Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Po vymene Radeon 9600 PRO 128MB za vyse uvedenou kartu, sem zacal pozorovat vyrazne zpomaleni u nekterych her vyuzivajicich DX9. V OpenGL je ale vse v poradku. Pritom Geforce ma byt podle mnou zjistenych parametru vykonnejsi, vzdyt takty pameti a cipu jsou vyssi nez u toho Radeonu. Nektrei se urcite budou ptat proc sem udelal takovou blbost ze jsem menil ty karty.
Ja si ovsem nemyslim ze bych ji udelal. Vseobecne zname problemy s kartami ATI v linuxu se projevily i u me. Nefungujici Beryl, tzv. "Glithces" ve hrach, nefungujici jiny vystup u MPlayeru nez "opengl" majici pevne rozmery velikosti okna atd.
Tady je rozpis fps ktere sem dosahl v ruznych hrach:
Prey 800x600, hd . 30-50 fps Fear, DX9, 640x480, ld 10-18 fps HL2:Episode 1, DX9, 800x600, hd 10-12 fps HL2:Episode 1, DX81, 800x600, hd 30-40 fps Far Cry, DX9, 800x600, hd 4-6 fps Far Cry, DX9, 800x600, ld 10-12 fps Far Cry, OGL, 800x600, hd 30-50 fps Nexuiz, 800x600,hd 20-35 fps Warsow, 800x600,hd, 8xAF 60+fps Infernal, DX9, 640x480,ld (GeForce) 8-12 fps Infernal, DX9, 800x600,hd, 4x AA,(Radeon) 30-45 fps World of Warcraft, DX9, 800x600,hd 4-8 fps World of Warcraft, OGL, 800x600,hd 22-50 fps Stalker, DX9, 800x600, md 15-30 fps Flatout 2, DX9, 800x600,hd,PostProcessing "on" 20-40 fpsOtazkou tedy je proc hry ktere jedou pod DX9, jedou mnohem pomaleji na GeForce nez na Radeonu.Vypada to jak kdyby karta se neumela vyporadat s DX9, zatimco u DX8.1 a opengl je vse tak jak ma byt. V pocitaci ve kterem byla predtim se tento problem neprojevoval. Napr. Chronicles of Riddick pri "800x600, hd,SM2.0+, 2x AA", ktery taktez vyuziva DX9 jel naprosto v poradku bez jakehokoliv vyrazneho zpomaleni, dokonce i Stalker byl bez problemu hratelny a to i na mojem PC. Zkousel jsem ruzne verze ovladacu, ale nic se tim nezmenilo. Projevuje se to ale i ve Windows, takze me napadlo zkusit flashnout BIOS karty.
Nezna nekdo efektivni reseni tohoto problemu?
Tiskni
Sdílej: