abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Věk moderátorů

    16.2.2014 13:57 | Přečteno: 1411× | Stunome | poslední úprava: 16.2.2014 13:57

    Jaký máte pocit ze sledování televizních zpráv? Jsou moderátoři příliš staří, mladí, nebo prostě tak akorát? A jak je to ve světě?

    V rámci úkolu jsme se jali dělat rísrč. Každá skupinka dostala zadánu televizi a jejím úkolem bylo zjistit komentátory hlavní zpravodajské relace dané televize a jejich věk. Na paškál jsme si vzali většinu Evropy a největší mezinárodní zpravodajské kanály. Velmi zábavné byly především skupiny, které díky exotičnosti jazyka v dané zemi odhadovaly věk podle vzhledu, což nám přišlo vtipné zvláště u Al Jazeery - tyto výsledky jsme však vzhledem k jejich nízké vypovídací hodnotě nemohli použít a tak byly vynechány.

    Proč vlastně to celé? Cílem bylo především zjistit, jak si stojí se stářím moderátorů bývalého východního bloku oproti západu. Další věcí je předpoklad, že starší člověk by měl být zkušenější a tedy i důvěryhodnější. A jak to tedy celé dopadlo?

    ...výsledky!

    Do analýzy byly nakonec vybrány tyto země a stanice, u kterých jsme měli relevantní data:

    ZeměStanicePrům. věk
    Česká republikaČT, Nova, Prima34.26
    SlovenskoTV JOJ, Markíza, TA339.12
    Velká BritánieBBC50.78
    FrancieFrance2433.15
    EstonskoETV44.6
    SlovinskoRTV SLO40
    RuskoNTV35.4
    KanadaCBC46.13
    RumunskoTVR 139.2
    RakouskoORF43.4
    USAFOX50
    NěmeckoZDF51
    PolskoTVP45
    Průměr42.46

    Jak jde vidět z tabulky, ČR je silně pod průměrem sledovaných zemí, nejstarší moderátory pak mají v Německu a Velké Británii. Celkem překvapivý je výsledek Francie, která má moderátory mladší než ČR.

    V rámci bývalého východního bloku vychází průměrný věk na 39.65 let, zatímco na západě je to 45.74 let, a kdyby nebylo Francie, číslo by to bylo mnohem vyšší - medián je 48.06 (ovšem počítaný až z průměrů daných zemí).

    Česko vs. Slovensko:

    Jak se sluší, ještě na závěr si musíme poměřit *** se Slováky. Pojďme se tedy podívat na konkrétní stanice:

    ČT34.44
    Nova33
    Prima35.33
    Průměr34.26
    TV JOJ38.5
    Markíza41.25
    TA337.6
    Průměr39.12

    Jde tedy jasně vidět, že v ČR jsou moderátoři v průměru i o několik let mladší, než je tomu na Slovensku, které se blíží průměru bývalého východního bloku. Další zajímavý jev je, že u nás překvapivě nemá ČT nejstarší komentátory, ale předhání ji v tom Prima, i když jen mírně.

    Závěr

    Při měření nebyl nikdo zraněn. Kostičky pomalu docházejí. Komentáře prosím v komentářích, a všeci povinně vyplnit anketu!

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Moderátoři hlavních zpráv v televizi mi přijdou:
     (6 %)
     (9 %)
     (1 %)
     (84 %)
    Celkem 116 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.2.2014 14:12 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Vek moderátorov by som neriešil, najmä nie u nás, kde sú to len hlavy, ktoré čítajú text. V rade zahraničných staníc si aj pripravujú rozhovory a proste robia časť práce moderátorov "publicistických relácií" (podľa toho čo si napísal ale porovnávaš len moderátorov hlavných spravodajských relácií).

    Vek, ale najmä skúsenosti, znalosť problematiky - to by som riešil u ľudí, ktorí pripravujú jednotlivé reportáže.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    pools avatar 16.2.2014 14:20 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Tady šlo především o to jak působí na průměrné lidi, kteří tu stanici sledují. Určitě budu vnímat jinak, když ty zprávy bude číst patnáctiletý kluk, nebo osmdesátiletý děda.
    Vivre libre ou mourir!
    16.2.2014 14:45 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Myslíš něco jako důvěryhodnost vystoupení Gross/Schwarzenberg?
    16.2.2014 14:55 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Jasné, ale či bude vek 30 alebo 50 (zjavne podľa výskumu v blogu bežný vek), bežný človek to berie ako dospelosť a nemá asi problém uveriť, že to čo mu ten človek hovorí (číta) nie je práve teraz vymyslené (teraz vynechajme dôveryhodnosť správ tej-ktorej stanice, s tým moderátor neurobí nič).

    Ak ale bude robiť reportáž na politickú tému a rozhovor so skúseným politikom nejaká 20 ročná žabka, problém mám. Jednak ešte bude mať tak maximálne názor na nový vzhľad facebooku a jednak ju skúsený politik povedie tam kam sám chce. To už chce nejaký rozhľad, aspoň pár rokov skúseností a prehľadu v tej téme (napr. politike). A to mladý (99,99 percenta) nemá.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    16.2.2014 19:08 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Podle sebe soudím tebe?
    16.2.2014 19:26 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    On má ten člověk nad Vámi pravdu.

    Oni si to mladí neuvědomují, ale skutečný náhled na svět podložený jednak určitými životními zkušenostmi, jednak nutností prožít některé situace, se začíná získávat někdy nejdříve od 30.

    Nemá to nic společného s inteligencí, ani se znalostmi, ani (zcela) se vzděláním. Je to o vývoji člověka a jeho zrání.

    Řada lidí tento náhled nemá ani ve stáří, ale obecně životní zkušenosti se ve 20 opravdu, s výjimkou velmi výjimečných případů, čekat nedají.

    Navíc lidé mezi 20–30 jsou strašně černobílí, ode zdi ke zdi, nesmiřitelní a neschopní se zhusta podívat jinou optikou. Sám jsem byl takový také, nebyl jsem chytřejší.

    I z tohoto důvodu se politické strany i různí ideologové snaží manipulovat především věkovou skupinu do 30, ideálně do 25 let, tedy zejména studenty. Tito neprohlédnou manipulaci, protože jim chybí právě ta životní moudrost, ty životní zkušenosti a ta vyzrálost. Často bojují za svobodu, kterou jim nabulíkoval někdo jiný, aby je zotročil.

    16.2.2014 21:09 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Tomu bych možná věřil, kdybych před chvílí nevlezl do diskuze na Novinkách.
    16.2.2014 23:18 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Realita nazávisí na tom, kolik lidí tomu věří, a kolik lidí jí odhlasuje. Naštěstí.
    17.2.2014 16:14 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Pravda je ve hvězdách.
    xxx avatar 18.2.2014 23:02 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Ale ne, ma pravdu. Po tricitce to na chlapa prijde. Ziska pocit, ze sezral salamounovo hovno, vsude byl, vsechno zna nejlip, atd. Sebereflexe zcela vymizi. Diskuse s nekym takovym je pak zcela nemozna, protoze sice, jak p. Ponkrac pise, nektere veci se objevuji proste s vekem, ale bohuzel ne vsechny. A prave v tech vecech, kde je dotycny nejvice mimo, si to nejmene uvedomuje.

    Pokud si jako bonus v tomto obdobi poridi potomka je to uplna konecna. Po case vsak (vetsinou) prichazi navrat sebereflexe, a clovek se postupne zacne stavat snesitelnym.

    Dostatek ruznych exemplaru v ruznych stadiich naleznete i zde na AbcLinuxu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    pavlix avatar 19.2.2014 08:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Tak to se máte na co těšit, mně ještě třicet nebylo ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Hans1024 avatar 16.2.2014 17:48 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Pokud jste chtel znat nazor prumernych lidi, tak jste mozna na spatnem serveru. :-D
    Veni, vidi, copi
    pools avatar 16.2.2014 17:50 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    To je mi jasné, že tady je to dost ustřelené oproti "normálnímu lidu" ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    pavlix avatar 16.2.2014 18:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Ó nikoliv. Na tomto serveru najdeš lidi, kteří vědí všechno... tedy i všechno o normálních lidech ;). Někteří z nich se dokonce na Abclinuxu dostali omylem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    AsciiWolf avatar 16.2.2014 14:48 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Vek, ale najmä skúsenosti, znalosť problematiky - to by som riešil u ľudí, ktorí pripravujú jednotlivé reportáže.
    +1
    vlastikroot avatar 16.2.2014 19:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Jaký máte pocit ze sledování televizních zpráv?

    Nevim, jestli se mam smat, nebo z toho mit depresi. Proto televizi vubec nemam a tudiz na ni nekoukam.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    16.2.2014 19:07 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Tudíž nemůžeš mít bezprostřední pocit ze sledování televize...
    16.2.2014 19:18 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Jak to? Je tam hezká Borhyová, docela jí to občas sluší. Jen to ruší Koranteng. Navíc má Borhyová malý výstřih a je moc oblečená. Jinak jsou tam hezká zvířátka.

    Zprávy si logicky odporují, jednak v průběhu jedněch zpráv, jednak v průběhu několika dní. Tudíž je nejde brát vážně.

    Ale jinak, uvítal bych větší výstřihy.

    Protože to co mluví je bezcenné.

    16.2.2014 21:14 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Jak může někdo, kdo nesleduje televizi, mít přehled o tom, co se děje v televizi, aniž by to bylo zprostředkované, tedy zřejmě zkreslené?

    Korantengův xicht jsem neviděl dobrých deset let a vůbec jsem netušil, že tam ještě podporuje rasovou vyváženost zpravodajství.
    16.2.2014 23:22 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Bohužel u rodičů televize je na prvním místě. Takže občas jsem nucen shlédnout – byť proti mé vlasní vůli – i tv zprávy. Byť se to stává velmi zřídka.

    Jinak televizi nesleduji, případy mučení, kdy jsem nucen jednou za uherský rok zprávy shlédnout ve mně budá výše uvedneý dojem.

    Jinak bych taky vyměnil Emmu Smetanovou. Jednak si příjmením hraje na chlapa, a určitě jsou mnohem hezčí holky s trochu lepším projevem.

    Když už ty zprávy za nic nestojí obsahově, měli by o to více dbát na estetický prožitek.

    Korantenga chápu, na zprávy se nedívají pouze ženy. A je třeba vidět i nějakého pěkného samce s hezkou kravatou. Musí to být genderově vyvážené.
    18.2.2014 11:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Emma Smetana tam zustane. Ono totiz nezalezi na tom, co clovek umi, jak vypada, ale s kym je pribuzny.
    16.2.2014 19:09 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Pokud někdo očekává z televizních zpráv, že bude informován, tak má smůlu. Televizní zprávy jsou čistá politická agitace ve smyslu Goebbelse, asi tak o 10 řádů fikanější agitace, než měli komunisti. To samé se týká novin.

    Cílem televizních zpráv není lidi informovat, ale manipulovat je. Klidně za cenu lží, pololží či vybraných zpráv.

    Z tohoto vyplývá, proč se vůbec na telvizní zprávy koukat, nebo proč číst noviny. Obé už 10 let nedělám, a nijak se to neprojevilo na tom, že bych nebyl v obraze. Ba právě naopak.

    Televizní zprávy slouží politickým cílům, nikoli informovanosti. A ano, komunisti v tomto byli proti dnešní době naprostí žabaři.
    16.2.2014 19:13 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    +1
    16.2.2014 19:48 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Cílem televizních zpráv není lidi informovat, ale manipulovat je. Klidně za cenu lží, pololží či vybraných zpráv

    Naprostý souhlas. A i se zbytkem příspěvku. Kdo si myslí, že média (říkejme tomu třeba mainstreamová média, tj. i včetně televizního zpravodajství), slouží k informování, tak je na omylu.

    Média prvoplánově nezprostředkovávají informace, ale zájmy. A i když se náhodou vyskytne nějaká informace, tak ta je většinou účelově překroucená. Naštěstí je tu ještě celkem svobodný internet (ještě pořád, ale i to se může časem změnit). Kdo považuje média za zdroj informací, tak toho je mi hluboce líto. Žádná "informace" se v médiích neobjeví náhodou, ale vždy s nějakým záměrem. Jediné, co můžu k tématice blogu říct, je to, že to jsou ve většině případů pěkní lidé a že ty výstřihy jsou často velmi lákavé (podle mojeho letmého vrtulníkového přehledu). To je ale asi tak všechno.

    16.2.2014 21:15 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Média prvoplánově nezprostředkovávají informace, ale zájmy. A i když se náhodou vyskytne nějaká informace, tak ta je většinou účelově překroucená. Naštěstí je tu ještě celkem svobodný internet (ještě pořád, ale i to se může časem změnit). Kdo považuje média za zdroj informací, tak toho je mi hluboce líto.
    presne to plati i pro vetsinu zdroju na internetu, dokonce bych se nebal tvrdit, ze kdyz vyberu nejaky nahodny (pseudo)zpravodajsky web, tak s vcelku vysokou pravdepodobnosti tam budou informace mnohem vic selektivni, zavadejici a manipulativni nez napr. na CT24.
    16.2.2014 21:50 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    zavadejici a manipulativni nez napr. na CT24.

    No tak to si mě pobavil. Zahraniční zpravodajství na ČT24 je propaganda goebbelsovského zrna. Domácí zpravodajství možná ještě s oběma přihmouřenýma očima jde brát vážně. Je ti jasné, že to je jaksi unifikované zpravodajství? Vše se přebírá z Reuters (nebo podobného typu), to pak přebere ČTK a následně předhodí konzumentům ke zbaštění skrze ČT.

    A označovat všechny jiné zdroje než je univerzální nadiktovaný zdroj typu Reuters automaticky za manipulativní a zavádějící je trochu laciné. Nepopírám, že se to může v některých případech dít. Nezbývá nic jiného, než vzít rozum do hrsti a vstřebávat a třídit (a hlavně zapojit šedou kůru mozkovou). Ale Brát zahraniční "zpravodajství" ČT24 vážně, tak to může asi jen dementní Lojzík :-)

    16.2.2014 22:02 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    tak abys naoplatku pobavil ty me, tak mi prosim dej nejaky tip na aspon 2-3 cesky psane/mluvene zpravodajske weby, ktere maji zpravodastvi, zejmena to zahranicni, kvalitnejsi nez CT24 (btw: ja nenapsal, ze cokoli krom Reuters je automaticky manupulativni; a kdyz uz jsme u toho, velmi lacine je neurcite placat neco ve stylu "mainstream media jsou goebblsovska propaganda, nastesti je tady svobodny internet")
    16.2.2014 22:14 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Kvalita se poměřuje mírou opisování od Reuters? Ty si to sice nenapsal, ale patrně to tak bereš. Kdo hledá najde, šmudlo. literarky.cz , tyden.cz, občas i nakouknu i na ac24.cz, ale to beru spíš jen jako konfrontaci, taky tam píšou taky voloviny (ovšem voloviny jinak překroucené v jiném gardu). A za tím, že mainstream je goebbelsovská propaganda, tak za tím si stojím (co se týče zahraničního zpravodajství). Ta linie je totiž jasně vytyčená a nikdy se nepřekročí.
    16.2.2014 22:50 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Kvalita se poměřuje mírou opisování od Reuters?
    ne, staci, kdyz bude presnejsi, min manipulativni a selektivni, lepe uvedene v patricnem kontextu a souvislostech nez na CT24 pri alespon srovnatelne siri zaberu deni. Jestli to nekde opisou nebo maji vlastniho zpravodaje na miste je mne osobne vcelku jedno (i kdyz pochopitelne vlastni zpravodaj na miste se ceni, pokud to neni uplny debil)
    literarky.cz , tyden.cz, občas i nakouknu i na ac24.cz,
    tak abych byl laciny: ano, pobavils :-)
    16.2.2014 23:15 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    ak sa chceš pobaviť, tak wertyzreport :-D
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    16.2.2014 23:21 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    ne, staci, kdyz bude presnejsi, min manipulativni a selektivni,
    A ono se to někde děje? Ještě jsem si toho nestačil povšimnout. To je jenom o něco méně modifikovaná a trošku jinak přežvýkaná agenda. Ale jinak v podstatě to samé.
    uplny debil
    Obávám se, že zahraniční zpravodajové ČT (komerční televize radši ani nebudu připomínat) se z tohoto zařazení vůbec nevymykají :-). vždycky přednesou, co se po nich vyžaduje. Tak jsme se vzájemně pobavili a tak je to správné, sranda musí byt :-).
    19.2.2014 17:51 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Je ti jasné, že to je jaksi unifikované zpravodajství?
    Neviem, či si na to ešte niekto z pamätníkov spomenie, ale niekedy v 90. rokoch viedli v našich postkomunistických masmédiách, ktoré sa vydávali na cestu slobody slova a názoru a vraj vysoko profesionálnej žurnalistiky, múdre debaty o tom, že treba prísne rozlišovať politické spravodajstvo a politické komentáre... že redaktor(moderátor je len bezduché médium, prostredníctvom ktorého a posiela správa)v spravodajstve nemá čo vyjadrovať nejaký názor, správa má obsahovať "objektívne" fakty a hotovo. Komentár t.j. analýza a hodnotenie tých faktov má byť jasne (aj s grafickým upozornením, ak by to niekomu nedošlo) oddelený od spravodajstva. Odvtedy máme objektívne správy na vysokej prof. úrovni, to, že napr. moderátorka šport. spravodajstva si zmýli sekundy s minútami, keď komentuje zaostávanie pretekárky v slalome za najrýchlejším časom:), je nepodstatný detail.

    Mne hneď vtedy nešlo do hlavy,čo asi myslia tou objektivitou spravodajstva bez konfrontácie rôznych názorov na tú istú vec...a jasne označené komentáre na tej profi úrovni mi hneď pripadali ako nezáživné simulované rozhovory podľa dopredu schválenej osnovy.Len čo sa nová moc pevne usadí na svojej pozície, prvé čo spraví, zbaví sa "živelnosti a neporiadku," a dostane médiá na vysokú prof. úroveň.
    16.2.2014 20:40 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Z tohoto vyplývá, proč se vůbec na telvizní zprávy koukat, nebo proč číst noviny.
    A taky proc delat pruzkum toho, co se tam vlastne deje..

    Bohuzel pools na moji prosbu pod poslednim blogem, aby zkusili neco s Blisty, nereagoval. To by mne prislo o poznani zajimavejsi a uzitecnejsi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    16.2.2014 20:35 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    mam pocit, ze je zapisek zkopirovany z nejakeho blogu, ze uz jsem jej nekde videl...
    pools avatar 16.2.2014 21:18 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Ne, zkopírovaný není. Ale je to součást výuky - dělalo na tom x lidí a y o tom napsalo, takže bych to viděl na to, že jste potkal blog nějakého Stunome kolegy.
    Vivre libre ou mourir!
    Max avatar 16.2.2014 21:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Mile mně překvapuje prozatimní výsledek ankety. Osobně se tedy na televizi dívám, ale je to asi tak 2x týdně u přítelkyně (Simpsňáci, Přátelé apod. klasiky, nic víc).
    Vžy mně ale lehce pocuchá moje mamuša, když přijde s nějakou extra novinou, nad kterou zůstává rozum stát a posílá jí dál ve smyslu : v novinách psali, že ...
    Když tu absurditu slyším, tak se ptám : "Noviny, nebo zase ten Blesk?". Nojo, problém je, že pro lidi jsou noviny "Blesk", kde je 50% vymyšlených blbostí a 40% překroucených polopravd, zbylých 10% je vtip dne a víkendová křížovka.
    Pokud jde o kvalitu novin ve smyslu novin, tak bohužel nevím, nečtu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.2.2014 21:16 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    IIRC ještě je tam Dívka dne.
    17.2.2014 09:30 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Počítají se do toho i kolotočářské Mařeny...?
    xkucf03 avatar 18.2.2014 00:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Další věcí je předpoklad, že starší člověk by měl být zkušenější a tedy i důvěryhodnější.

    Tady je právě rozdíl mezi tím, co člověk pozoruje na náhodném vzorku lidí, které v životě potkává – tam to může platit – a mezi tím, co mu bylo za nějakým účelem podstrčeno (moderátor, politik, „vědec“ nebo „osobnost“, kteří tě mají o něčem přesvědčit).

    Také musím vzpomenout jednoho spolužáka, který si barvil pramínky vlasů na šedivo, aby lépe uspěl na obchodních jednáních :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 18.2.2014 14:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    Také musím vzpomenout jednoho spolužáka, který si barvil pramínky vlasů na šedivo, aby lépe uspěl na obchodních jednáních :-)
    Tož já jsem si taky prvně nechal narůst delší vousy, když jsem se se školeními probojoval do bohatších společností, kde je i vyšší věkový průměr. A pak mi to tak nějak zůstalo ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 18.2.2014 14:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů

    Třeba tamní zaměstnanci taky nosí vousy a vypadají staře, jen aby se „neshodili“ před školitelem nebo někým jiným zvenku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 18.2.2014 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    On je velký rozdíl mezi odhadnutým věkem a pocitovým věkem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2014 11:35 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věk moderátorů
    V Čechách si potrpíme na hezké mladé tvářičky a líbivé kostýmky, záběry hezkých nohou ve hlavních zprávách, dokonalý kýč postkomunistické kultury. Že by se zde objevila zkušená, šarmantní padesátnice, nebo šedesátiletý matador v hlavním vysílání zpráv, je vyloučeno.

    V Rakousku i Německu je úroveň veřejnoprávní televize rovněž mizerná. Zprávy a důležité diskusní pořady zde moderují ale muži a ženy různého věku. Ba co víc: dokonce různé váhové kategorie. Plnoštíhlé moderátorky středního věku jsou zde běžnou realitou. A moderují dokonce i zkušení novináři v předdůchodovém věku, alespoň v tomto ohledu respektuje veřejnoprávní televize mnohovrstevnatou diváckou obec.

    Ke kvalitě obsahu vysílání je lepší se snad ani nevyjadřovat. Schéma vysílání zpráv je všude zhruba stejné. Často se věnuje vysílací čas pitomostem, aby se odvedla pozornost od důležitých problémů, které by mohly vyvolat aktivitu občanů.

    Zdroj: http://news.e-republika.cz/article2432-Poklesla-kultura-ky-a-diskriminace-v-eske-televizi

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.