abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 257 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.8.2012 09:15 QW11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    K tomu to je dost zle sa vyjadrovat pretoze toto su univerzalne znacky a na zmenu staci otocit ju spravnym smerom. K tomu je treba dodat ze za osadenie sice zodpoveda prevadzkovatel stavby ale staci jedna noc kedy tade prejde banda ponapitych budovatelov nasej buducnosti a clovek moze byt rad ak tam dajake znacku ostanu. Ako priklad uvediem ked u nas opravovali vodovod a banda tychto k...v prestavila znacenie tak ze smerovali vodicov rovno do tej jamy. A to bolo kusok za zakrutov.
    20.8.2012 11:54 asd2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky - PLUS
    Mě vytáčí:
    - nadbytek dopravních značek, nikdo je nesleduje - nestačí sledovat
    - dočasné značky neodstraněné po práci nebo o víkendu (hrozný n v příkopechešvar, za kterých bych pokutoval stavební firmy)

    Dodatek - Víte kolik oceli leží z podstavců dočasných značek? Já také ne, ale podle toho jak občas jezdím víkendově na kole, tak jsou toho tuny.

    20.8.2012 11:56 asd2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky - PLUS - nějak se to pomíchalo
    - dočasné značky neodstraněné po práci nebo o víkendu (hrozný nešvar, za kterých bych pokutoval stavební firmy)

    Dodatek - Víte kolik oceli leží v příkopech z podstavců dočasných značek? Já také ne, ale podle toho jak občas jezdím víkendově na kole, tak jsou toho tuny.

    20.8.2012 20:44 Marconi | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky - PLUS
    k tomu dodatku, z těch podstavců moc oceli nezbyde. Je to pozinkovaný železný jäckel.
    22.8.2012 11:27 asd2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky - PLUS

    Nevím z čeho jsou, ale jsou těžké. V podstatě musí, jinak by je poryvy vzduchu vyvrátily.

    Pokud postavím výstražný trojúhelník za auto, první projíždějící náklaďák trojúhelník povalí.

    5.9.2012 14:56 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky - PLUS
    On měl na mysli spíš ty patky. A ty jsou dnes z plastu, takže ocel by z toho nezískal vůbec žádnou.
    20.8.2012 13:22 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Presne na toto som nadával v Brne. V Kr Poli sa priebežne robí na systéme nadjazdov, a minulý týždeň po zmene tiež takto vznikol pekný zmätok: cieľ zrejme bol zúžiť premávku do jedného pruhu a druhý vyhradiť pre stavebné mechnizmy. Lenže lajdák čo tie značky osadzoval, tak niektoré otočil tak, že sa zvažovali doľava a po chvíli zas doprava.

    Najprv som sa čudoval čo za zmätky robí ten vodič predomnou, keď zrazu odbočil do "zakázaného" pruhu, až keď sa mi uvoľnil výhľad tak som zistil, že neviem či ísť za ním, alebo to risknúť (dať na zdravý rozum).

    Keď tam niekto spôsobí búračku, som zvedavý komu to dajú na zodpovednosť.
    Ja vim, on vi, a ty sed, nano!
    20.8.2012 15:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Keď tam niekto spôsobí búračku, som zvedavý komu to dajú na zodpovednosť.
    řidiči, samozřejmě

    btw, taky tam jezdím, a na směr sloupků prdím, prostě jedu podle auta před sebou nebo jak si otipuju aktuální záměr stavby
    5.9.2012 15:03 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Přesně. Autor blogu si stěžuje na vypnutý mozek u pokladačů značek, ale sám jej má při řízení zjevně vypnutý a musí jezdit podle šipeček. Ty sloupky jsou zábrana, za kterou se nemá jet. Ještě jsem nezažil, že by někdo řešil, jak jsou otočené. Tohle je opravdu to poslední, co by mě na silnicích a stavbách trápilo.
    5.9.2012 21:21 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Nesuď tak rychle. Pří řízení mám mozek zapnutý, jinak by asi neměl kdo psát. Jsou 2 extrémy -- 1) řídit se značkami přesně podle předpisů a 2) neřídit se jimi vůbec.

    ad 1) vinou bezmozků (kteří jsou za správné provedení práce odpovědní a placení) se dostáváme do absurdních situací, že bych třeba musel zajet někam, kam nemám (ne, neudělal jsem to). Kromě toho jsou místa, kde směr šipečky má smysl, protože podle šipeček jezdí normální doprava a proti nim jezdí vozidla stavby na stavbu (2 pruhy se oddělí deskami).

    as 2) druhý případ je anarchie. Dotaženo do konce by to znamenalo, že bych třeba projížděl semafor na červenou (zatím to nedělám), za což bys mě sepsul, že jsem debil, který nedodoržuje předpisy. Mimochodem, vidím často někoho, jak projede na červenou přes přechod, hned za patami chodce.

    My se samozřejmě nacházíme někde mezi extrémy a se stále zhoršujícími se předpisy se posouváme k anarchii, protože podle předpisů se prostě jezdit nedá (mohl bych doložit fotodokumentací, kdybych neseděl zavolantem). Paradoxně to někdy funguje líp, než podle těch předpisů.
    Ty sloupky jsou zábrana, za kterou se nemá jet. Ještě jsem nezažil, že by někdo řešil, jak jsou otočené.
    Přesně od toho jsou dopravní kužely, ty se dají otočit libovolně a pořád vypadají stejně. Někde v diskusi je odkaz na youtube, kde si ho můžeš prohlédnout.
    9.9.2012 12:37 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Co prohlédnout? Že kužely vypadají ze všech stran stejně? To musím vidět, jinak tomu neuvěřím :-)
    12.9.2012 22:27 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    V tom odkazu byl kousek z Červeného trpaslíka, člověk se tomu aspoň zasměje, dávám to ještě jendou sem: http://www.youtube.com/watch?v=_oDc2TQuDbQ .
    22.8.2012 22:53 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    na zuzene krizovatce pionyrska/lidicka jsem nedavno videl nejake auto projet par tema barevnyma sloupkama, evidentne je tam ruznym veci co je potreba sledovat proste moc a nekteri ridici to nestihaji :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    gtz avatar 20.8.2012 13:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    to je u nás skoro normální, že někde jsou značky, které tam nemají být .... omezení na 30 protože auta vyjíždí z nějaké stavby a stavba se prozatím nekoná, ale značky jsou tam v předstihu. No řidič těžký chleba má :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 20.8.2012 18:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    No řidič těžký chleba má
    To má. A bude ještě mnohem hůř. Už se sem zvolna vkrádá Vize 0:
    Nulová vize je založena na konceptu, kde jedinec, který má nejhorší ochranu a nejnižší odolnost vůči násilí musí v každé situaci diktovat rozměry návrhu systému. Žádný případ v systému se nesmí vyvinout v úroveň tak vysokou, že její účinky už nadále nereprezentují akceptovatelnou újmu na zdraví pro jedince.
    A dále například:
    Jestliže nemůžeme garantovat, že všichni použijí bezpečnostní pásy, potom vystavení násilí musí být zredukováno na úroveň, kdy se osoba nepoužívající bezpečnostní pás vyvaruje újmy na zdraví. Dokud všichni nebudou mít zapnutý bezpečnostní pás, tato úroveň nemůže být změněna.
    Nebo:
    Maximální povolená rychlost musí být stanovena s přihlédnutím na úroveň bezpečnosti vozovky a to tak, aby řidič mohl sjet z vozovky či se přesunout do vedlejšího pruhu a stále se vyhnout újmě na zdraví.
    Čili se jedná o ultraochranářskou, státně paternalistickou vizi, která zajistí ochranu řidiče před jím samým. Takto ji přijalo Švédsko, ale lze předpokládat, že se časem rozšíří i k nám.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2012 19:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    To má. A bude ještě mnohem hůř. Už se sem zvolna vkrádá Vize 0:
    Nulová vize je založena na konceptu, kde jedinec, který má nejhorší ochranu a nejnižší odolnost vůči násilí musí v každé situaci diktovat rozměry návrhu systému. Žádný případ v systému se nesmí vyvinout v úroveň tak vysokou, že její účinky už nadále nereprezentují akceptovatelnou újmu na zdraví pro jedince.
    to je moc krásná vize

    já doufám, že ji implementují třeba i v energetice - už se moc těším, jak budeme na desítky kilometrů hnát elektřinu o bezpečném napětí (tzn. 25 V), aby náhodou, když někdo vyšplhá na sloup, si nemohl ublížit ... přičemž sloupy samozřejmě budou vysoké nanejvýše 2 metry a obložené žíněnkama, aby si náhodou neublížil, bude-li padat :-)
    20.8.2012 19:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    ... přičemž sloupy samozřejmě budou vysoké nanejvýše 2 metry a obložené žíněnkama, aby si náhodou neublížil, bude-li padat :-)
    s tím zároveň musíme zakázat patrové domy, no a vrcholu blaha dosáhneme, když v lesích poroste tak akorát kosodřevina
    22.8.2012 09:29 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Z toho mi ide na zvracanie.

    Taká tuposť.

    To len aby mali úradníci čo robiť. Načo vzdelávať ľudí keď môžu byť totálne závislí. Kvalitná príprava na NWO.
    22.8.2012 09:53 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Obvykle vas rad ctu, Luku, ale to co pisete ted je idiotske. V rade oblasti, napr. letecke doprave, se snazime delat totez a nikdo to za paternalisticke neoznacuje.

    Nedavno jsem cetl. Hezky se tam ukazuje, ze tzv. svoboda (v obecnem smyslu) je dost subjektivni, cituji:

    "I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."

    (Konkretni svobody, jako napriklad svoboda slova, jsou definovane velmi dobre. Jenze pak se dostavaji do rozporu se sebou navzajem, a to byva obcas problem.)
    Luk avatar 22.8.2012 12:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    V rade oblasti, napr. letecke doprave, se snazime delat totez a nikdo to za paternalisticke neoznacuje.
    Tohle jednoduše není pravda. "Nikdo" je obecný kvantifikátor a proto tvrzení neplatí již v případě, že existuje aspoň jeden člověk, který tvrdí opak. Zrovna já totiž podobné věci kritizuji i v tom letectví. Zde je vrcholem všeho zákon, který byl u nás přijat (mám na mysli požadavky na pořádání vyhlídkových letů) - jde za rámec toho, co po nás požaduje EU a vede jen k tomu, že se masově obchází.
    svoboda (v obecnem smyslu) je dost subjektivni
    Ano, je. Když jsme u té silniční dopravy, tak jsou lidé, kteří třeba prosazují svobodu pohybu chodců ve vozovce.
    "I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."
    Zrovna třeba "svoboda neomezené rychlosti" na německých dálnicích je víc mýtus než realita. Jednak je na významné části úseků rychlost omezena na konkrétní hodnotu, navíc musí řidič stejně přizpůsobit rychlost mnoha faktorům, takže "neomezeně rychle" jet stejně nesmí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 23.8.2012 02:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    A institut doporučené rychlosti to docela jistí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 22.8.2012 16:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Vy uvádíte příklady, kdy jsou ohrožováni ostatní. Nezapnutí bezpečnostního pásu ohrožuje jen a pouze toho, kdo si ho nezapnul.
    "I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."
    Ano, a stejně tak slight majority by určitě strašně ráda zakázala šifrování, protože si pedofilové vyměňujou dětské porno. Na druhou stranu by slight majority třeba povolila THC a snížila daně, ale zvýšila služby ze strany státu. To zní konstruktivně.
    (Konkretni svobody, jako napriklad svoboda slova, jsou definovane velmi dobre. Jenze pak se dostavaji do rozporu se sebou navzajem, a to byva obcas problem.)
    Např.?
    Luk avatar 22.8.2012 22:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Ano, a stejně tak slight majority by určitě strašně ráda zakázala šifrování, protože si pedofilové vyměňujou dětské porno. Na druhou stranu by slight majority třeba povolila THC a snížila daně, ale zvýšila služby ze strany státu. To zní konstruktivně.
    Slight majority by možná souhlasila i se zavedením presumpce viny a/nebo s povolením mučení ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.8.2012 07:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Nezapnutí bezpečnostního pásu ohrožuje jen a pouze toho, kdo si ho nezapnul.
    A toho pred nim :-)
    Jendа avatar 23.8.2012 13:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Jako že na ulici umírají chodci zasaženi letícími nepřipoutanými řidiči? Trochu soudnosti…
    23.8.2012 14:00 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Toho na sedadle před ním. Řeč je o nepřipoutaných spolujezdcích na zadních sedačkách. Ale +1 za fantazii :)
    PepaSFI avatar 23.8.2012 14:51 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    bohužel nejen na zadních. Při bočním nárazu se to týká všech. Ale pořád se to dá brát tak nějak že je to věcí toho konkrétního auta, lidí kteří nějakým způsobem "patří do rodiny".
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    24.8.2012 20:22 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Bohužel nejen při bočním nárazu, ale i při převrácení na bok či u auta častěji přes střechu a podobně, možností jak někoho (při) zabít je v autě hodně.
    Jendа avatar 23.8.2012 15:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Toho na sedadle před ním. Řeč je o nepřipoutaných spolujezdcích na zadních sedačkách.
    Jak píše PepaSFI.
    Ale +1 za fantazii :)
    Prior art…
    24.8.2012 10:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Sto bodu za fantazii :-)
    23.8.2012 19:16 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Je to jejich věc, jak se domluví. V jednom autě jezdí lidi, kteří se znají. Navíc lidi, kteří nezapínají pásy, většinou jezdí sami.

    Před třiceti lety se pásy nepoužívaly vůbec, postupně byly povinné vpředu, pak i vzadu a nakonec musí mít děti sedačku. Tímto tempem bude za 30 let zákon řešit, kdo má jít první na záchod.
    20.8.2012 14:38 retro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Podle mne ty linky nejsou klikací protože to neumíš udělat.
    20.8.2012 18:38 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Docela chápu smysl tvého příspěvku, ale opravdu je nepředělám.
    Petr Tomášek avatar 20.8.2012 15:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    IMHO řešíš dost ptákoviny, naprostá většina lidí si ani nevšimne, že ta šipečka je naopak, jsou daleko horší věci, které člověk na silnici najde...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    PepaSFI avatar 20.8.2012 19:37 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    teď se tady u nás dělají chodníky a samozřejmě ty pruhovaný tabule mají opačně. Ale je to malá vesnice s minimálním provozem takže to až tak nevadí. Ty tabule jsou jen na koncích, podél jsou klasické dopravní kužely. Oni jsou ti dopravní značitelé podobní kouzelníci jako údržba silnic. Když jsme tady měli velkou objížďku tak zrcadlo dali do široké táhlé zatáčky ale do nepřehledné křižovatky ne. Zato obecní úřad musel na místní komunikaci osadit novou a pěkně drahou "dej přednost" protože ta stará byla nevyhovující. Byla totiž přidělaná šroubkama skrz a ne nově, třmenem na zadní straně. Asi ty dvě hlavy šroubků M6 snižujou čitelnost nebo co. Když tady osazovali nové značky u křižovatky tak na ty chlapy koukám a nevycházím z údivu. Oni uprostřed obce dávají "hlavní silnici" červený trojúhelník s černým křížem a ne žlutobílý pičihran. Dodatková tabulka s tvarem křižovatky vypadala taky úplně jinak. Tak říkám, hele chlapi, možná tomu nerozumím ale připadá mi že to máte blbě. Chvíli na mě koukali, pak si to nechali vysvětlit. Následovalo dlouhé listování v papírech, ještě delší telefonování a pak tam zůstal opuštěnej sloupek asi týden.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    PepaSFI avatar 21.8.2012 22:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    tak zmíněná oprava chodníků dostává další level. Zužuje se při tom vozovka. Silničáři mají limit 6 metrů, co by bylo navíc o to by se musela postarat obec. Že tam ta silnice je taková asi 40 let nikoho nezajímá, prostě bude mít 6 metrů. O to se samozřejmě rozšíří chodníky. Takže autobusy se budou zdravit plácáním zrcátkama ale my budem moct zevlovat po bulvárech a pořádat maršparády ve čtyřstupech. Teda nebudem, ony ty chodníky kvůli úsporám a jakýmsi záhadným dotačním pravidlům nebudou dlážděné v celé jejich impozantní šíři ale podél plotů vzniknou pruhy vysypané štěrkem. Čili záhonky na smetí. Už nám chybí jen kruhový objezd a cyklostezka.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    22.8.2012 00:11 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Pro návrhovou rychlost do 70 km/h stačí 2 x 3 metry, s tím se nedá nic dělat. I autobus musí být maximálně 2.55 m široký, takže pohoda. Ten štěrk moc nechápu, nebude tam něco zelenýho, aspoň tráva?
    PepaSFI avatar 22.8.2012 15:18 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    opravdu tam bude kamení, na některých místech už to tak je. K té šířce vozovky, jsem moc zvědavej jak to budou v zimě prohrnovat. Těsně u chodníků s tím nepojede, v obloucích v křižovatce už vůbec ne. Vím to, jezdil jsem s tím. Takže když to prohrnou na 5 metrů tak to bude velký úspěch. Tipuju spíš míň, pluhař se bude bát aby nenabořil do obrubníků. Odhrnutý sníh se částečně svalí zpět na vozovku a máme tady príma pěšinku širokou sotva 4 metry.Dnešní auta mají běžně šířku 2m, přes zrcátka ještě víc. I moje panda má přes zrcátka skoro 180cm. Takže to bude paráda. Já teda považuju za úspěch když to prohrnou aspoń tak aby se nějak dalo jet. Předloni bylo hodně sněhu. Pluhaři nám tady nechali brázdu nahrnutou přes půl křižovatky, muselo se to komplikovaně objíždět. Vydržela až do jara, prostě se na to vysrali. Bylo jim úplně jedno že zneprůjezdnili celý jeden směr odbočování. Opravy výtluků stylem "lopata plác" nebo dokonce "o krtečkovi" (volně nasypaná hromádka drti bez uplácání) jsou tady standardem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    20.8.2012 20:08 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní značky
    Tohle nic není, zkuste si vyjet z Plzně do Touškova přes Novou Hospodu, to něco zažijete. Nejdřív narazíte na značky "Výmoly" v místě kde žádné nejsou. Za kopcem v nepřehledné zatáčce se potom trhá krajnice do příkopu, značka tam sice je, ale až 20 metrů za tím kritickým místem. Takže se dozvíte, že se trhá krajnice až v momentě kdy i s autem ležíte v předmětném příkopu. A aby toho nebylo málo, nějaký chytrák zapomněl v takovém esíčku za vesnicí kterou projedete takový ten kovový podstavec od přenosných značek přímo v silnici.

    Jen tak mimochodem, těhle pitomostí je po celých západních čechách hromada. V Plzni je třeba trvalá značka kterou když budete respektovat, tak narazíte do betonové zdi (nějaký trouba ji zapomněl sundat) nebo značka která vám přikazuje dát přednost v jízdě na místě kde už křižovatka dávno není a hádejte kdo na tomhle místě velmi rád postává. Jestli tipujete PČR, tipujete správně.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.