Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
(2) Úřad shromáždění zakáže též tehdy, jestliže b) na stejném místě a ve stejnou dobu se má podle dříve doručeného oznámení konat jiné shromáždění a mezi svolavateli nedošlo k dohodě o úpravě doby jeho konání; nelze-li určit, které oznámení bylo doručeno dříve, rozhodne se za účasti zástupců svolavatelů losováním.
§ 14 Přestupek proti právu shromažďovacímu (2) Přestupku se dále dopustí ten, kdo b) neoprávněně ztěžuje účastníkům shromáždění přístup na shromáždění nebo jim v tom brání; f) nepřístojným chováním brání účastníkům ve splnění účelu shromáždění; h) neoprávněně úmyslně zabrání jinému v podstatném rozsahu ve výkonu práva shromažďovacího.
A takže až tam pojede houkající sanitka, tak taky budeš moci přecházet?To je vozidlo s absolutní předností, nevim proč to sem pleteš když se bavíme o "cykloparazitech".
"sanitka"
To, že někdo někde pořádá shromáždění je také takový důvodUž se nedivim Tomešovi že píše lidem že jsou dementi, jestli nechápeš psanej text, nepatříš ani na silnici, ani mezi normální lidi...
...přirovnání je to myslím docela dobréJsi opravdu dement? Chceš porovnávat sanitku na majákách a nějaký kretény co si něco dokazujou? (a je jedno jestli to sou cyklisti, nebo třeba traktoristi)
je důvodem toho, že někoho označíš za kretény jenom to, že nezapadají dost dobře do tvého světonázoru nebo to, že se snaží něco dokázat?
Veřejné prostředky (zejména v Praze) jsou ale neúměrně utráceny na podporování automobilové dopravyja nechapu, co na tom nechapes
... Osobně moc nechápu, co je na tomto názoru tak kontroverzního
Kdyz jezdis autem, musis cumet v kolonach, penez na predrazeny obchvat se nedostava a ted jeste nekdo chce ty penize na nejakou jinou dopravu nez automobilovou... coz si navic jeste hromada nasich spoluobcanu vylozi jako natlak, aby taky zacali jezdit sockou s prostym lidem... no zkratka hruzna predstava.
Cyklojízda chce upozornit na to, že v Praze jsou lidé, kteří po ní nechtějí jezdit autem a kterým by se mělo více vycházet vstřícOK, pro automobilisty se tam momentálně staví jeden, slovy jeden tunel. Oproti tomu cyklistům se staví cyklostezky v ceně, za kterou by se dala pořídit stejně dlouhá silnice 1. třídy. Hromadná doprava dostává neuvěřitelně štědré dotace. ODS z Prahy 1 se chlubí, jak zavedli úžasně ekologické minibusy, které přepraví celých "až 500 lidí denně" (Odhad: tj. 2500 za týden a 100k za rok, při ceně jednoho autobusu 1MKč to vychází, že jedna jízda vyjde na 10 korun jenom za amortizaci autobusu (autobus jezdí víc let, ale muselo se jich koupit víc, takže tohle - odhadem - pokrátím.) K tomu řidič atd. atp.) Takže když někdo tvrdí, že lidem, kteří nechtějí jezdit autem, se nevychází vstříc, není to nic jiného než nehorázný blábol.
Kdyby se hromadná doprava nedotovala, doprava v Praze by se zhroutila a patrně by nebylo možné se nikam dostat ani autem, protože by tu byla permanentní zácpa.Ale tím pádem by se přeskupil u mnohých, kteří jezdí autem, žebříček hodnot, a začali by jezdit nějak jinak.
Oproti tomu cyklistům se staví cyklostezky v ceně, za kterou by se dala pořídit stejně dlouhá silnice 1. třídy.Tak tady bych viděl problém v tomhle a ne v samotném stavění cyklostezek.
Ono by bohatě stačilo vyřešit to prostě klasicky: penězi. Kdyby byl vjezd do centra zpoplatněnUž jsme zase u toho. Zpolatnit vjezd do centra, kudy musí jet spousta lidí, kteří tam nechtějí ani omylem.
Ale jak rozlišíš...Leda finančně s ohledem na trvalé bydliště.
Dopravní police se bude vždy věnovat víc autům než cyklistům, pravděpodobně už proto, protože existují významné silnice, kam cyklisté nesmějí.A také existují významné cyklostezky, kam auta obvykle nesmějí. A že se tam prasí teda dost.
Dobrá úvaha. Vůbec mne nenapadlo přemýšlet o dopravní policii na cyklostezkách, polňačkách a dalších komunikacích využívaných cyklisty. Je otázka, jestli je tam vůbec chceme a jsou-li tam potřeba. Mne jako cyklistu vždy kontrolovala policie jen na silnici, takže jsem o tom, že by mohl hlídat i jinde, neuvažoval.
Jiste ze je tam chceme a ze jsou tam potreba. At kontroluji jestli nejezdi cykliste pod vlivem alkoholu, zda maji v poradku povinnou vybavu, zda v noci sviti. At kontroluji a vyzenou i stare babky a dedky co maji na kole tasku ktera jim brani v bezpecnem rizeni a predevsim v signalizaci o zmene smeru jizdy....
To ze to policie nedela jeste neznamena ze by se to delat nemelo nebo to neni treba, je to pouze znakem spatne prace ceske dopravni policie
At kontroluji jestli nejezdi cykliste pod vlivem alkoholuCož to ještě jde, větší legrace bude, až začnou pokutovat chůzi pod vlivem alkoholu.
At kontroluji jestli nejezdi cykliste pod vlivem alkoholuCož to ještě jde, větší legrace bude, až začnou pokutovat chůzi pod vlivem alkoholu.
No pak můžeme začít jezdit sockou, protože bude prázdná. Ovšem těch lidí co přijdou o práci kvůli absenci 
Do MHD se už také lije značné množství peněz.IMHO nic moc. Podívej třeba na takovou Vídeň (prej jedna z nejrozvinutějších MHD v Evropě a také docela na špici i ve světě). To by se museli zastavit všechny silniční práce po celé republice a ani tak by jsme neměli na to aby jsme vybudovali to co je tam. A i tak si prej na to někteří stěžují (zas poychubuju, že 53% Pražanů používá k dopravě do práce zrovna MHD).
.
Já se v cyklistické dopravě po Praze cítím omezen jen tím, že nechci být v cíli zpocený (takže pokud mám v cíli chvíli pobýt, tak můžu jezdit na kole v okruhu 5 km), stezky mi už dnes přijdou docela dobré. MHD mi přijde vzhledem ke kvalitě poskytovaných služeb velice předražená (vychází to na nějakých 14 Kč za jízdu a ještě jsem neviděl některé autobusové linky (kolem 7:45 139 Kloboučnická → Ukrajinská, kolem 17:00 148 Budějovická → Podolská vodárna) nezpožděné).
Z propagačního letáku DPP: Ke každé koruně, kterou zaplatíte za jízdné, město přidá další čtyři. Pokud se ty peníze někam ztrácí, tak to mají blbýze by DPP nebo megistrat defraudovali nejake penize... tot vskutku revolucni a kacirska myslenka. Jinak bych spis rekl, ze to maji blby hlavne vsichni prazaci, bez ohledu na to, jestli MHD pouzivaji nebo ne, protoze ty ctyri korunou z magistratu jdou z jejich penez....
MHD mi přijde vzhledem ke kvalitě poskytovaných služeb velice předražená (vychází to na nějakých 14 Kč za jízdu a ještě jsem neviděl některé autobusové linky (kolem 7:45 139 Kloboučnická → Ukrajinská, kolem 17:00 148 Budějovická → Podolská vodárna) nezpožděné).hm, ze by tim, ze tam nejsou zadne vyhrazeny pruhy pro autobusy a musi cekat v kolonach s ostanimi auty? (aneb jak do jizdniho radu zohlednit promenlivou velikost dopravni zacpy v pruhenu roku....a to nemluve o tom, ze nektera hovada jsou shocpna vytvorit kolonu i tam, kde je vyhrazeny pruh pro autobus)
hm, ze by tim, ze tam nejsou zadne vyhrazeny pruhy pro autobusy a musi cekat v kolonach s ostanimi auty?Ale mě nezajímá, jestli jim zaspávají řidiči, mají zácpu nebo na ně zrovna útočili ufoni. Mě zajímá, že konkurenční dopravní prostředky jsou časově stabilnější a dokonce levnější.
Me jen prislo trochu nelogicke demonstrovat predrazenost MHD na tom, ze autobusy maji ve spickach zpozdeni. I kdybys platil 10x tolik, tak kdyz je nekde zacpa, tak tam ten autobus bude stat tak jako tak, bez ohledu, kolik za to zaplatis...Já jen říkám, že já takovéto peníze za zpožděnou dopravu (a mám i jiné výhrady než jenom zpoždění) prostě platit nechci.
Odhlédnu-li od fanatických eko- či jiných *logů, tak MHD skutečně jezdí jen sociálně slabší lidéTak to je pěknej blábol...
skupiny Torvaldsových adorantůCopak, Woknaři, změnil sis jméno a založil sis novou církev? :)
primitivni ale ucinne!
Jaký je smysl toho, dělat si naschvály?Nevim proč cyklisti dělají naschvály, ale když začnou, tak je vždycky odfouknu těma sirénama...
Použití houkačky k upozornění předjížděného vozidla je zcela legální podle pravidel.I když je houkačka použita s cílem někoho poškodit?
I když je houkačka použita s cílem někoho poškodit?Jak jako poškodit? To teprv kdyby mněl kecy, na to zas pro změnu vozím bb pálku.
Pokud se tak děje kvůli zlomyslnosti a hovadství, pak se to nazývá bránění v předjíždění a vzhledem k tomu že oficiálně to nikdo nepostihuje tak je potřeba dotyčného vytroubit až si naplní gatě.Proč jen jsem zlomyslnost a hovadství v životě viděl jenom u netrpělivých motoristů a snad nikdy v životě u cyklistů?
Taky by vás neubylo kdybyste si na kolo pořídili zrcátko, obzvlášť když jezdíte po frekventovaných silnicích.To sice existuje, ale je to naprosto k ničemu. Kdybys to kdy vyzkoušel, věděl bys to.
Třeba byste nás přestali pořád obviňovat že vás na těsno předjíždíme protože byste to předjíždění zjistili včasFíha, tak to jsem se dostal do špatné diskuze. Nevedu narozdíl od tebe svatou válku vůči určité skupině obyvatel... a cítil bych se dost hloupě, kdybych vedl. Nicméně podle stylu psaní bych hádal, že tě z toho někdo často obvinil, a z toho bych hádal, že alespoň část z nich měla pravdu. Tak bych tě rád upozornil, že takhle zvyšuješ šanci, že si po střetu s některým z nich můžeš i posedět nějaký ten rok ve vězení nebo alespoň přijít o řidičák.
vzhledem k tomu, s jakymi parametry se pri stavbe silnic pocita - sirka, nosnost, rychlost, atd - je zrejme, ze se stavi primarne pro auta. a v pripade rychlostnich silnic prvni tridy je to dane zcela jednoznacne: Zakon o pozemnich komunikacich, par. 5: (3) Silnice I. třídy vystavěná jako rychlostní silnice je určena pro rychlou dopravu a je přístupná pouze silničním motorovým vozidlům, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší, než stanoví zvláštní předpis.
.
.
...no co, to bych tě okamžitě srazil a dobil heverem!Je jenom mizivá šance, že ten s tím kamenem budu zrovna já :D. Špatně jsi to celé pochopil. Většinou mě ale absence kamenu v ruce mrzela spíš v centru coby chodce. Nicméně, pokud budu mít jeden kámen na okénko, kde bereš jistotu, že nebudu mít druhý :). Pokud na mě nějaký hovado vyrukuje se 120dB, osobně považuju za přiměřenou obranu cokoli, co je ještě dostatečně lehké na to, abych tím uměl hodit. To není nic osobního proti tobě. Jinak věř že mám dobrou paměť na SPZky, a ujetí z místa nehody taky není žádná sranda. U soudu bych pak udělal všechno pro to, abych tě zničil a uchránil tak další lidi, mezi kterými by byli jistě i motoristi i chodci. A neboj, na dobrýho právníka ještě mam :). Kdo je prase, je téměř vždy prase na všechny, ne jen selektivně.
Bol to uz velky kaliber a obcas sa to pouzilo na grazlov, ktory uz ohrozovali legalne sa pohybujucich cyklistov na zivote.Jo to věřim, taková věc se občas může hodit, zvlášť na vesnici, kde toho jednoho grázla potkáváš často.
Tiskni
Sdílej: