abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 43
    dnes 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:00 | IT novinky

    RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.

    ZCR | Komentářů: 2
    včera 01:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.9. 23:44 | Nová verze

    Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 132 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník

    Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !

    9.1.2006 22:51 | Přečteno: 1240× | TUX

    Ahojte, možno sa to tu už vela krát rozoberalo, ale chcel by som to zhrnúť do jednej otázky. Nie sa pýťať v každej diskusii niečo. Chcel by som prejsť z okien - XP SP 2 na distribúciu SuSe 10.1 alpha 4 Kvôli : bezpečnosti - prvoradé žiaden virus, spyware, dialer výkonu - je pravda ,že UNIX base systemy vydržia toho o dosť viac než MS like systemy. "čerstvosť" - MS windows sa lubia po nejakej to dobe spomalovať a spomalovať - zahltenie registro a podone. U Unix base to neplati... stabilita - viete o čom hovorím. Za sebou už mám distribúcie ako FC 3 (plne 3 mesiace only) potom som z nej zdupkal speť na XP lebo to malo "nehoraznu" podporu môjho HW. A ja som už nemal nervy na stale kompilovanie/editovanie suborov pre nekomplikacie s HW. Po dlhšej odmlke som nahodil slackware/gentoo PC-BSD ktore sice u mňa boli len take pokusne veci pri defaultnom XP. Chcel by som sa spýtať či v SuSe 10.1 alpha 4 sa nachádza bezproblemova podpora pre tento HW : Logitech MX 510 (funkcia vsetkych tlacitiek ako z MS ovladacov) Podpora IRDA - spojazdnit spojenie z telefonom Sagem MY X 5 -2 - zvukovana karta na doske Abit nForce 2 ultra - NF 7 Series. - Graficka karta : MSI GF FX 5900XT - bezproblemove zapajanie digitalnych fotakov cez USB port. To je asi tak všetko. Ďakujem za odpovede a rady.        

    Hodnocení: 27 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.1.2006 23:03 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Prvni rada - nepouzivej v "Help prosím !". Dost lidem to vadi a opravnene ..
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    9.1.2006 23:07 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Chcel by som prejsť z okien - XP SP 2 na distribúciu SuSe 10.1 alpha 4 Kvôli : bezpečnosti…

    Kvůli bezpečnosti se chystáte přejít na alfa verzi distribuce? Odvážná myšlenka… :-)

    9.1.2006 23:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Podpora hardware je v jednotlivých distribucích +- stejná, závisí totiž od jádra. Jediným rozdílem mohou být schopnosti autodetekce instalátoru. Ale tu alpha verzi bych zatím neinstaloval, pokud nechceš být testerem. Snaha být maximálně bleeding edge stojí spoustu práce ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.1.2006 23:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    schopnosti autodetekce instalátoru -> autodetekční schopnosti instalátoru
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.1.2006 23:57 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Pravda,nektera jadra maji nejake ovladace navic, nektere jsou tak jak je muzes stahnout z kernel.org. Proste kde ovladace chybi musi se zkompilovat (napr RT2500). Takze spise jde oto, jaky konkretni HW mas.
    10.1.2006 00:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Ralink RT2500 v SuSE 9.3 a 10.0 out-of-the-box bez problémů. Možná už 9.2, ale spíš ne…
    10.1.2006 07:58 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    myslel jsem obecně distribuce... Jinak SUSE patří mezi ty, co přidávají nějaké ovladače navíc.
    10.1.2006 00:08 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Z vlastní zkusenosti muzu SUSE jenom doporucit. Sice jsem na nej presel ze Slackwaru, kde jsem se opravdu naucil co to vlastne je linux, ale nemuzu si stezovat.

    Nejvic me na SUSE zaujalo, ze se sam naistaloval, vse nastavil a ja moch vklidu hned pracovat, aniz bych cokoliv ruzne po certech shanel, nebo kompiloval. Dalsi vec, ktera me primo zarazila byla podpora pro HW. Jednoduse receno, vsechno co je na mim notebooku pod linuxem spustitelne, makalo hned po instalaci ... proste pohodicka :-)
    Mac OS X je taky unix
    10.1.2006 10:50 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Na SUSE 10.1 alpha 4 rozhodně nepřecházejte, je to vývojová verze SUSE a to ještě dost mladičká a plná zajímavých chyb. Pokud chcete SUSE, stáhněte si 10.0 nebo si počkejte, až bude finální 10.1.

    Ale jestli ten přechod děláte jen kvůli potěšení z hledání brouků, pak si počkejte na betu 1 nebo netu 2 :-).
    10.1.2006 11:24 ~ XcoRpio ~ | skóre: 6 | blog: Notes.MartinFrano.info | Nitra, Murániho 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Takže, aby som to zrovna prechod z XP na SuSe 10.1.4 alpha neodporucate? No ja by som chcel za PC sadnut a pracovat / písať článký, hrať hry, a to všetko bez problémov na rychlom OS ktorý je bez spyware, virov a podobne...

    O ake bugy sa môže jednať? Keď si stiahnem 10.0 OSS, potom sa dá pohode prejsť na najnovšiu verziu bez nutnosti stahovania a vypalovania nejakých iných CD ??? Inak mam SuSe 9.3 ktorá mi moc velku radosť nespravila...
    Open your mind,future is coming... http://notes.martinfrano.info
    10.1.2006 11:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Pro jistotu se zeptám: je vám jasný význam termínu alfa verze?
    10.1.2006 13:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Alfa verze jsou určeny pro testování, spousta věcí nemusí fungovat, aplikace mohou být přeložené s podporou debugování, budou se opravovat balíky, měnit závislosti, ... prostě to není nic pro běžné používání.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    pit0 avatar 10.1.2006 13:18 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Pocuj kamo uvedomujes si co vlastne chces? Pises ze chces os bez spyware, pisat clanky hrat hry, Tak vazeny: 1. OS Bez spyware je aj pure Windows - hned po nainstalovani pokial sa nepripojis na net a nebudes chodit po pochybnych strankach. 2. Pokial tak strasne chces ist na Linux, uvedomues si co je to Alfa verzia??? Ako tu uz bolo spomenute, je to verzia na testovanie, verzia plna bugov, nestabilnych veci. V Alfa~RC verziach sa vychytavaju muchy pred finalnym releasom. 3. Ak chces linux zo spolahlivou detekciou HW tak bud SUSE 10, alebo Mandriva 2006 Powerpack - Pokial si das OSS10 abo Mandriva 2006 Free abo ine distro tak pocitaj s dotahovnaim/kompilovanim niektorych ovladacov - specialne na grafiku aby slapalo OpenGL. 4. Chces sa hrat, ale je len par hier ktore maju nativne porty pre linux a su komercne napr. UT2004, Doom3... Ptm su tu hry open source... Ak budes chcet hrat hry z Windowsu na Linuxe potrebujes soft cedega, a za ten sa plati a je to o poznanie pomalsie... 5. Nepis: help please!
    10.1.2006 14:07 ~ XcoRpio ~ | skóre: 6 | blog: Notes.MartinFrano.info | Nitra, Murániho 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    Aha, Ďakujem za vysvetlenie co je to alfa verzia. Zmenil som teda postoj k Alphe.

    NO 1. s windows uz nemam moc nervov sa hrať. K tejto veci prečo nan vobec prechádzam bude dalsi clanok. - môj príbeh.

    2. Na hry mám pripravenú cedegu 5.1 "poctivo" z torrentu stiahnutú.

    3. Ešte by ma zaujimala verzia evalution zo SuSe 10.0 dočítal som sa že to nie je časovo obmedzené a má hned integrované drivre a podobne. Tak len naištalujem a nahodím a malo by ísť všetko hneď. - ako na XP.

    Tak potom čím sa odlyšuje od tej platenej? Ako je to potom z aktualizáciu na novšiu verziu ? Napr. 10.1 keď bude stable?

    - pri aktualizacii zas nemienim stahovať nove img a vypalovať ich. (media nekradnem).

    ???

    Ďakujem za všetky predošlé odpoveďe a rady.
    Open your mind,future is coming... http://notes.martinfrano.info
    10.1.2006 21:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prechod z XP na SuSe 10.1 alpha 4 ? Help prosím !
    hej, co takhle tu trosku zahledat? napr. pro nekoho jako pro tebe jsem se spisoval s timhle... diskusi na tema SUSE je tu taky mraky, nehlede na odkazy primo na portal SUSE, kde je dokumentace apod.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.