Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
jak tam byly přednosti? Píšeš že jsi viděl auto zprava, to je základní věc pokud není přednost jinak.Byl jsem na hlavní. Ale červená vše mění.
tohle je na radu od nějakého právníka - nejde o to že na netu nenajdeš odpovědi, ale když na tebe něco vytáhnou a budou do tebe hučet, tak tě můžou dostat kam potřebujou protože v tom prostě neumíš chodit (narozdíl od toho kamioňáka kterého silnice živí)
Řidič kamionu zavolal hasiče a policii. Policie to všechno zdokumentovala, dali mi podepsat výsledek dechové zkoušky, zákres situace a že to vidí spíše na spoluvinu, že jsem neměl zastavovat a kamion měl dodržet bezpečnou vzdálenost a že to pošlou do správního řízení.Osobně bych si na žádnou spoluvinu nehrál. Člověk může mít stovky důvodů, proč zastavit a pokud jsi nikomu nevjel do cesty ani jsi nebrzdil s úmyslem ho nachytat a nechat se nabourat, na žádnou spoluvinu nevěřím. Samozřejmě řidiči, který z nepozornosti do někoho nabourá, nezávidím. Nicméně, ve chvíli, kdy máš byť jen podezření, že tě chce policie obvinit z něčeho nad rámec pokuty za parkování, neexistuje důvod se s nimi bez porady s právníkem bavit. Nemůžeš si nijak pomoct a můžeš si hodně přitížit bez ohledu na to, zda na tobě nějaká vina leží. Nejlepší je se s nimi ve kterékoli fázi řešení o detailech bez porady s právníkem vůbec nebavit a pokud na tom trvají, tak říct, že je ti zle a vyžádat si ošetření lékařem. Taky bych si dal pozor na to, zda skutečně zavolal standardním způsobem policii nebo zda zavolal nějakým známým.
To mi moc klidu nepřidalo. Mám jen auto na šrot a dokud nedostanu potvrzení od policie, tak s tím nemůžu nic dělat. Tohle je běžný postup?Bežný postup policie je vyjebat s tebou, kdykoli se jim to z nějakého důvodu hodí, pokud se tě nebojí. Právníků se bojí jako čert kříže a radost nemají ani z inspekce.
Policie přímo na místě vydává potvrzení o účasti na DN, které promptně odesílá na Českou kancelář pojistitelů. Formulář záznamu o dopravní nehodě určený pojišťovnám musíte vyplnit rovněž, nezávisle na formuláři škodní události, který si příslušník PČR z oddělení dopravních vede pro potřeby svého následného vyšetřování.Já myslel, že pokud nehodu vyšetřuje policie, tak to není potřeba
S dovolenou snad v pohodě, první týden jsme pryč, ale druhý vždy doma. Takže tam žádné prošvihnutí snad nehrozí.
A co jsem našel, tak u správního řízení můžu požádat o přidělení advokáta. Je dobré o tom vědět.
Kdyby to byl osobák, tak by to byla pohodička.
Kdyby to byl osobák, furt by se mohlo leccos hnout.
Zkušenost: po nárazu od vidláka ve škodověnce ve velmi podobné situaci sice viditelný problém veškerý žádný, ale jak se ukázalo později, už např. pořádně nešlo zavřít kufr.
no že by s motorama TDI nebyly problémy, to bych zrovna netvrdil, záleží který provedení a co se má nazývat problémem.To se dá takto říct o všem, ale ty jedna devítky jsou vzhledem ke konkurenci fakt super, můžu to potvrdit i z vlastní zkušenosti. Měl jsem to v Superbu, najeto 400 000, kastle už celkově v rozkladu a jedinou "závadou" na motoru bylo, že se spotřeba oleje dostala na litr / 15 000km, takže při longlife cyklu se musel ten litřík v polovině dolévat. Pokud člověku nevadí, že má stejné auto, jako polovina republiky, a že jízdní vlastnosti jsou takové "hmm - OK", tak bych se nebál naftovou Oktávku nebo Superba doporučit, ono to fakt není špatné auto.
najel jsem dalších cca 70 tisíc, potom mě borec nedal přednost... Motor si švagr implantoval do svého Caddyho a najel dalších cca 40 tisíc než to podal. Lila se do toho jenom nafta (a olej při pravidelné výměně, který to jinak nežralo). Jezdilo to tak za 5.
Víš která auta jsou nejhorší? Ta na F. Fiat, Ford, Ferrari a fšechna francouzská...
Ty krámy sice půl milion mají za sebou, ale jistě za nemalou cenu vloženou do oprav motoru.Ale houbeles, najel jsem s nafťákem 400 000km (a ten Superb pořád ještě slouží v centrále) a jediné, co se ve vztahu k motoru řešilo nad rámes pravidelného servisu, byla výměna váhy vzduchu (teda opakovaně). Přitom je to firemní auto, takže se stím nikdo nikdy nepáral, já jsem na dálnici používal plný plyn úplně běžně, šéf tím jezdil po Německu, jeho běžná jízda tam je 160 - 180. Motor je jedna z mála částí toho auta, která ještě drží dobře pohromadě. A i kdyby se do toho hypoteticky muselo pro udržení kondice nacpat spousta peněz, pořád je to lepší, než benziňáky, které se v tomto nájezdu z nějakého důvodu vůbec nevyskytují - proč?
), i když popravdě vstřiky už si po těch 400 000km říkají... DPF tam nikdy nebyl. Právě že je to to staré dobré PDčko, turbo tam má pevný sklon lopatek, takže je taky festovnější, než se dělá dnes. Pod běžným servisem myslím výměny oleje (do cca 300 000km v longlife cyklu, pak v krátkém, protože motor začal mírně žrát olej) a dvě plánované výměny rozvodů po 160 000km.
S tím olejem je to možné, on by sice měl nějaký olej zvládat, do sání jde odvětrání bloku ale to jsou spíš páry a nějaké drobné kapičky ale větší množství by asi vadit mohlo. Ale zas, problém není v běžném provozu ale v nějaké závadě. To už je docela dost, litr na 2000 km, to je něco hodně špatně a mechanik by to měl řešit. V zásadě jsou dvě varianty, buď to teče ven nebo dovnitř. Ven asi ne, to by se někde ukázalo, takže dovnitř neboli ho to žere. Buď závada pístních kroužků, zapečené, opotřebované, nebo špatné těsnící gumičky na ventilech, nebo to může dělat i vadné těsnění pod hlavou, olej jde do některého válce z mazacího kanálku co vede do hlavy. Pokud to je nějaká závada a ne celkové opotřebení, týká se to většinou jen jednoho válce a bývá to poznat na svíčce. Každopádně to je potřeba řešit, dyť to je skoro jak dvoutakt.
Pak to auto už můžeš opravit nebo nechat sešrotovat.No u totálky to prý funguje tak, že tu škodu ocení (například na 100 000 Kč) a a vrak nabídnou v e-aukci. Pokud ten vrak někdo vysoutěží (třeba za 30 000), tak mi pojišťovna řekne, že buď mi dají celých 100 000 Kč a auto si odveze ten co vyhrát v aukci a nebo si auto nechám, ale dostanu jen 70 000 Kč.
No u totálky to prý funguje tak, že tu škodu ocení (například na 100 000 Kč) a a vrak nabídnou v e-aukci.Přesně tak to u mě probíhalo u lehce bouchnutého zadku staršího auta. Cenu auta odhadli někde kolem šestnácti tisíc, v aukci získali nabídku asi patnáct stovek, takže vyplatili čtrnáct a půl a dál už jsem řešil jen tu opravu.
Ja osobne si sice na auto potrpim, jelikoz v nem travim spoustu casu a jizda v nem je mi konickem, ale znam dost bohatych lidi, kteri auto ani nemaji. Bud to jsou alternativci jezdici mhd a na kole, nebo si jednoduse auto najimaji i s ridicem.
No já jsem dělal totálku ještě v době, kdy cenu auta (resp. motorky) před nehodou i hodnotu vraku odhadovala pojišťovna, ale toto vypadá na zajímavý upgrade.Pak to auto už můžeš opravit nebo nechat sešrotovat.No u totálky to prý funguje tak, že tu škodu ocení (například na 100 000 Kč) a a vrak nabídnou v e-aukci. Pokud ten vrak někdo vysoutěží (třeba za 30 000), tak mi pojišťovna řekne, že buď mi dají celých 100 000 Kč a auto si odveze ten co vyhrát v aukci a nebo si auto nechám, ale dostanu jen 70 000 Kč.
Nicméně pokud to chceš mít jako totální škodu, domluv si to určitě s likvidátorem. On by sice měl být nestranný, ale kdyby to bylo nějak hraniční, dá se s ním mírně pohnout. Kdyby to totiž nechtěl dát na totální škodu, musel bys s tím ještě jet do servisu, který má s pojišťovnou kontrakt - tzn. zpravidla značkového - a tam si nechat vyčíslit hodnotu opravy, která by musela přesáhnout tabulkovou hodnotu vozidla, tzn. musel bys "mírně pohnout" tím borcev servisu, který bude dělat odhad ceny. Měl bys s tím další práci navíc.
Celé mi to připadá tak, že se z toho chceš jen vykroutit a vlastně svou vinu svést na někoho řidiče kamionu.Takže kdyby mi tam někdo vběhl/vjel, já zastavil a on to do mně napálil, tak by to bylo v pořádku? Vina řidiče kamionu je jasná - nedodržení bezpečné vzdálenosti. Kdyby ji dodržel. mohl na nenadálou situaci zareagovat. Čím bych se měl provinit já se snad dozvím v pondělí.
§ 4 Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavuTo je hodně obecný paragraf.
Tiskni
Sdílej: