abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána grafická knihovna Mesa 26.0.1 s podporou API OpenGL 4.6 a Vulkan 1.4. Je to první stabilní verze po 26.0.0, kde se novinky týkají mj. výkonu ray tracingu na GPU AMD a HoneyKrisp, implementace API Vulkan pro macOS.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.23.0 FreeRDP, tj. svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol). Opravuje 11 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Španělský softwarový inženýr oznámil, že se mu podařilo na dálku ovládat sedm tisíc robotických vysavačů po celém světě. Upozornil tak na slabé kybernetické zabezpečení těchto technologií a jejich možné a snadné zneužití. Nesnažil se hacknout všechny robotické vysavače po světě, ale pouze propojil svůj nový DJI Romo vysavač se zařízením Playstation. Aplikace podle něj ihned začala komunikovat se všemi sedmi tisíci spotřebiči a on je

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Humor

    Momo je fenka cavapoo, která svými náhodnými stisky kláves bezdrátové klávesnice vytváří jednoduché počítačové hry. Technicky to funguje tak, že Raspberry Pi s připojenou bluetooth klávesnicí posílá text do Claude Code, který pak v Godotu píše hry a sám je i testuje pomocí screenshotů a jednoduchých simulovaných vstupů. Za stisky kláves je Momo automaticky odměňována pamlsky. Klíčový je pro projekt prompt, který instruuje AI, aby i

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    včera 02:22 | Nová verze

    GNU awk (gawk), implementace specializovaného programovacího jazyka pro zpracování textu, byl vydán ve verzi 5.4.0. Jedná se o větší vydání po více než dvou letech. Mezi četnými změnami figuruje např. MinRX nově jako výchozí implementace pro regulární výrazy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    24.2. 16:22 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Ladybird ohlásil tranzici z programovacího jazyka C++ do Rustu. Přechod bude probíhat postupně a nové komponenty budou dočasně koexistovat se stávajícím C++ kódem. Pro urychlení práce bude použita umělá inteligence, při portování první komponenty prohlížeče, JavaScriptového enginu LibJS, bylo během dvou týdnů pomocí nástrojů Claude Code a Codex vygenerováno kolem 25 000 řádků kódu. Nejedná se o čistě autonomní vývoj pomocí agentů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    24.2. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 148.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově lze snadno povolit nebo zakázat jednotlivé AI funkce. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 148 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 958 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Isah avatar 26.1.2006 05:42 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Mladým psychologům a terapeutům nezbývá ani nic jiného než aby se opřeli o berličku teorie. Nemají dostatek vlastní zkušenosti, ze které by mohli vycházet a povětšinou ještě ne zcela vyvinutou schopnost zralé sebereflexe. Je to pochopitelné. Jsou mladí. Doporučení, že PT by měl člověk praktikovat po 30 mám své opodstatnění. Jejich odborné sebevědomí vychází tedy hlavně z teorie než se pak otrkají v praxi. Na druhou stranu znám mnoho terapeutů bez ,alespoň teoretického bazálu, což je pak také dost otřesné.BTW, PPF jich svého času plivala dost a dosud v tom pokračuje. Růžička se Skálou vědí na čem vydělat.

    Lidí, kteří mají přirozené nadání dělat tuhle práci mnoho není.Naštěstí jsou laičtí PT, kteří se k terapii dostali třeba po zkušenostech se svým problémem a ti již vycházejí ze sebe a učí se i od klientů. Ti si nepotřebují již nic dokazovat.

    Rychlokvašní terapeuti za nic nestojí. A je úplně jedno, jakou školu či směr vyznávají. Nemají soudnost.Bez kvalitních teoretických základů a supervize se terapie stává nebezpečnou zbraní a vážnými důsledky pro klienta.

    V tomto je psychoanalýza skvělá. Vzdělávání je natolik drahé a časově náročné, že sítem rychlokvašky neprojdou.
    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    26.1.2006 09:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Paní kolegyně, Skálovi a Růžičkovi zatím nesaháte ani po paty. U obou jsem dělal výcvik. A to že otevřeli PPF, to byl počin málo zatím ještě zhodnocený. A "laičtí" terapeuti? Tenhle termín neznám. A o těchto lidech chodím přednášet. Něco málo o tom vím. -)))Buď jsem terapeut a nebo jsem laik. Psychoanalýza je teorie, která hezky vypadá a jinak nic, postuláty kauzality patří přesně k tomu co je radno opustit. Jinak můj osobní výcvik trval devět let. V Jogovém mě učitel vedl šest let. A ještě to pořád neznamená, že roky zaručí výsledek. I v psychoanalytickém výcviku jde mimo jiné o peníze. O peníze školitele. I u těch takzvaných laických terapeutů ani zkušenost ještě nic neznamená. I oni mají potřebu si dokazovat. Dobrý abstinent vůbec neznamená dobrý terapeut . Například.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    vencour avatar 28.1.2006 12:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Promiňte pane, ale délka učení ještě nemusí vypovídat o kvalitě.

    Vy myslíte, že příčina a následek neplatí? Že jsou takové případy, když ... postuláty kauzality patří přesně k tomu co je radno opustit ...? A v jaké souvislosti? Že je člověk nevypočitatelný? Asi ano, ale pořát ještě je ty vliv genů, výchovy, okolí, hormonů - takže něco se dá odhadnout.

    Potřeba si dokazovat? Proč? Pokud si terapeut musí něco dokazovat, tak bych řek, že něco není v pořádku, ne? Tak jako má církev Desatero a k tomu mraky dalších příkazů - nestačí jí to jednoduché, musí si vše omlouvat a hledat výjimky? Stejně tak když je někdo nad věcí, je už terapeutem, tak by měl naslouchat, zapomenout na sebe a řešit dotyčného pacienta = takže si nic nedokazovat (co jsem přehlíd?).

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 28.1.2006 12:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Známá je účetní, říká, jak absolventi jsou nepoužitelní, vědí sice, jaký byl HDP v roce x v zemi v latinské Americe,ale jak něco převést v účetní osnově, to už ne.

    To mi přijde stejné jako zde uvedený popis s absolventy nějaké fakulty - jsou to ještě moc mladí zajíci na to, aby zasahovali do něčeho tak zásadního, jako je lidský osud.

    Druhý pohled je - jen ať si při tom všem nabijí ústa - aspoň se budou mít z čeho poučit, zjistí, že není vše tak jednoduché, jak škola říká. Čili pokud člověk na ony nezralé "pomocníky duše" zásadně nespoléhá, tak se ještě tolik neděje (má ještě dost kontroly nad sebou samým).

    Je to i tom, že někteří lidé potřebují vedení za ručičku a někerým stačí "světlo na konci tunelu", někteří by měli mít po boku nějakou zkušenostmi otesanou kapacitu a těm druhým stačí i ten naivní čerstvý absolvent, protože si vzájené poznatky filtrují přes selský rozum atd.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.1.2006 08:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Njn, když už si člověk myslí, že má něco zvládnuté (třeba ego :-)), tak by měl radši přestat myslet a jít s pokorou něco dělat. :-D

    Díky za vaše blogy. ;-) Jdu dělat...
    26.1.2006 08:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Pěkné. Rámakrišna měl bajku o strašném hadu hubícím lidi, který se setkal s guruem a ten jej seznámil s ahinsou -- neubližováním. Had byl nadšen a přijal. Lide, když zjistili, že had už neútočí hada týrali a málem zabili. Pochroumaný had se dovlekl ke guruovi a ten se ho ptal, proč si to nechal líbit „Vždyť jste mi to naučil!“, Na to had. „Řekl jsem ti, že nemáš kousat, ale proč jsi nemohl alespoň syčet?“ Na to guru. :)

    Někdy jsou výsledky jogy a psychoterapie opravdu problematické. První někdy posílí sebelásku a druhé naučí člověka rafinovaně omlouvat vlastní lumpárny. Alespoň, co tak vídám a vídal jsem.

    Jó, ta póza laskavého mudrce. Také si musím dvakrát denně sám nafackovat a stejně to vždy nepomůže. Pokud ty facky neveme za mne život sám. :) Pokud víme, že je to jen póza, tak to ještě jde, a je snad naděje.

    Salutis avatar 26.1.2006 08:56 Salutis | skóre: 7 | blog: Salutis
    Rozbalit Rozbalit vše Veľmi pekné
    Vďaka za veľmi pekný zápis. Vďaka.
    Najväčší dar je vedieť posúdiť hodnotu vecí.
    26.1.2006 09:28 ND
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Kdyby tenhle blogpost prošel stylistickou a gramatickou korekcí, tak by se dal klidně publikovat na papíře. Jen tak dál, časem to třeba bude na brožurku pro mladé psychoterapeuty:)
    26.1.2006 09:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Gramatiku flákám, styl neměním. -))
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.1.2006 10:22 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Moc pěkné a uvěřitené. Naštěstí jsem si to nemusel zkusit na vlastní kůži, ale škola ulice je skutečně ta nejefektivnější. Kdo se všemožně vyhýbá konfrontaci vlastních představ, ideálů ba až fantazií s tvrdou realitou si zadělává na daleko složitější situaci, až nebude úniku. Naše živočišná podstata nás bude provázet až do konce věků, bez ohledu na to jak vznešenými činnostmi se budeme zabývat.

    To docházení na Freudovo učení bych až tak nebagatelizoval ;-) Po dekompozici určitého chování se mi pokaždé shodovalo s jeho teoriemi. Tedy alespoň s těmi základy, co znám.

    In the garden sleeps a messenger ·
    26.1.2006 10:44 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Psychoanalysa je spousta dobrých postřehů a poznatků, zasazených do mylných předpokladů a souvislostí. Všichni víme že Slunce svítí. Ale dost dlouho lidi předpokládali, že se točí kolem země.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.1.2006 12:03 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Sice nevím, který mylný předpoklad jste měl na mysli, ale některé nemusí mít vliv na použitelnost dané teorie v praxi. Neznalost heliocentrismu neměla žádný vliv na využívání sluneční energie nebo na schopnosti zaznamenat dobu svitu a sledovat její cykličnost a spolehlivě ji pak predikovat.
    In the garden sleeps a messenger ·
    26.1.2006 12:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    No a to je na tom to hezké, že ty fakta platí i bez libovolné teorie. Ale vážně. Freud hezky psal a všiml si spousty věcí. Bohužel na jejich základě vytvořil mylnou teorii. Třeba tu o nevědomí a intrapsychických procesech. Konečně původně jsem daseianalytik. Tam se koncept nevědomí vůbec nepoužívá. -))). Pouze skryté motivy a nepoužívá se tam kauzální přístup.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    vencour avatar 26.1.2006 12:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Ono to je i o relativitě, Země a Slunce se vzájemně otáčejí kolem sebe a když nemáte nějaké vztažné soustavy, tak poznáte prd. Tj. jde o to připustit si chybu a nebránit se poznání, nehrát na dogmata, nemít své poznání za uzavřené.

    Stejně tak na počátku 20. století se braly zásadní otázky fyziky za vyřešené, chybělo "jen" dobrat otázku atomu a ještě jedno (teď si nevzpomenu). A pak následující objevy skoro rozmetaly všechno dosavadní.

    V poslední době (aspoň se mi zdá) se objevuje snaha o "formulování komplexity", chápání problémů v souvislostech, viz třeba proudění tekutin - tj. nic není tak zjednodušené, jak se na škole učíme a nezávisí jen na několika málo proměnných z jednoho oboru vědění.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.1.2006 13:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Stejně tak na počátku 20. století se braly zásadní otázky fyziky za vyřešené, chybělo "jen" dobrat otázku atomu a ještě jedno (teď si nevzpomenu). A pak následující objevy skoro rozmetaly všechno dosavadní.
    AFAIK záření absolutně černého tělesa (-> Planck a kvantová mechanika) a konstantní rychlost světla (-> Einstein, teorie relativity)
    26.1.2006 23:19 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Pro neznalé problematiky bych doplnil, že celý vtip té historky spočívá právě v tom, že tu revoluci ve fyzice (a záplavu nových otevřených problémů) způsobily právě odpovědi na ty "poslední dvě zbývající otázky".
    vencour avatar 26.1.2006 23:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Tak tak, prostě vypadalo to, že je potřeba jen dva drobné kamínky v mozaice vyřešit - a pak se (obrazně) zbortilo všechno.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 26.1.2006 14:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Stejně tak na počátku 20. století se braly zásadní otázky fyziky za vyřešené

    Nebraly... I Newton si uvědomoval, že jeho "síla" není úplně OK. Sílu nelze definovat jinak než pomocí síly. Proto musel přijít Einstein, říci, žádná síla neexistuje, vše se pohybuje absolutně rovně v křivém vesmíru (matematiku měl od Riemmana). Hotovo. Síla neexistuje.

    vencour avatar 26.1.2006 11:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Pokud se nepletu, tak Freud = podvědomí a za vším je sex? V tom s ním více méně souhlasím. Jinak teorii neovládám, abych podrobněji posuzoval.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.1.2006 12:41 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Jsem rád, že to vidíme podobně. Ale kvůli Einstainovi nezpomenu na Newtona. Tak jako kvůli Bossovi a Heideggerovi nezpomenu na Freuda. Jen jso mi ti Medard Boss a Martin Heidegger bližší a víc s ními souhlasím.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Isah avatar 26.1.2006 20:43 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Nemám potřebu ani snahu se přiblížit Skálovi a Růžičkovi, protože tito lidé pro mne mají minimální morální kredit. Na PPF nám 3 roky slibovali, jak zařídí, že nám studium bude k něčemu a po řádném studiu dostaneme třeba i zpětně titul bakaláře. Nikdy jsme se ho nedočkali a další generace studentů také ne. Tudíž absolvované studium nemá v komplexu vzdělávání v psychoterapii žádnou hodnotu. Jediné v čem mi PPF prospěla bylo to, že jsem se rozhodla doplnit si vzdělání akreditované MŠMT a v době, kdy jsem tam studovala, tam ještě přednášeli špičkoví odborníci. Mikota,Černoušek, Poněšický, Čáp, Kožnar, Sokol, Čálek, Chvála s Trapkovou....a tohle mi stálo za to tam chodit, protože přednášky a semináře byly inspirující a rozvíjející ducha. A bylo zajímavé sledovat, jak napříč obory psychoterapie panuje shoda.

    Myslím, že se mýlíte. Psychoanalýza funguje. Existují stovky PT škol a směrů a stejně jde všem o jediné. O člověka, který není svázán svými vnitřními démony, který jedná svobodně, leč odpovědně vůči sobě i vůči druhým. Každé škole jde o to, aby její klient vnitřně pochopil a zpracoval své ego a skrze něj se mohl dostat k vyššímu vědomí. Je tomu tak i v náboženství. Ale protože jsou lidé různí, je zapotřebí i širší záběr. Někomu vyhovuje daseinanalýza, jinému KBT, dalšímu Rogers nebo psychoanalýza. Je to o výběru toho, jak a co je pro koho srozumitelné a co ho více osloví v kontextu jeho života.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    26.1.2006 21:07 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Paní kolegyně, až toho v psychoterapii dokážete desetinu toho co Skála nebo Růžička, budete si moci gratulovat. A budete velmi ctěná a vážená. Co se PPF týče, právě že oni dva dokázali zajistit kvalitní lektory vám umožnilo něco málo pochopit. -))
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.1.2006 22:46 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Vy dva se znate? Ja jen abych spravne interpretoval osloveni pani kolegyne.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Isah avatar 26.1.2006 23:05 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Ne, neznáme. To oslovení je běžnou konvencí v psychoterapii.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    27.1.2006 17:45 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...
    Diky. Predstava, ze by se vsichni informatici oslovovali pane kolego/kolegyne je tedy dost desiva :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Isah avatar 28.1.2006 00:42 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    No, ono to i v té psychoterapii vypadá dost tristně. Představte si, že jste student a do kolegy máte ještě hodně daleko. I přesto Vás oslovují "kolego" při různých disputacích. U některých terapeutů mi to oslovení spíše připomíná manipulaci.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    vencour avatar 28.1.2006 12:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možná je to tak...

    Byl jsem malý ucho na vejšce a říkali nám "kolego". Tehdy mi to přišlo trochu divné. Ale dnes z jejich pohledu se mi zdá, že nám chtěli dodat důvěry - a toto je jedna z cest.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.