abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 9
    24.10. 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.10. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.10. 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    ECDL na opensource platformě - už můžete

    13.7.2007 08:32 | Přečteno: 1264× | Ostatek | Výběrový blog

    Tak jsem zamakal a povedlo se. Oproti původnímu plánu sice ještě nejsou připravený ECDL testy pro Linux (to se teprve chystá - snad do konce roku), ale na OOo + FF a TB už to jde!

    První akreditace této SW platformy už byla udělena. Testovací střediska upozorňuju, že zatím je to polooficiální. Počkejme si do konce prázdnin. Teď probíhá ověřování a hledání chibyček :-) v textech zadání. Už jsem jich třeba sám pár po sobě objevil.

    Jo - kdo se chcete přesvědčit: http://www.ecdl.cz/ucebna_detail.php?id=63

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Zažádáte o akreditaci, nebo budete mít zájem o testování ECDL na OpenSource platformě?
     (1 %)
     (15 %)
     (67 %)
     (18 %)
    Celkem 72 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.7.2007 09:11 spectrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Windows mi OpenSource zrovna nepřijde. Pak bych myslel, že to celé bude na Linuxu.
    13.7.2007 11:35 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Neboj, bude to nakonec i na Linuxu. Jenomže akreditovat učebnu pro Linux je trošku potíž, jelikož je zapotřebí zajistit jednotné prostředí ve všech učebnách. U Windows je to taky tak, že 98, XP nebo Visty mají každá svojí akreditaci. No a akreditovat každou distribuci je pakárna. Dokonce i kdyby to bylo jen rozlišeno balíčkovacím systémem a sprácem oken, kombinací bude hafo.

    Teď se tedy připravuje distribuce, která se bude dodávat jako akreditovaná platforma pro testování. Až bude vybrána (protože tvořit novou je asi nesmysl), dodělám modul 2 pro Linux a bude to komplet.

    Jinak ještě upozornění: testy jsou modulární. Můžu si třeba zvolit modul 3 že bude Write, modul 4 Excel a modul 7 zase Thunderbird a Explorer.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    13.7.2007 09:15 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Zvláštní, kolik lidí nedokáže správně vybrat typ ankety, nebo snad někdo zároveň může žádat o akreditaci SW a netušit o co jde?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    13.7.2007 11:50 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Jo, byla to moje první anketa. Uvažoval jsem ale, že se objeví někdo, kdo si zažádá o akreditaci učebny a zároveň si udělá testy. Je jasný, že jakákoli jiná kombinace nedává smysl.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    13.7.2007 09:17 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    jednotné testy pro všechny a testovaného náhodně posadit před windows, linux či mac. jedině tak ty testy k něčemu budou
    13.7.2007 11:47 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Souhlas! To je super! Teď to ale chce nainstalovat si všechny verze všech operačních systémů, všechny verze všech kancelářských balíků, prohlížečů a mailových klientů, a zkusit složit všechny testy na všech kombinacích abych měl jistotu, že to vlastně půjde. Třeba hromadná korespondence v KOffice nevím jestli jde. Chceš do toho jít?
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    13.7.2007 12:42 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    nemám zájem. jen bych rád dodal, že tento test se nejmenuje ani MSODL ani OOoDL. v řidičáku také nemám uvedenou značku auta v kterém jsem prodělal autoškolu. zaměstnanec s ECDL z MSO by měl být schopen se v konkurenčních produktech zorientovat a fungovat, jinak je tento test jen fraškou, ať už na jakékoliv platformě.
    13.7.2007 13:34 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Souhlasím, že člověk, kterej složí ECDL na jakémkoli stroji, bude schopen pracovat kdekoli jinde po 2 hodinách od prvního seznámení s programem. To ale je problém spíš výuky než ověření znalostí.

    Běžně se učí klepnout "na to druhý tlačítko zprava, a pak OK". Což je chyba, protože uživatelé pak jen nahrazují automat. Měly by se vyučovat principy řešení problémů. Jenže to by chtělo pořádný učitele a lektory, kteří si nechtějí jen odkroutit svých 8,5 hodiny a vypadnout domů. Ale to je stará známá věc.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    eXces avatar 13.7.2007 18:24 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    Já bych byl takový pořádný lektor a učitel, jen se k tomu dostat:-)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    13.7.2007 13:03 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    ECDL je fraskou uz od zacatku, protoze s tim prisel Microsoft, napasoval to na svuj SW a pak se od toho naoko distancoval, aby nebylo videt ze za tim stoji Microsoft, ale aby z toho vyplivalo ze pocitac=Windows+Word. Takze je i potesujici ze to jde na Linuxu.

    Navic ECDL ma v nazvu European, takze v asii si nemuzes sednout k pocitaci? Vize ze by ze skol meli lizt lidi co dokazi ovladat "kancelarsky balik" a ne "MS Office" a/nebo "OpenOffice.org" je sice pekna, ale bohuzel utopicka. Ostatni baliky je vhodne ukazat, neco v nich vyzkouset, ale zaci stejne budou umet to co se uci primarne. A ucit vsechny stejne je hloupost, to se pak nenauci nic.

    Sice do toho u nas moc kecat nemuzu, ale zkusim to minimalne navrhnout, pozadat o akreditaci.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.7.2007 13:27 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    A hele, zdravím Varnsdorf. Právě tam jsem jezdil školit a testovat ECDL.

    Fraška? Možná. Já nad tím tak moc nepřemýšlím. Je to pro mně možnost jak si vydělat na chleba. A pokud se tato MS fraška dá využít pro podporu Linuxu, tím líp ne :-)?

    V Evropě je to jednoznačně nejznámější koncept testování, ačkoli vím, že existují další. Zřejmě se zase projevuje MS agresivní management. Když už tedy udělali celou osvětu za nás, tak se svezem ne?

    European v názvu sice mnohé předjímá, ale certifikát platí i v některých zámořských zemích (včetně USA, takže asi přece jen všudypřítomné bratrstvo MS pracky). Ale spíš na západ od Evropy, takže v Indii a Číně bude mít MS určitě zase nějakou jinou alternativu.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    eXces avatar 13.7.2007 18:26 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    ECDL není úplně špatná věc, před několik lety jsem se díval, že bych z fleku ten certifikát získal, ale byla to na mě drahá sranda. Nevím jak je to dnes, nezjišťoval jsem. Ale jinak ta propagace oss se mi líbí.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    13.7.2007 23:14 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ECDL na opensource platformě - už můžete
    No, abych byl spravne pochopen, fraskou to zacinalo, dnes uz je to trochu jinde a pokud to nekomu pomuze pri hledani prace atd, tak proc ne.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.