abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:00 | Nová verze

Po více než pěti měsících od vydání verze 3.11.0 byla vydána nová stabilní verze 3.12.0, tj. první z nové řady 3.12, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze zmínit počáteční podporu architektury mips64 (big endian) a programovacího jazyka D.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:00 | Komunita

Coffee Run je další krátký open source film od Blender Animation Studia. Vše o filmu na Blender Cloudu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2020.06.01 distribuce BlackArch Linux (Wikipedie). Jedná se o distribuci založenou na Arch Linuxu zaměřenou na penetrační testování a výzkum počítačové bezpečnosti. Z novinek lze zmínit přes 150 nových nástrojů. Aktuálně jich je 2553.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Komunita

V dubnu loňského roku získal multiplatformní open source herní engine Godot (Wikipedie) 50 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS) Mission Partners na portaci Godot Editoru na webové technologie (HTML5 a WebAssembly), vylepšení podpory WebRTC, přidání podpory WebSocket a vytvoření 3D modelů pro nová dema. Fabio Alessandrelli dnes přestavil jeden z výsledků: Godot Editor běžící ve webovém prohlížeči.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:44 | Nová verze

Včera bylo oznámeno přejmenování Raspbianu, tj. linuxové distribuce určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi, na Raspberry Pi OS. Dnešní příspěvek na blogu Raspberry Pi a také video na YouTube představuje květnové novinky již v Raspberry Pi OS, konkrétně ve verzi 2020-05-27. Zdůrazněny jsou například nové aplikace Bookshelf a Magnifier. Detaily v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Pozvánky

Dnes od 16:00 do 19:15 a zítra od 9:00 do 15:00 lze virtuálně navštívit festival novodobých kutilů Maker Faire Prague Online 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
28.5. 22:22 | Zajímavý projekt

S pomocí 3D tiskárny vyrobitelná klávesnice Katy K80CS (Deskthority, Geekhack) inspirovaná Kinesis Advantage je nyní open hardware – včetně souborů STL nově pod licencí Creative Commons BY-SA. Firmware byl dostupný již dříve. Jedná se o alternativu k populárnímu projektu Dactyl s řadou forků včetně varianty Dactyl-Manuform (viz též galerii, kterou spravuje Xah Lee).

Fluttershy, yay! | Komentářů: 64
28.5. 22:11 | Nová verze

Android Studio (Wikipedie), tj. oficiální integrované vývojové prostředí pro vývoj aplikací pro mobilní operační systém Android, bylo vydáno v nové stabilní verzi 4.0. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
28.5. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 1.14 systému pro správu a verzování zdrojových kódů Apache Subversion (Wikipedie). Jedná se o LTS verzi. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
28.5. 14:22 | IT novinky

V červnu loňského roku bylo představeno Raspberry Pi 4 s 1 GB, 2 GB a 4 GB RAM. Dnes přibyla varianta s 8 GB RAM za 75 dolarů. Současně bylo oznámeno přejmenování Raspbianu na Raspberry Pi OS. K dispozici je beta verze 64bitové varianty. Minulý týden byla oznámena beta verze firmwaru umožňujícího bootování Raspberry Pi 4 z USB místo z SD karty.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
Kdy přecházíte na nové vydání distribuce/OS?
 (14%)
 (13%)
 (21%)
 (7%)
 (3%)
 (41%)
Celkem 353 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

Odporúčam multimedialnu distribúciu linuxu LibreELEC.tv
prípadne Lakka.tv na hry.

Regolith je uplne iný level, treba vyskúšať! https://www.omgubuntu.co.uk/tag/regolith

a ak chceš bezpečný a linux kde si môžeš všetko nastaviť podľa svojho skús Slackware.

Živé distro aj také existuje a volá sa SLAX.

http://haikufans.6f.sk
http://radiolin.6f.sk

Momentalne mam tieto masiny ktore pouzivam:
kupil som zanovny Lenovo Yoga 2 Tablet s Windows 8.1
a taktiez moja masina na ktoru nedam dopustit Lenovo ThinkPad T60, aj ked len s 32bit cpucko, nemam na nom funkčnú bateriu :(

ASUS Vivobook e203na - taka lacná vecička, uefiboot a hlavne funkčná bateria.

https://pastebin.com/iWY1XGFa

https://pastebin.com/F2ZKKz7u

# Linux user since 1998.

Aktuální zápisy

Why Linux is not the best for your desktop?

22.10.2010 14:53 | Přečteno: 1473× | poslední úprava: 23.10.2010 17:28

Why Linux is not the best for your desktop?

 

Takže hneď na začiatku chcem dodať, že tento zápisok je písany z sebareflexiou a tak trochu akože sa tomu nadáva - sebaironia? no že človeku ak sa niečo povie proti nemu tak si s toho nič nerobí a že sa vie ponad to povzniesť. Aj tento zápisok je o tom..

Do vôd linuxu som zavítal už niečo v roku 1998 a odvtedy je to môj pracovný nástroj.. Poslednou dobu ovšem veľa ľudí je nespokojných z linuxom a nevedia ani prečo. Takže jeden známy z ruska spísal dlhoobsiahly článok pozostavajúci z Otázok a Odpovedí prečo nie je Linux vhodný na desktop a aké mýty o ňom kolujú..

 

Takže prajem pekne čítanie: http://linux-faq.org/eng/index.html

 

UPDATE

Zeverejnujem konverzaciu s nim ktoru som mal cez icq:

16:52:49: in Gimp :-D
16:52:50: ?
lukove 16:52:53: no
lukove16:53:10: inscape
16:53:41: It's far away from Illustrator. it's not serious
16:53:48: not for serious work
lukove16:53:57: how much is cost of ilustrator
16:55:00: you may download it's fo free form Internet. no anybody will penalize you
lukove16:55:00: eh pls dont debato to this thema
16:55:27: still you do not get money form it you are free to use it
lukove 16:55:32: i say only one I AM NOT AGAINST Windows
lukove16:56:02: but linux is for me safe money
16:56:14: I do not pay money for windows
16:56:24: and you can not pay
lukove 16:56:25: and why you use it?
16:57:01: bacouse I want to work but not get sex with PC
lukove16:57:11: and i dont pay too becouse i do  not have 150eur for left
16:57:46: so what problem if you don pay?
lukove16:57:53: its not legal
16:58:08: Of illigal only in your mind
lukove16:58:28: say to microsoft this
lukove 16:58:34: they will be very happy
16:58:39: Do you know MS position?
16:58:45: thay do not against it
16:59:02: as Adobe etc
16:59:25: They are interesting in people are learn their productions
lukove 16:59:40: ok i put your link to haiku page but pls i get 10 lines of this icq chat too
17:00:24: it's very bad wrriten. Our english is terrible
17:00:51: if you want I may try to proper translate it
17:01:08: you may say that you wrote me to e-mail and I answered

 

Takže mam rad tipkov čo obhajuju windows a pritom pouzivaju ho a druhych navadzaju aby pouzivali "takmer" legalne

       

Hodnocení: 20 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

22.10.2010 15:35 Oskar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Jediné štěstí je, že pod tím článkem není diskuse, jinak by tam už byl flame dlouhý přes kilometr. Celé jsem to nečetl, ale vypadá to na pěknou demagogii... Třeba o té fragmentaci linuxových filesystémů - lež jako věž.
Jardík avatar 22.10.2010 17:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Já to nečetl. Linuxové FS se ale fragmentují a např. při častých aktualizacích (nemáte-li např. distribuci se zastaralým SW), vývoji softwaru a častým kompilacím, střich videa, práce s velkými soubory, ... se to i začne projevovat. Přirovnal bych to k NTFS (jehož fragmentace od verze, co je ve Vistě není taková, jako bývala ve Windows 2000). Navíc Windows dává často používané soubory "k sobě" a občas je to znát.
Věřím v jednoho Boha.
24.10.2010 12:52 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?

[citation needed]

22.10.2010 15:55 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Tie zvasty pisal niekto z M$ alebo sa nasiel niekto, kto to napisal sam a dobrovolne?
lukve avatar 22.10.2010 16:02 lukve | skóre: 27 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?

moc toho typka nepoznam... je z ruska ale co mi povedal ze to pisal sam. co mu zase ja moc neverim,.. je take porekadlo, ze sa hovory : "to si az priam pyta aby niekto za tym bol" takze tak... urcite za tym je niekto z MS

Donate Bitcoins: 14mXEWw9tgTtRT35RSvLL27XSpyety8x3N
Dalibor Smolík avatar 22.10.2010 16:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Nojo, normální PR článek .. takové se objevují dost často.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Jendа avatar 22.10.2010 17:00 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Tyhle války každého jenom otravují… Doporučuji vždy odpovědět následující:

To, že existuje určitá množina úkonů, která na Windows dělat nejde, nebo se na nich dělá mnohem hůře, je nepopiratelný fakt. Samozřejmě to platí i opačně, existují věci, které nejdou na Linuxu - zejména co se týče specializovaného SW/HW. Já na svém počítači dělám především věci z první skupiny.

Hotovo, konec, nikdo nemůže nic namítnout. Jednoduché, elegantní, ne?
5GBioShield | "Gravitace vyvrácena pokusem" | Tvoje složka chrání mě, moje složka chrání tebe.
22.10.2010 17:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
existuje určitá množina úkonů, která na Windows dělat nejde, nebo se na nich dělá mnohem hůře, je nepopiratelný fakt. Samozřejmě to platí i opačně, existují věci, které nejdou na Linuxu - zejména co se týče specializovaného SW/HW
Jenomže s tím, jak rychle se vyvíjí i naprosto nespecializovaný SW v nelinuxovém světě a ten linuxový za tím klopýtá, nejdou najednou na Linuxu ani úplně triviální věci, jako např. vytisknout text k události z kalendáře v prostředí KDE v plném rozsahu, tady je prostě systém chytřejší a text po první stránce pro tisk prostě neexistuje a víc než jednu stránku nevytiskne - možná prkotina, na kterou jsem narazil zrovna teď, ale tyhle a podobné věci popírají tolik proklamovanou svobodu uživatelů linuxových OS, a to bych se vsadil, že to je jen proto, že se při vývoji nemyslelo na to, že by tohle (plánovací kalendář) mohl chtít někdo vážně používat.

“Linux should not go to schools because most of its applications look like as if schoolboys created them.” Sometimes it seems that Linux developers simply humiliate users because this huge amount of mistakes and faults cannot be explained in other reasonable ways.

Něco na tom bude.
Jendа avatar 22.10.2010 18:06 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Ano, takže „vytisknout text k události z kalendáře KDE na více stránek v plném rozsahu“ spadá do druhé kategorie. Je to samozřejmě mrzutá chyba.
ale tyhle a podobné věci popírají tolik proklamovanou svobodu uživatelů linuxových OS

“Linux should not go to schools because most of its applications look like as if schoolboys created them.” Sometimes it seems that Linux developers simply humiliate users because this huge amount of mistakes and faults cannot be explained in other reasonable ways.
Mně se zdá, že obrovské množství takovýchto nedomyšleností je všude. Nemyslím si, že by na tom např. SW od MS byl nějak výrazně lépe.
5GBioShield | "Gravitace vyvrácena pokusem" | Tvoje složka chrání mě, moje složka chrání tebe.
22.10.2010 18:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Nemyslím si, že by na tom např. SW od MS byl nějak výrazně lépe.
Ale je. Jde o to, že skutečně při vývoji open source je zájem vývojáře tím určujícím pro funkčnost programů: co používám já, to bude funkční, co nepoužívám já, s tím se nebudu mazat. Určitě legitimní přístup, o to se hádat nechci. Řekl bych, že se MS určitě více řídí tím, co bude používat většina uživatelů SW (tím sice znechutí určitý malý okruh specialistů, kteří mají svérázné potřeby v jedné speciální oblasti SW a vůbec žádné potřeby v oblasti všeobecného SW; ale to nemůže vadit, ani z logiky přístupu k vývoji ani z logiky udržení tržního podílu).
Jendа avatar 22.10.2010 23:25 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Mě tedy při používání Windows (jen jako uživatel, nemluvím teď o jejich administraci) vytáčela spousta zdánlivých drobností. Část z nich lze řešit tunou 3rd party SW, část ne. Ale souhlasím s tím, že asi mám trochu jiné potřeby než běžný uživatel. Proto taky používám systém a desktop, který většina běžných uživatelů nepoužívá.
5GBioShield | "Gravitace vyvrácena pokusem" | Tvoje složka chrání mě, moje složka chrání tebe.
22.10.2010 22:59 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Nemyslím si, že by na tom např. SW od MS byl nějak výrazně lépe.
Třeba takové MS Office, ať už si o nich myslí kdo chce co chce, jsou podle mě v tomto směru fakt dobrý SW. Ve směru dotaženosti, komplexnosti funkcí, a přítomností "chyb blokujících práci" - jako že třeba nejde něco vytisknout, protože se s tím nepočítalo. Používám MS Office z roku 2003 bez jakéhokoliv service packu, jen s konvertorem pro ten jejich OOXML nebo jak se ty něcoX formáty jmenují. Občas člověk narazí na nelogičnost v chování, ale přestože používám v takovém Wordu většinu funkcí, nikdy jsem nenarazil na evidentní bug. Poslední OpenOffice už se tomu začínají funkčně přibližovat, bohudík.

Přeci jen je na tom viděl, že je to dělané stylem: vývoj funkcí - testování - opravy - testování - release. A ne jako u většiny OSS, kde jsou fáze vývoje/testování/release prolnuté, a radši než precizní oprava známých chyb se pořád pracuje na vylepšování, čímž se zase nové chyby vytvoří.
Shadow avatar 22.10.2010 17:32 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Zajímavé je, že z whois nelze zjistit, kdo je majitelem dané domény. Ať už za tím stojí kdokoliv, očividně si velmi zakládá na tom, aby se nepřišlo na to, kdo to vlastně je.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
22.10.2010 17:44 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
to je uz bezna prax, ze v whois uz nic o majitelovi domeny nenajdes; vsetko to ide cez contactprivacy.com
22.10.2010 17:38 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
V něčem má pravdu, většinou mi to připadá dost mimo.

Jinak pozor na věc: čím déle se člověk zabývá nějakým oborem, tím spíš mu přijde všechno na trhu na hovno.
gtz avatar 22.10.2010 18:36 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
takže zde něco je :

stoplinux.org.ru

mail co je tam vidím na live.ru tedy M$ z Ruska.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
23.10.2010 13:34 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
wow.. takze ked mam ja @hotmail.com, tak som MS odkial?
You son of a bit.. coin
gtz avatar 23.10.2010 21:23 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
ne, jak jsem psal ta stranka stoplinux je na ruske domene a psani i rusky a z toho jsem vyvozoval, ze by mohlo jit o MS odtamtud.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 22.10.2010 18:40 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
to je snad stejné jako toto : stoplinux
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
lukve avatar 22.10.2010 19:10 lukve | skóre: 27 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?

eh to vyzera na to iste :) mozno to je jeho stranka.....

Donate Bitcoins: 14mXEWw9tgTtRT35RSvLL27XSpyety8x3N
gtz avatar 22.10.2010 20:21 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Jak to stejné? je to stejné, však dole na stránce je tam odkaz na to co jsem poslal, včetně mailu live.ru
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
22.10.2010 19:56 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
:-)

Ale osobně mně nevíc dostalo toto (dovolím si volný překlad z anglické verze):
"Další zajímavá věc je statitika ukazující že procento uživatelů Linuxu je téměř identické s procentem duševně chorých lidí."
Že by i v Rusku znali našeho BLEKa?
Michal Fecko avatar 22.10.2010 23:19 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
pekne... miesto aby dali s procentom nadmieru nadpriemerne inteligentnych ludi, daju toto... inac jak je to s tou inteligenciou a sialenstvom? :)
23.10.2010 06:05 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Vztah inteligence a šílenství? Zajímavá otázka. Určitě tu nějaká korelace bude.

Zaprvé inteligentní člověk, i pokud by byl po psychické stránce zcela v pořádku (k opaku se dostanu později), je vždy vystaven většímu tlaku Vnějšího světa už jen z důvodu, že o něm ví. Krásně to shrnuje biblický citát (doufám, že si ho dobře pamatuju) "Blahoslaveni chudí duchem, neboť jejich je království nebeské" či matrixovské "Ignorance je blaženost".

Pokud inteligentní člověk ví, v jakém světě žije, v jakém stavu je naše lidstvo, planeta a vůbec, že okolní vesmír není vůbec příjemné místo k životu a že to, že to vůbec jsme, se dá nejlépe pospat jako zázrak, tak potřebuje buďto osobnost, který se s tím dokáže vyrovnat, nebo si musí vybudovat nějakou duševní oporu (třeba náboženství), aby se z toho naprosto a zcela nezbláznil. Mnohým lidem se to nejspíš stalo, stačí si vzpomenou třeba na pohnuté osudy matematiků Kurta Gödela a Georga Cantora, které vedlo jejich poznání příliš daleko za hranice všední skutečnosti a do konce života se z toho nevzpamatovali ...

Vezmu si pár příkladů z literatury: Ve Adamsově Stropařově průvodci se vyskytuje ultimativní mučící zařízení zvané Vír totální perspektivy, které ukáže člověku celý Vesmír v celé jeho majestátní nekonečnosti a pak jeho samotného, jako zcela nepatrnou, nedůležitou piditečičku. Skutečnost z tohoto poznání otřese mučenými natolik, že z toho zešílí. Jediná postava, která by nejspíš byla schopna tento zážitek přežít, je robot Marvin, jehož extrémně pesimistický názor na Život, Vesmír a vůbec nejlépe ilustruje fakt, že jeden lodní počítač po rozhovoru s ním spáchal sebevraždu autodestrukcí.

Obdobně je šílenství jeden z možných osudů hrdinů románů H. P. Lovecrafta, jejichž většina vychází z premisi, že poznání skutečnosti v celé její nekonečné hrůze a obludnosti je principiálně neslučitelné s duševním zdravím a že jediným štěstím lidstva je to, že tuto skutečnost ignoruje (dokonalým příkladem je první odstavec první kapitoly jeho povídky Volání Cthulhu, viz odkaz na anglickou verzi).

Nebo napříkklad Zloroj, vysoce inteligentní nehomotná entita z prapočátku času z Pratchettovy knihy Klobouk s oblohou, který si je plně vědom veškeré existence, což je pro něj natolik děsivé, že před touto skutečností prchá do myslí jiných inteligentích bytostí (to, že ony bytosti krátce po posednutí zešílí, je ale důsledek odbouráním jejich vnitřních zábran).

Zadruhé je jasné, že vysoká inteligence se dá považovat za poruchu (nebo alespoň vybočení ze standaru), už kvůli tomu, že porucha nemusí být z podstaty špatná (ve stylu "It's not a bug, it's a feature!" :-) ). Navíc se vysoká inteligence často vyskytuje u různých psychických poruch a poruch osobnosti. Mozek je velmi složitý orgán a při jeho vývoji se může stát, že některá centra se rozvinou na úkor jiných, takže dotčený jedinec může být v některých ohledech géniální, ale v jiném naprostý idiot - jen si vzpoměňte na autisty, kteří dokáží z hlavy fasktorizovat mnohamístná čísla, ale se kterými může být horší domluva než s delfínem.

Mimo toho si ještě vzpomínám na jednu teorii (bohužel jsem zcela zapoměl, odkud si jí pamatuju), která tvrdí, že všichni máme v mozku jakýsi filtr (něco na zplůsob "filtru normálnosti"), který do našeho vědomí propouší jen část toho, co se zpracovává na nevědomé úrovni. Ti, kdo mají tento filtr oslabený, mohou zpracovávat informace v mnohem větsí míře a dokáží díky tomu spojovat skutečnosti, které připadají těm s normálním filtrem nespojitelné.

Když si to porovnéme s genialitou, tak je tu vidět souvislost - jedna z základních vlastnosí géniů, schopnost přemýšlet nad skutečnostmi, které by "negénie" nikdy nenapadly, se tím dá vysvětlit tak, že géniové v důsledku slabších "filtrů normálnosti" dokáží na vědomé úrovni uchopit myšlenky, které "negéniové" zahodí ještě na nevědomé úrovni. Když potom "negéniové" říkají "Hmmm, tak tohle by mně nikdy nenapadlo", tak vlastně říkají "Mně to sice nejspíš také napadlo, ale můj mozek to zavrhl ještě na nevědomé úrovni". Bohužel důsledek oněch slabších filtrů má i nevýhodu - to, co ostaní "prostě neřeší", géniové bohužel řešit musí, no a důsledky hlubokého zabývání se životem, vesmírem a vůbec jsem už uvedl.

A z praxe vím, že zatímco normální lidé mají většinou i normální zájmy a obecně se chovají normálně (což je vlastně jen důsledek toho, jak definujeme normálnost), tak vysoce inteligentní lidé a géniové obzvlášť bývají často excentičtí a pokud už se chovají normálně (nebo to alespoň úspěšně předstírají), tak mají minimálně podivné zájmy a koníčky, které mohou připadat ostatním jako šílené. A archetyp "šílenmý vědec" je sám o sobě ještě starší než věda v našem slova smyslu ...

Podobně je to i s názory na život, vesmír a vůbec, zatímco většinová populace málokdy řeší zkutečnosti, které se jí přímo netýkají nebo jí alespoň nedávají zapomenou na nudu každodeního života (většina se vejde do kategorií politika (resp. nadávání na ni), ekonomika (jako předchozí), sport, život celebrit, co dáváji-dávali v kině/TV, osobní život a drby), inteligenti jsou schopní často diskutovat o všech možném, od silně odborné debaty mezi lidmi v oboru až po debaty obecně filosofického rázu. Pamatuju, jak se tvářili spolucestující, když jsme jednou při cestě vlakem probírali téma "Mezihvězdné válčení a jaké zbraně při něm použít".

Takže ano, korelace je tu určitě, ale dost záleží na definici - to, co je pro jednoho šílené, bude pro druhého naprosto normální, naopak věci, která většinová populace bere jako zcela normální, mohou být nezaujatým pohledem naproto šílené ...
pavlix avatar 23.10.2010 09:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Nemám pro to žádný relevantní zdroj, ale údajně "blahoslaveni chudí duchem" vůbec neznamená to, co si myslíš.
Pamatuju, jak se tvářili spolucestující, když jsme jednou při cestě vlakem probírali téma "Mezihvězdné válčení a jaké zbraně při něm použít".
A toto plané fantazírování řadíš mezi odborné debaty nebo ty filozofické?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Michal Fecko avatar 23.10.2010 11:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Grunt avatar 23.10.2010 23:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
:-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.10.2010 01:08 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Pamatuju, jak se tvářili spolucestující, když jsme jednou při cestě vlakem probírali téma "Mezihvězdné válčení a jaké zbraně při něm použít".
A toto plané fantazírování řadíš mezi odborné debaty nebo ty filozofické?
No, byla to obdoba "uvadění románových příběhů na pravou míru", takže spíš odborná, tedy alespoň tak odborná, jak může být odborná debata vedená amatéry. Nakonec jsme došli v debatě k tomu, že kosmická válka ve stylu toho, co se vyskytuje ve filech a seriálech, by nejspíš vůbec nefungovala, jenže na druhou stranu válčení, které by bylo realistické, by bylo z diváckého pohledu nezajímavé.
pavlix avatar 24.10.2010 01:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Beru.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.10.2010 12:34 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Koukám, rádio Jerevan rozjelo kampaň. Budou vysílat i audio?
23.10.2010 12:37 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Jenom pro upřesnění - většina z těch padesáti vejžblochtů není úplně mimo a dalo by se nad nimi diskutovat, pokud přidáme nějaké to upřesnění. Prostě jako v klasických otázkách a odpovědích rádia Jerevan.
23.10.2010 12:51 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Upřesnění jako tohle? :)
Otázka na Rádio Jerevan: „Je pravda, že kosmonaut Gagarin vyhrál v loterii automobil?”

Odpověď: „Ano, máte naprosto pravdu. Nebyl to však kosmonaut Gagarin, nýbrž učitel Afanasij Krivošejov, a nevyhrál automobil, ale ukradli mu bicykl.”
23.10.2010 15:16 jack
Rozbalit Rozbalit vše Re: Why Linux is not the best for your desktop?
Na podobné téma dělal prezentaci Bryan Lunduke(krom jiného člověk odpovědná za projekt Illumination Software Creator http://en.wikipedia.org/wiki/Illumination_Software_Creator) video záznam je uveřejněný na youtube

prezentace v roce 2009: http://www.youtube.com/watch?v=YoYL4R3Te2s

v roce 2010: http://www.youtube.com/watch?v=xkgahANeq14

PS: Tenhle týpek dělá na youtube už nějakou dobu pořad Linux action show, takže bych to bral jako celkem objektivní pohled :)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.