abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1084 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    27.10.2006 11:21 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Kdyby KDE programy s sebou nevláčely půlku KDE (nejen knihoven, ale i nějakých podpůrných spustitelných potvor) a vystačili si jen s Qt a pár knihovnami, bylo by to neuživatele KDE lepší. Uživatel KDE však může být spokojen, protože součástky KDE pak nejsou přítěží a mnohé GTK/Gnome programy nejsou až tak nenažrané, jenom mnohdy s poněkud pomalým rozhraním.
    freshmouse avatar 27.10.2006 11:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Přesně tak, pokud už používám nějaké (jedno) DE, tak je co nejvíce společných knihoven výhodou... A pokud ne, nebo pokud používám dvě DE, tak...
    27.10.2006 14:00 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    KDE aplikace si s sebou nevlaci pulku KDE (pokud tedy to clovek nebere jako "pulka KDE" == "knihovny KDE") a ty podpurne spustitelne potvory zase tak moc nestoji. http://www.abclinuxu.cz/blog/Seli/2006/8/27/147306

    Navic, ta myticka nenazranost KDE je povetsinou docela prehanena (obzvlast kdyz se zacne porovnavat se srovnatelnym). http://ktown.kde.org/~seli/memory/
    27.10.2006 15:35 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Já to právě tak nějak beru. KDE je pro mě kdelibs a kdebase, některým programům asi stačí jen to první. A nenažranost KDE se projeví obvykle v extrémních případech, třeba když na ne příliš výkonném stroji chci používat jediný KDE program (třeba Konqueror). Když je těch programů víc, tak to opravdu (skoro vůbec) nevadí.
    27.10.2006 14:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    a mnohé GTK/Gnome programy nejsou až tak nenažrané, jenom mnohdy s poněkud pomalým rozhraním.
    Na druhou stranu jsou mnohé Gnome programy nenažrané až hrůza, takže myslím, že je v konečném součtu spotřeba paměti obou prostředí +- stejná.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.10.2006 15:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Těch se snažím právě vystříhat. I když nahradit pomalé lenochy, jakými jsou Gimp a Inkscape, se mi jen tak nepodaří. :-) A Firefox je také otřesný.
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 18:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Tak zrovna Gimp je v pohodě ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    A Inkscape zrovna taky. :-)

    Je taky potřeba říct, kolik toho dané programy (hlavně Gimp) umějí... Ale: TuxPaint se mu dost možná bude spouštět rychleji...
    27.10.2006 20:12 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Na mém šrotu v pohodě není ani omylem, ale co můžu dělat? Photoshop by se asi taky moc neblýskl. Desítky megabajtů si žádají svůj čas. Inkscape je ale u složitých a velkých obrázků opravdu hrozný.
    freshmouse avatar 27.10.2006 20:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Jo, ale to by sis taky mohl stěžovat, že se ti na tvém šrotu špatně stříhá video...

    Domnívám se, že hardwarová náročnost GIMPu je úměrná jeho schopnostem.
    27.10.2006 20:27 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Střih videa jsem nezkoušel a ani ho zkoušet nebudu. :-) To by dopadlo. :-)
    freshmouse avatar 27.10.2006 20:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    ... dopadlo stejně jako úprava velkých obrázků. ;-)
    27.10.2006 21:37 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Možná jako úprava dvaceti velkých obrázků naráz. :-)
    27.10.2006 21:29 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Uživatelské prostředí GIMPu je extrémně líné i s obrázky o velikosti několika kilobajtů. Už třeba jenom vytvoření nového prázdného okna trvá snad několik sekund. A Inkscape je stejně pomalé jako cokoli grafického, co je založeno na GTK+ Prostě uživatelé GTK+ aplikací platí tu daň za to, že používají GTK+.
    freshmouse avatar 27.10.2006 21:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Já jsem spokojen a tu daň platím rád. ;-)
    freshmouse avatar 27.10.2006 11:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Ty "GNOME" aplikace, co jsi jmenoval, nejsou GNOME aplikace, jen jsou pod GTK.
    Shteffi avatar 27.10.2006 11:25 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    já vim, taky mi to pak došlo
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 11:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Roslišuj Gnome a KDE vs. Gtk+ a Qt. Hlavně v té anketě je to znát.

    Pokud něco používá jen Gtk+ nebo Qt, tak je to v pohodě. Ty knihovny nejsou moc velké a netahá se s tím praktický žádný bordel. Kdežto jakmile něco visí na Gnome nebo KDE, tak jen při spuštění toho programu se spustí dalších deset podpůrnejch nesmyslů a to je celkem problém.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.10.2006 14:32 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Stejne kdyz naistaluji neco gnome neche to jen GTK ale temer cele gnome, chybi jen zaznam do vyberu WM (kdm, gdm) a par veci jako je panel. (to mě irituje nejvíc)
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 22:51 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Chce si to vybírat programy, které se bez Gnome a KDE obejdou. Občas to nejde, ale často jde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    stativ avatar 27.10.2006 11:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Sakra, preklikl jsem se a zvolil jsem pouzivam Gnome a KDE aplikace & pouzivam jiny WM misto pouzivam KDE i Gnome aplikace & pouzivam jiny WM. Pouzivam totiz osvicene KDE :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 11:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    A nechce někdo udělat analýzu toho, co je od toolkitu očekáváno, co je potřeba aby uměl a udělat nějaký wrapper, který by uměl používat jako backend jiné (různé) toolkity?

    Pokud by wrapper byl jednoduchý, elegantní, dobře se pro něj programovalo a uměl použít kromě Gtk a Qt taky něco opravdu rychlého a přitom použitelného, tak by to mohlo vyřešit jeden z celkem velkých problémů v Linuxu a unix-like desktopech obecně...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.10.2006 11:53 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    No nejde, wrapper by vše ještě víc uloudal:-(
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 18:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    To by záleželo na tom, jak dobře by se to udělalo... Pokud by se pak mohl nahradit backend za něco rychlého, tak by to mohlo znamenat i podstatné zrychlení...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.10.2006 23:03 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Osveta musi byt
    KGtk
    27.10.2006 11:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Taky mě štve. Mám na disku místa dost tak mám skoro celé KDE i celé GNOME. Zvykl jsem si na GNOME a používám ho. Surfuju ve Firefoxu, poštu čtu v Evolution (u které pořád doufám že bude brzo lepší než teď), chatuju s Gaim, fotky třídím v F-spot a upravuju v GIMPu, hudbu poslouchám v Quod Libet, pálím v Gnome-bakeru, když mám práci v .doc, použiju OpenOffice, jinak na psaní používám Kile. Navíc jsem nedávno objevil Telico (že by vhodný na mou bibliografickou databási?), vyzkoušel Amarok (který mě svádí), K3B s nímž se mi pálí trochu líp než s Gnomebakerem. Takže občas pustím KDE abych zkusil jak by se mi v tom žilo. Většinou to vypnu do hodiny a vrátím se ke GNOME. Asi nevím úpně přesně proč ale Synaptic je prostě pohodlnější než Adept, v KDE se těžko orientuju (a odpuzuje mě jeho vzhled, ale to není tak důležité), víc mi vyhovují ukládací a otevírací dialogy GNOME, umístění tlačítek a celková filozofie a aspoň v Ubuntu mám GNOME znatelně stabilnější. Chtěl bych GDE (GNU Desktop Environment) kde by všechny aplikace, ať už napsané s QT nebo Mono vypadaly a chovaly se jednotně a které by bylo víc jako GNOME než KDE na povrchu ale se všemi možnostmi které KDE nabízí někde v pozadí. A chci pořádný prohlížeč místo toho linuxového portu Firefoxu pro Windows.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.10.2006 11:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    A chci pořádný prohlížeč místo toho linuxového portu Firefoxu pro Windows.
    Vždyť je tu Opera. :-)
    27.10.2006 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Jo, to je. Ale (i) není svobodná; (ii) je ošklivá snad ještě víc než KDE (iii); zapadá do GNOME asi tak jako Internet Explorer 7. Jinak je to výborný prohlížeč.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.10.2006 13:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Není 64bitová -> vypadá u mě hnusně.
    xvasek avatar 27.10.2006 16:19 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Fakt jo? Tak to jsem nevěděl. Už se těším, až to někomu vmetu do tváře. :P
    kozzi avatar 27.10.2006 16:28 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    No opera nevypada hnusne jen si ju musi clovek dobre nastavit a zvyknout si na to jak vypada. Jinak do GNOME se fakt nehodi ale v KDE nevypada zas tak zle, jak uz jsem psal dole tak jsem dens presel z GNOME na KDE a a take z firefox na Opru vice napisu vecer v blogu, ted jsem u taty v praci, blog mam napsanej uz ho jen hodit sem
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 11:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Mám na disku místa dost tak mám skoro celé KDE i celé GNOME.
    Já mám taky na disku místo, víc mě ale trápí RAMka.
    27.10.2006 11:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Provazani Thunderbirdu a Firefoxe
    Shteffi avatar 27.10.2006 12:53 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provazani Thunderbirdu a Firefoxe
    škoda... sice mailto pod firefoxem se mi povedlo podle toho návodu zprovoznit, ale odkaz z thunderbirdu už ne.. :(
    27.10.2006 12:27 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    konqueror,kmail,psi
    freshmouse avatar 27.10.2006 12:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Honza, jaro, ručník. ;-)
    xvasek avatar 27.10.2006 12:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Nevím jak je to v ostatních distrech, ale RedHat se snažil tady ty dvě prostředí konvergovat. Já používám Fedoru a tady ta rozpolcenost je mi tak nějak cizí. Je sice fakt, že GTK a Qt aplikace mají různý file dialog, ale do takových detailů to asi nepitvám. Jako WM jsem používal dlouho waimeu bez prostřebí (a bez lišty), teď se pokouším zvyknout na Gnome + compiz a taky dobrý. Je ale fakt, že Debian na desktopu už jsem dlouho neviděl, takže možná Fedoře zbytečně fandím.
    27.10.2006 12:46 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schyzofrenie KDE nebo Gnome?
    Zkus XFCE...
    27.10.2006 12:53 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ALESPOŇ Z NADPISU TO ODSTRAŇ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hele, uvědomuješ si, že kvůli lidem jako ty, přestane jednou fungovat kontrola pravopisu pomocí google (nebo googlefightu)? :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    27.10.2006 12:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ALESPOŇ Z NADPISU TO ODSTRAŇ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    To je snad nějakej zákon, že člověk udělá chybu v něčem, co vyzívá k opravení chyby.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    27.10.2006 13:43 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schizofrenie KDE nebo Gnome?
    Souhláska ch je sice tvrdá, ale ve slově schizofrenie se po ní píše měkké i.

    Používám téměř čistý KDE desktop (konqueror, kmail, akregator, amarok, k3b, konsole…), asi jedinou výjimkou je GIMP.
    Shteffi avatar 27.10.2006 14:04 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schizofrenie KDE nebo Gnome?
    stydím se... (opraveno)
    27.10.2006 23:06 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schizofrenie KDE nebo Gnome?
    Aj ten Gimp moze byt KDE aplikacia - KGtk
    kozzi avatar 27.10.2006 15:23 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schizofrenie KDE nebo Gnome?
    Dneska jsem se rozhodl prejit s GNOME na KDE vic se dozvite v blogu vecer.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.