V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Dodatek - Víte kolik oceli leží z podstavců dočasných značek? Já také ne, ale podle toho jak občas jezdím víkendově na kole, tak jsou toho tuny.
Dodatek - Víte kolik oceli leží v příkopech z podstavců dočasných značek? Já také ne, ale podle toho jak občas jezdím víkendově na kole, tak jsou toho tuny.
Nevím z čeho jsou, ale jsou těžké. V podstatě musí, jinak by je poryvy vzduchu vyvrátily.
Pokud postavím výstražný trojúhelník za auto, první projíždějící náklaďák trojúhelník povalí.
Keď tam niekto spôsobí búračku, som zvedavý komu to dajú na zodpovednosť.řidiči, samozřejmě btw, taky tam jezdím, a na směr sloupků prdím, prostě jedu podle auta před sebou nebo jak si otipuju aktuální záměr stavby
Ty sloupky jsou zábrana, za kterou se nemá jet. Ještě jsem nezažil, že by někdo řešil, jak jsou otočené.Přesně od toho jsou dopravní kužely, ty se dají otočit libovolně a pořád vypadají stejně. Někde v diskusi je odkaz na youtube, kde si ho můžeš prohlédnout.
No řidič těžký chleba máTo má. A bude ještě mnohem hůř. Už se sem zvolna vkrádá Vize 0:
Nulová vize je založena na konceptu, kde jedinec, který má nejhorší ochranu a nejnižší odolnost vůči násilí musí v každé situaci diktovat rozměry návrhu systému. Žádný případ v systému se nesmí vyvinout v úroveň tak vysokou, že její účinky už nadále nereprezentují akceptovatelnou újmu na zdraví pro jedince.A dále například:
Jestliže nemůžeme garantovat, že všichni použijí bezpečnostní pásy, potom vystavení násilí musí být zredukováno na úroveň, kdy se osoba nepoužívající bezpečnostní pás vyvaruje újmy na zdraví. Dokud všichni nebudou mít zapnutý bezpečnostní pás, tato úroveň nemůže být změněna.Nebo:
Maximální povolená rychlost musí být stanovena s přihlédnutím na úroveň bezpečnosti vozovky a to tak, aby řidič mohl sjet z vozovky či se přesunout do vedlejšího pruhu a stále se vyhnout újmě na zdraví.Čili se jedná o ultraochranářskou, státně paternalistickou vizi, která zajistí ochranu řidiče před jím samým. Takto ji přijalo Švédsko, ale lze předpokládat, že se časem rozšíří i k nám.
To má. A bude ještě mnohem hůř. Už se sem zvolna vkrádá Vize 0:to je moc krásná vize já doufám, že ji implementují třeba i v energetice - už se moc těším, jak budeme na desítky kilometrů hnát elektřinu o bezpečném napětí (tzn. 25 V), aby náhodou, když někdo vyšplhá na sloup, si nemohl ublížit ... přičemž sloupy samozřejmě budou vysoké nanejvýše 2 metry a obložené žíněnkama, aby si náhodou neublížil, bude-li padatNulová vize je založena na konceptu, kde jedinec, který má nejhorší ochranu a nejnižší odolnost vůči násilí musí v každé situaci diktovat rozměry návrhu systému. Žádný případ v systému se nesmí vyvinout v úroveň tak vysokou, že její účinky už nadále nereprezentují akceptovatelnou újmu na zdraví pro jedince.
... přičemž sloupy samozřejmě budou vysoké nanejvýše 2 metry a obložené žíněnkama, aby si náhodou neublížil, bude-li padats tím zároveň musíme zakázat patrové domy, no a vrcholu blaha dosáhneme, když v lesích poroste tak akorát kosodřevina
V rade oblasti, napr. letecke doprave, se snazime delat totez a nikdo to za paternalisticke neoznacuje.Tohle jednoduše není pravda. "Nikdo" je obecný kvantifikátor a proto tvrzení neplatí již v případě, že existuje aspoň jeden člověk, který tvrdí opak. Zrovna já totiž podobné věci kritizuji i v tom letectví. Zde je vrcholem všeho zákon, který byl u nás přijat (mám na mysli požadavky na pořádání vyhlídkových letů) - jde za rámec toho, co po nás požaduje EU a vede jen k tomu, že se masově obchází.
svoboda (v obecnem smyslu) je dost subjektivniAno, je. Když jsme u té silniční dopravy, tak jsou lidé, kteří třeba prosazují svobodu pohybu chodců ve vozovce.
"I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."Zrovna třeba "svoboda neomezené rychlosti" na německých dálnicích je víc mýtus než realita. Jednak je na významné části úseků rychlost omezena na konkrétní hodnotu, navíc musí řidič stejně přizpůsobit rychlost mnoha faktorům, takže "neomezeně rychle" jet stejně nesmí.
"I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."Ano, a stejně tak slight majority by určitě strašně ráda zakázala šifrování, protože si pedofilové vyměňujou dětské porno. Na druhou stranu by slight majority třeba povolila THC a snížila daně, ale zvýšila služby ze strany státu. To zní konstruktivně.
(Konkretni svobody, jako napriklad svoboda slova, jsou definovane velmi dobre. Jenze pak se dostavaji do rozporu se sebou navzajem, a to byva obcas problem.)Např.?
Ano, a stejně tak slight majority by určitě strašně ráda zakázala šifrování, protože si pedofilové vyměňujou dětské porno. Na druhou stranu by slight majority třeba povolila THC a snížila daně, ale zvýšila služby ze strany státu. To zní konstruktivně.Slight majority by možná souhlasila i se zavedením presumpce viny a/nebo s povolením mučení
Nezapnutí bezpečnostního pásu ohrožuje jen a pouze toho, kdo si ho nezapnul.A toho pred nim
Toho na sedadle před ním. Řeč je o nepřipoutaných spolujezdcích na zadních sedačkách.Jak píše PepaSFI.
Ale +1 za fantazii :)Prior art…
Tiskni
Sdílej: