartami a napsal si ovladácí program. Pracuje to z příkazovky, tak jak chceš, atd. atd.
    15.1.2008 12:12 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Ty jo tak to je paráda že něco takovýho je. :-) máš někde na netu někde zdrojáky? Jo a už máš prokoumaný různý přístupový terminálky? myslím nějaký prográmek který dokáýe tyhle trminálky řešit, jako přistup povolen, nepovolen adt? něbo nějaký řešení? Moc by m,ě na linuxu založené řešení zajímalo. :-)
    15.1.2008 15:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    BIOS toho terminálu dokáže tyhle věci obhospodařit. Terminál sám o sobě se dokáže chovat autonomně, tzn. ty tam jen nahraješ tabulku pravidel a firmware už pak zařídí svoje. Nastavit se toho dá hafo (např. odkdy do kdy má ta která čipovka povolený přístup atd. atd.), nevím jestli mají dokumentaci na webu ke stažení, mně jí dali na vyžádání. Zdrojáky nikde vystavený nemám. Koukni na jejich web, jestli je to to, co hledáš. Pokud jo, zdrojáky ti poslat můžu. Prozkoumaný mám jen EC5000, nic jinýho jsem v ruce neměl, ale řekl bych že BIOS bude stejný, vzhledem k tomu že to pracuje se stejnými čipy.
    multi avatar 15.1.2008 11:26 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    zdar

    Ja jsem se nedavno pustil do Java Smart Karet, coz jsou proste Smart Karty. A jejich podpora je v linuxu (az asi na GUI) rekl bych uplna.

    Asi zalezi na volbe ctecky ale ta byla u me bez problemu :-).

    Kdyby si napsal co vlastne mas za karty a pokud by to byli Smart Karty a mel by si k nim i dokumentaci, tak by se uz neco stvorit dalo.
    15.1.2008 12:17 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    No jako mě spíše zajímalo jak to vlinuxu funguje, zda je to vyřešený uplně něbo částečně, typ karet v práci co používáme je klasická řipovka s tím šnekem uvnitř, pracuje to na principu indukce. To uplný vyřešení myslím jako i nějaký GUI nástroj kde by se řešila zpráva uživatelů a jejich přístupová práva, či jeslti se tím nějaká firma už třebas na poli linuxu a otevřeného zdrojového kódu nezabývá. adt tad... Díkes moc!
    15.1.2008 13:41 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Myslim, ze v niektorych distribuciach (Fedora ?) je podpora smart card priamo a da sa s tym prihlasovat do systemu. Indukcne netusim.
    15.1.2008 15:29 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Kde je to cislo na karte? - Magneticky pasek? - eeprom (stara cz telefonni karta)? - carovy kod? - napsano (to bys potreboval nejake ocr)?
    15.1.2008 15:33 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Už jsem to tu do diskuze napsal.
    15.1.2008 16:32 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Kdyz jsem zkousel studovat na CVUTu, tak meli na Karlaku ctecky na telefonni karty a podle toho pak povolovali pristup. Bylo to zbastlene jejich vlastnima silama (pokud se nepletu). Nevim, jestli to maji jeste, ale pokud bys tam nekoho zkusil kontaktovat, tak mozna nejakou rozumnou odpoved dostanes. Zalezi na tobe, jestli budou telefonni karty pro tebe dost IN:-)
    15.1.2008 19:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Minule jsem te varoval, pryc s titulkem psanym kompletne velkymi pismeny z uvodni stranky. Je to asi jedina sance, jak te primet dodrzovat pravidla slusneho chovani (netiketu).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2008 19:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Milé je, že i na tohle opatření je v nastavení vypínač.
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2008 19:48 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    "Netiketa. Psani velkymi pismeny je obdoba kriku v realnem svete." - to myslis opravdu vazne? To se potom bojim jestli pak tohle :- neni obdoba ukazovani pindika s koulema v realnem svete...
    15.1.2008 19:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    "Netiketa. Psani velkymi pismeny je obdoba kriku v realnem svete." - to myslis opravdu vazne?
    A myslíš, že to tak není?
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2008 22:51 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    nEnI... takze si treba vyvozujes, kdyz pisu bez diakrity, ze treba v realnem svete sislam?
    16.1.2008 01:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    nEnI...
    Pro většinu lidí tady jo.
    takze si treba vyvozujes, kdyz pisu bez diakrity, ze treba v realnem svete sislam?
    Pokud bych si z toho chtěl něco vyvozovat, pravděpodobně bych vyvodil to, že jsi línej lempl.
    Quando omni flunkus moritati
    16.1.2008 01:14 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    :))) zajimava dedukce. Linej nejsem, ale pocitac pouzivam jeste z casu, kdy nebylo mozne psat diakritikou, pak prisel internet a vice standardu pro kodovani cestiny, vubec se nevyplatilo psat s diakritikou, kdyz se pak ostatnim misto vytouzenych hacku a carek zobrazovaly klikyhaky, v nekolika pripadech to plati dodnes. Takze spise nez lenost bych to nazval zachovani kompatibility.
    16.1.2008 02:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Takze spise nez lenost bych to nazval zachovani kompatibility.
    V době, kdy diakritika funguje v 99,9% prohlížečů (pokud je vše dobře nastavené, což tady JE), to žádné zachování kompatibility není.
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2008 22:53 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Ty jsi fakt mentálně méněcenej, to už se jinak říct nedá...
    16.1.2008 01:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Mám takové tušení, že víc lidí (včetně mě) si myslí, že mentálně méněcennej jsi ty.
    Quando omni flunkus moritati
    16.1.2008 07:21 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    To rád přijmu, když mi sděliš alespoň nějaký rozumný důvod. Nuže?
    16.1.2008 06:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Procpak? Ze me stve, kdyz nekdo umyslne porusuje pravidla slusneho chovani? Nebo proto, ze se snazim udrzet uroven abicka a nebojim se jednat? Nebo proto, ze branim lidi, kterym to vadi?

    Uz se objevuji navrhy, at naprogramuji kod detekujici procento velkych pismen a pri prekroceni nahlasim chybu. Prijde mi lepsi odnaucit ten zlozvyk jednoho cloveka nez psat nejake silene kontroly, ktere mohou omezovat legitimni texty.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.1.2008 07:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Ty se snažíš procpat něco, co je správné podle tebe, ostatním to vadit nemusí. Za druhé, psaní velkých písmen v titulku blogu, to je fakt průser... V blogu si každý může dělat co chce ne? Alespoň to mi bylo jedním z Vás adminů kdysi řečeno, když jsem se proti něčemu bouřil. Zase, vadí to tobě, proto je to špatně. A na určitý lidi jsi vysazený, proto vůči nim jednáš agresivněji než vůči "oblíbencům". Což sice chápu, na druhou stranu, pokud se pasuješ do role toho, kdo musí Abíčko spasit, měl by sis zachovat objektivitu.
    16.1.2008 07:33 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Nemůže. Existují nějaká pravidla, třeba dodržovat zákony atd. Na druhou stranu zobrazení zápisku na hlavní stránce je výsada, nikoliv právo. A to je podstatný rozdíl, ne? Závěr: nemáš pravdu, neomezuju jej v psaní, jen omezuju, kde se blog zobrazí. A to ještě mírně, je vidět všude kromě jediné stránky.

    Pokud jde o oblíbence či neoblíbence, tak nemáš pravdu. Stejně bych jednal s kýmkoliv. Snad jen, že kámošovi bych zkusil nejdříve domluvit soukromě. Jsou na to důkazy, už jsem třeba z fóra vyhodil offtopic dotaz na službu provozovanou jedním z adminů.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.1.2008 07:44 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    hele, demokratický systém funguje asi následovně: máš volební právo, s tím jedním zasraným hlasem si mužeš volit své zástupce a nebo mužeš přímo volit. V každém případu s tím svým jedním zasraným hlasem ovlivnuješ co a jak se bude společnost chovat či kam ubírat, potažmo jaký bude mít zákony. tohle je demokratický princip který jsem ochoten respektovat, protože jsem měl možnost volby a tudíž se podřídím společnosti. Proto na mě nemužeš líst s nějakou kravinou jak mám nebo nemám psát co mám a co nemám dělat, to ti muže bejt totálně uprdele, protože já si tě ani nemužu demokraticky zvolit, jseš jeden ze spoluvlastníků abíčka spolu se stickfishem, který abíčko před lety vytáhlo z prdelní finanční situace a tedka si s ním dělá reklamu...(což je naprosto v pořádku) Takže jeslti mi nutíš nějakou píčovinu na kterou jsi přišel po dlouhém hrabání-se ve svým chorým mozku, tak se chováš jako buh, protože zákony a nařízení jsou vlastně od boha že? :-))))
    17.1.2008 04:10 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HLEDÁM NĚJAKÝ MANIAKY CO UMĚJÍ STAVĚT HARDWARE!
    Ta tvoje konstrukce ma jednu drobnou, nicmene zasadni chybu :-) Abicko neni demokraticky system. Takze Leos ma plne pravo (urcite existuji omezeni) na tebe "líst s nějakou kravinou jak mám nebo nemám psát co mám a co nemám dělat" alespon v ramci Abicka.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.