abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | IT novinky

    Elon Musk prohrál soudní spor se společností OpenAI, která se podle jeho žaloby odchýlila od původně uváděného cíle vyvíjet umělou inteligenci (AI) ku prospěchu lidstva. Porota včera po necelých dvou hodinách dospěla k jednomyslnému závěru, že Musk žalobu podal příliš pozdě. Musk byl jedním ze spoluzakladatelů společnosti OpenAI, která vznikla v roce 2015 a vyvinula populární chatovací systém ChatGPT. V roce 2018 na svůj post ve vedení

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.4 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Opraveny jsou zranitelnosti Copy Fail a Dirty Frag. Přibyl nový obraz pro Orange Pi 5B.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 07:44 | Zajímavý software

    Pokud je zranitelnost Linuxu v nepoužívaném jaderném modulu, lze ji jednoduše vyřešit zakázáním automatického načítání tohoto konkrétního zranitelného modulu. Projekt ModuleJail si klade za cíl zvýšit bezpečnost Linuxu zakázáním automatického načítání všech nepoužívaných jaderných modulů. Jedná se o skript, který dá všechny nepoužívané jaderné moduly na blacklist (/etc/modprobe.d/modulejail-blacklist.conf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Zajímavý článek

    Odborníci z Penn State University zkoumají způsob ukládání informací na lepicí pásku. Principiálně by podle nich bylo možné kombinací odlepení a zpětného přilepení dosáhnout uložení informace, kterou opětovným odlepením dokážou přečíst. Výhodou je, že způsob uložení i přečtení je čistě mechanický. Zde o tom referují ve volně dostupném článku. Zajímavé bude sledovat zda se jim v rámci výzkumu podaří prokázat použitelnost i v jiné než

    … více »
    karkar | Komentářů: 9
    včera 13:00 | Zajímavý projekt

    Na GitHubu byl publikován reprodukovatelný návod, jak rozchodit Adobe Lightroom CC na Linuxu a Wine. Návod byl vytvořený pomocí AI Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Pokud by někdo potřeboval Wayland kompozitor uvnitř počítačové hry Minecraft, aby mohl zobrazovat okna desktopových aplikací přímo v herním prostředí, může sáhnout po Waylandcraftu. Ukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.5. 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1655 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    13.7.2007 09:11 spectrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Windows mi OpenSource zrovna nepřijde. Pak bych myslel, že to celé bude na Linuxu.
    13.7.2007 11:35 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Neboj, bude to nakonec i na Linuxu. Jenomže akreditovat učebnu pro Linux je trošku potíž, jelikož je zapotřebí zajistit jednotné prostředí ve všech učebnách. U Windows je to taky tak, že 98, XP nebo Visty mají každá svojí akreditaci. No a akreditovat každou distribuci je pakárna. Dokonce i kdyby to bylo jen rozlišeno balíčkovacím systémem a sprácem oken, kombinací bude hafo.

    Teď se tedy připravuje distribuce, která se bude dodávat jako akreditovaná platforma pro testování. Až bude vybrána (protože tvořit novou je asi nesmysl), dodělám modul 2 pro Linux a bude to komplet.

    Jinak ještě upozornění: testy jsou modulární. Můžu si třeba zvolit modul 3 že bude Write, modul 4 Excel a modul 7 zase Thunderbird a Explorer.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    13.7.2007 09:15 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Zvláštní, kolik lidí nedokáže správně vybrat typ ankety, nebo snad někdo zároveň může žádat o akreditaci SW a netušit o co jde?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    13.7.2007 11:50 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Jo, byla to moje první anketa. Uvažoval jsem ale, že se objeví někdo, kdo si zažádá o akreditaci učebny a zároveň si udělá testy. Je jasný, že jakákoli jiná kombinace nedává smysl.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    13.7.2007 09:17 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    jednotné testy pro všechny a testovaného náhodně posadit před windows, linux či mac. jedině tak ty testy k něčemu budou
    13.7.2007 11:47 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Souhlas! To je super! Teď to ale chce nainstalovat si všechny verze všech operačních systémů, všechny verze všech kancelářských balíků, prohlížečů a mailových klientů, a zkusit složit všechny testy na všech kombinacích abych měl jistotu, že to vlastně půjde. Třeba hromadná korespondence v KOffice nevím jestli jde. Chceš do toho jít?
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    13.7.2007 12:42 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    nemám zájem. jen bych rád dodal, že tento test se nejmenuje ani MSODL ani OOoDL. v řidičáku také nemám uvedenou značku auta v kterém jsem prodělal autoškolu. zaměstnanec s ECDL z MSO by měl být schopen se v konkurenčních produktech zorientovat a fungovat, jinak je tento test jen fraškou, ať už na jakékoliv platformě.
    13.7.2007 13:34 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Souhlasím, že člověk, kterej složí ECDL na jakémkoli stroji, bude schopen pracovat kdekoli jinde po 2 hodinách od prvního seznámení s programem. To ale je problém spíš výuky než ověření znalostí.

    Běžně se učí klepnout "na to druhý tlačítko zprava, a pak OK". Což je chyba, protože uživatelé pak jen nahrazují automat. Měly by se vyučovat principy řešení problémů. Jenže to by chtělo pořádný učitele a lektory, kteří si nechtějí jen odkroutit svých 8,5 hodiny a vypadnout domů. Ale to je stará známá věc.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    eXces avatar 13.7.2007 18:24 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Já bych byl takový pořádný lektor a učitel, jen se k tomu dostat:-)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    13.7.2007 13:03 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    ECDL je fraskou uz od zacatku, protoze s tim prisel Microsoft, napasoval to na svuj SW a pak se od toho naoko distancoval, aby nebylo videt ze za tim stoji Microsoft, ale aby z toho vyplivalo ze pocitac=Windows+Word. Takze je i potesujici ze to jde na Linuxu.

    Navic ECDL ma v nazvu European, takze v asii si nemuzes sednout k pocitaci? Vize ze by ze skol meli lizt lidi co dokazi ovladat "kancelarsky balik" a ne "MS Office" a/nebo "OpenOffice.org" je sice pekna, ale bohuzel utopicka. Ostatni baliky je vhodne ukazat, neco v nich vyzkouset, ale zaci stejne budou umet to co se uci primarne. A ucit vsechny stejne je hloupost, to se pak nenauci nic.

    Sice do toho u nas moc kecat nemuzu, ale zkusim to minimalne navrhnout, pozadat o akreditaci.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.7.2007 13:27 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    A hele, zdravím Varnsdorf. Právě tam jsem jezdil školit a testovat ECDL.

    Fraška? Možná. Já nad tím tak moc nepřemýšlím. Je to pro mně možnost jak si vydělat na chleba. A pokud se tato MS fraška dá využít pro podporu Linuxu, tím líp ne :-)?

    V Evropě je to jednoznačně nejznámější koncept testování, ačkoli vím, že existují další. Zřejmě se zase projevuje MS agresivní management. Když už tedy udělali celou osvětu za nás, tak se svezem ne?

    European v názvu sice mnohé předjímá, ale certifikát platí i v některých zámořských zemích (včetně USA, takže asi přece jen všudypřítomné bratrstvo MS pracky). Ale spíš na západ od Evropy, takže v Indii a Číně bude mít MS určitě zase nějakou jinou alternativu.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    eXces avatar 13.7.2007 18:26 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    ECDL není úplně špatná věc, před několik lety jsem se díval, že bych z fleku ten certifikát získal, ale byla to na mě drahá sranda. Nevím jak je to dnes, nezjišťoval jsem. Ale jinak ta propagace oss se mi líbí.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    13.7.2007 23:14 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    No, abych byl spravne pochopen, fraskou to zacinalo, dnes uz je to trochu jinde a pokud to nekomu pomuze pri hledani prace atd, tak proc ne.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.